D'ANNA, Cristiana
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 13.761
NA - Nord America 3.592
EU - Europa 2.863
SA - Sud America 163
AF - Africa 43
OC - Oceania 14
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 20.439
Nazione #
HK - Hong Kong 12.704
US - Stati Uniti d'America 3.546
IT - Italia 1.733
SG - Singapore 416
CN - Cina 322
RU - Federazione Russa 232
UA - Ucraina 179
FR - Francia 164
DE - Germania 154
BR - Brasile 148
IE - Irlanda 108
VN - Vietnam 85
FI - Finlandia 77
TR - Turchia 72
KR - Corea 66
SE - Svezia 65
GB - Regno Unito 50
IN - India 34
CA - Canada 28
NL - Olanda 26
CI - Costa d'Avorio 20
PL - Polonia 18
ES - Italia 16
AU - Australia 13
MX - Messico 12
JP - Giappone 9
CO - Colombia 8
ID - Indonesia 8
LT - Lituania 8
BD - Bangladesh 7
CH - Svizzera 7
ZA - Sudafrica 6
IL - Israele 5
CZ - Repubblica Ceca 4
MA - Marocco 4
PH - Filippine 4
PK - Pakistan 4
IQ - Iraq 3
RS - Serbia 3
SC - Seychelles 3
SI - Slovenia 3
TH - Thailandia 3
TN - Tunisia 3
TW - Taiwan 3
UZ - Uzbekistan 3
AR - Argentina 2
BE - Belgio 2
BG - Bulgaria 2
EC - Ecuador 2
EU - Europa 2
GR - Grecia 2
HR - Croazia 2
IR - Iran 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AO - Angola 1
AZ - Azerbaigian 1
BH - Bahrain 1
BN - Brunei Darussalam 1
BS - Bahamas 1
CG - Congo 1
CR - Costa Rica 1
CY - Cipro 1
DK - Danimarca 1
DZ - Algeria 1
EE - Estonia 1
EG - Egitto 1
GA - Gabon 1
HN - Honduras 1
JM - Giamaica 1
KG - Kirghizistan 1
KZ - Kazakistan 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LB - Libano 1
LI - Liechtenstein 1
LV - Lettonia 1
MD - Moldavia 1
ME - Montenegro 1
MU - Mauritius 1
MY - Malesia 1
NO - Norvegia 1
OM - Oman 1
PA - Panama 1
PE - Perù 1
PT - Portogallo 1
PY - Paraguay 1
SZ - Regno dello Swaziland 1
TT - Trinidad e Tobago 1
TV - Tuvalu 1
VE - Venezuela 1
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 1
Totale 20.439
Città #
Hong Kong 12.699
Ann Arbor 689
Chandler 421
Princeton 309
Woodbridge 249
Jacksonville 222
Dallas 216
Houston 196
Singapore 182
Ashburn 171
Wilmington 153
Rome 120
Naples 119
Dublin 105
Dong Ket 79
Milan 78
Salerno 76
Beijing 75
Andover 71
Izmir 56
Boardman 55
Moscow 51
Nanjing 50
Munich 48
Turin 43
Bari 40
Florence 39
Los Angeles 39
Pellezzano 30
Düsseldorf 29
Palermo 29
Fairfield 28
Fisciano 27
Turku 26
Seattle 21
São Paulo 21
Padova 20
Pune 20
Guangzhou 19
Genoa 18
Mestre 17
New York 17
Abidjan 16
Catania 16
L’Aquila 16
Redwood City 16
Falls Church 15
Lissone 15
Sarno 14
The Dalles 14
Warsaw 14
Casoria 13
Hebei 13
Sestri Levante 13
Bologna 12
Montreal 12
Amsterdam 11
Nanchang 11
Norwalk 11
Parma 11
Pomigliano d'Arco 11
Santa Clara 11
Brooklyn 10
London 10
Changsha 9
Jinan 9
Shenyang 9
Stockholm 9
Tianjin 9
Afragola 8
Avellino 8
Boston 8
Chicago 8
Nottingham 8
Novara 8
Salò 8
San Francisco 8
Verona 8
Brescia 7
Helsinki 7
Jiaxing 7
Orta di Atella 7
Scandicci 7
Tokyo 7
Atlanta 6
Belo Horizonte 6
Campobasso 6
Capaccio 6
Casal di Principe 6
Columbus 6
Curitiba 6
Denver 6
Miami 6
Napoli 6
Nürnberg 6
Ozzano dell'Emilia 6
Rio de Janeiro 6
Santa Maria La Carità 6
Taranto 6
Valencia 6
Totale 17.513
Nome #
Lo spazio incantato della fiaba. Dall'onda dialettica e formativa alle interferenze mente-corpo 891
A possible interaction between mind, corporeality and language 871
Comparison of two pre-jump techniques for equal feet take off jump in aerobic gymnastics: a pilot study 850
Comparison of two pre-jump techniques for equal feet take off jump in aerobic gymnastics: a pilot study 818
L’approccio Embodied Cognition based nella formazione docenti. Un modello formativo ricorsivo per le competenze integrate del docente 815
Inclusive motor activities and life skills development in educational field 705
BODY, MIND AND LANGUAGE: A POSSIBLE COALITION? 642
A PILOT STUDY ON THE ROLE OF EMOTIONS THROUGH THE BODY IN THE EDUCATIONAL CONTEXT 604
LIFE SKILLS EDUCATION FOR INCLUSION. Le potenzialità dell'Educazione Fisica e dello Sport a scuola 583
A pilot study on the role of emotions through the body in the educational context 522
MANIPULATION OF OBJECTS AS INTEGRATION ACTIVITY 519
L’approccio ecologico dinamico nell’educazione motoria: un paradigma didattico per promuove lo sviluppo di abilità cognitive 448
BIO-PSYCHO-SOCIAL APPROACH TO MOTOR-SPORT ACTIVITIES IN EDUCATIONAL FIELD: A MULTIDIMENSIONAL FUNCTIONING 448
Possible relationship between physical fitness and cognitive development in primary school 440
WORD…MOVING 436
Dynamic stretching versus static stretching in gymnastic performance 414
Dynamic stretching versus static stretching in gymnastic performance. A brief review 412
TRANSFER GOAL: REAL TASK IN PHYSICAL EDUCATION AS REPRESENTATIVE LEARNING ENVIRONMENT 409
La professionalità del docente di Educazione Fisica nella scuola primaria. Riflessioni, scenari attuali e prospettive 407
The role of dancing in the educational process 365
Validazione della versione italiana del test sullo sviluppo delle abilità grosso-motorie (TGMD-3) 309
SPORT AND INCLUSION PROCESSES IN EDUCATIONAL FIELD 294
Le abilità grosso-motorie per un’intelligenza potenziale. Analisi comparativa tra un gruppo di ginnaste e un gruppo di alunne della scuola primaria 268
Competitive sport and self-concept in adolescent 267
Motor literacy projectas ideal setting for tests administration in SEN identification 263
Autopoiesis And Dance In The Teaching-Learning Processes. 258
L’educazione Fisica nelle Indicazioni Nazionali per il Curricolo 2012: un bilancio critico 245
Parent’s perception about motor-sport activity in Italian primary school 217
THE APPRECIATION OF CORPOREALITY IN EDUCATION 211
Validazione della versione italiana del test sullo sviluppo delle abilità grosso-motorie (TGMD-3) 207
Scienze motorie e sportive per il concorso a cattedra 2016. Manuale completo per la prova scritta e orale. Classi di concorso A48, A49. Con espansione online 197
ANALYSIS ON THE INTERACTION BETWEEN BODY, MIND AND LEARNING 179
Gross-motor skills to potential intelligence 174
La comunicazione interpersonale 173
MOTOR EDUCATION FOR A MEANINGFUL TRAINING 165
Physical Fitness and Potential Intellingence in Primary School: Acorrelational Study 161
Perceived motor competence and self-efficacy in children: Competitive sports vs sedentary lifestyle 155
EDUCATIONAL POLICY ANALYSIS FOR INCLUSION IN ITALY 142
SPORT AS SCHOOL OF LIFE TEACHING RESILIENCE THROUGH PRACTICING SPORT 138
Sport as inclusive language 138
THE MOTOR LITERACY ITALIAN PROJECT. COST- BENEFIT ANALYSIS 134
Il corpo nell’ apprendimento. Da oggetto di valutazione a soggetto di cognizione 131
A possible interaction between mind, corporeality and language 129
Autopoiesis and dance in the teacing-learning procecces 129
PHYSICAL EDUCATION IN THE PRIMARY SCHOOL. EDUCATIONAL PATHWAYS TO PERSONAL AND SOCIAL AUTONOMY TO THE BEST QUALITY OF LIFE 125
SPORT AND SOCIAL INCLUSION: RESEARCH PROJECT “TI PROPONGO UN CAMBIO” 120
Motor literacy project as ideal setting for tests administration in SEN identification 119
Come si è giunti agli strumenti applicativi per le Scuole del I e II Ciclo di Istruzione? 119
Sezione scuola secondaria. Lezione Area Psicomotoria AD04. La comunicazione interpersonale 114
Push up, explosive push up and free fall tests to evaluate the upper body power: A preliminary study in aerobic gymnastics 114
Social-educational evolution of crawling 113
Didactics of Body for Cognition. Neurobiological Sciences as Support to Pedagogical Performances 111
Embodiment cognitive science in educational field 111
Analisi diacronica dell’educazione fisica nelle Indicazioni Nazionali. Verso quali orizzonti? 110
Gross-motor skills for potential intelligence descriptive study in a kindergarten 108
The role of dancing in the Educational Process 108
Embodiment Cognitive Science in educational field 106
Non verbal dimension of creative thinking test: a brief review. 105
EPISTEMOLOGY OF MOTOR ACTIVITIES IN EDUCATIONAL FIELD 104
S.F.E.R.A. for special athletes 104
La comunicazione interpersonale 104
Le società per la società: ricerca, scenari, emergenze. Vol. 2: Le Sezione SIPeS. Ricerca, scenari, emergenze sull'inclusione 101
LEARNING MATHEMATICS THROUGH THE BODY 98
Gross motor skills for potential intelligence. A descriptive study in a kindergarten 92
Motor skills and potential intelligence. Possible correlation? 91
Preventing of Early School Leaving:Sport as Protective Factor 89
Sport and resilience. Psychological dimension of sports activity 88
Physical education status in European school’s curriculum, extension of educational offer and planning 88
Un approccio Embodied nella scuola dell’infanzia. Lo sviluppo del bambino tra pensiero creativo in azione e movimento e abilità grosso-motorie 87
Obiettivo Transfer: compiti di realtà in educazione fisica come ambienti di apprendimento rappresentativi in linea con l'approccio ecologico-dinamico 84
null 84
Il corpo nell’apprendimento. Da oggetto di valutazione a soggetto di cognizione 84
Educazione motoria nella scuola primaria: dalle neuroscienze alla prassi educativa 83
Physical self-efficacy in women’s artistic gymnastic between recreational and competitive level 80
INTEGRATED TEACHER TRAINING EMBODIED COGNITION BASED RESEARCH DATA 80
Disturbi Specifici di Apprendimento ed Embodied Cognitive Science. Dalla Bio-genesi all’Educazione 78
Educazione Fisica nel primo ciclo d'istruzione. Dai nuclei fondanti alla progettazione didattica 77
Physical education for social inclusion of the motor disabled 77
Disabled students. Their personal development and social inclusion 73
Quality inclusive education according to Embodied Cognitive Science. Multidimensional analysis to creation/integration of indicators for the evaluation of educational system 72
Catalogazione dei dati ed analisi dei risultati. In Scuola in movimento. La didattica tra scienza e coscienza. Gomez Paloma F. (a cura di) 69
A biopsychosocial approach to plan inclusive learning environments in physical education 68
UNIVERSAL DESIGN FOR LEARNING AND MOTOR SPORTS ACTIVITIES: THE INCLUSIVE POTENTIAL OF A FLEXIBLE AND INTEGRATED CURRICULUM 67
Sports like gym of resilience 65
Physical self-efficacy in women’s artistic gymnastic between recreational and competitive level 61
Ecological dynamics approach in physical education to promote cognitive skills development: A review 56
THE GEOMETRY THROUGH THE BODY: DOING, ACTING, THINKING 47
PHYSICAL EDUCATION BETWEEN NEUROSCIENCE AND COMPLEXITY: THE SYSTEMIC PERSPECTIVE APPLIED TO INCLUSIVE DIDACTICS 47
Descriptive study on motor creativity in the childhood: a pilot study 45
Osservare a 360° 45
Sport and counselling. New horizons in the activities of special olympics 41
PARTNERSHIP FOR INCLUSION. SPORT AS EDUCATIONAL ALLIANCES PROMOTER 35
Promotion of physical activity in the childhood from the guidelines of W.H.O. to national policies: comparison among EU, AU and USA 34
ICF and SEN: a National project for identification toward quality of life model 31
La disabilità motoria 29
Soft skills and sports practice in the childhood: an explorative survey 24
null 23
null 22
SWIMMING, BACK PAIN AND ELECTROMYOGRAPHY: A BRIEF REVIEW 17
Physical fitness and problem solving skills in young females 15
Totale 20.625
Categoria #
all - tutte 42.745
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 42.745


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021538 0 0 0 57 104 24 55 35 43 31 85 104
2021/2022573 11 1 13 8 13 24 10 24 84 48 91 246
2022/20231.110 99 103 29 122 110 177 10 96 143 46 124 51
2023/20241.272 115 93 58 67 121 118 63 116 60 162 109 190
2024/20251.693 62 64 79 77 82 138 202 135 175 117 191 371
2025/202613.253 3.756 6.093 3.263 141 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 20.639