In this paper we give possible suggestions for a classroom lesson about an application of Probability using basic mathematical notions. We will approach to some combinatoric results without using “induction”, “polynomial identities” nor “generating functions", and will give a proof of the “Vandermonde Identity” using elementary notions of Probability.

La scacchiera alla Maturità 2016 Un' analisi del quesito per una proposta laboratoriale.

VINCENZI, Giovanni
2016

Abstract

In this paper we give possible suggestions for a classroom lesson about an application of Probability using basic mathematical notions. We will approach to some combinatoric results without using “induction”, “polynomial identities” nor “generating functions", and will give a proof of the “Vandermonde Identity” using elementary notions of Probability.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11386/4678952
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact