Sfoglia per Autore
L’intelligenza non siede solo nei banchi!” Il gioco senso-motorio nella prospettiva Embodied Centred e i Bisogni Educativi Speciali
2020-01-01 Palumbo, C.; Minghelli, V.; Pallonetto, L.
HOW TO PROMOTE THE CREATIVE AND SENSITIVE DIMENSION OF THE BODY IN EDUCATION AT THE TIME OF COVID-19
2020-01-01 Pallonetto, Lucia; Palumbo, Carmen
Preventing of Early School Leaving:Sport as Protective Factor
2020-01-01 Palumbo, Carmen; Ambretti, Antinea; D'Anna, Cristiana
PSYCHOMOTOR AWARENESS AND HEALTH EMERGENCY. IN SEARCH OF THE BODY IN KINDERGARTEN, DURING COVID-19
2020-01-01 Minghelli, Valeria; Palumbo, Carmen
BODIES AND SPACES IN DIGITAL EDUCATION: WHICH DANCE IN A GAME OF MIRRORS? SUGGESTIONS FOR AN EDUCATIONAL UBIQUITY
2020-01-01 Palumbo, Carmen
Analisi diacronica dell’educazione fisica nelle Indicazioni Nazionali. Verso quali orizzonti?
2020-01-01 D'Anna, Cristiana; Barra, Vincenza; Palumbo, Carmen; Forte, Pasqualina
Psychomotor development and sports practice in primary school: Application of the APCM test for preventive purposes
2020-01-01 Palumbo, C
“The use of the APCM-2 protocol for a preventive assessment of the motor coordination disorder”
2020-01-01 Perrone, Rosanna; Pallonetto, Lucia; Palumbo, Carmen
The use of the APCM-2 protocol for a preventive assessment of the motor coordination disorder
2020-01-01 Perrone, Rosanna; Pallonetto, Lucia; Palumbo, Carmen
The effectiveness of motor activity on psychomotor development in school-aged children
2020-01-01 Pallonetto, Lucia; Palumbo, Carmen
The formative value of motor education through bodily expression activities for an inclusive body
2021-01-01 Pallonetto, Lucia; Palumbo, Carmen
The effects of physical activity on motor and psychomotor development in childhood
2021-01-01 Perrone, Rosanna; Pallonetto, Lucia; Palumbo, Carmen
IL RUOLO DEL CORPO NEI PROCESSI EDUCATIVI: LE ARTI PERFORMATIVE COME STRUMENTO DI STIMOLAZIONE MULTISENSORIALE IN UNA PORPSPETTIVA EMBODIED
2021-01-01 Pallonetto, Lucia; Perrone, Rosanna; Palumbo, Carmen
GIOCHI POPOLARI INFANTILI: POTENZIALITÀ DIDATTICHE DI UN PATRIMONIO STORICO-PROGETTUALE NEI CONTESTI SCOLASTICI
2021-01-01 Palumbo, Carmen; Ambretti, Antinea
Writing between Graphic Spaces and Lived Spaces—Coordinative and Deficit Aspects in the Dysgraphic Child: Praxeological Suggestions
2021-01-01 Perrone, Rosanna; Ambretti, Antinea; Palumbo, Carmen
The Psychomotor Practice at the Kindergarten: The MOVIT Tests as a Tool of Observation and Design
2021-01-01 Palumbo, C; Minghelli, V; Pallonetto, L.
IN SEARCH OF BODY WELL-BEING IN DISTANCE TEACHING: PATHS OF REFLECTION AND SEARCH FOR MEANING IN THE PRACTICE OF A DANCE OF RELATIONSHIP
2021-01-01 Pallonetto, Lucia; Palumbo, Carmen
Progetto «Una scuola per tutti». Una Formazione integrata dei docenti, secondo i principi dell’Embodied Cognition Science, per una Scuola dell’infanzia di qualità
2021-01-01 Minghelli, Valeria; Orsino, Ernesto; Palumbo, Carmen; Gomez Paloma, Filippo
STILI COGNITIVI DEGLI STUDENTI E CONDOTTE MOTORIE: RILEVAZIONE E ANALISI DEL SEGNO GRAFICO ATTRAVERSO L’IMPIEGO DI MASQUERADE / COGNITIVE STYLES OF STUDENTS AND MOTOR BEHAVIOUR: DETECTION AND ANALYSIS OF THE GRAPHIC SIGN THROUGH THE USE OF MASQUERADE
2021-01-01 Piccinno, Marco; Palumbo, Carmen; Pallonetto, L.; Toriello, F.
Linguaggi artistici per una pedagogia della corporeità
2021-01-01 Pallonetto, L; Palumbo, C.
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile