Kahn envisions educational spaces as "a man under a tree, with listeners around him hearing the words of his mind," capturing its deep emotional essence. The creation of a welcoming environment enables learners to savour all the emotional stimuli at play. This study explores how leveraging the opportunities provided by physical and virtual spaces can create an atmosphere conducive to the development of socio-emotional competence, enhancing the holistic well-being of those who inhabit them.
Kahn immagina gli spazi educativi come “un uomo sotto un albero, e intorno a lui gli ascoltatori delle parole della sua mente”, catturandone la profonda essenza emotiva. La creazione di un ambiente accogliente permette agli apprendisti di assaporare’ tutti gli stimoli emotivi che entrano in gioco. Tale studio esplora come sfruttare le possibilità date dagli spazi fisici e virtuali, creino un’atmosfera favorevole allo sviluppo della competenza socio-emotiva, migliorando il benessere olistico di chi vi dimora.
"MAKE WAY FOR EMOTIONS!” PHYSICAL AND VIRTUAL SPACES AS CATALYSTS OF EMOTIONAL EXPERIENCES
Roberta Pastore;Rossella D'Agostino;Erika Marie Pace
2024
Abstract
Kahn envisions educational spaces as "a man under a tree, with listeners around him hearing the words of his mind," capturing its deep emotional essence. The creation of a welcoming environment enables learners to savour all the emotional stimuli at play. This study explores how leveraging the opportunities provided by physical and virtual spaces can create an atmosphere conducive to the development of socio-emotional competence, enhancing the holistic well-being of those who inhabit them.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.