CAROTENUTO, GEMMA
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 217
EU - Europa 93
AS - Asia 34
Totale 344
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 217
IT - Italia 62
CN - Cina 14
IE - Irlanda 11
VN - Vietnam 10
UA - Ucraina 9
TR - Turchia 5
SE - Svezia 3
FR - Francia 2
HK - Hong Kong 2
RU - Federazione Russa 2
CH - Svizzera 1
DE - Germania 1
FI - Finlandia 1
GB - Regno Unito 1
MY - Malesia 1
OM - Oman 1
PH - Filippine 1
Totale 344
Città #
Ann Arbor 37
Chandler 36
Princeton 22
Jacksonville 14
Los Angeles 14
Woodbridge 12
Dublin 11
Houston 11
Dong Ket 10
Ashburn 6
Nanjing 6
Wilmington 6
Izmir 5
Naples 5
Pomigliano d'Arco 5
Andover 4
Anzio 4
Redwood City 4
Boardman 3
Imola 3
Milan 3
Pellezzano 3
Salerno 3
Carini 2
Hebei 2
Hong Kong 2
Jiaxing 2
L’Aquila 2
Nanchang 2
Napoli 2
Paris 2
Rome 2
Washington 2
Aiello Del Sabato 1
Beijing 1
Benevento 1
Dearborn 1
Dumaguete 1
Fairfield 1
Genoa 1
Gragnano 1
Johor Bahru 1
Modena 1
Monterotondo 1
Salalah 1
San Diego 1
San Giorgio La Molara 1
San Giovanni La Punta 1
Saratov 1
Sargans 1
Verdellino 1
Villa Literno 1
Totale 266
Nome #
Bilattices for deductions in multi-valued logic 87
Numero Ergo Sum: a Proposal for the Improvement of Representation Capability 64
Educating to rationality in a narrative context: an experimentation 47
Risorse narrative per educare alla razionalità: una sperimentazione nella scuola secondaria di primo grado. 34
Indovinelli linguistici: un’occasione didattica per riflettere sulla interazione tra pensiero narrativo e pensiero scientifico 31
Mathematical induction at the tertiary level: looking behind apparences. 27
Mathematics teachers’ creativity for fostering inclusion and preventing early school leaving. 16
Quality of students’ explanations in describing multiplication algorithms: the case of Napier bones. 15
Turning moments: the crossroads of the prospective secondary teachers' attitude towards math. 12
Moving in Early Geometry Education. For the Learning of Mathematics 7
Studio di caso 1: Geometria 5
Insegnare e apprendere nel terzo millennio 5
Eliciting preschoolers’ number abilities using open, interactive environments 5
Students’ suspension of sense making in problem solving 5
Educazione matematica informale: un’esperienza nel quartiere di Scampia a Napoli 5
An informal mathematics education project to prevent early school drop-out|Un progetto di educazione matematica informale per prevenire la dispersione scolastica 4
An experience of cultural transposition of El’konin-Davydov curriculum 4
Handmade density sets 3
Sensous cognition per leggere un’esperienza motoria di linee nella scuola dell’infanzia 3
Interpretare le risposte degli allievi: sfida e risorsa irrinunciabile per promuovere un apprendimento attivo della matematica 3
Sviluppare conoscenze interpretative in ambito algebrico nei futuri insegnanti 3
Mathematics teachers’ interpretative knowledge of students’ errors and non-standard reasoning 2
Teachers’ Interpretative Knowledge on Early Algebra 2
Flipped classroom come approccio per lo sviluppo di competenze 2
Lightface Π03-completeness of density sets under effective wadge reducibility 2
On the topological complexity of the density sets of the real line 2
La progettazione a ritroso di un percorso didattico di geometria. Un esempio nel contesto della formazione insegnanti del settore primario 2
Flipped classroom per la formazione insegnanti: una ricerca sulla percezione degli studenti 2
An informal mathematical education project aimed at contrasting early school leaving: Potential and criticality 2
Cultural Transposition and Hybrid Lesson Study 2
Sulla complessità topologica degli insiemi di densità della retta reale 2
Algebraic thinking among graphical representations and algebraic symbols 2
Informal Mathematical education contexts to prevent the school drop-out 1
The role of peer-review workshops in prospective teacher training 1
Totale 409
Categoria #
all - tutte 2.033
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 2.033


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/20198 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0
2019/202039 14 0 4 0 1 0 2 2 2 1 12 1
2020/202136 1 1 4 0 3 3 3 1 3 4 2 11
2021/202235 2 1 0 0 0 0 0 2 4 6 4 16
2022/202388 6 12 2 8 6 21 2 11 12 1 5 2
2023/2024117 4 14 6 58 1 6 4 4 2 17 1 0
Totale 409