Sfoglia per Autore
Improvements in teaching and learning using CAS
2002-01-01 Albano, Giovannina; M., Desiderio
e-Learning e apprendimento manageriale
2002-01-01 Albano, Giovannina; Miranda, Sergio; Salerno, Saverio
Tecnologia nell’insegnamento della matematica: quali benefici?
2002-01-01 Albano, Giovannina; M., Desiderio
Algebra lineare
2002-01-01 Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Salerno, Saverio
Koszul syzygies and sparse matrices for the computation of the Linear Strands
2002-01-01 Albano, Giovannina; LA SCALA, R.
Simulating Harmonic Oscillator and electrical circuits: a didactical proposal
2002-01-01 Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Tomasiello, Stefania
COCOUN: a learning-by-doing tool to explore ODEs COnjectures and COUNterexamples
2003-01-01 Albano, Giovannina; M., Desiderio; Gargiulo, Giuliano
Un esempio di trasposizione didattica in ambiente tecnologico
2003-01-01 Albano, Giovannina; M. C., BONOMI BARUFI; M., Desiderio
L’uso delle tecnologie e i diversi registri di rappresentazione semiotica
2003-01-01 Albano, Giovannina; M., Desiderio; S., Sbaragli
Deep mathematics learning using CAS
2003-01-01 Albano, Giovannina
How to achieve user-friendly interactivity in Mathematics Exercises on the web
2003-01-01 Albano, Giovannina; D'Auria, Bernardo; A., Pagano; S., Viglione
Stepwise maths exercises on the web
2003-01-01 Albano, Giovannina; D'Auria, Bernardo; Salerno, Saverio
A webMathematica application for mathematics learning
2003-01-01 Salerno, Saverio; Albano, Giovannina; D'Auria, Bernardo
Education in e-learning environment: a theoretical framework and an actual proposal
2004-01-01 Albano, Giovannina; D'Auria, Bernardo; Gaeta, Matteo; Iovane, Gerardo; Salerno, Saverio
Situazioni a-didattiche in ambienti di e-learning
2004-01-01 Albano, Giovannina
On the CAS and the coordination of semiotic registers
2004-01-01 Albano, Giovannina
Success story: analisi di soluzioni WBT
2005-01-01 Albano, Giovannina
Mathematics and E-learning: students' beliefs and waits
2005-01-01 Albano, Giovannina
Mathematics and e-learning: a conceptual framework
2005-01-01 Albano, Giovannina
Un modello teorico per gli ESV. Il caso del piano inclinato
2005-01-01 Albano, Giovannina; DE LUCA, Roberto; Desiderio, M; Gaeta, Matteo; Iovane, Gerardo; Salerno, Saverio; Sbaragli, S.
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Improvements in teaching and learning using CAS | 1-gen-2002 | Albano, Giovannina; M., Desiderio | |
e-Learning e apprendimento manageriale | 1-gen-2002 | Albano, Giovannina; Miranda, Sergio; Salerno, Saverio | |
Tecnologia nell’insegnamento della matematica: quali benefici? | 1-gen-2002 | Albano, Giovannina; M., Desiderio | |
Algebra lineare | 1-gen-2002 | Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Salerno, Saverio | |
Koszul syzygies and sparse matrices for the computation of the Linear Strands | 1-gen-2002 | Albano, Giovannina; LA SCALA, R. | |
Simulating Harmonic Oscillator and electrical circuits: a didactical proposal | 1-gen-2002 | Albano, Giovannina; D'Apice, Ciro; Tomasiello, Stefania | |
COCOUN: a learning-by-doing tool to explore ODEs COnjectures and COUNterexamples | 1-gen-2003 | Albano, Giovannina; M., Desiderio; Gargiulo, Giuliano | |
Un esempio di trasposizione didattica in ambiente tecnologico | 1-gen-2003 | Albano, Giovannina; M. C., BONOMI BARUFI; M., Desiderio | |
L’uso delle tecnologie e i diversi registri di rappresentazione semiotica | 1-gen-2003 | Albano, Giovannina; M., Desiderio; S., Sbaragli | |
Deep mathematics learning using CAS | 1-gen-2003 | Albano, Giovannina | |
How to achieve user-friendly interactivity in Mathematics Exercises on the web | 1-gen-2003 | Albano, Giovannina; D'Auria, Bernardo; A., Pagano; S., Viglione | |
Stepwise maths exercises on the web | 1-gen-2003 | Albano, Giovannina; D'Auria, Bernardo; Salerno, Saverio | |
A webMathematica application for mathematics learning | 1-gen-2003 | Salerno, Saverio; Albano, Giovannina; D'Auria, Bernardo | |
Education in e-learning environment: a theoretical framework and an actual proposal | 1-gen-2004 | Albano, Giovannina; D'Auria, Bernardo; Gaeta, Matteo; Iovane, Gerardo; Salerno, Saverio | |
Situazioni a-didattiche in ambienti di e-learning | 1-gen-2004 | Albano, Giovannina | |
On the CAS and the coordination of semiotic registers | 1-gen-2004 | Albano, Giovannina | |
Success story: analisi di soluzioni WBT | 1-gen-2005 | Albano, Giovannina | |
Mathematics and E-learning: students' beliefs and waits | 1-gen-2005 | Albano, Giovannina | |
Mathematics and e-learning: a conceptual framework | 1-gen-2005 | Albano, Giovannina | |
Un modello teorico per gli ESV. Il caso del piano inclinato | 1-gen-2005 | Albano, Giovannina; DE LUCA, Roberto; Desiderio, M; Gaeta, Matteo; Iovane, Gerardo; Salerno, Saverio; Sbaragli, S. |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile