In this paper we give possible suggestions for a classroom lesson about an application of Probability using basic mathematical notions. We will approach to some combinatoric results without using “induction”, “polynomial identities” nor “generating functions", and will give a proof of the “Vandermonde Identity” using elementary notions of Probability.

La scacchiera alla Maturità 2016 Un' analisi del quesito per una proposta laboratoriale.

VINCENZI, Giovanni
2016-01-01

Abstract

In this paper we give possible suggestions for a classroom lesson about an application of Probability using basic mathematical notions. We will approach to some combinatoric results without using “induction”, “polynomial identities” nor “generating functions", and will give a proof of the “Vandermonde Identity” using elementary notions of Probability.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11386/4678952
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact