Is Once upon a time still there? Beginning from this linguistic word-play, the present contribution approaches the current topicality of pedagogical value of fairy tale and attempts a possible comparison with another language of childhood that is represented by videogame.

C’ ERA UNA VOLTA NELLA CULTURA CONTEMPORANEA: RIFLESSIONI PEDAGOGICHE E PROPOSTE FORMATIVE

ATTINA', Marinella
2015-01-01

Abstract

Is Once upon a time still there? Beginning from this linguistic word-play, the present contribution approaches the current topicality of pedagogical value of fairy tale and attempts a possible comparison with another language of childhood that is represented by videogame.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11386/4676235
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact