CAMPITIELLO, LUCIA
CAMPITIELLO, LUCIA
Dipartimento di Scienze del Patrimonio Culturale/DISPAC
A Case Study of “3D Dice” as a Possible Training for Perspective-Taking Skills: Perspective Taking, Frog Test, and edugames – Possible Relationships
2022-01-01 Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
An-Edugame-as-a-Didactic-Tool-for-the-Development-of-Executive-Functions
2022-01-01 Campitiello, Lucia; Marras, Arianna; Todino, MICHELE DOMENICO; DI TORE, Stefano
Analisi e rimodellizzazione creativa del mondo reale in ambienti virtuali. La scansione 3D di reperti archeologici
2021-01-01 Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
ASD-ROBOT AS AN EDUCATIONAL TOOL FOR AUTISM SPECTRUM DISORDER LEARNING ACTIONS
2022-01-01 Campitiello, Lucia; Viola, Ilaria; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
ASD-ROBOT: AN APPROACH THAT TAKES INTO ACCOUNT THE SENSORIALITY IN THE INTERACTION BETWEEN CHILD, THERAPIST AND ROBOT
2021-01-01 Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano; Lecce, Amelia; Viola, Ilaria; Sibilio, Maurizio
asd-Robot: un robot stampato in 3D per i bambini con disturbo dello spettro autistico che adotta un approccio educativo inclusivo
2021-01-01 Campitiello, Lucia; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
Co-designing Immersive and Inclusive Virtual Museum with children and People with Disabilities: a Pilot Study
2023-01-01 Caldarelli, Aldo; DI TORE, Stefano; Ceccacci, Silvia; Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Giaconi, Catia
Come la stampa 3D della Stanza di Ames può favorire il cambio di prospettiva visuo-spaziale nei discenti e nei docenti
2020-01-01 Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
D-BOX: how to teach binary code using a game in primary school
2020-01-01 Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Design and development of a didactical edugame to foster spatial thinking
2021-01-01 DI TORE, Stefano; Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia
Designing a graphic-music alphabet as a possible tool to promote reading skills in students at risk of dyslexia in primary school
2023-01-01 Di Paolo, Alessio; Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Bilotti, Umberto
DEVELOPING PERSPECTIVE TAKING SKILL THROUGH EDU-GAMING: AN EXPLORATORY STUDY
2023-01-01 Zappala, Emanuela; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
EDUCATION IN THE METAVERSE: AMIDST THE VIRTUAL AND REALITY
2022-01-01 DI TORE, Stefano; Campitiello, Lucia; Caldarelli, Aldo; Todino, Michele Domenico; DI TORE, PIO ALFREDO; Iannaccone, Antonio; Sibilio, Maurizio
EMOBOT: AN ONLINE EDUGAME TO DEVELOP RECOGNITION OF OTHER PEOPLE'S EMOTIONS.
2023-01-01 Todino, Michele Domenico; Alfredo Di Tore, M. D.; Stefano Di Tore, ; Campitiello, Lucia; Fabrizio, Schiavo
EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM
2022-01-01 Campitiello, Lucia; Todino, MICHELE DOMENICO; Alfredo Di Tore, Pio; DI TORE, Stefano
FROM PRESENCE TO DISTANCE IN MUSEUM EDUCATION: THE USE OF ARCHAEOLOGICAL FINDS TO CREATE DIGITAL ASSETS THROUGH 3D SCANNING
2022-01-01 Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
La didattica museale: tra allestimenti museali, videoinstallazioni e lettura ad alta voce per promuovere le intelligenze multiple
2022-01-01 Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Caldarelli, Aldo; DI TORE, Stefano
La Perspective taking e i meccanismi di codifica in ambiente virtuale.
2022-01-01 Viola, I.; Lecce, A.; Campitiello, L.; &, ; Di Tore, S
La sperimentazione di D-BOX nella scuola primaria per apprendere il codice binario e le potenze del numero 2
2021-01-01 Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Lab-H: A Laboratory to Develop 3D Printable Inclusive Open Educational Resources
2022-01-01 DI TORE, Stefano; Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia