CAMPITIELLO, LUCIA

CAMPITIELLO, LUCIA  

Dipartimento di Scienze del Patrimonio Culturale/DISPAC  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 36 (tempo di esecuzione: 0.045 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A Case Study of “3D Dice” as a Possible Training for Perspective-Taking Skills: Perspective Taking, Frog Test, and edugames – Possible Relationships 1-gen-2022 Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
An-Edugame-as-a-Didactic-Tool-for-the-Development-of-Executive-Functions 1-gen-2022 Campitiello, Lucia; Marras, Arianna; Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano
Analisi e rimodellizzazione creativa del mondo reale in ambienti virtuali. La scansione 3D di reperti archeologici 1-gen-2021 Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
ASD-ROBOT AS AN EDUCATIONAL TOOL FOR AUTISM SPECTRUM DISORDER LEARNING ACTIONS 1-gen-2022 Campitiello, Lucia; Viola, Ilaria; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
ASD-ROBOT: AN APPROACH THAT TAKES INTO ACCOUNT THE SENSORIALITY IN THE INTERACTION BETWEEN CHILD, THERAPIST AND ROBOT 1-gen-2021 Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano; Lecce, Amelia; Viola, Ilaria; Sibilio, Maurizio
asd-Robot: un robot stampato in 3D per i bambini con disturbo dello spettro autistico che adotta un approccio educativo inclusivo 1-gen-2021 Campitiello, Lucia; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
Augmented reality to promote cultural accessibility 1-gen-2023 Campitiello, Lucia; Caldarelli, Aldo; Schiavo, Fabrizio; Marras, Arianna; DI TORE, Stefano
Co-designing Immersive and Inclusive Virtual Museum with children and People with Disabilities: a Pilot Study 1-gen-2023 Caldarelli, Aldo; DI TORE, Stefano; Ceccacci, Silvia; Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Giaconi, Catia
Come la stampa 3D della Stanza di Ames può favorire il cambio di prospettiva visuo-spaziale nei discenti e nei docenti 1-gen-2020 Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
D-BOX: how to teach binary code using a game in primary school 1-gen-2020 Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Design and development of a didactical edugame to foster spatial thinking 1-gen-2021 DI TORE, Stefano; Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia
Designing a graphic-music alphabet as a possible tool to promote reading skills in students at risk of dyslexia in primary school 1-gen-2023 Di Paolo, Alessio; Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Bilotti, Umberto
DEVELOPING PERSPECTIVE TAKING SKILL THROUGH EDU-GAMING: AN EXPLORATORY STUDY 1-gen-2023 Zappala, Emanuela; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
EDUCATION IN THE METAVERSE: AMIDST THE VIRTUAL AND REALITY 1-gen-2022 DI TORE, Stefano; Campitiello, Lucia; Caldarelli, Aldo; Todino, Michele Domenico; DI TORE, PIO ALFREDO; Iannaccone, Antonio; Sibilio, Maurizio
Educational robotics studies in Italian scientific journals: A systematic review 1-gen-2022 Bonaiuti, G.; Campitiello, L.; Di Tore, S.; Marras, A.
EMOBOT: AN ONLINE EDUGAME TO DEVELOP RECOGNITION OF OTHER PEOPLE'S EMOTIONS. 1-gen-2023 Todino, Michele Domenico; Alfredo Di Tore, M. D.; Stefano Di Tore, ; Campitiello, Lucia; Fabrizio, Schiavo
EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM 1-gen-2022 Campitiello, Lucia; Todino, MICHELE DOMENICO; Alfredo Di Tore, Pio; DI TORE, Stefano
EMULATION AND UNDERSTANDING THE EMOTION ACCORDING TO GENERATIVE ARTIFICIAL INTELLI-GENCE - CASE STUDY OF EMOTIONAL COMPONENT EXTRACTED FROM VISUAL ARTWORKS 1-gen-2023 Bilotti, Umberto; Campitiello, Lucia; Todino, Michele Domenico; Sibilio, Maurizio
FROM PRESENCE TO DISTANCE IN MUSEUM EDUCATION: THE USE OF ARCHAEOLOGICAL FINDS TO CREATE DIGITAL ASSETS THROUGH 3D SCANNING 1-gen-2022 Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
INTELLIGENZA ARTIFICIALE E REALTÀ AUMENTATA PER UN APPRENDIMENTO INCLUSIVO: IL MUSEO VIRTUALE SCANITALY 1-gen-2024 Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Di Paolo, Alessio