PALUMBO, Carmen
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 3.067
EU - Europa 2.452
AS - Asia 944
SA - Sud America 75
AF - Africa 6
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
OC - Oceania 5
Totale 6.554
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.035
IT - Italia 1.362
SG - Singapore 343
CN - Cina 329
RU - Federazione Russa 298
UA - Ucraina 184
IE - Irlanda 136
FR - Francia 131
DE - Germania 103
VN - Vietnam 92
BR - Brasile 67
TR - Turchia 60
SE - Svezia 58
FI - Finlandia 44
KR - Corea 36
GB - Regno Unito 29
NL - Olanda 25
AT - Austria 22
MX - Messico 16
CZ - Repubblica Ceca 15
HK - Hong Kong 15
CA - Canada 14
PH - Filippine 12
CY - Cipro 9
IN - India 9
CH - Svizzera 7
EE - Estonia 7
ES - Italia 6
ID - Indonesia 6
TW - Taiwan 6
EU - Europa 5
IL - Israele 5
ZA - Sudafrica 5
PK - Pakistan 4
PL - Polonia 4
HU - Ungheria 3
JP - Giappone 3
NZ - Nuova Zelanda 3
RO - Romania 3
AU - Australia 2
CO - Colombia 2
DK - Danimarca 2
EC - Ecuador 2
MD - Moldavia 2
MN - Mongolia 2
QA - Qatar 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
UZ - Uzbekistan 2
VE - Venezuela 2
AM - Armenia 1
AR - Argentina 1
BD - Bangladesh 1
BE - Belgio 1
BG - Bulgaria 1
BN - Brunei Darussalam 1
CR - Costa Rica 1
HR - Croazia 1
JO - Giordania 1
KE - Kenya 1
LB - Libano 1
LT - Lituania 1
LU - Lussemburgo 1
MY - Malesia 1
NO - Norvegia 1
OM - Oman 1
PA - Panama 1
PT - Portogallo 1
RS - Serbia 1
SI - Slovenia 1
SY - Repubblica araba siriana 1
TH - Thailandia 1
UY - Uruguay 1
Totale 6.554
Città #
Ann Arbor 594
Chandler 528
Princeton 326
Jacksonville 237
Wilmington 183
Woodbridge 151
Singapore 142
Ashburn 127
Dublin 121
Rome 102
Dong Ket 92
Beijing 75
Houston 73
Moscow 72
Naples 66
Andover 62
Salerno 61
Nanjing 59
Izmir 54
Milan 49
Pellezzano 45
Boardman 41
Redwood City 30
Bologna 23
Fairfield 23
Catania 22
Shenyang 22
Fisciano 21
Monza 21
Nanchang 21
Napoli 21
Norwalk 19
Amsterdam 18
Mestre 18
Seattle 17
Munich 16
Jiaxing 15
Palermo 15
Pescara 15
Changsha 14
Dearborn 14
Brno 13
Dallas 13
Düsseldorf 13
Felipe Carrillo Puerto 13
Guangzhou 13
Hebei 13
Turin 13
Genoa 12
Hong Kong 12
Sarno 12
Shanghai 12
Vienna 12
Bari 11
Florence 11
Washington 11
Helsinki 10
Paris 10
Edinburgh 9
Giugliano in Campania 9
Miami 9
Cambridge 8
Council Bluffs 8
New York 8
Pune 8
Tianjin 8
Jinan 7
London 7
Los Angeles 7
Marano Di Napoli 7
Toronto 7
Cagliari 6
Caserta 6
Nürnberg 6
Pannarano 6
Parma 6
Saint Petersburg 6
Verona 6
Amandola 5
Casalnuovo di Napoli 5
Famagusta 5
Forlì 5
Francavilla Fontana 5
Lissone 5
Montebelluna 5
Rio de Janeiro 5
Sant'agata De' Goti 5
Stockholm 5
Trapani 5
Viareggio 5
West Jordan 5
Ambon City 4
Assago 4
Atlanta 4
Capaccio 4
Cicciano 4
Cologno Monzese 4
Davao City 4
Istanbul 4
Nettuno 4
Totale 4.074
Nome #
Il corpo inclusivo. Educazione, espressività e movimento. 304
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis 158
LA FORMAZIONE DOCENTE PER PROMUOVERE LA COSTRUZIONE DI PERCORSI IDENTITARI ATTRAVERSO UNA DIDATTICA INCLUSIVA: SUGGESTIONI DA UNO STUDIO SULLE EPISTEMOLOGIE PERSONALI 151
Corporeità e movimento nel gioco educativo 148
Inclusion and Universal Design for Learning in Italian Schools 120
New Perspectives in Dance Teaching and Technique: Jean Georges Noverre 118
Corporeità, movimento e benessere: il potenziale educativo di itinerari motorio-sportivi inclusivi giovanili. 114
Analysis of the possible relationship between sports - Tecnique of classical dance- and the type of plantar support in the students of the dance school of San Carlo Theatre in Naples(Italy). 111
Le attività di movimento creativo-espressivo e danza-educativa nella scuola dell’infanzia e nella scuola primaria 111
ANALYSIS OF SOME ELEMENTS OF COMPLEXITY OF MOVEMENT ACTIVITIES 109
Training related to alterations: postural analysis and biomechanics of gait in ballet 107
IL RUOLO DEL CORPO NEI PROCESSI EDUCATIVI: LE ARTI PERFORMATIVE COME STRUMENTO DI STIMOLAZIONE MULTISENSORIALE IN UNA PORPSPETTIVA EMBODIED 103
The Role of the New Technologies in the Italian Primary School: Historical and Educational Outlines 96
Analisi diacronica dell’educazione fisica nelle Indicazioni Nazionali. Verso quali orizzonti? 91
The self motor evaluation/assessment in professional training of learning support teachers 90
EPISTEMOLOGY OF MOTOR ACTIVITIES IN EDUCATIONAL FIELD 90
Motor technique and didactics: a possible alliance from an educational point of view 90
Potenzialità didattiche della danza educativa 90
La dimensione assiologica: i significati sociali dell’Educazione Motoria 89
Traiettorie non lineari della ricerca didattica: le potenzialità metaforiche ed inclusive delle corporeità didattiche 86
L’intelligenza non siede solo nei banchi!” Il gioco senso-motorio nella prospettiva Embodied Centred e i Bisogni Educativi Speciali 86
Teaching Classical Ballet : educational features and health conditions. Study of the plantar stance of the students of the school of Classical Ballet of the San Carlo Theatre of Naples (Italy) while performing the ballet 84
The Enactive Didactics for Enactive Mind:The Evolution of a Learning Model 84
Information Technology and Edutainment: Education and Entertainment in the Age of Interactivity 82
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis 81
Teaching Motor Features of Dance According to the Technique of the "Divine" Taglioni 80
Motion Analysis in Didactic Exergames Design 80
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process (ind. COPERNICUS) 78
CORPOREITÀ LUDIFORME E APPRENDIMENTO 75
Il corpo come vettore di apprendimento e autopercezione 75
Autobiografia motoria e percorsi formativi dei docenti della SICSI campana per il conseguimento del titolo di sostegno nella scuola secondaria 74
Historical Pathway of Special Legislation in Italy 72
Possible Interpretive Keys on the Relationship between the Phenomenological and Behaviourist Theories on the Didactics of Movement and Results of Neuroscientific Research on Mirror Neurons 71
THE EDUCATIONAL DIMENSION OF DANCE TEACHING: ASSESMENT PROCEDURES AND POSSIBLE APPLICATION OF TECHNOLOGICAL INSTRUMENTS 69
La dimensione formativa della danza educativa 69
Transcendere se stessi e superarsi nella danza nella prospettiva di Noverre 68
About how educational dance course may be crucial in school age children’s psycho-motor development 68
La danza educativa: caratteristiche didattiche e prospettive pedagogiche 64
L'appoggio plantare nella pratica sportiva (Tecnica della danza classica) negli allievi della scuola di ballo del Teatro san Carlo di Napoli (Italia) 64
Motor skills and new technologies to have access to school knowledge in italian primary school 64
Psychomotor development and sports practice in primary school: Application of the APCM test for preventive purposes 64
Traditional Games Body and Movement 64
Esperienze motorie, sportive e disabilità 62
Dance and school age children’s psycho-motor development: the Oseretzky-Guilmain test 62
The Teaching Role of the Body in the “Fields of Experience" 60
Motor Tests in Primary and Secondary School: Exploring Basic Motor Skills in Children 59
La escuela de la infancia: Indicaciones Normativas 59
THE ROLE OF THE NEW TECHNOLOGIES IN THE ITALIAN PRIMARY SCHOOL 59
La danza educativa: Dimensioni formative e prospettive educative 59
L’AUTODETERMINAZIONE A PARTIRE DAI COMPORTAMENTI INTENZIONALI DEL BAMBINO. L’OSSERVAZIONE DELLE SCELTE PSICOMOTORIE IN CHIAVE ICF NELLA SCUOLA DELL’INFANZIA 58
Writing between Graphic Spaces and Lived Spaces—Coordinative and Deficit Aspects in the Dysgraphic Child: Praxeological Suggestions 58
In punta di piedi oltre i confini 54
Itinerari di danza educativa 53
Physical Self-Concept in Athletes with Congenital versus Acquired Disabilities 53
The Psychomotor Practice at the Kindergarten: The MOVIT Tests as a Tool of Observation and Design 53
BODIES AND SPACES IN DIGITAL EDUCATION: WHICH DANCE IN A GAME OF MIRRORS? SUGGESTIONS FOR AN EDUCATIONAL UBIQUITY 53
la escuela de a infancia: Indicaciones normativas 52
LE POTENZIALITA' DIDATTICHE DEL MOVIMENTO CREATIVO: ASPETTI METODOLOGICI ED ITINERARI LABORATORIALI 52
Il Laboratorio - Approfondimenti lessico-pedagogici 49
Pratiche inclusive ed educazione musicale: la teoria di Edwin Gordon 49
Field survey for observation of motor development in childhood age using the MOVIT tool 48
Valutazione delle abilità grafo-motorie in età evolutiva: uno studio preliminare per la sperimentazione di strumenti efficaci in ambito didattico 48
The use of the APCM-2 protocol for a preventive assessment of the motor coordination disorder 47
Progetto «Una scuola per tutti». Una Formazione integrata dei docenti, secondo i principi dell’Embodied Cognition Science, per una Scuola dell’infanzia di qualità 47
Valutazione degli atteggiamenti disfunzionali: verso una pedagogia del corpo in chiave inclusiva 46
Educazione alla consapevolezza della corporeità come processo trasformativo nei contesti educativi 46
EVALUATION OF GRAPHO-MOTOR SKILLS IN DEVELOPMENTAL AGE: A PRELIMINARY STUDY FOR THE EXPERIMENTATION OF EFFECTIVE TOOLS IN THE DIDACTIC FIELD 46
L’educazione motoria nella scuola primaria italiana 45
Dare al corpo un ruolo centrale nella scuola? Cosa è cambiato e cosa può ancora essere cambiato • Giving the body a central role in school? What is changed and what can still be changed 45
The effectiveness of motor activity on psychomotor development in school-aged children 44
IN SEARCH OF BODY WELL-BEING IN DISTANCE TEACHING: PATHS OF REFLECTION AND SEARCH FOR MEANING IN THE PRACTICE OF A DANCE OF RELATIONSHIP 44
Il nido d’infanzia come spazio educativo e inclusivo per l’espressione della corporeità ludiforme 44
STILI COGNITIVI DEGLI STUDENTI E CONDOTTE MOTORIE: RILEVAZIONE E ANALISI DEL SEGNO GRAFICO ATTRAVERSO L’IMPIEGO DI MASQUERADE / COGNITIVE STYLES OF STUDENTS AND MOTOR BEHAVIOUR: DETECTION AND ANALYSIS OF THE GRAPHIC SIGN THROUGH THE USE OF MASQUERADE 43
INCLUSIVE PRACTICES AND MUSIC EDUCATION: EDWIN GORDON’S THEORY 43
Dal tecnicismo della danza classica accademica alle potenzialità educativo/didattiche della danza nella scuola. Prospettive di cambiamento a partire dall’opera riformatrice di Jean-Georges Noverre 42
About how educational dance course may be crucial in school age children’s psycho-motor development 41
Educating to corporeity in DaD: the formative and expressive potential of the body in movement 41
CORPOREALITY AS A TOOL TO PROMOTE INCLUSION IN KINDERGARTEN 41
The effectiveness of motor activity on psychomotor development in school-aged children 40
Psicomotricità infantile: implicazioni didattiche secondo una prospettiva prasseologica 39
Bodies and emotions at the time of Covid-19: stimulating body intelligence through movement and dance 39
Azione educativa e didattica inclusiva: tra pedagogia della corporeità e educazione motoria 38
Indicazioni operative 38
HOW TO PROMOTE THE CREATIVE AND SENSITIVE DIMENSION OF THE BODY IN EDUCATION AT THE TIME OF COVID-19 38
GIOCHI POPOLARI INFANTILI: POTENZIALITÀ DIDATTICHE DI UN PATRIMONIO STORICO-PROGETTUALE NEI CONTESTI SCOLASTICI 38
Special Needs teacher training in Italian universities: a didactic proposal for the development of PE-related skills 37
“The use of the APCM-2 protocol for a preventive assessment of the motor coordination disorder” 37
Field survey for observation of motor development in childhood age (3/6 years) using the MOVIT tool 37
Linguaggi artistici per una pedagogia della corporeità 36
PSYCHOMOTOR AWARENESS AND HEALTH EMERGENCY. IN SEARCH OF THE BODY IN KINDERGARTEN, DURING COVID-19 30
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process 26
Spazi Creativi 26
From spontaneous-expressive body movement to improving motor skills at primary school: a preliminary study. 24
Preventing of Early School Leaving:Sport as Protective Factor 24
Stili cognitivi degli studenti e condotte motorie: rilevazione e analisi del segno grafico attraverso l’impiego di masquerade 24
ASSESSMENT OF SELF-ESTEEM AND PHYSICAL WELL-BEING IN POST- PANDEMIC TIME 24
The effects of physical activity on motor and psychomotor development in childhood 23
SPONTANEOUS MOTOR INVESTMENT AND INTENTIONALITY. VIDEO MODELLING IN TEACHER TRAINING FOR THE PROMOTION OF INCLUSION 23
Corporeità ed emozione: tra tridimensionalità e pluridimensionalità 23
PHYSICAL SELF-EFFICACY AND SELF-PERCEPTION: THE BODY AS A PEDAGOGICAL DEVICE FOR CHANGE THROUGH THE CHOREUTIC WORKSHOP 22
Totale 6.483
Categoria #
all - tutte 27.059
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 27.059


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020102 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 78 24
2020/2021746 21 50 44 43 117 41 88 33 69 34 71 135
2021/2022696 10 12 17 11 34 29 29 38 76 68 88 284
2022/20231.232 108 109 14 169 112 242 13 151 166 20 91 37
2023/2024904 45 69 46 63 77 105 53 52 62 89 80 163
2024/20251.301 88 69 97 108 75 157 247 151 198 97 14 0
Totale 6.820