Vitale, Pierluigi

Vitale, Pierluigi  

Dipartimento di Scienze Politiche e della Comunicazione/DISPC  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 20 (tempo di esecuzione: 0.06 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
#andràtuttobene: Images, Texts, Emojis and Geodata in a Sentiment Analysis Pipeline 1-gen-2020 Vitale, Pierluigi; Pelosi, Serena; Falco, Mariacristina
A Network-Based Indicator of Travelers Performativity on Instagram 1-gen-2020 Giordano, Giuseppe; Primerano, Ilaria; Vitale, Pierluigi
CONTRIBUTING TO QUALITY ASSESSMENT OF CULTURAL HERITAGE ORGANIZATION: THE CASE OF POMPEII. A METHODOLOGICAL PROPOSAL THROUGH USER GENERATED CONTENT. 1-gen-2016 Napolitano, Pasquale; Vitale, Pierluigi; Persico, Pasquale
Designing a data visualization dashboard for managing the sustainability communication of healthcare organizations on Facebook 1-gen-2018 Conte, Francesca; Vitale, Pierluigi; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso
Experiencing Museums. A Qualitative and Quantitative Description About Igers’ Narration of an Exhibit Space 1-gen-2020 Esposito, Francesca; Falco, Mariacristina; Vitale, Pierluigi
Il linguaggio del Rap. Possibilità di un’analisi multidisciplinare 1-gen-2016 Perna, Stefano; Maisto, Alessandro; Guarasci, Raffaele; Vitale, Pierluigi
Mining Offensive Language on Social Media 1-gen-2017 Pelosi, Serena; Vitale, Pierluigi; Maisto, Alessandro; Vietri, Simonetta
Museums’ Tales: Visualizing Instagram Users’ Experience 1-gen-2020 Vitale, Pierluigi; Mancuso, Azzurra; Falco, Mariacristina
Populisti vs. Cosmopoliti. Le trasformazioni del linguaggio politico tra le campagne presidenziali USA del 2012 e 2016 1-gen-2017 Santaniello, Mauro; Palladino, Nicola; Vitale, Pierluigi
Prime note per lo studio linguistico terminologico dell'Area 10 1-gen-2018 Vellutino, D.; Maisto, A.; Pelosi, S.; Vitale, P.; Guarasci, R.
Research Topics: A Multidisciplinary Analysis of Online Communities to Detect Policy-Making Indicators 1-gen-2020 Iannotta, Iolanda Sara; Vitale, Pierluigi
Social Big Data e Network Analysis Tools 1-gen-2020 Vitale, Pierluigi; Primerano, Ilaria; Vitale, Maria Prosperina
Social media successful engagement: how Italian startups are interacting on Facebook 1-gen-2017 DELLA VOLPE, Maddalena; Esposito, Francesca; Vitale, Pierluigi
Text Analysis on User Generated Content: The Rap Lyrics Challenge 1-gen-2018 Maisto, Alessandro; Pelosi, Serena; Guarasci, Raffaele; Vitale, Pierluigi
Textual Statistics and Named Entity Recognition Applied to Game of Thrones Novels 1-gen-2020 Elia, Annibale; Maisto, Alessandro; Martorelli, Giandomenico; Pelosi, Serena; Vitale, Pierluigi
The Role of Igers inthe Territorial Dynamics of Sustainable Tourism-oriented Destinations 1-gen-2020 Vitale, Pierluigi; Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; Siano, Alfonso; Foroudi, Pantea
Urban and rural destinations on Instagram: exploring the influencers’ role in #sustainabletourism 1-gen-2021 Palazzo, Maria; Vollero, Agostino; Vitale, Pierluigi; Siano, Alfonso
Vista sul sentiment dell’Italia di Instagram durante la pandemia da covid–19. Il racconto di #andràtuttobene 1-gen-2020 Falco, Mariacristina; Pelosi, Serena; Vitale, Pierluigi
Visualizing Research Topics in Facebook Conversations 1-gen-2017 Vitale, Pierluigi; Guarasci, Raffaele; Iannotta, Iolanda Sara
“Amazon effect”: alcune evidenze empiriche negli UGC delle pagine Facebook delle catene di elettronica di consumo 1-gen-2018 Vollero, Agostino; Gaudio, EMILIA NUNZIA MARIA; Vitale, Pierluigi; Siano, Alfonso