DI TORE, Stefano
DI TORE, Stefano
Dipartimento di Scienze Umane, Filosofiche e della Formazione/DISUFF
"Moving Body": The Impact of "Simplexity" and "Educational Corporeality" in Italy
2014-01-01 Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola; Carlomagno, Nadia; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano
A Case Study of “3D Dice” as a Possible Training for Perspective-Taking Skills: Perspective Taking, Frog Test, and edugames – Possible Relationships
2022-01-01 Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
A Constructivist Approach to Virtual Reality for Experiential Learning
2012-01-01 Aiello, Paola; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
A proposal of an "authentic" assessment in the teaching of motor activities for educational purposes in Italian Schools
2012-01-01 Aiello, Paola; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
A proposal of an "authentic" assessment in the teaching of motor activities for educational purposes in Italian Schools
2012-01-01 Aiello, Paola; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
A Typical Development of Reading Skills in the Italian Primary School: Educational and Technological Perspectives
2016-01-01 DI TORE, Stefano; Maffei, Sara; Sibilio, Maurizio
Acchiappanuvole: design di serious-game didattici per l’integrazione visuo-motoria.
2014-01-01 DI TORE, Stefano
An-Edugame-as-a-Didactic-Tool-for-the-Development-of-Executive-Functions
2022-01-01 Campitiello, Lucia; Marras, Arianna; Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano
Analisi e rimodellizzazione creativa del mondo reale in ambienti virtuali. La scansione 3D di reperti archeologici
2021-01-01 Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
ASD-ROBOT AS AN EDUCATIONAL TOOL FOR AUTISM SPECTRUM DISORDER LEARNING ACTIONS
2022-01-01 Campitiello, Lucia; Viola, Ilaria; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
ASD-ROBOT: AN APPROACH THAT TAKES INTO ACCOUNT THE SENSORIALITY IN THE INTERACTION BETWEEN CHILD, THERAPIST AND ROBOT
2021-01-01 Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano; Lecce, Amelia; Viola, Ilaria; Sibilio, Maurizio
asd-Robot: un robot stampato in 3D per i bambini con disturbo dello spettro autistico che adotta un approccio educativo inclusivo
2021-01-01 Campitiello, Lucia; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
Augmented body
2012-01-01 DI TORE, Stefano; D'Elia, Francesca
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis
2011-01-01 D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Vastola, Rodolfo; Baldassarre, Giuseppe; Palumbo, Carmen; Raiola, Gaetano; Taskin, Halil; Sibilio, Maurizio
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis
2011-01-01 D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Vastola, Rodolfo; Baldassarre, Giuseppe; Palumbo, Carmen; Raiola, Gaetano; Taskin, H.; Sibilio, Maurizio
Body, movement and space for a simplex didactics
2013-01-01 Sibilio, Maurizio; DI TORE, Stefano
Can I Consider the Pong Racket as a Part of My Body?: Toward a Digital Body Literacy
2012-01-01 DI TORE, Stefano; Aiello, Paola; Di Tore, A.; Sibilio, Maurizio
Cartografia e gamification: la web-application GeoBes
2017-01-01 Plutino, Antonina; Di Tore, Stefano
Co-designing Immersive and Inclusive Virtual Museum with children and People with Disabilities: a Pilot Study
2023-01-01 Caldarelli, Aldo; DI TORE, Stefano; Ceccacci, Silvia; Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Giaconi, Catia
Come la stampa 3D della Stanza di Ames può favorire il cambio di prospettiva visuo-spaziale nei discenti e nei docenti
2020-01-01 Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano