This volume presents the reference scenario for companies that derives from the development of knowledge economy. Information technology and communication have brought the web to become a leading actor in the current stages of the business world . The development of social media marketing through the so-called Web 2.0 and the further step ahead taken by the experimental research on big data by Web 3.0 are changing the way we think both marketing and communication. Web 2.0 is creating cross-cutting opportunities, such as the realization of online surveys, viral marketing campaigns, initiatives promoted by customers who have become prosumers. Web 3.0 uses the effectiveness of semantic engines to dig into the content of the messages posted messages through social networks: messages that are accumulated in huge data bases, currently still difficult to process, but that are rich in hidden patterns from which it is possible to retrieve trends and make predictions. Start-ups , young companies and multinationals are sensitive to these issues.

In questo volume viene presentato lo scenario di riferimento per le imprese che deriva dallo sviluppo dell’economia della conoscenza. Le tecnologie dell’informazione e della comunicazione hanno portato il web a diventare un protagonista delle fasi attuali del mondo imprenditoriale. Lo sviluppo del social media marketing attraverso il cosidetto web 2.0 e l’ulteriore passo avanti compiuto dalle ricerche sperimentali sui big data ad opera del web 3.0 stanno cambiando il modo di concepire sia il marketing che la comunicazione. Il web 2.0 sta creando opportunità trasversali, come la realizzazione di indagini di mercato online, di campagne di maketing virale, di iniziative promosse da clienti diventati prosumer. Il web 3.0 utilizza l’efficacia dei motori semantici per scavare nei contenuti dei messaggi postati attraverso i social network: messaggi che si accumulano in enormi data base, al momento ancora difficili da processare, ma che sono ricchi di pattern nascosti, da cui si possono ricavare trend ed elaborare previsioni. Start up, aziende giovani e multinazionali si mostrano sensibili a queste tematiche.

Empresa y web. Innovación y evolución en la economía del conocimiento.

DELLA VOLPE, Maddalena
2013-01-01

Abstract

This volume presents the reference scenario for companies that derives from the development of knowledge economy. Information technology and communication have brought the web to become a leading actor in the current stages of the business world . The development of social media marketing through the so-called Web 2.0 and the further step ahead taken by the experimental research on big data by Web 3.0 are changing the way we think both marketing and communication. Web 2.0 is creating cross-cutting opportunities, such as the realization of online surveys, viral marketing campaigns, initiatives promoted by customers who have become prosumers. Web 3.0 uses the effectiveness of semantic engines to dig into the content of the messages posted messages through social networks: messages that are accumulated in huge data bases, currently still difficult to process, but that are rich in hidden patterns from which it is possible to retrieve trends and make predictions. Start-ups , young companies and multinationals are sensitive to these issues.
2013
978-958-42-3740-8
In questo volume viene presentato lo scenario di riferimento per le imprese che deriva dallo sviluppo dell’economia della conoscenza. Le tecnologie dell’informazione e della comunicazione hanno portato il web a diventare un protagonista delle fasi attuali del mondo imprenditoriale. Lo sviluppo del social media marketing attraverso il cosidetto web 2.0 e l’ulteriore passo avanti compiuto dalle ricerche sperimentali sui big data ad opera del web 3.0 stanno cambiando il modo di concepire sia il marketing che la comunicazione. Il web 2.0 sta creando opportunità trasversali, come la realizzazione di indagini di mercato online, di campagne di maketing virale, di iniziative promosse da clienti diventati prosumer. Il web 3.0 utilizza l’efficacia dei motori semantici per scavare nei contenuti dei messaggi postati attraverso i social network: messaggi che si accumulano in enormi data base, al momento ancora difficili da processare, ma che sono ricchi di pattern nascosti, da cui si possono ricavare trend ed elaborare previsioni. Start up, aziende giovani e multinazionali si mostrano sensibili a queste tematiche.
En este trabajo se presenta el escenario de referencia de las empresas que deriva del desarrollo de la economía del conocimiento. Las tecnologías de la información y de la comunicación han llevado a la web a protagonizar las actuales etapas de mundo empresarial. El desarrollo del social media marketing a través de la llamada web 2.0 y el ulterior avance de las investigaciones experimentales sobre los big data gracias a la web 3.0 están revolucionando la manera de entender tanto el marketing como la comunicación. La web 2.0 está produciendo oportunidades transversales, como la realización de investigaciones de mercado online, de campañas de marketing virale, de iniciativas promovidas por clientes convertidos en prosumer. La web 3.0 utiliza la eficacia de los buscadores semánticos para explorar los contenidos de los mensajes publicados mediante los social network: mensajes que se acumulan en enormes data base, todavía difíciles de procesar, pero que están llenos de pattern escondidos, de los que se pueden deducir trend y elaborar previsiones. Start up, empresas jóvenes y multinacionales se muestran sensibles a estas temáticas
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11386/4680900
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact