PALUMBO, Carmen
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 7.814
NA - Nord America 3.699
EU - Europa 2.741
SA - Sud America 264
AF - Africa 20
OC - Oceania 6
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
Totale 14.549
Nazione #
HK - Hong Kong 6.550
US - Stati Uniti d'America 3.646
IT - Italia 1.536
SG - Singapore 442
CN - Cina 409
RU - Federazione Russa 302
BR - Brasile 228
UA - Ucraina 185
FR - Francia 171
VN - Vietnam 161
IE - Irlanda 136
DE - Germania 124
TR - Turchia 68
KR - Corea 62
SE - Svezia 60
FI - Finlandia 52
GB - Regno Unito 45
NL - Olanda 28
CA - Canada 24
AT - Austria 23
IN - India 23
MX - Messico 21
CZ - Repubblica Ceca 16
ES - Italia 15
ID - Indonesia 12
JP - Giappone 12
PH - Filippine 12
EC - Ecuador 11
PL - Polonia 10
AR - Argentina 9
CY - Cipro 9
CH - Svizzera 8
ZA - Sudafrica 8
BD - Bangladesh 7
EE - Estonia 7
IL - Israele 6
IQ - Iraq 6
TW - Taiwan 6
EU - Europa 5
PE - Perù 5
PK - Pakistan 5
CO - Colombia 3
HU - Ungheria 3
MN - Mongolia 3
NZ - Nuova Zelanda 3
RO - Romania 3
TN - Tunisia 3
VE - Venezuela 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
AU - Australia 2
BG - Bulgaria 2
CR - Costa Rica 2
DK - Danimarca 2
EG - Egitto 2
KE - Kenya 2
LT - Lituania 2
MD - Moldavia 2
MY - Malesia 2
PA - Panama 2
PY - Paraguay 2
QA - Qatar 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
SY - Repubblica araba siriana 2
TT - Trinidad e Tobago 2
UY - Uruguay 2
UZ - Uzbekistan 2
AF - Afghanistan, Repubblica islamica di 1
AM - Armenia 1
BE - Belgio 1
BH - Bahrain 1
BN - Brunei Darussalam 1
CL - Cile 1
DZ - Algeria 1
GE - Georgia 1
GH - Ghana 1
HR - Croazia 1
HT - Haiti 1
JM - Giamaica 1
JO - Giordania 1
LB - Libano 1
LU - Lussemburgo 1
MA - Marocco 1
MW - Malawi 1
NO - Norvegia 1
OM - Oman 1
PS - Palestinian Territory 1
PT - Portogallo 1
RS - Serbia 1
SA - Arabia Saudita 1
SI - Slovenia 1
TH - Thailandia 1
TO - Tonga 1
ZM - Zambia 1
Totale 14.549
Città #
Hong Kong 6.544
Ann Arbor 594
Chandler 528
Dallas 366
Princeton 326
Jacksonville 237
Singapore 189
Wilmington 183
Ashburn 151
Woodbridge 151
Rome 127
Dublin 121
Beijing 93
Dong Ket 92
Naples 78
Houston 73
Moscow 73
Milan 64
Andover 62
Salerno 61
Nanjing 59
Izmir 55
Pellezzano 45
Boardman 41
Munich 36
Fisciano 32
Redwood City 30
Bologna 26
New York 25
Catania 24
Los Angeles 24
Fairfield 23
Shenyang 23
Bari 21
Ho Chi Minh City 21
Monza 21
Nanchang 21
Napoli 21
Seattle 20
São Paulo 20
Turin 20
Amsterdam 19
Norwalk 19
Mestre 18
Palermo 18
Santa Clara 17
Council Bluffs 16
Florence 16
Jiaxing 15
Pescara 15
Changsha 14
Dearborn 14
Brno 13
Düsseldorf 13
Felipe Carrillo Puerto 13
Guangzhou 13
Hebei 13
Washington 13
Genoa 12
Hanoi 12
Sarno 12
Shanghai 12
Vienna 12
Giugliano in Campania 11
Miami 11
San Francisco 11
The Dalles 11
Tokyo 11
Helsinki 10
Paris 10
Verona 10
Brooklyn 9
Columbus 9
Edinburgh 9
London 9
Montreal 9
Parma 9
Cambridge 8
Padua 8
Pune 8
Rio de Janeiro 8
Tianjin 8
Turku 8
Atlanta 7
Jinan 7
Marano Di Napoli 7
Toronto 7
Belo Horizonte 6
Cagliari 6
Capaccio 6
Caserta 6
Chennai 6
Chicago 6
Nürnberg 6
Pannarano 6
Phoenix 6
Saint Petersburg 6
Seoul 6
Stockholm 6
Amandola 5
Totale 11.332
Nome #
Traditional Games Body and Movement 2.271
Motor skills and new technologies to have access to school knowledge in italian primary school 1.215
Dance and school age children’s psycho-motor development: the Oseretzky-Guilmain test 1.052
Psicomotricità infantile: implicazioni didattiche secondo una prospettiva prasseologica 533
Esperienze motorie, sportive e disabilità 531
Il corpo inclusivo. Educazione, espressività e movimento. 348
Analysis of the possible relationship between sports - Tecnique of classical dance- and the type of plantar support in the students of the dance school of San Carlo Theatre in Naples(Italy). 276
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis 257
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis 231
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process (ind. COPERNICUS) 201
Possible Interpretive Keys on the Relationship between the Phenomenological and Behaviourist Theories on the Didactics of Movement and Results of Neuroscientific Research on Mirror Neurons 189
Information Technology and Edutainment: Education and Entertainment in the Age of Interactivity 185
The self motor evaluation/assessment in professional training of learning support teachers 184
Corporeità, movimento e benessere: il potenziale educativo di itinerari motorio-sportivi inclusivi giovanili. 172
Corporeità e movimento nel gioco educativo 167
LA FORMAZIONE DOCENTE PER PROMUOVERE LA COSTRUZIONE DI PERCORSI IDENTITARI ATTRAVERSO UNA DIDATTICA INCLUSIVA: SUGGESTIONI DA UNO STUDIO SULLE EPISTEMOLOGIE PERSONALI 161
IL RUOLO DEL CORPO NEI PROCESSI EDUCATIVI: LE ARTI PERFORMATIVE COME STRUMENTO DI STIMOLAZIONE MULTISENSORIALE IN UNA PORPSPETTIVA EMBODIED 146
Inclusion and Universal Design for Learning in Italian Schools 140
THE EDUCATIONAL DIMENSION OF DANCE TEACHING: ASSESMENT PROCEDURES AND POSSIBLE APPLICATION OF TECHNOLOGICAL INSTRUMENTS 127
ANALYSIS OF SOME ELEMENTS OF COMPLEXITY OF MOVEMENT ACTIVITIES 125
New Perspectives in Dance Teaching and Technique: Jean Georges Noverre 124
Training related to alterations: postural analysis and biomechanics of gait in ballet 118
Il corpo in gioco: verso un modello educativo integrato per lo sviluppo dell’espressività e dell’autodeterminazione 113
Le attività di movimento creativo-espressivo e danza-educativa nella scuola dell’infanzia e nella scuola primaria 113
IMPLEMENTATION OF NEW TEACHING STRATEGIES IN PRIMARY SCHOOL: THE PROMOTION OF MOTOR ACTIVITY THROUGH ANNEXPERIMENTAL TEACHING-MOTOR PROTOCOL 109
Writing between Graphic Spaces and Lived Spaces—Coordinative and Deficit Aspects in the Dysgraphic Child: Praxeological Suggestions 109
Analisi diacronica dell’educazione fisica nelle Indicazioni Nazionali. Verso quali orizzonti? 107
The Role of the New Technologies in the Italian Primary School: Historical and Educational Outlines 105
About how educational dance course may be crucial in school age children’s psycho-motor development 104
EPISTEMOLOGY OF MOTOR ACTIVITIES IN EDUCATIONAL FIELD 103
MANUAL WRITING AND DIGITAL WRITING. GRAPHO-MOTOR ASSESSMENT STRATEGIES AND RESEARCH PERSPECTIVE 99
CORPOREITÀ LUDIFORME E APPRENDIMENTO 99
L’intelligenza non siede solo nei banchi!” Il gioco senso-motorio nella prospettiva Embodied Centred e i Bisogni Educativi Speciali 99
The Enactive Didactics for Enactive Mind:The Evolution of a Learning Model 96
Potenzialità didattiche della danza educativa 95
La dimensione assiologica: i significati sociali dell’Educazione Motoria 93
Motor technique and didactics: a possible alliance from an educational point of view 92
GIOCHI POPOLARI INFANTILI: POTENZIALITÀ DIDATTICHE DI UN PATRIMONIO STORICO-PROGETTUALE NEI CONTESTI SCOLASTICI 92
Autobiografia motoria e percorsi formativi dei docenti della SICSI campana per il conseguimento del titolo di sostegno nella scuola secondaria 89
Preventing of Early School Leaving:Sport as Protective Factor 89
Teaching Classical Ballet : educational features and health conditions. Study of the plantar stance of the students of the school of Classical Ballet of the San Carlo Theatre of Naples (Italy) while performing the ballet 88
Motion Analysis in Didactic Exergames Design 88
Traiettorie non lineari della ricerca didattica: le potenzialità metaforiche ed inclusive delle corporeità didattiche 88
Il corpo come vettore di apprendimento e autopercezione 85
BODIES AND SPACES IN DIGITAL EDUCATION: WHICH DANCE IN A GAME OF MIRRORS? SUGGESTIONS FOR AN EDUCATIONAL UBIQUITY 85
Motor Tests in Primary and Secondary School: Exploring Basic Motor Skills in Children 82
Teaching Motor Features of Dance According to the Technique of the "Divine" Taglioni 81
L’AUTODETERMINAZIONE A PARTIRE DAI COMPORTAMENTI INTENZIONALI DEL BAMBINO. L’OSSERVAZIONE DELLE SCELTE PSICOMOTORIE IN CHIAVE ICF NELLA SCUOLA DELL’INFANZIA 78
Physical Self-Concept in Athletes with Congenital versus Acquired Disabilities 78
Azione educativa e didattica inclusiva: tra pedagogia della corporeità e educazione motoria 76
Transcendere se stessi e superarsi nella danza nella prospettiva di Noverre 76
Historical Pathway of Special Legislation in Italy 74
La dimensione formativa della danza educativa 72
Psychomotor development and sports practice in primary school: Application of the APCM test for preventive purposes 72
About how educational dance course may be crucial in school age children’s psycho-motor development 72
La danza educativa: caratteristiche didattiche e prospettive pedagogiche 68
L'appoggio plantare nella pratica sportiva (Tecnica della danza classica) negli allievi della scuola di ballo del Teatro san Carlo di Napoli (Italia) 68
The effectiveness of motor activity on psychomotor development in school-aged children 67
The Teaching Role of the Body in the “Fields of Experience" 65
La danza educativa: Dimensioni formative e prospettive educative 65
In punta di piedi oltre i confini 64
The Psychomotor Practice at the Kindergarten: The MOVIT Tests as a Tool of Observation and Design 64
La escuela de la infancia: Indicaciones Normativas 62
THE ROLE OF THE NEW TECHNOLOGIES IN THE ITALIAN PRIMARY SCHOOL 62
Pratiche inclusive ed educazione musicale: la teoria di Edwin Gordon 62
Itinerari di danza educativa 60
LE POTENZIALITA' DIDATTICHE DEL MOVIMENTO CREATIVO: ASPETTI METODOLOGICI ED ITINERARI LABORATORIALI 60
The use of the APCM-2 protocol for a preventive assessment of the motor coordination disorder 59
Field survey for observation of motor development in childhood age using the MOVIT tool 59
Il nido d’infanzia come spazio educativo e inclusivo per l’espressione della corporeità ludiforme 59
la escuela de a infancia: Indicaciones normativas 58
Valutazione delle abilità grafo-motorie in età evolutiva: uno studio preliminare per la sperimentazione di strumenti efficaci in ambito didattico 57
INCLUSIVE PRACTICES AND MUSIC EDUCATION: EDWIN GORDON’S THEORY 56
Educazione alla consapevolezza della corporeità come processo trasformativo nei contesti educativi 55
CORPOREALITY AS A TOOL TO PROMOTE INCLUSION IN KINDERGARTEN 55
EVALUATION OF GRAPHO-MOTOR SKILLS IN DEVELOPMENTAL AGE: A PRELIMINARY STUDY FOR THE EXPERIMENTATION OF EFFECTIVE TOOLS IN THE DIDACTIC FIELD 55
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process 53
The effectiveness of motor activity on psychomotor development in school-aged children 53
Dare al corpo un ruolo centrale nella scuola? Cosa è cambiato e cosa può ancora essere cambiato • Giving the body a central role in school? What is changed and what can still be changed 52
IN SEARCH OF BODY WELL-BEING IN DISTANCE TEACHING: PATHS OF REFLECTION AND SEARCH FOR MEANING IN THE PRACTICE OF A DANCE OF RELATIONSHIP 51
Progetto «Una scuola per tutti». Una Formazione integrata dei docenti, secondo i principi dell’Embodied Cognition Science, per una Scuola dell’infanzia di qualità 51
Bodies and emotions at the time of Covid-19: stimulating body intelligence through movement and dance 51
Valutazione degli atteggiamenti disfunzionali: verso una pedagogia del corpo in chiave inclusiva 51
Educating to corporeity in DaD: the formative and expressive potential of the body in movement 50
EDUCATIONAL VALUE OF MOTOR SPORT ACTIVITIES BETWEEN SKILLS, STRATEGIES OF STUDY AND SELF-ESTEEM: A PILOT STUDY 50
Il Laboratorio - Approfondimenti lessico-pedagogici 49
STILI COGNITIVI DEGLI STUDENTI E CONDOTTE MOTORIE: RILEVAZIONE E ANALISI DEL SEGNO GRAFICO ATTRAVERSO L’IMPIEGO DI MASQUERADE / COGNITIVE STYLES OF STUDENTS AND MOTOR BEHAVIOUR: DETECTION AND ANALYSIS OF THE GRAPHIC SIGN THROUGH THE USE OF MASQUERADE 48
Special Needs teacher training in Italian universities: a didactic proposal for the development of PE-related skills 48
Dal tecnicismo della danza classica accademica alle potenzialità educativo/didattiche della danza nella scuola. Prospettive di cambiamento a partire dall’opera riformatrice di Jean-Georges Noverre 47
L’educazione motoria nella scuola primaria italiana 46
HOW TO PROMOTE THE CREATIVE AND SENSITIVE DIMENSION OF THE BODY IN EDUCATION AT THE TIME OF COVID-19 46
Complex And Connected. Proprioception And New Technologies 42
Indicazioni operative 42
From spontaneous-expressive body movement to improving motor skills at primary school: a preliminary study. 40
“The use of the APCM-2 protocol for a preventive assessment of the motor coordination disorder” 40
Field survey for observation of motor development in childhood age (3/6 years) using the MOVIT tool 40
ASSESSMENT OF SELF-ESTEEM AND PHYSICAL WELL-BEING IN POST- PANDEMIC TIME 40
Linguaggi artistici per una pedagogia della corporeità 39
The effects of physical activity on motor and psychomotor development in childhood 37
Corporeal education: motor praxeology and the art of movement as an educational tool 35
Totale 14.135
Categoria #
all - tutte 40.618
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 40.618


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021631 0 0 0 43 117 41 88 33 69 34 71 135
2021/2022696 10 12 17 11 34 29 29 38 76 68 88 284
2022/20231.232 108 109 14 169 112 242 13 151 166 20 91 37
2023/2024904 45 69 46 63 77 105 53 52 62 89 80 163
2024/20252.399 88 69 97 108 75 157 247 151 198 97 195 917
2025/20266.902 3.233 2.136 1.442 91 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 14.820