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UniSa - IRIS Institutional Research Information System
Massive Open Online Courses differ from traditional forms of learning, because of their free access, abundance of resources and of user interaction tools available. Notwithstanding these features, some learners reach their achievement while others do not. In learning analytics literature there are many contributing relating to how Massive Open Online Courses learners' behaviours determine performance. The paper proposes a study to face the conceptualisation, operativisation and measurement of learning and engagement, two determinists of learners' performance. Moreover, considering the multidimensional and complex nature of Massive Open Online Courses learning assessment, a Partial Least Squares model is also proposed.
MOOCS LEARNING ASSESSMENT: CONCEPTUALISATION, OPERATIVISATION AND MEASUREMENT
Massive Open Online Courses differ from traditional forms of learning, because of their free access, abundance of resources and of user interaction tools available. Notwithstanding these features, some learners reach their achievement while others do not. In learning analytics literature there are many contributing relating to how Massive Open Online Courses learners' behaviours determine performance. The paper proposes a study to face the conceptualisation, operativisation and measurement of learning and engagement, two determinists of learners' performance. Moreover, considering the multidimensional and complex nature of Massive Open Online Courses learning assessment, a Partial Least Squares model is also proposed.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://hdl.handle.net/11386/4770733
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simulazione ASN
Il report seguente simula gli indicatori relativi alla propria produzione scientifica in relazione alle soglie ASN 2021-2023 del proprio SC/SSD. Si ricorda che il superamento dei valori soglia (almeno 2 su 3) è requisito necessario ma non sufficiente al conseguimento dell'abilitazione. La simulazione si basa sui dati IRIS e sugli indicatori bibliometrici alla data indicata e non tiene conto di eventuali periodi di congedo obbligatorio, che in sede di domanda ASN danno diritto a incrementi percentuali dei valori. La simulazione può differire dall'esito di un’eventuale domanda ASN sia per errori di catalogazione e/o dati mancanti in IRIS, sia per la variabilità dei dati bibliometrici nel tempo. Si consideri che Anvur calcola i valori degli indicatori all'ultima data utile per la presentazione delle domande.
La presente simulazione è stata realizzata sulla base delle specifiche raccolte sul tavolo ER del Focus Group IRIS coordinato dall’Università di Modena e Reggio Emilia e delle regole riportate nel DM 589/2018 e allegata Tabella A. Cineca, l’Università di Modena e Reggio Emilia e il Focus Group IRIS non si assumono alcuna responsabilità in merito all’uso che il diretto interessato o terzi faranno della simulazione. Si specifica inoltre che la simulazione contiene calcoli effettuati con dati e algoritmi di pubblico dominio e deve quindi essere considerata come un mero ausilio al calcolo svolgibile manualmente o con strumenti equivalenti.