This volume presents the technology landscape that is affecting especially the U.S. business world: the development of social media marketing through the so-called Web 2.0 and the further step ahead taken by the experimental research on big data due to Web 3.0. In Italy, these changes still appear as "weak signals", but companies will have to deal with these changes.
In questo volume viene presentato lo scenario tecnologico che sta interessando soprattutto il mondo imprenditoriale statunitense: lo sviluppo del social media marketing attraverso il cosidetto web 2.0 e l’ulteriore passo avanti compiuto dalle ricerche sperimentali sui big data ad opera del web 3.0. In Italia queste trasformazioni appaiono ancora come “segnali deboli”, ma le imprese dovranno confrontarsi con questi cambiamenti.
Imprese tra web 2.0 e Big Data. Nuove frontiere per innovazione e competitività
DELLA VOLPE, Maddalena
2013
Abstract
This volume presents the technology landscape that is affecting especially the U.S. business world: the development of social media marketing through the so-called Web 2.0 and the further step ahead taken by the experimental research on big data due to Web 3.0. In Italy, these changes still appear as "weak signals", but companies will have to deal with these changes.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.