MOLLO, Monica

MOLLO, Monica  

Dipartimento di Scienze Umane, Filosofiche e della Formazione/DISUFF  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 64 (tempo di esecuzione: 0.076 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A Study Correlation Between Primary Symptom Dimensions, Self-Esteem And Coping Strategies In A Clinical Group 1-gen-2014 Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia; Iannaccone, Antonio
Academic Cultures: Psychology of Education Perspective 1-gen-2021 Mollo, Monica
Academic performance-related stress levels and reflective awareness: the role of the elicitation approach in an Italian University’s psychological counselling 1-gen-2019 Savarese, Giulia; Iannaccone, Antonio; Mollo, Monica; Fasano, Oreste; Pecoraro, Nadia; Carpinelli, Luna; Cavallo, Pierpaolo
An experience of social rising of logical tools: the role of language 1-gen-2011 Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Autostima e coping in giovani adulti. Studio sul “cambiamento” prodotto da un percorso di counseling psicologico 1-gen-2014 Pecoraro, Nadia; Carpinelli, Luna; Mollo, Monica; Savarese, Giulia; Fasano, Oreste; Iannaccone, Antonio
Clinical Symptoms in female patients of University Psychological Counseling 1-gen-2016 Savarese, Giulia; Carpinelli, Luna; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia; Iannaccone, Antonio
The concept of equivalence in a socially constructed language in a primary school class. 1-gen-2011 Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Counseling for the university students 1-gen-2019 Savarese, G.; Fasano, O.; Pecoraro, N.; Mollo, M.; Carpinelli, L.; Cavallo, P.
Counseling in Action. The Experience of University of Salerno 1-gen-2013 Savarese, Giulia; Iannaccone, Antonio; Pecoraro, Nadia; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Carpinelli, Luna
Deduzione come manipolazione linguistica: un’esperienza in una scuola primaria 1-gen-2010 Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
The development of logical tools through socially constructed and culturally based activities 1-gen-2015 Coppola, C.; Mollo, M.; Pacelli, T.
Dialogical interactions mediated by technology in mathematics education 1-gen-2022 Albano, Giovannina; Mollo, Monica; Polo, Maria; Marsico, Giuseppina
Digital Storytelling and Mathematical Thinking: an Educational Psychology Embrace, 1-gen-2019 Marsico, Giuseppina; Mollo, Monica; Albano, Giovannina; Pierri, Anna
Editorial: Sociomateriality in Children With Typical and/or Atypical Development 1-gen-2020 Iannaccone, Antonio; Manzi, Federico; Mollo, Monica; Savarese, Giulia
Emotions and Motivations Underlying Adherence to the Anti-COVID-19 Vaccination Campaign: A Survey on a Sample of Italians under 30 Years 1-gen-2022 Carpinelli, Luna; DE CARO, Francesco; Savarese, Giulia; Capunzo, Mario; Mollo, Monica; Moccia, Giuseppina
Un esperienza negoziata di deduzione come manipolazione linguistica in una scuola primaria 1-gen-2010 Coppola, Cristina; Mollo, Monica; Pacelli, Tiziana
Formare Menti 1-gen-2011 Mollo, Monica
FROM PERSONAL IDENTITY TO PLURALISM OF INTERCULTURAL IDENTITY: A STUDY ON THE TRANSFERABILITY OF SELF-KNOWLEDGE TO THE MULTICULTURAL SOCIAL CONTEXTS 1-gen-2013 Savarese, Giulia; Fasano, Oreste; Mollo, Monica; Pecoraro, Nadia
Giovane, studente, in difficoltà: identikit dell’utente dei centri di counseling universitari. 1-gen-2016 Savarese, G.; Fasano, O.; Pecoraro, N.; Mollo, M.; Carpinelli, L.; Iannaccone, A
Giovani adulti e percezione della qualità della vita. Uno studio preliminare 1-gen-2014 Pecoraro, Nadia; Savarese, Giulia; Cavallo, Pierpaolo; Carpinelli, Luna; Fasano, Oreste; Mollo, Monica