Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 42
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Civil Society in the Italian Reformed Healthcare System: A Role or Responsibility? 1-gen-2014 Mangone, Emiliana; Pace, ERIKA MARIE
Teacher capacity building through critical reflective practice for the promotion of inclusive education 1-gen-2014 DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Aiello, Paola
Reflecting on Simplex Properties and Principles to Face the Complexity of Inclusive Classrooms 1-gen-2015 Pace, Erika Marie; Aiello, Paola
The impact of an international online accreditation system on pedagogical models and strategies in higher education 1-gen-2015 Garista, Patrizia; Pace, ERIKA MARIE; Barry, Margaret; Contu, Paolo; Battel-Kirk, Barbara; Pocetta, Giancarlo
L'evoluzione della formazione dei docenti in ambito motorio della scuola dell'infanzia e della scuola primaria. 1-gen-2015 Pace, Erika Marie
Facing Complexity of Inclusive Classrooms through Reflection on Simplex Principles 1-gen-2015 Pace, ERIKA MARIE; Aiello, Paola
Applying the Theory of Simplexity in Home Economics Education for the Acquisition of Transversal Competencies to Face Complexity 1-gen-2015 Pace, ERIKA MARIE; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Piscopo, Suzanne
Inclusion and teacher education for special needs in Italy and Hungary 1-gen-2015 DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Ildikó, Koós; Aiello, Paola
Didattica Inclusiva 1-gen-2015 Pace, ERIKA MARIE
HOW INFLUENTIAL IS A CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT COURSE ON TEACHER EFFICACY, ATTITUDES AND CONCERNS TOWARDS THE IMPLEMENTATION OF INCLUSIVE CLASSROOM PRACTICES? 1-gen-2016 Pace, Erika Marie; Aiello, Paola
REFLECTIVE PRACTICES TO AUGMENT EFFICACY IN IMPLEMENTING INCLUSIVE PRACTICES AMONG PRESERVICE TEACHERS 1-gen-2016 Pace, Erika Marie; Aiello, Paola
Indagine sulle percezioni e sull’efficacia dei docenti in formazione verso un agire didattico inclusivo 1-gen-2016 Aiello, Paola; Pace, Erika Marie
Deciding to act: Teachers’ willingness to implement inclusive practices 1-gen-2016 Pace, Erika Marie; Aiello, Paola
Building Vicarious Bridges through Colour Laboratories for Pupils with Visual Impairment 1-gen-2016 Agrillo, Filomena; Aiello, Paola; Zollo, Iolanda; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio
Il ruolo dell'orientamento per la promozione dell'inclusione educativa e sociale 1-gen-2016 Zollo, Iolanda; Pace, ERIKA MARIE; Agrillo, Filomena; Sibilio, Maurizio
Indagine sulle percezioni del livello di efficacia dei docenti e sui loro atteggiamenti nei confronti dell’inclusione 1-gen-2016 Aiello, Paola; Sharma, U.; Dimitrov, D. M.; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico 1-gen-2016 Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio
La Daily Life Therapy®. Un possibile approccio educativo inclusivo? 1-gen-2016 Zollo, Iolanda; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio
A study on the perceptions and efficacy towards inclusive practices of teacher trainees 1-gen-2017 Aiello, P.; Pace, E. M.; Dimitrov, D. M.; Sibilio, M.
Un approccio semplesso per l’organizzazione spazio-temporale in età evolutiva 1-gen-2017 Viscione, Ilaria; Zollo, Iolanda; Pace, Erika Marie; Sibilio, Maurizio
Mostrati risultati da 1 a 20 di 42
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile