The experimental project under way at the University of Salerno, titled Flipped inclusion of theoretical and experimental facility of ‘classroom aumentata.si focuses on a non-linear teaching through systemic procedurality perspective ecology, promotes plural identities are fluid and malleable to rollovers (Bergmann, Sams, 2011), typical of the cross-media knowledge society, with investment in education: self-esteem- (Coopersmith., 1967; selfefficacy perceived (Bandura, 2001), nell’empowerment (Piccardo, 1995) reciprocity and interdependent, resulting from the re-cognition of self in the other (Derrida, 2008, Ricoeur, 2005, 4), as community- ecological system (Lewin, 1948, Orford, 1995 Kelly, 1966). the position of problem, highlighted in research, it ranks in the observation of problems related to the modern complexity (Morin, 1993) of the global society (Beck, 2000) and liquid (Bauman, 2003). to this is connected the training of an emergency educational investment in the promotion of a simplex teaching (Sibilio, 2014), from a systemic perspective, to stand up against the continuing social readjustments, linked to the fluidity (Bauman, 2003) Social, real/virtual, formal/informal.

Il progetto sperimentale in atto presso l’Università di Salerno, dal titolo Flipped inclusion tra impianto teoretico e sperimentale dell’aula aumentata, si concentra su una didattica non lineare che attraverso proceduralità sistemiche in prospettiva ecologia, promuove identità plurali, fluide e duttili ai ribaltamenti (Bergmann, Sams, 2011), proprie della crossmediale società della conoscenza, con un investimento educativo nel: self-esteem (Coopersmith, 1967); nell’autoefficacia percepita (Bandura, 2001), nell’empowerment (Piccardo, 1995) e nella reciprocità interdipendente, derivante dal ri-conoscimento di sé nell’altro (Derrida, 2008, Ricoeur, 2005, p. 4), in quanto comunità-sistema ecologico (Lewin, 1948, Orford, 1995, Kelly, 1966). La posizione del problema, evidenziato nella ricerca, si colloca nell’osservazione delle problematiche connesse alla moderna complessità (Morin,1993) della società globalizzata (Beck, 2000) e liquida (Bauman, 2003). A ciò si connette l’emergenza formativa di un investimento educativo nella promozione di una didattica semplessa (Sibilio, 2014), in ottica sistemica, che fronteggi le continue rimodulazioni sociali, connesse alla fluidità (Bauman, 2003) sociale, reale/virtuali, formale/informale.

La sperimentazione inclusiva di approcci sistemici nella didattica capovolta.

Tonia De Giuseppe
Writing – Original Draft Preparation
;
Felice Corona
Supervision
2018-01-01

Abstract

The experimental project under way at the University of Salerno, titled Flipped inclusion of theoretical and experimental facility of ‘classroom aumentata.si focuses on a non-linear teaching through systemic procedurality perspective ecology, promotes plural identities are fluid and malleable to rollovers (Bergmann, Sams, 2011), typical of the cross-media knowledge society, with investment in education: self-esteem- (Coopersmith., 1967; selfefficacy perceived (Bandura, 2001), nell’empowerment (Piccardo, 1995) reciprocity and interdependent, resulting from the re-cognition of self in the other (Derrida, 2008, Ricoeur, 2005, 4), as community- ecological system (Lewin, 1948, Orford, 1995 Kelly, 1966). the position of problem, highlighted in research, it ranks in the observation of problems related to the modern complexity (Morin, 1993) of the global society (Beck, 2000) and liquid (Bauman, 2003). to this is connected the training of an emergency educational investment in the promotion of a simplex teaching (Sibilio, 2014), from a systemic perspective, to stand up against the continuing social readjustments, linked to the fluidity (Bauman, 2003) Social, real/virtual, formal/informal.
2018
Il progetto sperimentale in atto presso l’Università di Salerno, dal titolo Flipped inclusion tra impianto teoretico e sperimentale dell’aula aumentata, si concentra su una didattica non lineare che attraverso proceduralità sistemiche in prospettiva ecologia, promuove identità plurali, fluide e duttili ai ribaltamenti (Bergmann, Sams, 2011), proprie della crossmediale società della conoscenza, con un investimento educativo nel: self-esteem (Coopersmith, 1967); nell’autoefficacia percepita (Bandura, 2001), nell’empowerment (Piccardo, 1995) e nella reciprocità interdipendente, derivante dal ri-conoscimento di sé nell’altro (Derrida, 2008, Ricoeur, 2005, p. 4), in quanto comunità-sistema ecologico (Lewin, 1948, Orford, 1995, Kelly, 1966). La posizione del problema, evidenziato nella ricerca, si colloca nell’osservazione delle problematiche connesse alla moderna complessità (Morin,1993) della società globalizzata (Beck, 2000) e liquida (Bauman, 2003). A ciò si connette l’emergenza formativa di un investimento educativo nella promozione di una didattica semplessa (Sibilio, 2014), in ottica sistemica, che fronteggi le continue rimodulazioni sociali, connesse alla fluidità (Bauman, 2003) sociale, reale/virtuali, formale/informale.
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