PALUMBO, Carmen
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 8.506
NA - Nord America 3.976
EU - Europa 2.892
SA - Sud America 379
AF - Africa 34
OC - Oceania 8
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
Totale 15.800
Nazione #
HK - Hong Kong 6.556
US - Stati Uniti d'America 3.891
IT - Italia 1.602
SG - Singapore 943
CN - Cina 503
BR - Brasile 308
RU - Federazione Russa 303
VN - Vietnam 209
UA - Ucraina 186
FR - Francia 178
DE - Germania 142
IE - Irlanda 137
TR - Turchia 73
SE - Svezia 69
GB - Regno Unito 65
KR - Corea 62
FI - Finlandia 53
CA - Canada 44
AR - Argentina 33
IN - India 31
MX - Messico 31
NL - Olanda 31
AT - Austria 25
JP - Giappone 24
PL - Polonia 21
ZA - Sudafrica 19
ES - Italia 18
CZ - Repubblica Ceca 16
ID - Indonesia 16
EC - Ecuador 14
BD - Bangladesh 13
PH - Filippine 13
CY - Cipro 9
LT - Lituania 9
CH - Svizzera 8
CO - Colombia 7
EE - Estonia 7
IQ - Iraq 7
IL - Israele 6
PK - Pakistan 6
TW - Taiwan 6
EU - Europa 5
PE - Perù 5
VE - Venezuela 5
AE - Emirati Arabi Uniti 4
AU - Australia 4
HU - Ungheria 4
UY - Uruguay 4
MA - Marocco 3
MN - Mongolia 3
MY - Malesia 3
NZ - Nuova Zelanda 3
RO - Romania 3
TN - Tunisia 3
UZ - Uzbekistan 3
BG - Bulgaria 2
CR - Costa Rica 2
DK - Danimarca 2
DO - Repubblica Dominicana 2
EG - Egitto 2
GH - Ghana 2
KE - Kenya 2
MD - Moldavia 2
PA - Panama 2
PY - Paraguay 2
QA - Qatar 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
SY - Repubblica araba siriana 2
TT - Trinidad e Tobago 2
AF - Afghanistan, Repubblica islamica di 1
AM - Armenia 1
BE - Belgio 1
BH - Bahrain 1
BN - Brunei Darussalam 1
CL - Cile 1
DZ - Algeria 1
GE - Georgia 1
HR - Croazia 1
HT - Haiti 1
JM - Giamaica 1
JO - Giordania 1
KZ - Kazakistan 1
LB - Libano 1
LU - Lussemburgo 1
MW - Malawi 1
NO - Norvegia 1
OM - Oman 1
PS - Palestinian Territory 1
PT - Portogallo 1
RS - Serbia 1
SA - Arabia Saudita 1
SI - Slovenia 1
TH - Thailandia 1
TO - Tonga 1
ZM - Zambia 1
Totale 15.800
Città #
Hong Kong 6.550
Ann Arbor 594
Chandler 528
Singapore 456
Dallas 366
Princeton 326
Jacksonville 237
Ashburn 233
Wilmington 183
Woodbridge 151
Rome 143
Beijing 123
Dublin 122
Dong Ket 92
Houston 84
Naples 82
Moscow 73
Milan 68
Andover 62
Salerno 61
Nanjing 59
Izmir 55
Los Angeles 46
Pellezzano 45
Boardman 41
Ho Chi Minh City 40
New York 40
Munich 39
São Paulo 36
Fisciano 34
Redwood City 30
Bologna 27
Catania 24
Fairfield 23
Santa Clara 23
Shenyang 23
Tokyo 23
Turin 23
Amsterdam 22
Bari 22
Palermo 22
Montreal 21
Monza 21
Nanchang 21
Napoli 21
Hanoi 20
Seattle 20
Norwalk 19
Mestre 18
Council Bluffs 16
Florence 16
Frankfurt am Main 16
Warsaw 16
Guangzhou 15
Jiaxing 15
Pescara 15
Stockholm 15
Changsha 14
Dearborn 14
Genoa 14
Vienna 14
Brno 13
Düsseldorf 13
Felipe Carrillo Puerto 13
Hebei 13
Washington 13
Brooklyn 12
Chennai 12
London 12
Miami 12
San Francisco 12
Sarno 12
Shanghai 12
Giugliano in Campania 11
Phoenix 11
The Dalles 11
Atlanta 10
Helsinki 10
Paris 10
Parma 10
Verona 10
Chicago 9
Columbus 9
Edinburgh 9
Johannesburg 9
Manchester 9
Orem 9
Poplar 9
Toronto 9
Turku 9
Belo Horizonte 8
Cambridge 8
Campinas 8
Jinan 8
Padua 8
Pune 8
Rio de Janeiro 8
Tianjin 8
Denver 7
Marano Di Napoli 7
Totale 11.963
Nome #
Traditional Games Body and Movement 2.276
Motor skills and new technologies to have access to school knowledge in italian primary school 1.220
Dance and school age children’s psycho-motor development: the Oseretzky-Guilmain test 1.063
Esperienze motorie, sportive e disabilità 552
Psicomotricità infantile: implicazioni didattiche secondo una prospettiva prasseologica 544
Il corpo inclusivo. Educazione, espressività e movimento. 363
Analysis of the possible relationship between sports - Tecnique of classical dance- and the type of plantar support in the students of the dance school of San Carlo Theatre in Naples(Italy). 287
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis 269
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis 253
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process (ind. COPERNICUS) 205
Possible Interpretive Keys on the Relationship between the Phenomenological and Behaviourist Theories on the Didactics of Movement and Results of Neuroscientific Research on Mirror Neurons 194
Information Technology and Edutainment: Education and Entertainment in the Age of Interactivity 192
The self motor evaluation/assessment in professional training of learning support teachers 187
Corporeità, movimento e benessere: il potenziale educativo di itinerari motorio-sportivi inclusivi giovanili. 186
LA FORMAZIONE DOCENTE PER PROMUOVERE LA COSTRUZIONE DI PERCORSI IDENTITARI ATTRAVERSO UNA DIDATTICA INCLUSIVA: SUGGESTIONI DA UNO STUDIO SULLE EPISTEMOLOGIE PERSONALI 174
Corporeità e movimento nel gioco educativo 174
IL RUOLO DEL CORPO NEI PROCESSI EDUCATIVI: LE ARTI PERFORMATIVE COME STRUMENTO DI STIMOLAZIONE MULTISENSORIALE IN UNA PORPSPETTIVA EMBODIED 166
Il corpo in gioco: verso un modello educativo integrato per lo sviluppo dell’espressività e dell’autodeterminazione 145
Inclusion and Universal Design for Learning in Italian Schools 145
ANALYSIS OF SOME ELEMENTS OF COMPLEXITY OF MOVEMENT ACTIVITIES 140
THE EDUCATIONAL DIMENSION OF DANCE TEACHING: ASSESMENT PROCEDURES AND POSSIBLE APPLICATION OF TECHNOLOGICAL INSTRUMENTS 133
Training related to alterations: postural analysis and biomechanics of gait in ballet 130
New Perspectives in Dance Teaching and Technique: Jean Georges Noverre 126
About how educational dance course may be crucial in school age children’s psycho-motor development 123
IMPLEMENTATION OF NEW TEACHING STRATEGIES IN PRIMARY SCHOOL: THE PROMOTION OF MOTOR ACTIVITY THROUGH ANNEXPERIMENTAL TEACHING-MOTOR PROTOCOL 121
Analisi diacronica dell’educazione fisica nelle Indicazioni Nazionali. Verso quali orizzonti? 118
Le attività di movimento creativo-espressivo e danza-educativa nella scuola dell’infanzia e nella scuola primaria 117
Writing between Graphic Spaces and Lived Spaces—Coordinative and Deficit Aspects in the Dysgraphic Child: Praxeological Suggestions 115
EPISTEMOLOGY OF MOTOR ACTIVITIES IN EDUCATIONAL FIELD 112
The Role of the New Technologies in the Italian Primary School: Historical and Educational Outlines 110
CORPOREITÀ LUDIFORME E APPRENDIMENTO 107
MANUAL WRITING AND DIGITAL WRITING. GRAPHO-MOTOR ASSESSMENT STRATEGIES AND RESEARCH PERSPECTIVE 105
The Enactive Didactics for Enactive Mind:The Evolution of a Learning Model 105
L’intelligenza non siede solo nei banchi!” Il gioco senso-motorio nella prospettiva Embodied Centred e i Bisogni Educativi Speciali 105
Autobiografia motoria e percorsi formativi dei docenti della SICSI campana per il conseguimento del titolo di sostegno nella scuola secondaria 101
HOW TO PROMOTE THE CREATIVE AND SENSITIVE DIMENSION OF THE BODY IN EDUCATION AT THE TIME OF COVID-19 99
BODIES AND SPACES IN DIGITAL EDUCATION: WHICH DANCE IN A GAME OF MIRRORS? SUGGESTIONS FOR AN EDUCATIONAL UBIQUITY 99
La dimensione assiologica: i significati sociali dell’Educazione Motoria 98
Il corpo come vettore di apprendimento e autopercezione 98
GIOCHI POPOLARI INFANTILI: POTENZIALITÀ DIDATTICHE DI UN PATRIMONIO STORICO-PROGETTUALE NEI CONTESTI SCOLASTICI 98
Motor technique and didactics: a possible alliance from an educational point of view 97
Potenzialità didattiche della danza educativa 97
Motion Analysis in Didactic Exergames Design 94
Traiettorie non lineari della ricerca didattica: le potenzialità metaforiche ed inclusive delle corporeità didattiche 93
Physical Self-Concept in Athletes with Congenital versus Acquired Disabilities 93
Preventing of Early School Leaving:Sport as Protective Factor 93
Teaching Classical Ballet : educational features and health conditions. Study of the plantar stance of the students of the school of Classical Ballet of the San Carlo Theatre of Naples (Italy) while performing the ballet 90
Azione educativa e didattica inclusiva: tra pedagogia della corporeità e educazione motoria 89
Motor Tests in Primary and Secondary School: Exploring Basic Motor Skills in Children 87
L’AUTODETERMINAZIONE A PARTIRE DAI COMPORTAMENTI INTENZIONALI DEL BAMBINO. L’OSSERVAZIONE DELLE SCELTE PSICOMOTORIE IN CHIAVE ICF NELLA SCUOLA DELL’INFANZIA 85
About how educational dance course may be crucial in school age children’s psycho-motor development 85
Teaching Motor Features of Dance According to the Technique of the "Divine" Taglioni 83
Historical Pathway of Special Legislation in Italy 81
Transcendere se stessi e superarsi nella danza nella prospettiva di Noverre 80
Psychomotor development and sports practice in primary school: Application of the APCM test for preventive purposes 80
La dimensione formativa della danza educativa 78
The effectiveness of motor activity on psychomotor development in school-aged children 75
La danza educativa: caratteristiche didattiche e prospettive pedagogiche 71
The effectiveness of motor activity on psychomotor development in school-aged children 70
L'appoggio plantare nella pratica sportiva (Tecnica della danza classica) negli allievi della scuola di ballo del Teatro san Carlo di Napoli (Italia) 69
In punta di piedi oltre i confini 69
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process 69
Field survey for observation of motor development in childhood age using the MOVIT tool 69
La danza educativa: Dimensioni formative e prospettive educative 68
The Psychomotor Practice at the Kindergarten: The MOVIT Tests as a Tool of Observation and Design 68
La escuela de la infancia: Indicaciones Normativas 67
Educazione alla consapevolezza della corporeità come processo trasformativo nei contesti educativi 67
Educating to corporeity in DaD: the formative and expressive potential of the body in movement 67
The Teaching Role of the Body in the “Fields of Experience" 66
THE ROLE OF THE NEW TECHNOLOGIES IN THE ITALIAN PRIMARY SCHOOL 66
Bodies and emotions at the time of Covid-19: stimulating body intelligence through movement and dance 65
Pratiche inclusive ed educazione musicale: la teoria di Edwin Gordon 65
CORPOREALITY AS A TOOL TO PROMOTE INCLUSION IN KINDERGARTEN 64
EVALUATION OF GRAPHO-MOTOR SKILLS IN DEVELOPMENTAL AGE: A PRELIMINARY STUDY FOR THE EXPERIMENTATION OF EFFECTIVE TOOLS IN THE DIDACTIC FIELD 64
Itinerari di danza educativa 63
The use of the APCM-2 protocol for a preventive assessment of the motor coordination disorder 63
Il nido d’infanzia come spazio educativo e inclusivo per l’espressione della corporeità ludiforme 63
la escuela de a infancia: Indicaciones normativas 62
LE POTENZIALITA' DIDATTICHE DEL MOVIMENTO CREATIVO: ASPETTI METODOLOGICI ED ITINERARI LABORATORIALI 62
INCLUSIVE PRACTICES AND MUSIC EDUCATION: EDWIN GORDON’S THEORY 60
EDUCATIONAL VALUE OF MOTOR SPORT ACTIVITIES BETWEEN SKILLS, STRATEGIES OF STUDY AND SELF-ESTEEM: A PILOT STUDY 60
Dare al corpo un ruolo centrale nella scuola? Cosa è cambiato e cosa può ancora essere cambiato • Giving the body a central role in school? What is changed and what can still be changed 59
Progetto «Una scuola per tutti». Una Formazione integrata dei docenti, secondo i principi dell’Embodied Cognition Science, per una Scuola dell’infanzia di qualità 59
Valutazione delle abilità grafo-motorie in età evolutiva: uno studio preliminare per la sperimentazione di strumenti efficaci in ambito didattico 59
Complex And Connected. Proprioception And New Technologies 58
A study on the implication of motor practices in teaching: a proposal for a motor laboratory for the improvement of graphomotor skills in developmental age 56
IN SEARCH OF BODY WELL-BEING IN DISTANCE TEACHING: PATHS OF REFLECTION AND SEARCH FOR MEANING IN THE PRACTICE OF A DANCE OF RELATIONSHIP 56
Special Needs teacher training in Italian universities: a didactic proposal for the development of PE-related skills 55
Valutazione degli atteggiamenti disfunzionali: verso una pedagogia del corpo in chiave inclusiva 55
The effects of physical activity on motor and psychomotor development in childhood 53
PHYSICAL SELF-EFFICACY AND SELF-PERCEPTION: THE BODY AS A PEDAGOGICAL DEVICE FOR CHANGE THROUGH THE CHOREUTIC WORKSHOP 53
Il Laboratorio - Approfondimenti lessico-pedagogici 53
Dal tecnicismo della danza classica accademica alle potenzialità educativo/didattiche della danza nella scuola. Prospettive di cambiamento a partire dall’opera riformatrice di Jean-Georges Noverre 53
Field survey for observation of motor development in childhood age (3/6 years) using the MOVIT tool 52
ASSESSMENT OF SELF-ESTEEM AND PHYSICAL WELL-BEING IN POST- PANDEMIC TIME 52
STILI COGNITIVI DEGLI STUDENTI E CONDOTTE MOTORIE: RILEVAZIONE E ANALISI DEL SEGNO GRAFICO ATTRAVERSO L’IMPIEGO DI MASQUERADE / COGNITIVE STYLES OF STUDENTS AND MOTOR BEHAVIOUR: DETECTION AND ANALYSIS OF THE GRAPHIC SIGN THROUGH THE USE OF MASQUERADE 51
L’educazione motoria nella scuola primaria italiana 50
From spontaneous-expressive body movement to improving motor skills at primary school: a preliminary study. 49
Corporeal education: motor praxeology and the art of movement as an educational tool 48
Linguaggi artistici per una pedagogia della corporeità 47
Totale 15.030
Categoria #
all - tutte 44.236
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 44.236


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021471 0 0 0 0 0 41 88 33 69 34 71 135
2021/2022696 10 12 17 11 34 29 29 38 76 68 88 284
2022/20231.232 108 109 14 169 112 242 13 151 166 20 91 37
2023/2024904 45 69 46 63 77 105 53 52 62 89 80 163
2024/20252.399 88 69 97 108 75 157 247 151 198 97 195 917
2025/20268.174 3.233 2.136 1.442 428 894 41 0 0 0 0 0 0
Totale 16.092