Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 21 a 34 di 34
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Cultural Transposition and Hybrid Lesson Study 1-gen-2019 Mellone, Maria; Ramploud, Alessandro; Miguel, Ribeiro; Carotenuto, Gemma
Informal Mathematical education contexts to prevent the school drop-out 1-gen-2019 Mellone, Maria; Sabena, Cristina; Carotenuto, Gemma; Gagliano, Miriana; Bisogni, Christian; LO SAPIO, ROSALIA MARIA
Risorse narrative per educare alla razionalità: una sperimentazione nella scuola secondaria di primo grado. 1-gen-2019 Carotenuto, Gemma; Coppola, Cristina; Tortora, Roberto
Eliciting preschoolers’ number abilities using open, interactive environments 1-gen-2020 Baccaglini‐frank, Anna; Carotenuto, Gemma; Sinclair, Nathalie
An experience of cultural transposition of El’konin-Davydov curriculum 1-gen-2020 Mellone, Maria; Ramploud, Alessandro; Carotenuto, Gemma
Mathematics teachers’ interpretative knowledge of students’ errors and non-standard reasoning 1-gen-2020 Mellone, Maria; Miguel, Ribeiro; Jakobsen, Arne; Carotenuto, Gemma; Romano, Piera; Pacelli, Tiziana
An informal mathematics education project to prevent early school drop-out|Un progetto di educazione matematica informale per prevenire la dispersione scolastica 1-gen-2020 Carotenuto, G.; Mellone, M.; Sabena, C.; Lattaro, P.
An informal mathematical education project aimed at contrasting early school leaving: Potential and criticality 1-gen-2021 Carotenuto, Gemma
Students’ suspension of sense making in problem solving 1-gen-2021 Carotenuto, G.; Di Martino, P.; Lemmi, M.
Moving in Early Geometry Education. For the Learning of Mathematics 1-gen-2021 Carotenuto, Gemma; Mellone, Maria; Spadea, Marina
Turning moments: the crossroads of the prospective secondary teachers' attitude towards math. 1-gen-2022 Carotenuto, Gemma; Coppola, Cristina; Di Martino, Pietro; Pacelli, Tiziana
Mathematics teachers’ creativity for fostering inclusion and preventing early school leaving. 1-gen-2022 LO SAPIO, ROSALIA MARIA; Carotenuto, Gemma; Coppola, Cristina; Mellone, Maria
Quality of students’ explanations in describing multiplication algorithms: the case of Napier bones. 1-gen-2022 Pacelli, Tiziana; Pellegrino, Cristina; Carotenuto, Gemma; Coppola, Cristina
The role of peer-review workshops in prospective teacher training 1-gen-2023 Carotenuto, Gemma; Coppola , Cristina; Fiorentino, Michele; Montone, Antonella; Santi , George
Mostrati risultati da 21 a 34 di 34
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile