CAMPITIELLO, LUCIA
CAMPITIELLO, LUCIA
Dipartimento di Scienze del Patrimonio Culturale/DISPAC
A Case Study of “3D Dice” as a Possible Training for Perspective-Taking Skills: Perspective Taking, Frog Test, and edugames – Possible Relationships
2022 Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
A RESEARCH-ACTION EXPERIENCE WITH FUTURE TEACHERS: REFLECTIVENESS TO ENCOURAGE THE USE OF TECHNOLOGIES IN AN INCLUSIVE KEY
2023 Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Accessibility, Digital Twins and Philosophy of Design
2023 Campitiello, Lucia; Schiavo, Fabrizio; Bilotti, Umberto; Todino, Michele Domenico; DI TORE, PIO ALFREDO; DI TORE, Stefano
An Edugame as a Didactic Tool for the Development of Executive Functions
2022 Campitiello, Lucia; Marras, Arianna; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
Analisi e rimodellizzazione creativa del mondo reale in ambienti virtuali. La scansione 3D di reperti archeologici
2021 Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Artificial Intelligence at school: challenges and opportunities for innovative teaching
2024 Lecce, Amelia; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
ARTIFICIAL INTELLIGENCE, TEXT MINING AND SEMANTIC INDEXING IN THE INVESTIGATION OF TEACHERS' PERSONAL EPISTEMOLOGIES REGARDING THE CONCEPT OF INCLUSION
2022 Campitiello, Lucia; Arduini, Giovanni; DI TORE, PIO ALFREDO
ASD-ROBOT AS AN EDUCATIONAL TOOL FOR AUTISM SPECTRUM DISORDER LEARNING ACTIONS
2022 Campitiello, Lucia; Viola, Ilaria; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
ASD-ROBOT: AN APPROACH THAT TAKES INTO ACCOUNT THE SENSORIALITY IN THE INTERACTION BETWEEN CHILD, THERAPIST AND ROBOT
2021 Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano; Lecce, Amelia; Viola, Ilaria; Sibilio, Maurizio
ASD-Robot: How an Open-Source Robot can Improve Social Skills in Children with ASD
2021 Campitiello, Lucia
ASD-Robot: how to design a 3D printed robot that takes into account an inclusive education approach for children with Autism Spectrum Disorder
2020 Campitiello, Lucia; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
asd-Robot: un robot stampato in 3D per i bambini con disturbo dello spettro autistico che adotta un approccio educativo inclusivo
2021 Campitiello, Lucia; Todino, Michele Domenico; DI TORE, Stefano
Augmented reality to promote cultural accessibility
2023 Campitiello, Lucia; Caldarelli, Aldo; Schiavo, Fabrizio; Marras, Arianna; DI TORE, Stefano
Co-designing Immersive and Inclusive Virtual Museum with children and People with Disabilities: a Pilot Study
2023 Caldarelli, Aldo; DI TORE, Stefano; Ceccacci, Silvia; Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Giaconi, Catia
Colmare il divario tra Scuola e Storia: il Progetto Scan Italy
2022 DI TORE, Stefano; Caldarelli, Aldo; Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Beatini, Veronica; Aparecida Capellini, Simone
Come la stampa 3D della Stanza di Ames può favorire il cambio di prospettiva visuo-spaziale nei discenti e nei docenti
2020 Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
D-BOX: how to teach binary code using a game in primary school
2020 Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
Dall’Archeologia Sperimentale al Virtuale: percorsi esperienziali per la creazione di digital assets nella didattica museale
2024 Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Di Paolo, Alessio
Design and development of a didactical edugame to foster spatial thinking
2021 DI TORE, Stefano; Todino, MICHELE DOMENICO; Campitiello, Lucia
Designing a graphic-music alphabet as a possible tool to promote reading skills in students at risk of dyslexia in primary school
2023 Di Paolo, Alessio; Todino, Michele Domenico; Campitiello, Lucia; Bilotti, Umberto