CAPONE, ROBERTO
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 4.477
NA - Nord America 2.930
EU - Europa 1.926
SA - Sud America 448
AF - Africa 31
OC - Oceania 4
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 9.817
Nazione #
HK - Hong Kong 2.989
US - Stati Uniti d'America 2.890
IT - Italia 1.067
SG - Singapore 630
CN - Cina 375
BR - Brasile 361
RU - Federazione Russa 247
VN - Vietnam 194
DE - Germania 133
IE - Irlanda 125
TR - Turchia 99
SE - Svezia 77
KR - Corea 73
UA - Ucraina 71
FI - Finlandia 39
AR - Argentina 36
GB - Regno Unito 34
FR - Francia 30
CA - Canada 23
IN - India 23
CZ - Repubblica Ceca 22
JP - Giappone 17
EC - Ecuador 16
CO - Colombia 15
PL - Polonia 15
BD - Bangladesh 14
ES - Italia 14
ZA - Sudafrica 14
ID - Indonesia 13
MX - Messico 13
NL - Olanda 13
IQ - Iraq 10
RO - Romania 8
AT - Austria 7
PY - Paraguay 7
MA - Marocco 6
MY - Malesia 6
VE - Venezuela 5
AU - Australia 4
CL - Cile 4
KE - Kenya 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
BY - Bielorussia 3
CH - Svizzera 3
DK - Danimarca 3
DZ - Algeria 3
GE - Georgia 3
OM - Oman 3
PE - Perù 3
PH - Filippine 3
PK - Pakistan 3
SA - Arabia Saudita 3
AL - Albania 2
BH - Bahrain 2
HU - Ungheria 2
KZ - Kazakistan 2
LU - Lussemburgo 2
MD - Moldavia 2
UZ - Uzbekistan 2
AZ - Azerbaigian 1
BG - Bulgaria 1
BN - Brunei Darussalam 1
CU - Cuba 1
DO - Repubblica Dominicana 1
EG - Egitto 1
EU - Europa 1
GA - Gabon 1
GN - Guinea 1
HN - Honduras 1
HR - Croazia 1
IL - Israele 1
IR - Iran 1
JO - Giordania 1
KG - Kirghizistan 1
KW - Kuwait 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LB - Libano 1
LT - Lituania 1
MK - Macedonia 1
ML - Mali 1
NO - Norvegia 1
RS - Serbia 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
TT - Trinidad e Tobago 1
TW - Taiwan 1
UY - Uruguay 1
Totale 9.817
Città #
Hong Kong 2.989
Ann Arbor 410
Chandler 394
Princeton 338
Singapore 268
Ashburn 199
Dallas 197
Beijing 126
Salerno 124
Dublin 120
Jacksonville 111
Wilmington 108
Munich 93
Izmir 89
Woodbridge 77
Andover 62
Nanjing 60
Houston 53
Redwood City 53
Dong Ket 51
Ho Chi Minh City 41
Moscow 40
Naples 40
Fairfield 39
Rome 38
Hanoi 35
Napoli 35
Los Angeles 34
São Paulo 34
Milan 32
Pellezzano 32
Turku 32
Boardman 31
Norwalk 27
Ottaviano 21
New York 19
Brno 18
Council Bluffs 18
Shenyang 18
Brooklyn 16
Hebei 15
Tokyo 15
Montreal 13
San Francisco 13
Warsaw 13
Washington 13
Casoria 12
Jiaxing 12
San Giorgio La Molara 12
Castellana Grotte 11
Changsha 11
Florence 11
Nürnberg 11
Dearborn 10
Fisciano 10
Brasília 9
Nanchang 9
Seattle 9
Stockholm 9
Torino 9
Atlanta 8
Jinan 8
Poplar 8
Rio de Janeiro 8
Afragola 7
Atripalda 7
Benevento 7
Bogotá 7
Campagna 7
Chennai 7
Denver 7
Guangzhou 7
Haiphong 7
London 7
Tianjin 7
Cambridge 6
Da Nang 6
Guarulhos 6
Guayaquil 6
Johannesburg 6
Limatola 6
Nola 6
Palermo 6
Surabaya 6
São Bernardo do Campo 6
Thái Bình 6
Belo Horizonte 5
Can Tho 5
Caserta 5
Catania 5
Chicago 5
Cicciano 5
Cornaredo 5
Helsinki 5
Kuala Lumpur 5
Mondragone 5
Montecorvino Pugliano 5
Nocera Inferiore 5
Orem 5
Phoenix 5
Totale 6.994
Nome #
La formazione docenti per promuovere un insegnamento efficace 1.533
Il Liceo Matematico: dalle competenze alla competenza. 457
I serious games per una didattica della matematica inclusiva 290
Blended Learning and Student-Centered Active Learning Environment: A Case Study with STEM Undergraduate Students 236
Brownian Motion and Simmetries: an Interdisciplinary Teaching Proposal 220
Competenze matematiche in una dimensione europea - il progetto Numero Ergo Sum 177
Liceo matematico: una proposta didattica 176
Technologies and new communication models for a didactic of digital intelligence ESP 171
Mathematical competencies: a case study onsemiotic systems and argumentation in an ItalianHigh School 166
Action Research: a New Perspective in Math and Science Education 163
I dati INVALSI come strumento per la formazione dei docenti 145
From Distance Learning to Integrated Digital Learning: A Fuzzy Cognitive Analysis Focused on Engagement, Motivation, and Participation During COVID‑19 Pandemic 141
Meccanica quantistica e CLIL in una esperienza di flipped classroom 129
Inquiry based teaching: An experience with THE TEMI E.U. project 126
Il laboratorio di Fisica della Scuola Estiva 118
Esplorare i misteri dell'elettricità percorrendo le vie dell'ambra 117
Blended Learning, Flipped Teaching and Virtual Environment: Challenges and Opportunities for the 21st Century Students 113
Expecto Patronum: Fisica e Mistero ai tempi dell’Inquiry 112
Da Galileo ad oggi 111
La Matematica come collante culturale nell'insegnamento 108
Confini illimitati: il Teorema di Eulero e la rappresentazione decimale periodica 105
Dai quadrilateri ortici alla fisica del tavolo da biliardo 105
MATH HIGH SCHOOL: A TEACHING PROPOSAL 104
Math High School: New Perspective in Math Education 104
Coding e Pensiero Computazionale per il potenziamento delle competenze logiche e matematiche 103
The Voice of the Universe From-∞ to ∞ Alternating School and Work 102
Resistenze e simmetrie: dalle reti infinite ai solidi platonici 101
The Light Prefers the Shortest: Physics and Geometry About Shortest Path Problems from Heron to Fermat 100
Inquiry sugli effetti ottici nei templi di Paestum: una esperienza didattica. 98
A Teacher Training: Physics Enquiry from University to High School” 98
Augmented Reality to Increase Interaction and Participation: A Case Study of Undergraduate Students in Mathematics Class 96
Interdisciplinary Teacher Training: Enactive Context and Blended Learning 95
Teorema di Ceva: un tesoro scientifico nascosto 94
Learning Analytic-Scientific Description and Heuristic Validation of Langiage NLG 94
Numero Ergo Sum: a Proposal for the Improvement of Representation Capability 93
E-Teaching in Mathematics Education: The Teacher’s Role in Online Discussion 93
La Fisica del Liceo Matematico 92
"Alphamente Project": an Educational Proposal to Improve Mathematical Competencies 91
Discovering Neglected Synthetic Geometry on Social Networks: Learning Maths as in the Historical Italian Academies 90
Quando la competizione diventa inclusione: una esperienza didattica con Scrum 88
Fisica nucleare e subnucleare 88
Fenomeni e idee 85
Un Museo per la Matematica: artefatti e percorsi didattici tra macchine matematiche e indovinelli logici 85
Radiazione cosmica ed atmosfera: un percorso di Alternanza Scuola Lavoro 85
Un progetto didattico per il miglioramento delle competenze di base 85
New Frontiers of Enactive Education: Scrum Methodology as a Way of Overcoming Mathophobia 83
Empleo de Recursos en la Escuela Primaria: Una Experiencia Didáctica en Italia y España 83
A Teaching Proposal: Mechanical Analog of an Over-damped Josephson Junction 83
New Global Cloud Solutions and NooJ's Woven Digital Intelligences for Homologated Synthetic Fixed Communication 83
Matching di colore e luce: un percorso per comprendere l'interazione tra luce e materia attraverso la metodologia IBSE. 82
A flipped experience in Physics education using CLIL methodology 81
Un’esperienza didattica half-flipped in un ambiente di apprendimento SCALE-UP 80
Con Alice nel paese delle meraviglie percorrendo campi di esperienza 79
Costruire competenze in matematica nella scuola primaria: un progetto di formazione docenti sul lungo periodo 77
Fibonacci Numbers and Other Symmetries 77
La Didattica per Competenze: percorsi di Ricerca-Azione in una scuola primaria campana 74
Mathematics and Literature in Secondary School: an interdisciplinary teaching proposal 74
Sport, Inclusione e Matematica: studio di caso in una scuola secondaria di I grado 74
Mathematics Learning and Teaching in an Interdisciplinary Framework Simulating Ancient Academy 74
La metodologia della ricerca-azione in Didattica della Fisica: l’esperienza di SKYSEF in Giappone 74
CHALLENGE-BASED LEARNING AND GAME-BASED LEARNING TO IMPROVE MATHEMATICAL COMPETENCIES: AN ITALIAN CASE STUDY IN SECONDARY SCHOOL 73
MAKER EDUCATION AND 3D PRINTER TO ENHANCE LOGICAL AND ABSTRACTION SKILLS 73
Il pensiero logico e il pensiero narrativo in una prospettiva interdisciplinare 73
Circuiti, solidi platonici e simmetrie con geogebra: una proposta interdisciplinare per la scuola secondaria di II grado 71
Walking through the history of geometry teaching by Cevian and orthic triangles and quadrilaterals 71
Light the World and Change its Color: A Case Study in Italian Secondary School Using IBSE Methodology 70
Training teachers: explorative activities measuring Planck's constant 69
E-Laboratory: Il laboratorio di fisica con la Didattica a Distanza 69
Valutare per competenze in Matematica e in Fisica 68
Il “Liceo Matematico”: un progetto interdisciplinare di Ricerca-Azione e Formazione Docenti 68
Lezioni stellari: un percorso didattico per la Scuola Secondaria di II grado 67
La Voce dell’Universo: un Percorso Didattico di Alternanza Scuola-Lavoro 64
Leggere e interpretare la Matematica: analisi comognitiva di un testo interdisciplinare 62
Teacher Training Activities in Secondary School Focused on Interdisciplinarity 59
USING ARTIFACTS AND DYNAMIC GEOMETRY SOFTWARE IN PRIMARY SCHOOL INSPIRED BY MONTESSORI METHOD 54
High School Teacher Training Challenges in the Italian Interdisciplinary Project Liceo Matematico 51
Analyzing Difficulties in Arithmetic Word Problem Solving: An Epistemological Case Study in Primary School 50
Using Technology in Formative Assessment: Teachers Beliefs and Practices 46
L’idea del confine e della liminalità: dai processi semiotici della mente ai processi educativi 46
La didattica maker nella scuola dell'Infanzia 43
LEARNING MATH OUTDOORS: GRAPH THEORY USING MAPS 41
Distance -Learning Goes Viral: Redefining the Teaching Boundaries in the Transformative Pedagogy Perspective 40
Interdisciplinarity in Mathematics Education: From Semiotic to Educational Processes 40
Networking of Theories for a Multifaceted Understanding on Lesson Study in the Italian Context 39
Il confine come spazio semiotico di incontro tra le culture: il caso della matematica 39
Symmetry-Art: A STEAM Training Workshop for Primary School Teachers 38
I problemi verbali e il valore predittivo delle prove INVALSI 35
Generalization and Conceptualization in a STEAM Teaching Sequence for Primary School about Axial Symmetry 32
The Results of Large-Scale Assessment as Tools for Mathematics Activity Design 31
Serious Games in High School Mathematics Lessons: An Embedded Case Study in Europe 30
Where do Students Focus their Attention on Solving Mathematical Tasks? An Eye Tracker Explorative Study 28
Which strategies do students adopt when reading a text containing a mathematical problem? Initial results of an exploratory study with eye-tracking 28
Quali strategie adottano gli studenti per leggere il testo di un problema? Primi risultati di uno studio di eye-tracking con quesiti INVALSI e OCSE-PISA 21
Totale 10.050
Categoria #
all - tutte 33.900
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 33.900


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021484 0 0 0 0 54 55 45 25 132 23 57 93
2021/2022730 8 5 18 15 45 27 26 29 82 89 115 271
2022/20231.003 101 90 77 101 83 209 18 89 144 7 52 32
2023/2024466 52 50 49 19 30 50 9 21 6 24 63 93
2024/20251.127 38 37 34 28 74 91 173 45 118 93 186 210
2025/20264.511 1.283 1.133 1.201 500 394 0 0 0 0 0 0 0
Totale 10.050