The paper analyzes the potentialities of infographic drawing, in the didactic training for architects and engineers, especially when used as a tool to visualize and learn the constructive reality. In particular, we focus on well-known architectures, drawn but not built, which becomes a field of experimentation for students engaged in their re-reading. Thanks to advanced drawing systems, it is possible to follow the entire design process, from the idea to the virtual construction.
Il contributo analizza le potenzialità del disegno Infografico, nei percorsi didattici per architetti e ingegneri, specie quando impiegato quale strumento per visualizzare e apprendere la realtà costruttiva. In particolare l’attenzione viene rivolta a celebri architetture disegnate e non realizzate, che diventano campo di sperimentazione per gli allievi impegnati nella loro rilettura e rielaborazione. Grazie a sistemi di rappresentazione avanzata, diventa possibile seguire l’Intero iter progettuale, dall’idea progettuale alla costruzione virtuale.
Percorsi didattici per la lettura di architetture disegnate: dall'immagine al modello digitale
MESSINA, Barbara
2017
Abstract
The paper analyzes the potentialities of infographic drawing, in the didactic training for architects and engineers, especially when used as a tool to visualize and learn the constructive reality. In particular, we focus on well-known architectures, drawn but not built, which becomes a field of experimentation for students engaged in their re-reading. Thanks to advanced drawing systems, it is possible to follow the entire design process, from the idea to the virtual construction.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.