According to the Early Algebra perspective, a rethinking of how arithmetic is taught may foster the simultaneous development of arithmetic thought and algebraic thought, starting from kindergarten. In this paper, the results of an experimental educational activity that involved 180 future primary school teachers are presented and discussed. The activity aims at investigate, and at the same time develop, the particular teachers’ mathematical knowledge required to interpret, and subsequently promote, early forms of algebraic thinking.
Secondo la prospettiva dell’Early Algebra, un ripensamento di come l’aritmetica viene insegnata favorisce lo sviluppo simultaneo di pensiero aritmetico e pensiero algebrico, fin dalla scuola dell’infanzia. In questo lavoro vengono presentati e discussi i risultati della sperimentazione di un’attività didattica che ha coinvolto 180 futuri insegnanti di scuola primaria. L’attività è stata progettata allo scopo di indagare, e allo stesso tempo sviluppare, le particolari conoscenze matematiche richieste ai docenti per interpretare, e successivamente promuovere, forme precoci di pensiero algebrico.
Sviluppare conoscenze interpretative in ambito algebrico nei futuri insegnanti
Carotenuto Gemma
2019
Abstract
According to the Early Algebra perspective, a rethinking of how arithmetic is taught may foster the simultaneous development of arithmetic thought and algebraic thought, starting from kindergarten. In this paper, the results of an experimental educational activity that involved 180 future primary school teachers are presented and discussed. The activity aims at investigate, and at the same time develop, the particular teachers’ mathematical knowledge required to interpret, and subsequently promote, early forms of algebraic thinking.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.