Sfoglia per Autore PACE, Erika Marie
Civil Society in the Italian Reformed Healthcare System: A Role or Responsibility?
2014-01-01 Mangone, Emiliana; Pace, ERIKA MARIE
Teacher capacity building through critical reflective practice for the promotion of inclusive education
2014-01-01 DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Aiello, Paola
Didattica Inclusiva
2015-01-01 Pace, ERIKA MARIE
Facing Complexity of Inclusive Classrooms through Reflection on Simplex Principles
2015-01-01 Pace, ERIKA MARIE; Aiello, Paola
L'evoluzione della formazione dei docenti in ambito motorio della scuola dell'infanzia e della scuola primaria.
2015-01-01 Pace, Erika Marie
The impact of an international online accreditation system on pedagogical models and strategies in higher education
2015-01-01 Garista, Patrizia; Pace, ERIKA MARIE; Barry, Margaret; Contu, Paolo; Battel-Kirk, Barbara; Pocetta, Giancarlo
Inclusion and teacher education for special needs in Italy and Hungary
2015-01-01 DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Ildikó, Koós; Aiello, Paola
Applying the Theory of Simplexity in Home Economics Education for the Acquisition of Transversal Competencies to Face Complexity
2015-01-01 Pace, ERIKA MARIE; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio; Piscopo, Suzanne
Reflecting on Simplex Properties and Principles to Face the Complexity of Inclusive Classrooms
2015-01-01 Pace, Erika Marie; Aiello, Paola
La Daily Life Therapy®. Un possibile approccio educativo inclusivo?
2016-01-01 Zollo, Iolanda; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio
Indagine sulle percezioni del livello di efficacia dei docenti e sui loro atteggiamenti nei confronti dell’inclusione
2016-01-01 Aiello, Paola; Sharma, U.; Dimitrov, D. M.; DI GENNARO, DIANA CARMELA; Pace, ERIKA MARIE; Zollo, Iolanda; Sibilio, Maurizio
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico
2016-01-01 Aiello, Paola; DI TORE, Stefano; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio
HOW INFLUENTIAL IS A CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT COURSE ON TEACHER EFFICACY, ATTITUDES AND CONCERNS TOWARDS THE IMPLEMENTATION OF INCLUSIVE CLASSROOM PRACTICES?
2016-01-01 Pace, Erika Marie; Aiello, Paola
Building Vicarious Bridges through Colour Laboratories for Pupils with Visual Impairment
2016-01-01 Agrillo, Filomena; Aiello, Paola; Zollo, Iolanda; Pace, ERIKA MARIE; Sibilio, Maurizio
Il ruolo dell'orientamento per la promozione dell'inclusione educativa e sociale
2016-01-01 Zollo, Iolanda; Pace, ERIKA MARIE; Agrillo, Filomena; Sibilio, Maurizio
Deciding to act: Teachers’ willingness to implement inclusive practices
2016-01-01 Pace, Erika Marie; Aiello, Paola
Indagine sulle percezioni e sull’efficacia dei docenti in formazione verso un agire didattico inclusivo
2016-01-01 Aiello, Paola; Pace, Erika Marie
REFLECTIVE PRACTICES TO AUGMENT EFFICACY IN IMPLEMENTING INCLUSIVE PRACTICES AMONG PRESERVICE TEACHERS
2016-01-01 Pace, Erika Marie; Aiello, Paola
Building vicarious bridges through colour workshops for pupils with visual impairment
2017-01-01 Agrillo, F.; Aiello, P.; Zollo, I.; Pace, E. M.; Sibilio, M.
Un approccio semplesso per l’organizzazione spazio-temporale in età evolutiva
2017-01-01 Viscione, Ilaria; Zollo, Iolanda; Pace, Erika Marie; Sibilio, Maurizio
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile