Zappalà, Emanuela
Zappalà, Emanuela
Dipartimento di Scienze Umane, Filosofiche e della Formazione/DISUFF
Alterazione del senso di presenza con l'utilizzo dei Learning Management Systems nella didattica universitaria durante il lock down
2021 Fusco, Paolo; Zappalà, Emanuela; Lecce, Amelia; Barra, Vincenza; Todino, Michele Domenico
AMBIENTI DI APPRENDIMENTO IBRIDI PER L’INCLUSIONE DEGLI ALLIEVI CON ASD: VERSO UNA PROGETTAZIONE ECOLOGICA
2021 Zappalà, Emanuela
Appreciative Inquiry for Inclusive Schools: Preliminary Results from a Scoping Review on Virtual Learning Environment (VLE)
2025 Capodanno, Flavia; Zappalà, Emanuela; Aiello, Paola
Approcci ecologici per l’orientamento professionale degli studenti con Disturbo dello Spettro Autistico
2021 Zappala', Emanuela
Armonizzare la testa, le mani e il cuore dei futuri educatori/maestri per un agire educativo inclusivo: un approccio riflessivo
2021 Pace, Erika Marie; Zappala', Emanuela
BEING-IN-THE-WORLD AFTER THE PANDEMIC: THE CASE OF CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER. G-ESDM INSIGHTS FOR CURRICULUM DEVELOPMENT IN ECEC EDUCATIONAL CONTEXTS
2020 Zappalà, Emanuela
CAA e didattica: nuove prospettive di progettazione inclusiva per studenti con Disturbo dello Spettro Autistico
2023 Galdieri, Michela; Zappala', Emanuela; Sibilio, Maurizio
DESIGNING AN INCLUSIVE CURRICULUM FOR ITALIAN PRESCHOOLS WITH THE G-ESDM
2020 Zappalà, Emanuela; Aiello, Paola
DEVELOPING PERSPECTIVE TAKING SKILL THROUGH EDU-GAMING: AN EXPLORATORY STUDY
2023 Zappala, Emanuela; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano; Sibilio, Maurizio
Engagement, edugame and learning: a systematic literature review
2024 LA MANNA, Naomi; Zappalà, Emanuela; Sibilio, Maurizio
Enhancing emotional regulation in ECEC and preschools with the adoption of G-ESDM strategies
2024 Zappalà, Emanuela; Russo, Irene; Zierhut-Ursu, Cynthia; Aiello, Paola
Evaluating and improving Perspective-Taking skill in pupils with ASD using an edugame: a case study
2024 Zappalà, Emanuela; Beatini, Veronica; Campitiello, Lucia; DI TORE, Stefano
EVIDENCE-BASED VIDEOGAME TO FOSTER INCLUSION OF PUPILS WITH ASD: A PRELIMINARY SYSTEMATIC REVIEW
2022 Zappala', Emanuela; Viola, Ilaria; Aiello, Paola
Favorire la qualità dell’inclusione nei servizi educativi per l’infanzia. Spunti metodologici in ottica eco-sistemica
2023 Zappala, Emanuela; Capodanno, Flavia; Zollo, Iolanda
Fostering Reading Skills through Simplex Didactics and Music: Creation of an Inclusive Tool for Pupils with Dyslexia.
2025 Di Paolo, Alessio; Zappalà, Emanuela
Future Support Teachers’ Intentions to Adopt and Use Technology with Students with ASD
2024 Zappalà, Emanuela; Viola, Ilaria; Aiello, Paola
Future support teachers’ opinions about their role on inclusion of students with ASD. An exploratory study to determine training impact
2023 Zappala', Emanuela; Aiello, Paola
Future Support Teachers’ Perceptions and Opinions on Effective Learning Through the Promotion of ICT
2024 Viola, Ilaria; Zappalà, Emanuela; Sibilio, Maurizio
FUTURE SUPPORT TEACHERS’ PERSPECTIVE ON TEACHING AND INCLUSIVE POTENTIAL OF ICT AND VIDEOGAMES
2023 Zappala, Emanuela; Viola, Ilaria
G-ESDM ed inclusione scolastica degli alunni con Disturbo dello Spettro Autistico. Indicazioni metodologiche per una didattica inclusiva.
2018 Zappalà, Emanuela