La Jetée (1962) is a Chris Marker movie composed by still images, photographs, with the exception of a very short sequence. The paper aims to account for the experience of temporality induced by photography, framing the structural analysis of the movie in a phenomenological horizon, in particular with regard to the Husserlian’s notion of “Living Present”.

Istantanee. Note su «fotografia» e «tempo» a partire da La Jetée di Chris Marker

Vitale, Francesco
2018-01-01

Abstract

La Jetée (1962) is a Chris Marker movie composed by still images, photographs, with the exception of a very short sequence. The paper aims to account for the experience of temporality induced by photography, framing the structural analysis of the movie in a phenomenological horizon, in particular with regard to the Husserlian’s notion of “Living Present”.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
23449-55147-1-PB.pdf

accesso aperto

Tipologia: Documento in Post-print (versione successiva alla peer review e accettata per la pubblicazione)
Licenza: DRM non definito
Dimensione 251.24 kB
Formato Adobe PDF
251.24 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11386/4719736
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 1
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? 1
social impact