PALUMBO, Carmen
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 690
NA - Nord America 22
AS - Asia 12
Totale 724
Nazione #
IT - Italia 560
FR - Francia 100
US - Stati Uniti d'America 20
CY - Cipro 5
CZ - Repubblica Ceca 5
FI - Finlandia 4
IN - India 3
NL - Olanda 3
SM - San Marino 3
AT - Austria 2
CA - Canada 2
CH - Svizzera 2
DE - Germania 2
ES - Italia 2
IE - Irlanda 2
MT - Malta 2
PL - Polonia 2
TR - Turchia 2
BA - Bosnia-Erzegovina 1
TH - Thailandia 1
VN - Vietnam 1
Totale 724
Città #
Salerno 83
Rome 60
Milan 34
Naples 20
Bari 17
Palermo 17
Paris 15
Capua 7
Fisciano 7
Santa Maria Capua Vetere 7
Turin 7
Padova 5
San Giuliano Milanese 5
Giugliano in Campania 4
Helsinki 4
Messina 4
Rende 4
Teverola 4
Bari Sardo 3
Brescia 3
Cantu 3
Catania 3
Council Bluffs 3
Genoa 3
Grottammare 3
Iseo 3
Montemarciano 3
Monza 3
Nocera Inferiore 3
Noicattaro 3
Parma 3
Pescara 3
San Giorgio Del Sannio 3
Sarno 3
Serravalle 3
Amsterdam 2
Angri 2
Ankara 2
Ashburn 2
Bologna 2
Bressana Bottarone 2
Camaiore 2
Canicattì 2
Carbonia 2
Casamicciola Terme 2
Cervinara 2
Cogollo del Cengio 2
Columbus 2
Corte Franca 2
Dublin 2
Famagusta 2
Frankfurt am Main 2
Fuscaldo 2
Gravina di Catania 2
Krakow 2
Legnago 2
Legnano 2
Leverano 2
Macerata Campania 2
Marcianise 2
Marigliano 2
Modena 2
Montecalvo Irpino 2
Montichiari 2
Mumbai 2
Pavia di Udine 2
Perugia 2
Pesaro 2
Piacenza 2
Pisa 2
Reggio Calabria 2
Rovereto 2
San Severo 2
Taranto 2
Torre del Greco 2
Valencia 2
Verona 2
Vienna 2
Afragola 1
Aprilia 1
Augusta 1
Aversa 1
Barletta 1
Beinasco 1
Birkirkara 1
Bollate 1
Bordighera 1
Bozzolo 1
Cagliari 1
Camerota 1
Carbonara di Nola 1
Caronno Varesino 1
Casagiove 1
Cassino 1
Castrolibero 1
Ceccano 1
Cernusco sul Naviglio 1
Cerveteri 1
Correggio 1
Cosenza 1
Totale 463
Nome #
Corporeità, movimento e benessere: il potenziale educativo di itinerari motorio-sportivi inclusivi giovanili., file e2915b33-bf4e-8981-e053-6605fe0a83a3 297
Il corpo inclusivo. Educazione, espressività e movimento., file e2915b33-406b-8981-e053-6605fe0a83a3 119
Corporeità e movimento nel gioco educativo, file e2915b32-7690-8981-e053-6605fe0a83a3 50
L’AUTODETERMINAZIONE A PARTIRE DAI COMPORTAMENTI INTENZIONALI DEL BAMBINO. L’OSSERVAZIONE DELLE SCELTE PSICOMOTORIE IN CHIAVE ICF NELLA SCUOLA DELL’INFANZIA, file 0a4883b3-175c-41bb-96d0-515cd5642aa2 37
La danza educativa: Dimensioni formative e prospettive educative, file e2915b32-79e6-8981-e053-6605fe0a83a3 18
About how educational dance course may be crucial in school age children’s psycho-motor development, file e2915b33-f060-8981-e053-6605fe0a83a3 15
Dal tecnicismo della danza classica accademica alle potenzialità educativo/didattiche della danza nella scuola. Prospettive di cambiamento a partire dall’opera riformatrice di Jean-Georges Noverre, file e2915b35-5ac1-8981-e053-6605fe0a83a3 13
Esperienze motorie, sportive e disabilità, file e2915b33-cc66-8981-e053-6605fe0a83a3 10
Traditional Games Body and Movement, file e2915b34-9339-8981-e053-6605fe0a83a3 9
Physical Self-Concept in Athletes with Congenital versus Acquired Disabilities, file e2915b33-3432-8981-e053-6605fe0a83a3 8
EVALUATION OF GRAPHO-MOTOR SKILLS IN DEVELOPMENTAL AGE: A PRELIMINARY STUDY FOR THE EXPERIMENTATION OF EFFECTIVE TOOLS IN THE DIDACTIC FIELD, file e2915b35-d311-8981-e053-6605fe0a83a3 8
Teaching Classical Ballet : educational features and health conditions. Study of the plantar stance of the students of the school of Classical Ballet of the San Carlo Theatre of Naples (Italy) while performing the ballet, file e2915b33-2f75-8981-e053-6605fe0a83a3 7
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis, file e2915b31-1220-8981-e053-6605fe0a83a3 6
Historical Pathway of Special Legislation in Italy, file e2915b33-3688-8981-e053-6605fe0a83a3 6
Inclusion and Universal Design for Learning in Italian Schools, file e2915b30-f30f-8981-e053-6605fe0a83a3 5
Transcendere se stessi e superarsi nella danza nella prospettiva di Noverre, file e2915b31-1eb1-8981-e053-6605fe0a83a3 5
THE EDUCATIONAL DIMENSION OF DANCE TEACHING: ASSESMENT PROCEDURES AND POSSIBLE APPLICATION OF TECHNOLOGICAL INSTRUMENTS, file e2915b31-1f62-8981-e053-6605fe0a83a3 5
LA FORMAZIONE DOCENTE PER PROMUOVERE LA COSTRUZIONE DI PERCORSI IDENTITARI ATTRAVERSO UNA DIDATTICA INCLUSIVA: SUGGESTIONI DA UNO STUDIO SULLE EPISTEMOLOGIE PERSONALI, file e2915b32-5cc8-8981-e053-6605fe0a83a3 5
La escuela de la infancia: Indicaciones Normativas, file e2915b33-3797-8981-e053-6605fe0a83a3 5
Il Laboratorio - Approfondimenti lessico-pedagogici, file e2915b33-3d4b-8981-e053-6605fe0a83a3 5
CORPOREITÀ LUDIFORME E APPRENDIMENTO, file e2915b34-9358-8981-e053-6605fe0a83a3 5
ANALYSIS OF SOME ELEMENTS OF COMPLEXITY OF MOVEMENT ACTIVITIES, file e2915b31-1015-8981-e053-6605fe0a83a3 4
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process (ind. COPERNICUS), file e2915b31-126e-8981-e053-6605fe0a83a3 4
The Role of the New Technologies in the Italian Primary School: Historical and Educational Outlines, file e2915b31-1ac9-8981-e053-6605fe0a83a3 4
EPISTEMOLOGY OF MOTOR ACTIVITIES IN EDUCATIONAL FIELD, file e2915b31-97bd-8981-e053-6605fe0a83a3 4
Traiettorie non lineari della ricerca didattica: le potenzialità metaforiche ed inclusive delle corporeità didattiche, file e2915b32-7682-8981-e053-6605fe0a83a3 4
La dimensione assiologica: i significati sociali dell’Educazione Motoria, file e2915b32-7695-8981-e053-6605fe0a83a3 4
Le attività di movimento creativo-espressivo e danza-educativa nella scuola dell’infanzia e nella scuola primaria, file e2915b33-3d87-8981-e053-6605fe0a83a3 4
Dance and school age children’s psycho-motor development: the Oseretzky-Guilmain test, file e2915b33-db64-8981-e053-6605fe0a83a3 4
L'appoggio plantare nella pratica sportiva (Tecnica della danza classica) negli allievi della scuola di ballo del Teatro san Carlo di Napoli (Italia), file e2915b31-1083-8981-e053-6605fe0a83a3 3
Information Technology and Edutainment: Education and Entertainment in the Age of Interactivity, file e2915b31-2e4e-8981-e053-6605fe0a83a3 3
L’educazione motoria nella scuola primaria italiana, file e2915b32-7785-8981-e053-6605fe0a83a3 3
The effects of physical activity on motor and psychomotor development in childhood, file 24885733-b365-4e84-a6fc-8320c8121513 2
Teaching Motor Features of Dance According to the Technique of the "Divine" Taglioni, file e2915b31-07a5-8981-e053-6605fe0a83a3 2
Itinerari di danza educativa, file e2915b31-0a92-8981-e053-6605fe0a83a3 2
The Enactive Didactics for Enactive Mind:The Evolution of a Learning Model, file e2915b31-1f60-8981-e053-6605fe0a83a3 2
New Perspectives in Dance Teaching and Technique: Jean Georges Noverre, file e2915b33-2f70-8981-e053-6605fe0a83a3 2
Indicazioni operative, file e2915b33-3536-8981-e053-6605fe0a83a3 2
Motor technique and didactics: a possible alliance from an educational point of view, file e2915b33-3cdc-8981-e053-6605fe0a83a3 2
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process, file e2915b33-f590-8981-e053-6605fe0a83a3 2
Analisi diacronica dell’educazione fisica nelle Indicazioni Nazionali. Verso quali orizzonti?, file e2915b34-97db-8981-e053-6605fe0a83a3 2
Field survey for observation of motor development in childhood age using the MOVIT tool, file e2915b35-0898-8981-e053-6605fe0a83a3 2
FOR AN EDUCATIONAL EPISTEMOLOGY OF THE EXPRESSIVE, COMMUNICATIVE, AND TRANSFORMATIVE VALUE OF THE BODY IN MOVEMENT: BETWEEN BODILY PHENOMENOLOGY AND MOTOR PHILOSOPHIZING, file 39deeffd-6797-48ca-9b87-d8340efdada8 1
la escuela de a infancia: Indicaciones normativas, file e2915b31-0a93-8981-e053-6605fe0a83a3 1
La danza educativa: caratteristiche didattiche e prospettive pedagogiche, file e2915b31-101c-8981-e053-6605fe0a83a3 1
In punta di piedi oltre i confini, file e2915b31-11cf-8981-e053-6605fe0a83a3 1
The self motor evaluation/assessment in professional training of learning support teachers, file e2915b31-13b5-8981-e053-6605fe0a83a3 1
THE ROLE OF THE NEW TECHNOLOGIES IN THE ITALIAN PRIMARY SCHOOL, file e2915b31-1781-8981-e053-6605fe0a83a3 1
LE POTENZIALITA' DIDATTICHE DEL MOVIMENTO CREATIVO: ASPETTI METODOLOGICI ED ITINERARI LABORATORIALI, file e2915b31-18dc-8981-e053-6605fe0a83a3 1
La dimensione formativa della danza educativa, file e2915b31-1c43-8981-e053-6605fe0a83a3 1
Teaching Motor Features of Dance According to the Technique of the "Divine" Taglioni, file e2915b31-9074-8981-e053-6605fe0a83a3 1
Itinerari di danza educativa, file e2915b31-97be-8981-e053-6605fe0a83a3 1
The Teaching Role of the Body in the “Fields of Experience", file e2915b33-2f78-8981-e053-6605fe0a83a3 1
Potenzialità didattiche della danza educativa, file e2915b33-34cc-8981-e053-6605fe0a83a3 1
L’intelligenza non siede solo nei banchi!” Il gioco senso-motorio nella prospettiva Embodied Centred e i Bisogni Educativi Speciali, file e2915b34-78c1-8981-e053-6605fe0a83a3 1
Preventing of Early School Leaving:Sport as Protective Factor, file e2915b34-7dff-8981-e053-6605fe0a83a3 1
Dare al corpo un ruolo centrale nella scuola? Cosa è cambiato e cosa può ancora essere cambiato • Giving the body a central role in school? What is changed and what can still be changed, file e2915b34-90e1-8981-e053-6605fe0a83a3 1
HOW TO PROMOTE THE CREATIVE AND SENSITIVE DIMENSION OF THE BODY IN EDUCATION AT THE TIME OF COVID-19, file e2915b34-e774-8981-e053-6605fe0a83a3 1
Il corpo come vettore di apprendimento e autopercezione, file e2915b34-e96d-8981-e053-6605fe0a83a3 1
PSYCHOMOTOR AWARENESS AND HEALTH EMERGENCY. IN SEARCH OF THE BODY IN KINDERGARTEN, DURING COVID-19, file e2915b34-ffc4-8981-e053-6605fe0a83a3 1
Bodies and emotions at the time of Covid-19: stimulating body intelligence through movement and dance, file e2915b35-22c0-8981-e053-6605fe0a83a3 1
Stili cognitivi degli studenti e condotte motorie: rilevazione e analisi del segno grafico attraverso l’impiego di masquerade, file e2915b35-2ed3-8981-e053-6605fe0a83a3 1
Field survey for observation of motor development in childhood age (3/6 years) using the MOVIT tool, file e2915b35-327c-8981-e053-6605fe0a83a3 1
The effectiveness of motor activity on psychomotor development in school-aged children, file e2915b35-3489-8981-e053-6605fe0a83a3 1
About how educational dance course may be crucial in school age children’s psycho-motor development, file e2915b35-564c-8981-e053-6605fe0a83a3 1
“The use of the APCM-2 protocol for a preventive assessment of the motor coordination disorder”, file e2915b35-7c36-8981-e053-6605fe0a83a3 1
Pratiche inclusive ed educazione musicale: la teoria di Edwin Gordon, file e2915b35-a697-8981-e053-6605fe0a83a3 1
Totale 724
Categoria #
all - tutte 1.091
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 1.091


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/20193 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
2019/202058 0 0 2 0 0 0 51 4 0 0 0 1
2020/202124 0 0 0 4 14 0 0 2 2 0 2 0
2021/202210 0 0 0 0 1 1 2 0 0 1 3 2
2022/2023354 7 6 19 24 49 35 41 36 85 18 21 13
2023/2024235 19 13 13 38 27 25 18 16 27 24 15 0
Totale 724