Di Paolo, Alessio
Di Paolo, Alessio
Dipartimento di Scienze Umane, Filosofiche e della Formazione/DISUFF
Approfondimento storico-normativo
2023-01-01 Lecce, Amelia; Di Paolo, Alessio
Armonie emotive: il potenziale riflessivo e inclusivo della musica tra Intelligenza Artificiale e Appreciative Inquiry.
2024-01-01 Di Paolo, Alessio; Capodanno, Flavia; Sibilio, Maurizio
Dall’Archeologia Sperimentale al Virtuale: percorsi esperienziali per la creazione di digital assets nella didattica museale
2024-01-01 Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Di Paolo, Alessio
Design di un alfabetiere grafico-musicale per potenziare le abilità di letto-scrittura in studenti con dislessia
2024-01-01 Di Paolo, Alessio
Designing a graphic-music alphabet as a possible tool to promote reading skills in students at risk of dyslexia in primary school
2023-01-01 Di Paolo, Alessio; Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Bilotti, Umberto
DIGITAL STORYTELLING, MUSEUM EDUCATION AND INCLUSION: SIMPLEXITY PERSPECTIVES
2023-01-01 Di Paolo, Alessio; Zollo, Iolanda
Educazione all'arte e semplessità: quali spunti inclusivi?
2023-01-01 Di Paolo, Alessio
Edugames' soundtracks, speech, audio effects: artificial intelligence tools and inclusive perspectives.
2023-01-01 Di Paolo, Alessio; Todino, Michele Domenico
Emotional harmonies: the reflective and inclusive potential of music between artificial intelligence and appreciative inquiry.
2024-01-01 Di Paolo, Alessio; Capodanno, Flavia; Sibilio, Maurizio
ENGAGING SOUNDSCAPES AND EDUGAME. EXPLORING THE EDUCATIONAL POTENTIAL OF SIMPLEX DIDACTICS AND MUSIC TO FOSTER PUPILS' ENGAGEMENT IN VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENTS
2024-01-01 Di Paolo, Alessio; LA MANNA, Naomi; Sibilio, Maurizio
Formarsi e formare l’altro da sé: la terza missione come veicolo per arginare la povertà educativa
2024-01-01 Pace, Erika Marie; Di Paolo, Alessio; Zollo, Iolanda; Aiello, Paola; Sibilio, Maurizio
Fostering Reading Skills through Simplex Didactics and Music: Creation of an Inclusive Tool for Pupils with Dyslexia
2022-01-01 Di Paolo, Alessio
Fostering Reading Skills through Simplex Didactics and Music: Creation of an Inclusive Tool for Pupils with Dyslexia.
2025-01-01 Di Paolo, Alessio; Zappalà, Emanuela
FROM ARTIFICIAL INTELLIGENCE TO MUSICAL INTELLIGENCE FOR INCLUSIVE EDUCATION: REFLECTIONS AND PROPOSALS
2022-01-01 DI PAOLO, Alessio; Beatini, Veronica; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
HOW SERIOUS CAN PROMOTE INCLUSION, HISTORY AND CULTURAL HERITAGE THROUGH THE VIRTUAL REALITY
2023-01-01 DI PAOLO, Alessio; Beatini, Veronica; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
How to weave virtual reality and the process of creative inhibition in didactic
2023-01-01 Beatini, Veronica; Di Paolo, Alessio; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
Il suono negli Edugames per una didattica inclusiva: implicazioni metodologiche
2023-01-01 Di Paolo, Alessio; Todino, Michele Domenico
Intelligenza Artificiale e realtà aumentata per un apprendimento inclusivo: il museo virtuale SCANITALY
2024-01-01 Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Di Paolo, Alessio
INTELLIGENZA ARTIFICIALE E REALTÀ AUMENTATA PER UN APPRENDIMENTO INCLUSIVO: IL MUSEO VIRTUALE SCANITALY
2024-01-01 Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Di Paolo, Alessio
La funzione vicariante della musica per l’acquisizione di capacità di lettura-scrittura: progettazione di un alfabetiere grafico-musicale.
2023-01-01 Di Paolo, Alessio; Todino, Michele Domenico