DI TORE, Stefano
DI TORE, Stefano
Dipartimento di Studi Politici e Sociali/DISPS
"Moving Body": The Impact of "Simplexity" and "Educational Corporeality" in Italy
2014 Sibilio, Maurizio; Aiello, Paola; Carlomagno, Nadia; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano
A Case Study of “3D Dice” as a Possible Training for Perspective-Taking Skills: Perspective Taking, Frog Test, and edugames – Possible Relationships
2022 Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
A Constructivist Approach to Virtual Reality for Experiential Learning
2012 Aiello, Paola; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
A proposal of an "authentic" assessment in the teaching of motor activities for educational purposes in Italian Schools
2012 Aiello, Paola; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
A proposal of an "authentic" assessment in the teaching of motor activities for educational purposes in Italian Schools
2012 Aiello, Paola; D'Elia, Francesca; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
A RESEARCH-ACTION EXPERIENCE WITH FUTURE TEACHERS: REFLECTIVENESS TO ENCOURAGE THE USE OF TECHNOLOGIES IN AN INCLUSIVE KEY
2023 Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
A Typical Development of Reading Skills in the Italian Primary School: Educational and Technological Perspectives
2016 DI TORE, Stefano; Maffei, Sara; Sibilio, Maurizio
Accessibility, Digital Twins and Philosophy of Design
2023 Campitiello, Lucia; Schiavo, Fabrizio; Bilotti, Umberto; Todino, Michele Domenico; DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano
Accessibilità, Digital Twin e Philosophy of Design: il progetto ScanItaly tra nuove prospettive di accesso al patrimonio storico, artistico e culturale e nuove questioni semiotiche
2023 DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano; Todino, Michele Domenico; Schiavo, Fabrizio; Iannaccone, Antonio; Sibilio, Maurizio
Acchiappanuvole: design di serious-game didattici per l’integrazione visuo-motoria.
2014 DI TORE, Stefano
An Edugame as a Didactic Tool for the Development of Executive Functions
2022 Campitiello, Lucia; Marras, Arianna; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
Analisi e rimodellizzazione creativa del mondo reale in ambienti virtuali. La scansione 3D di reperti archeologici
2021 Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Approaches to Identifying Emotions and Affections During the Museum Learning Experience in the Context of the Future Internet
2024 Fominska, Iana; DI TORE, Stefano; Nappi, Michele; Iovane, Gerardo; Sibilio, Maurizio; Gelo, Angela
Artificial Intelligence at school: challenges and opportunities for innovative teaching
2024 Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
ASD-ROBOT AS AN EDUCATIONAL TOOL FOR AUTISM SPECTRUM DISORDER LEARNING ACTIONS
2022 Campitiello, Lucia; Viola, Ilaria; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
ASD-ROBOT: AN APPROACH THAT TAKES INTO ACCOUNT THE SENSORIALITY IN THE INTERACTION BETWEEN CHILD, THERAPIST AND ROBOT
2021 Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano; Lecce, Amelia; Viola, Ilaria; Sibilio, Maurizio
ASD-Robot: how to design a 3D printed robot that takes into account an inclusive education approach for children with Autism Spectrum Disorder
2020 Campitiello, Lucia; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
asd-Robot: un robot stampato in 3D per i bambini con disturbo dello spettro autistico che adotta un approccio educativo inclusivo
2021 Campitiello, Lucia; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
Augmented body
2012 DI TORE, Stefano; D'Elia, Francesca
Augmented reality to promote cultural accessibility
2023 Campitiello, Lucia; Caldarelli, Aldo; Schiavo, Fabrizio; Marras, Arianna; DI TORE, Stefano