CUOMO, Maria Teresa
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 5.979
EU - Europa 3.109
AS - Asia 1.542
SA - Sud America 213
AF - Africa 26
OC - Oceania 15
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 7
Totale 10.891
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 5.943
IT - Italia 1.522
SG - Singapore 515
CN - Cina 505
UA - Ucraina 428
RU - Federazione Russa 320
DE - Germania 193
BR - Brasile 176
IE - Irlanda 168
TR - Turchia 145
VN - Vietnam 139
FR - Francia 104
FI - Finlandia 93
SE - Svezia 89
KR - Corea 79
GB - Regno Unito 59
IN - India 32
ES - Italia 28
CA - Canada 27
HK - Hong Kong 27
BE - Belgio 20
CZ - Repubblica Ceca 15
TW - Taiwan 14
NL - Olanda 13
CH - Svizzera 11
AU - Australia 10
CY - Cipro 10
ID - Indonesia 10
AR - Argentina 9
MY - Malesia 9
AT - Austria 8
GR - Grecia 8
PE - Perù 8
PK - Pakistan 8
EC - Ecuador 7
EU - Europa 7
IR - Iran 7
PH - Filippine 7
SA - Arabia Saudita 7
HR - Croazia 6
MX - Messico 6
CO - Colombia 5
NZ - Nuova Zelanda 5
TN - Tunisia 5
ZA - Sudafrica 5
IQ - Iraq 4
NP - Nepal 4
PT - Portogallo 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
BG - Bulgaria 3
IL - Israele 3
KE - Kenya 3
MU - Mauritius 3
RO - Romania 3
SC - Seychelles 3
VE - Venezuela 3
BD - Bangladesh 2
BH - Bahrain 2
BO - Bolivia 2
BW - Botswana 2
CL - Cile 2
JO - Giordania 2
LT - Lituania 2
OM - Oman 2
RS - Serbia 2
AL - Albania 1
AM - Armenia 1
AO - Angola 1
AZ - Azerbaigian 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
DO - Repubblica Dominicana 1
EE - Estonia 1
EG - Egitto 1
JM - Giamaica 1
KG - Kirghizistan 1
LU - Lussemburgo 1
MA - Marocco 1
MD - Moldavia 1
MN - Mongolia 1
PA - Panama 1
PL - Polonia 1
QA - Qatar 1
SN - Senegal 1
TH - Thailandia 1
UG - Uganda 1
UY - Uruguay 1
Totale 10.891
Città #
Ann Arbor 1.706
Chandler 599
Wilmington 588
Jacksonville 540
Princeton 488
Woodbridge 328
Singapore 200
Ashburn 194
Salerno 183
Houston 173
Dublin 167
Izmir 137
Dong Ket 124
Andover 119
Nanjing 118
Beijing 99
Pellezzano 84
Boardman 79
Mestre 78
Moscow 75
Naples 71
Rome 71
Milan 70
Dearborn 61
Fairfield 45
Shenyang 41
Nanchang 35
Düsseldorf 34
Changsha 33
Redwood City 29
Hebei 25
Jiaxing 22
Norwalk 21
Dallas 20
Napoli 19
Spinea 19
Hong Kong 18
Ottawa 16
Washington 16
Los Angeles 14
São Paulo 14
Tianjin 14
Cambridge 13
Torino 13
Brno 12
Antwerp 11
Mountain View 11
Pune 11
Seattle 11
Guangzhou 10
Marcianise 10
Nicosia 10
Pomigliano D'arco 10
Jinan 9
Kaohsiung City 9
Novo Hamburgo 9
Piossasco 9
Sarno 9
Verona 9
Council Bluffs 8
Des Moines 8
Hefei 8
Ho Chi Minh City 8
San Diego 8
Trieste 8
Chicago 7
Coventry 7
Falls Church 7
Frankfurt am Main 7
Mumbai 7
Nuremberg 7
Piura 7
Turin 7
Uxbridge 7
Valdagno 7
Atlanta 6
Bangalore 6
Belluno 6
Bologna 6
Brussels 6
Dormagen 6
Edinburgh 6
London 6
Munich 6
Nocera Inferiore 6
Pistoia 6
Shanghai 6
Valencia 6
Zhengzhou 6
Battipaglia 5
Campobasso 5
Chivasso 5
Demak 5
Duncan 5
Guayaquil 5
Indiana 5
Lappeenranta 5
Madrid 5
Padova 5
Phoenix 5
Totale 7.220
Nome #
On the customer lifetime value: a mathematical perspective 263
Augmented Reality in Stores for a New Customer Experience: The Case of ‘The Supermarket of the Future’ at Expo 2015 210
The (r)evolution of wine marketing mix: From the 4Ps to the 4Es 188
BRAND E LEADERSHIP NELLA COMUNICAZIONE PUBBLICITARIA 164
Enablers for End-User Entrepreneurship: An investigation on Italian Food Bloggers 151
Tipologie di finanziamento, in sezione "La finanza d'impresa", Banca Dati CBFC (Contabilità Bilancio Finanza Controllo) 148
Strumenti e tecniche per la gestione finanziaria, in sezione "La finanza d'impresa", Banca Dati CBFC (Contabilità Bilancio Finanza Controllo) 146
La stima dell'indebitamento sostenibile, in sezione "La finanza d'impresa", Banca Dati CBFC (Contabilità Bilancio Finanza Controllo) 142
AUGMENTED REALITY AND SHOPPING EXPERIENCE: IMPACTS ON CONSUMER BEHAVIOR 140
Reviewing Environmental Management Systems: A hypothesis of Reverse Causality 140
SEGMENTATION BY CHARACTER TRAITS: A PRELIMINARYEMPIRICAL ASSESSMENT FOR TOURISM SECTOR PRODUCTS. 135
Il controllo finanziario, in sezione "La finanza d'impresa", Banca Dati CBFC (Contabilità Bilancio Finanza Controllo) 124
Light green or greenwashing. When communication is really green? 118
Customer satisfaction 117
Brand Strategic Role in Territory Marketing 116
Advertising Self-Regulation Clearance Processes, Effectiveness and Future Research Agenda 115
Green Communication: regulation, corporate behaviour and market pull strategy 114
A MULTISTAKEHOLDER APPROACH FOR MEASURING CORPORATEREPUTATION. A CASE STUDY SURVEY OF ITALIAN LOCAL SMEs 110
LA CUSTOMER SATISFACTION COME STRUMENTO RELAZIONALE E DI ASCOLTO PER UNA NUOVA PUBBLICA AMMINISTRAZIONE 109
Building a ‘Non-Core Business Theory’ - The Case of Wine Tourism for Wine Firms 109
Female work tra soffitto di vetro e caratteristiche di genere 107
Exploring Consumer Insights in Wine Marketing: An Ethnographic Research on #Winelovers 107
Public-private partnerships from a business management perspective - risks and opportunities for SMEs in Europe 106
IMPROVING COMPETITIVENESS IN THE TOURISM INDUSTRY BY BUILDING SUSTAINABILITY: EU APPROACH 105
Retailing strategies and augmented reality of smart stores 104
When opposites attract – cultural distance and polarized success in the future of economic unions 103
The genetic coding of mediterranean brands. A brand equity building approach 103
The genetic coding of mediterranean brands - an approach for building brand equity. A case study "Slow Food" 101
Dalla Strategia al Piano - Elementi informativi e di supporto 101
Financial feasibility of sustainable events 100
Segmenting the tourism market by character traits: a field study 99
Improving competitiveness in the tourism industry by building sustainability: EU approach, (), in: Esperienze d’impresa, n°1, 2010 99
A CONCEPTUAL MODEL FOR THE SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF INTEGRATED PORT LOGISTICS 99
Building Brand Equity: The Genetic Coding of Mediterranean Brands 98
ANALISI E PREVENZIONE DELLA CRISI D’IMPRESA. LA VALUTAZIONE DEI FATTORI DI RISCHIO ATTRAVERSO UN’INDAGINE EMPIRICA NELL’AREA TERRITORIALE DELL’AGRO SARNESE – NOCERINO 97
Consumers Augmented Experience and Digital Engagement Tools: Some Evidences 96
INNOVATION NETWORKS AND SOCIAL ENTERPRISES. A social network analysis of the third sector in Italy 96
RELATIONSHIP MANAGEMENT IN THE BUSINESS OF QUALITY AND COMMUNICATION 95
SEGMENTATION BY CHARACTER TRAITS: A PRELIMINARY EMPIRICAL ASSESSMENT FOR TOURISM SECTOR PRODUCTS 95
La gestione della Farmacia tra efficienza, efficacia e creazione di valore 94
Accidental Entrepreneurs Triggered by Passion, Experience and Sharing. An Investigation on Food Bloggers via Ethnographic Analysis 93
Specializzazione e integrazione nei sistemi distributivi commerciali tra creatività e innovazione territoriale. Modelli a confronto 92
From formal quality to substantial quality: the role of business case in project management 91
Augmented in-Store Experience: a preliminary study 89
Il ruolo delle emozioni nei processi di consumo 87
Finanza di progetto: un'opportunità per lo sviluppo dei sistemi territoriali e per l'impiego razionale dei fondi strutturali 87
Corporate Reputation Management. Analisi e modelli di misurazione - II edizione 87
Capital budgeting for information technology service management. Modeling, classyfing, and disclosure from a structural capital perspective. 87
CONTROL AND ANALYSIS OF PROPOSAL MANAGEMENT IN B2B: CONSIDERATIONS AND APPLICATIONS 86
Digital transformation and tourist experience co-design: big social data for planning cultural tour 85
On-line Communication towards Web CRM. 84
MEASURING CORPORATE REPUTATION FOR THE CREATION OF ADDED VALUE 83
Solid Green and Greenwashing: When Is Communication Really Green? 83
Impacts of Code of ethics on financial performance in the Italian listed companies of bank sector 83
IL CENTRO COMMERCIALE NATURALE PER LA VALORIZZAZIONE DEI CENTRI STORICI CITTADINI 82
La comunicazione multiculturale nel comportamento d'acquisto del consumatore tra integrazione e identità 81
Segmentation by character traits: a preliminary empirical assessment for tourism sector products 81
INVESTMENT EVALUATION IN INFORMATION TECHNOLOGY SERVICE MANAGEMENT - A THEORETICAL MODEL FOR CLASSIFICATION AND MEASUREMENT 81
IL CONTROLLO DI GESTIONE NELLE AZIENDE COMMERCIALI COMPLESSE 79
Approccio metodologico e nozioni introduttive 79
Sensory brand experience via augmented reality in the Italian fashion retailing system. A preliminary analysis 79
Effects of corporate ethical practices on financial performance in the Italian banking services listed companies. 79
In Store Augmented Reality: Retailing Strategies for Smart Communities 78
A RESOURCE-BASED VIEW OF A PLACE AS A PLACE BRAND AND PLACE HERITAGE IN ADDITION TO THE INFLUENCE ON PLACE IMAGE AND PLACE REPUTATION 78
Il proposal management nel B2B: alcune riflessioni. 77
Control and analysis of proposal management in B2B: considerations and applications 77
Comunicazione multiculturale e comportamento d'acquisto dei migranti tra integrazione e identità 76
Verso l’impiego di modelli economico-finanziari per la valutazione e la valorizzazione del Patrimonio Artistico-culturale. L’esperienza dell’ambito di Nuceria Alfaterna 76
I SIGNIFICATI MULTIMEDIALI DELLA MULTICANALITA' NEL CONTACT CENTER CRM 75
Relationship Management in Business Marketing between Quality and Communication 75
LA CONCILIAZIONE E ALTERNATIVE DISPUTE RESOLUTION 75
Big data for big pharma: Harmonizing business process management to enhance ambidexterity 74
Augmented Reality and Corporate Brand Identity: An Opportunity for Pioneer Enterprises 73
Corporate Reputation Management. Analisi e modelli di misurazione 73
La segmentazione per tratti caratteriali. Una verifica empirica nel settore turistico 72
Opportunità, limiti e criticità dei social network. 72
Il ruolo del marketing in un contesto interculturale. Verso la prospettiva culture bound 71
Enhancing Tourist Experience in Integrated Door-To-Door Mobility Services on Big Social Data Analytics 70
SOCIAL RESPONSABILITY IN ENERGETIC COMPANIES: A POSSIBLE APPROACH, THE ETHICAL COSTS ANALYSIS 69
LE STRATEGIE DI SVILUPPO DELL'IMPRESA 68
La misurazione multilivello e multistakeholder della corporate reputation 67
RAFFORZARE E COMUNICARE LE IDENTITA' PER VALORIZZARNE LE DIFFERENZE 67
Cuomo, M. T., Genovino, C., Tortora, D., & Giordano, A. (2021). Corporate brand identity: Virtual space. In Building Corporate Identity, Image and Reputation in the Digital Era (pp. 169-180). Routledge. 67
LA CENTRALITA' DELLA VALUTAZIONE E STIMA DEL VALORE DEL DANNO NEL PROCESSO DI CONCILIAZIONE 66
Sviluppo manageriale per le imprese 66
Immagine e comunicazione nel mercato dei beni di lusso 65
LA RISORSA DIVERSAMENTE "ABILI" NEL MARKETING MANAGEMENT 65
LA COMUNICAZIONE PUBBLICA ISTITUZIONALE "A E PER" I "DIVERSAMENTE ABILI" 63
User-generated content in the era of digital wellbeing. A nethnographic analysis in oncology contexts 63
Misurare il contributo della comunicazione alla corporate reputation per la creazione di valore 62
LA SEGMENTAZIONE PER TRATTI CARATTERIALI: UNA PRIMA VERIFICA EMPIRICA NELL'OFFERTA DI SERVIZI TURISTICI 61
MEASURING THE CONTRIBUTION OF COMMUNICATION TO CORPORATE REPUTATION FOR CREATING VALUE 60
RAFFORZARE E COMUNICARE LE IDENTITA' PER VALORIZZARNE LE DIFFERENZE 59
La fase conclusiva del procedimento di mediazione 59
Challenging foreign investments with digital transformation A tribute to Yair Aharoni 58
I prodotti tipici locali: il nuovo paradigma del lusso 58
La gestione della farmacia. Guida pratica al miglioramento delle performance 58
LA LEADERSHIP NELLO SVILUPPO DELL'IMPRESA 58
La valutazione delle alternative di finanziamento: aspetti metodologici 57
LE PROBLEMATICHE DI CORPORATE GOVERNANCE E IL CONTROLLO DELL'AGIRE DEL SISTEMA IMPRESA 57
Totale 9.287
Categoria #
all - tutte 37.841
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 37.841


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020214 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 159 55
2020/2021975 14 86 100 16 129 42 119 14 142 16 134 163
2021/20221.041 17 10 16 47 35 12 29 58 158 133 122 404
2022/20231.626 142 101 27 205 154 329 38 157 243 34 132 64
2023/2024930 58 96 94 59 71 106 51 85 24 60 55 171
2024/20251.487 100 40 79 111 105 188 296 187 256 105 20 0
Totale 11.264