PALUMBO, Carmen
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 2.962
EU - Europa 1.578
AS - Asia 445
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
OC - Oceania 4
AF - Africa 3
SA - Sud America 3
Totale 5.000
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.935
IT - Italia 918
CN - Cina 258
UA - Ucraina 184
IE - Irlanda 139
DE - Germania 94
VN - Vietnam 92
FR - Francia 64
SE - Svezia 58
TR - Turchia 57
FI - Finlandia 41
GB - Regno Unito 20
RU - Federazione Russa 16
MX - Messico 15
CA - Canada 12
CY - Cipro 9
IN - India 8
CH - Svizzera 5
CZ - Repubblica Ceca 5
EU - Europa 5
IL - Israele 5
NL - Olanda 5
AT - Austria 4
PL - Polonia 4
EE - Estonia 3
HK - Hong Kong 3
HU - Ungheria 3
NZ - Nuova Zelanda 3
PK - Pakistan 3
RO - Romania 3
CO - Colombia 2
DK - Danimarca 2
JP - Giappone 2
PH - Filippine 2
TW - Taiwan 2
ZA - Sudafrica 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AU - Australia 1
BE - Belgio 1
BG - Bulgaria 1
BN - Brunei Darussalam 1
BR - Brasile 1
HR - Croazia 1
LT - Lituania 1
LU - Lussemburgo 1
MD - Moldavia 1
MN - Mongolia 1
NG - Nigeria 1
NO - Norvegia 1
PT - Portogallo 1
RS - Serbia 1
SI - Slovenia 1
TH - Thailandia 1
Totale 5.000
Città #
Ann Arbor 594
Chandler 537
Princeton 328
Jacksonville 237
Wilmington 183
Woodbridge 151
Dublin 124
Ashburn 97
Dong Ket 92
Houston 72
Andover 62
Nanjing 59
Beijing 55
Izmir 54
Salerno 49
Rome 47
Pellezzano 45
Boardman 32
Milan 32
Redwood City 30
Fairfield 23
Shenyang 22
Nanchang 21
Napoli 21
Norwalk 19
Mestre 18
Seattle 17
Jiaxing 15
Bologna 14
Changsha 14
Dearborn 14
Monza 14
Düsseldorf 13
Felipe Carrillo Puerto 13
Hebei 13
Munich 12
Fisciano 11
Washington 11
Catania 9
Edinburgh 9
Guangzhou 9
Paris 9
Cambridge 8
Giugliano in Campania 8
New York 8
Pune 8
Shanghai 8
Tianjin 8
Helsinki 7
Jinan 7
Marano Di Napoli 7
Miami 7
Pescara 7
Toronto 7
Caserta 6
Genoa 6
Nürnberg 6
Pannarano 6
Saint Petersburg 6
Turin 6
Cagliari 5
Famagusta 5
Forlì 5
Francavilla Fontana 5
Lissone 5
Montebelluna 5
Naples 5
Sant'agata De' Goti 5
Stockholm 5
Trapani 5
Viareggio 5
Atlanta 4
Bari 4
Capaccio 4
Cicciano 4
Nettuno 4
Nocera Inferiore 4
Palermo 4
Quinzano d'Oglio 4
Verona 4
Villasanta 4
Altamura 3
Amsterdam 3
Arquata Scrivia 3
Battipaglia 3
Brno 3
Campi Bisenzio 3
Capranica 3
Cumiana 3
Dallas 3
Dormagen 3
Formigine 3
Gubbio 3
Hong Kong 3
Islamabad 3
Istanbul 3
London 3
Montemarciano 3
Mountain View 3
Ningbo 3
Totale 3.479
Nome #
Il corpo inclusivo. Educazione, espressività e movimento. 147
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis 146
LA FORMAZIONE DOCENTE PER PROMUOVERE LA COSTRUZIONE DI PERCORSI IDENTITARI ATTRAVERSO UNA DIDATTICA INCLUSIVA: SUGGESTIONI DA UNO STUDIO SULLE EPISTEMOLOGIE PERSONALI 137
Corporeità e movimento nel gioco educativo 115
Inclusion and Universal Design for Learning in Italian Schools 111
New Perspectives in Dance Teaching and Technique: Jean Georges Noverre 110
Analysis of the possible relationship between sports - Tecnique of classical dance- and the type of plantar support in the students of the dance school of San Carlo Theatre in Naples(Italy). 101
ANALYSIS OF SOME ELEMENTS OF COMPLEXITY OF MOVEMENT ACTIVITIES 99
Training related to alterations: postural analysis and biomechanics of gait in ballet 95
Le attività di movimento creativo-espressivo e danza-educativa nella scuola dell’infanzia e nella scuola primaria 95
The Role of the New Technologies in the Italian Primary School: Historical and Educational Outlines 88
The self motor evaluation/assessment in professional training of learning support teachers 83
Motor technique and didactics: a possible alliance from an educational point of view 83
Corporeità, movimento e benessere: il potenziale educativo di itinerari motorio-sportivi inclusivi giovanili. 83
EPISTEMOLOGY OF MOTOR ACTIVITIES IN EDUCATIONAL FIELD 80
Teaching Motor Features of Dance According to the Technique of the "Divine" Taglioni 76
Teaching Classical Ballet : educational features and health conditions. Study of the plantar stance of the students of the school of Classical Ballet of the San Carlo Theatre of Naples (Italy) while performing the ballet 76
Potenzialità didattiche della danza educativa 76
Information Technology and Edutainment: Education and Entertainment in the Age of Interactivity 75
La dimensione assiologica: i significati sociali dell’Educazione Motoria 75
Traiettorie non lineari della ricerca didattica: le potenzialità metaforiche ed inclusive delle corporeità didattiche 74
Motion Analysis in Didactic Exergames Design 73
L’intelligenza non siede solo nei banchi!” Il gioco senso-motorio nella prospettiva Embodied Centred e i Bisogni Educativi Speciali 73
The Enactive Didactics for Enactive Mind:The Evolution of a Learning Model 72
null 70
Analisi diacronica dell’educazione fisica nelle Indicazioni Nazionali. Verso quali orizzonti? 66
Autobiografia motoria e percorsi formativi dei docenti della SICSI campana per il conseguimento del titolo di sostegno nella scuola secondaria 65
Possible Interpretive Keys on the Relationship between the Phenomenological and Behaviourist Theories on the Didactics of Movement and Results of Neuroscientific Research on Mirror Neurons 65
CORPOREITÀ LUDIFORME E APPRENDIMENTO 65
La dimensione formativa della danza educativa 64
null 64
Transcendere se stessi e superarsi nella danza nella prospettiva di Noverre 63
THE EDUCATIONAL DIMENSION OF DANCE TEACHING: ASSESMENT PROCEDURES AND POSSIBLE APPLICATION OF TECHNOLOGICAL INSTRUMENTS 63
Historical Pathway of Special Legislation in Italy 62
La danza educativa: caratteristiche didattiche e prospettive pedagogiche 58
L'appoggio plantare nella pratica sportiva (Tecnica della danza classica) negli allievi della scuola di ballo del Teatro san Carlo di Napoli (Italia) 57
Motor skills and new technologies to have access to school knowledge in italian primary school 57
IL RUOLO DEL CORPO NEI PROCESSI EDUCATIVI: LE ARTI PERFORMATIVE COME STRUMENTO DI STIMOLAZIONE MULTISENSORIALE IN UNA PORPSPETTIVA EMBODIED 56
THE ROLE OF THE NEW TECHNOLOGIES IN THE ITALIAN PRIMARY SCHOOL 55
Il corpo come vettore di apprendimento e autopercezione 55
About how educational dance course may be crucial in school age children’s psycho-motor development 53
La escuela de la infancia: Indicaciones Normativas 52
La danza educativa: Dimensioni formative e prospettive educative 52
The Teaching Role of the Body in the “Fields of Experience" 51
L’AUTODETERMINAZIONE A PARTIRE DAI COMPORTAMENTI INTENZIONALI DEL BAMBINO. L’OSSERVAZIONE DELLE SCELTE PSICOMOTORIE IN CHIAVE ICF NELLA SCUOLA DELL’INFANZIA 48
la escuela de a infancia: Indicaciones normativas 47
In punta di piedi oltre i confini 46
LE POTENZIALITA' DIDATTICHE DEL MOVIMENTO CREATIVO: ASPETTI METODOLOGICI ED ITINERARI LABORATORIALI 45
Esperienze motorie, sportive e disabilità 45
Writing between Graphic Spaces and Lived Spaces—Coordinative and Deficit Aspects in the Dysgraphic Child: Praxeological Suggestions 45
Physical Self-Concept in Athletes with Congenital versus Acquired Disabilities 44
Il Laboratorio - Approfondimenti lessico-pedagogici 43
Dance and school age children’s psycho-motor development: the Oseretzky-Guilmain test 43
Valutazione delle abilità grafo-motorie in età evolutiva: uno studio preliminare per la sperimentazione di strumenti efficaci in ambito didattico 42
Progetto «Una scuola per tutti». Una Formazione integrata dei docenti, secondo i principi dell’Embodied Cognition Science, per una Scuola dell’infanzia di qualità 40
BODIES AND SPACES IN DIGITAL EDUCATION: WHICH DANCE IN A GAME OF MIRRORS? SUGGESTIONS FOR AN EDUCATIONAL UBIQUITY 40
Itinerari di danza educativa 39
L’educazione motoria nella scuola primaria italiana 39
Psychomotor development and sports practice in primary school: Application of the APCM test for preventive purposes 38
The use of the APCM-2 protocol for a preventive assessment of the motor coordination disorder 38
Field survey for observation of motor development in childhood age using the MOVIT tool 38
Educazione alla consapevolezza della corporeità come processo trasformativo nei contesti educativi 37
Pratiche inclusive ed educazione musicale: la teoria di Edwin Gordon 37
Traditional Games Body and Movement 36
Valutazione degli atteggiamenti disfunzionali: verso una pedagogia del corpo in chiave inclusiva 36
INCLUSIVE PRACTICES AND MUSIC EDUCATION: EDWIN GORDON’S THEORY 35
The effectiveness of motor activity on psychomotor development in school-aged children 34
EVALUATION OF GRAPHO-MOTOR SKILLS IN DEVELOPMENTAL AGE: A PRELIMINARY STUDY FOR THE EXPERIMENTATION OF EFFECTIVE TOOLS IN THE DIDACTIC FIELD 34
Indicazioni operative 33
Dare al corpo un ruolo centrale nella scuola? Cosa è cambiato e cosa può ancora essere cambiato • Giving the body a central role in school? What is changed and what can still be changed 33
The Psychomotor Practice at the Kindergarten: The MOVIT Tests as a Tool of Observation and Design 33
About how educational dance course may be crucial in school age children’s psycho-motor development 33
Psicomotricità infantile: implicazioni didattiche secondo una prospettiva prasseologica 32
GIOCHI POPOLARI INFANTILI: POTENZIALITÀ DIDATTICHE DI UN PATRIMONIO STORICO-PROGETTUALE NEI CONTESTI SCOLASTICI 32
IN SEARCH OF BODY WELL-BEING IN DISTANCE TEACHING: PATHS OF REFLECTION AND SEARCH FOR MEANING IN THE PRACTICE OF A DANCE OF RELATIONSHIP 31
Il nido d’infanzia come spazio educativo e inclusivo per l’espressione della corporeità ludiforme 31
HOW TO PROMOTE THE CREATIVE AND SENSITIVE DIMENSION OF THE BODY IN EDUCATION AT THE TIME OF COVID-19 30
Dal tecnicismo della danza classica accademica alle potenzialità educativo/didattiche della danza nella scuola. Prospettive di cambiamento a partire dall’opera riformatrice di Jean-Georges Noverre 30
STILI COGNITIVI DEGLI STUDENTI E CONDOTTE MOTORIE: RILEVAZIONE E ANALISI DEL SEGNO GRAFICO ATTRAVERSO L’IMPIEGO DI MASQUERADE / COGNITIVE STYLES OF STUDENTS AND MOTOR BEHAVIOUR: DETECTION AND ANALYSIS OF THE GRAPHIC SIGN THROUGH THE USE OF MASQUERADE 29
Bodies and emotions at the time of Covid-19: stimulating body intelligence through movement and dance 29
“The use of the APCM-2 protocol for a preventive assessment of the motor coordination disorder” 29
The effectiveness of motor activity on psychomotor development in school-aged children 29
Field survey for observation of motor development in childhood age (3/6 years) using the MOVIT tool 27
CORPOREALITY AS A TOOL TO PROMOTE INCLUSION IN KINDERGARTEN 27
Linguaggi artistici per una pedagogia della corporeità 25
Special Needs teacher training in Italian universities: a didactic proposal for the development of PE-related skills 24
Educating to corporeity in DaD: the formative and expressive potential of the body in movement 24
PSYCHOMOTOR AWARENESS AND HEALTH EMERGENCY. IN SEARCH OF THE BODY IN KINDERGARTEN, DURING COVID-19 23
Motor Tests in Primary and Secondary School: Exploring Basic Motor Skills in Children 22
Spazi Creativi 22
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis 21
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process 19
Stili cognitivi degli studenti e condotte motorie: rilevazione e analisi del segno grafico attraverso l’impiego di masquerade 18
VIRTUAL BODY OR BODILY PRESENCE? 17
Preventing of Early School Leaving:Sport as Protective Factor 14
The formative value of motor education through bodily expression activities for an inclusive body 12
The effects of physical activity on motor and psychomotor development in childhood 11
From spontaneous-expressive body movement to improving motor skills at primary school: a preliminary study. 11
Educate dancing with an inclusive perspective 10
Corporeal education: motor praxeology and the art of movement as an educational tool 9
Totale 5.175
Categoria #
all - tutte 14.365
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 14.365


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019100 0 0 0 0 0 0 0 0 16 18 63 3
2019/2020536 146 6 48 12 43 6 73 8 41 51 78 24
2020/2021746 21 50 44 43 117 41 88 33 69 34 71 135
2021/2022696 10 12 17 11 34 29 29 38 76 68 88 284
2022/20231.255 110 111 14 173 114 247 13 152 170 20 92 39
2023/2024579 46 70 46 67 87 106 53 52 52 0 0 0
Totale 5.217