Market evolution has pushed the game of competition among companies on more and more abstract plans, centering them it the communication factor, which has gradually acquired an increasing importance. It is from this reflection that comes the idea to collect in an anthology a set of contributions coming from different disciplines and analyzing modes, aspects and problems of company 's communication, both internal and external. Each contribution is carefully introduced and scientifically selected.
L’ evoluzione del mercato ha spinto il gioco della competizione tra le aziende su piani sempre più astratti, centrati sul fattore comunicazione, che ha acquistato via via rilevanza sempre maggiore. E’ da queste riflessioni che nasce l’ idea di raccogliere in un’ antologia i contributi relativi a diverse discipline per analizzare modalità aspetti e problemi della comunicazione d’ impresa, sia interna che esterna. Ogni brano, accuratamente selezionato viene introdotto scientificamente.
Comunicazione d’ impresa. Percorsi e testi di sociologia, linguistica,psicologia ed economia
DELLA VOLPE, Maddalena
1997-01-01
Abstract
Market evolution has pushed the game of competition among companies on more and more abstract plans, centering them it the communication factor, which has gradually acquired an increasing importance. It is from this reflection that comes the idea to collect in an anthology a set of contributions coming from different disciplines and analyzing modes, aspects and problems of company 's communication, both internal and external. Each contribution is carefully introduced and scientifically selected.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.