LOPS, Marina
LOPS, Marina
Dipartimento di Studi Umanistici/DIPSUM
"'a spectacle of strangeness': streghe e regine in 'The Masque of Queens'"
2014 Lops, Marina
"'Accumulating impressions': Londra nella scrittura di Ford Madox Ford e Arthur Symons
2014 Lops, Marina
"'The Brand of Cain": la figura del reietto in due testi conradiani
2008 Lops, Marina
"Anna di Danimarca, Giacomo I Stuart e la regalità in scena in 'The Masque of Blackness'"
2013 Lops, Marina
"Democratic highbrow". Bloomsbury between élite and mass culture
2017 Lops, M.; Trotta, A.
"England belonged to them": Edward Carpenter and Forster's "Utopia" of Masculine Love in Maurice
2017 Lops, M.
"I'm only one in a long, long row": Narcissism, Repetition and the Critique of Romantic Love in "The Well-Beloved"
1999 Lops, Marina
"Jane Eyre, Ancora"
2014 Lops, Marina
"Seeking a New Form": Conrad's "Author's Notes" and the Art of the Novel
2019 Lops, Marina
"Un palinsesto di decadenza: 'Victory'e l'esemplarità di un Everyman coloniale"
2022 Lops, Marina
'A personal note in the margin of the public page': 'A Personal Record' di Joseph Conrad
2005 Lops, Marina
Bloomsbury between élite and mass culture. A selective introduction
2017 Lops, M.; Trotta, A.
Cap. II Rapporti fra gender e genre
2000 Lops, Marina
Cap. IV Le scritture autobiografiche
2000 Lops, Marina
Da "donnelibere" a "egoiste": l'avventura editoriale di Dora Marsden
2012 Lops, Marina
Figure di cannibali
2002 Lops, Marina
Gender/Genre. Saggi in onore di Maria Teresa Chialant
2014 Lops, Marina; Rao, Eleonora
Immagini di una metropoli: 'The Soul of London' di Ford Madox Ford
2007 Lops, Marina
Introduction
2012 Lops, Marina
La Malinconia
2006 Lops, Marina