MARINO, Vittoria
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 6.816
EU - Europa 2.403
AS - Asia 975
OC - Oceania 10
SA - Sud America 10
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
AF - Africa 4
Totale 10.227
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 6.784
IT - Italia 1.063
CN - Cina 601
UA - Ucraina 576
IE - Irlanda 206
DE - Germania 188
TR - Turchia 170
FI - Finlandia 111
VN - Vietnam 107
SE - Svezia 88
FR - Francia 63
GB - Regno Unito 42
IN - India 32
CA - Canada 28
RU - Federazione Russa 16
ID - Indonesia 15
JP - Giappone 13
EU - Europa 9
IL - Israele 8
AU - Australia 7
CH - Svizzera 7
PE - Perù 7
HK - Hong Kong 6
NL - Olanda 6
AT - Austria 5
ES - Italia 5
PL - Polonia 5
SA - Arabia Saudita 5
MX - Messico 4
RO - Romania 4
TW - Taiwan 4
NZ - Nuova Zelanda 3
PH - Filippine 3
SC - Seychelles 3
BD - Bangladesh 2
BE - Belgio 2
CO - Colombia 2
DK - Danimarca 2
GR - Grecia 2
MY - Malesia 2
PK - Pakistan 2
PT - Portogallo 2
RS - Serbia 2
SG - Singapore 2
BG - Bulgaria 1
BY - Bielorussia 1
CL - Cile 1
EE - Estonia 1
HU - Ungheria 1
IR - Iran 1
KR - Corea 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LI - Liechtenstein 1
ME - Montenegro 1
NO - Norvegia 1
SI - Slovenia 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 10.227
Città #
Ann Arbor 1.674
Chandler 854
Jacksonville 739
Princeton 597
Wilmington 580
Woodbridge 429
Houston 327
Salerno 206
Ashburn 205
Dublin 205
Izmir 165
Nanjing 152
Andover 144
Beijing 122
Dong Ket 106
Pellezzano 98
Boardman 82
Fairfield 65
Nanchang 56
Mestre 55
Redwood City 52
Shenyang 49
Hebei 47
Changsha 37
Rome 36
Jiaxing 34
Naples 26
Norwalk 24
Pune 24
Tianjin 24
Milan 21
Napoli 21
Ottawa 21
Düsseldorf 20
Dearborn 17
Spinea 17
Bologna 16
Washington 16
Jinan 15
Seattle 13
Cambridge 12
San Diego 11
Trieste 11
Frankfurt am Main 10
Casalnuovo Di Napoli 9
Dormagen 8
Jakarta 8
Treviso 8
Catania 7
Florence 7
Hefei 7
Cagliari 6
Edinburgh 6
Fuzhou 6
Lima 6
Montecassiano 6
Palermo 6
Zhengzhou 6
Falls Church 5
Hangzhou 5
Indiana 5
Munich 5
Phoenix 5
Potenza 5
Reggio Emilia 5
Taiyuan 5
Udine 5
Atlanta 4
Bellagio 4
Fasano 4
Lanzhou 4
New York 4
Orange 4
Pomigliano D'arco 4
Shanghai 4
Somma Vesuviana 4
Tappahannock 4
Verona 4
Vienna 4
Amsterdam 3
Angri 3
Ankara 3
Bova Marina 3
Brescia 3
Caivano 3
Castel Volturno 3
Central District 3
Cottbus 3
Falkenberg 3
Fisciano 3
Fort Worth 3
Genoa 3
Limbiate 3
Los Angeles 3
Mexico City 3
Mondovì 3
Montemiletto 3
Netivot 3
New Delhi 3
Osimo 3
Totale 7.687
Nome #
"Evaluating the Impact of Social Networks on the University's Public Engagement" 137
Tourism satisfaction effect on general country image, destination image, and post-visit intentions 125
Dal permission marketing al virtuous marketing: l'approccio sistemico alla fidelizzazione 122
The conceptual framework of placescape. A new service marketing perspective for the territory system 117
Tourism experience, country image and post-visit intentions: a study on international tourists in Italy 114
The international marketing business model of long-established family businesses: familism and determinants of internationalization 108
The role of cultural heritage in country image research. Proposal and testing of a cultural heritage image scale 108
Il metodo P.O.L.C. per la gestione del processo di conciliazione 106
L'imprenditoria femminile. Analisi strutturale, condizioni di vitalità e strategie di sopravvivenza in provincia di Salerno 105
Orientamento strategico e longevità nelle imprese familiari 104
Evaluation and Control Mechanisms of Knowledge Management Processes 102
Tourism destination image, event satisfaction ed attitudini post-visita nel marketing degli eventi. I risultati di un’esperienza turistica. 101
ANALYSING AND ASSESSING THE COUNTRY BRANDING PROCESS. PERCEIVED REPUTATION CAPITAL OF ITALY ON THE CHINESE MARKET. 99
Operative Profiles of Competitive Speed as a Systemic Mechanism of SCM Type Differentiation 99
Moving forward or running to standstill? Exploring the nature and the role of family firms’ strategic orientation 99
Dal mercato di massa al micro mercato internazionale: una possibile chiave di lettura per l'evoluzione dei processi di segmentazione 98
Entrepreneurial woman and territory: A cross-sectoral analysis 98
Family Business e passaggio generazionale: un modello per il monitoraggio della vitalità 94
The International Marketing Business Model of Long-Established Family Businesses: familism and determinants of internationalization. 94
Analysis of M&A systems in relation to the credit supply sector in Eastern European countries. Empirical findings and trends 94
Assessing the Effectiveness of Entrepreneurial Training Programmes: Findings from a Critical Incident Analysis 94
In search of an integrated framework of business longevity 93
A multi-dimensional perspective of country-reputation. Implications in strategic terms for companies of made in Italy products. 93
I Centenari. Long-lived Italian Family Firms. A storytelling Experience 93
International business model of hotel industry. A gender comparison 91
How to (Not) Survive a Social Media Firestorm: The Dolce & Gabbana’s Ad Debacle in China 89
Paper “Internationalization pathways for long-lasting family business: between familism and determinants of the expansion abroad” presentato alla Conferenza internazionale “Going global. Internationalization pathways for family firms during the the 19th and 20th Century”, German Historical Institute, Washington DC, 18-19 febbraio 2011 85
Business Intelligence Schemes within SMEs Functioning Processes 85
Università e strategie di web communication per il public engagement. Esperienze internazionali a confronto. 85
La valorizzazione dei prodotti tipici locali: strategie per l'impresa e per il territorio 83
La distribuzione del settore farmaceutico: evoluzioni strutturali dell'intermediazione e ruolo del grossista 82
Women Entrepreneurship in the Global Hotel Industry: Evidence from Italy 82
CARATTERISTICHE DI STRUTTURA E DI SISTEMA NEL SETTORE DELLA PA 80
“C’era una volta…”. Racconti d’imprese storiche della manifattura campana 80
The knowledge-based internationalization of Italian fashion firms. The Chinese market experience. 80
Experience Communication, Virtual Community and Value Creation in Online Business 79
null 79
The influence of consumer ethnocentrism, animosity, and country image perception on product receptivity: A cross-national study 79
Il processo di country branding per la valorizzazione del capitale reputazionale. Un caso studio sul paese Cina 78
The country branding process. Comparing international experiences through qualitative research. 78
Logics of value chain configuration and transnational cooperation: the role for firms and emerging economies of WTO 77
Le condizioni di sopravvivenza dell'impresa minore 76
Engagement, satisfaction and customer behavior-based CRM performance: an empirical study of mobile instant messaging 76
The influence of Tourism Experience on Place-Image Perceptions and Post-visit Attitudes toward Local 75
"C'era una volta...". Racconti di imprese storiche della manifattura campana. 75
AUFMERKSAMKEIT FRAU MERKEL! ANIMOSITÀ ECONOMICA, ETNOCENTRISMOED EFFETTO COUNTRY-OF-ORIGIN:UNO STUDIO SULLA PERCEZIONE DELLA GERMANIA IN ITALIA DURANTE LA CRISI DELL’EURO 75
Profiling a new woman entrepreneur from a territorial perspective. A cross-sectoral exploratory study 74
Country reputation and attitudes towards made in Italy products: a study on Chinese consumers 73
Concorrenza e strategie nell'industria del vetro cavo 73
Il ruolo dei servizi reali per la sopravvivenza delle imprese minori: il caso della provincia di Salerno 72
Monitoring the viability of family business in a transitional phase: a tridimensional model 72
Country-of-orign effect and the Euro crisis: the influence of economic animosity on consumer ethnocentrism, country image perception and intention to buy foreign products. A study on Italian and Spanish consumers towards Germany. 72
FAO Somalia and Terre Solidali: International Cooperation and Cross-cultural Marketing 72
Casi di marketing internazionale 71
LA VALUTAZIONE DELL'ATTRATTIVITA' DEL BUSINESS ALL'ESTERO 70
IL PROCESSO DI COUNTRY BRANDING PER LA COMPETITIVITÀ DEL SISTEMA PAESE. Una interpretazione comparativa delle esperienze internazionali 70
Country Brand Management. Esperienze internazionali a confronto attraverso la ricerca qualitativa. 70
Corporate Heritage e Web Communication per le imprese del Made in Italy 70
Engagement in Healthcare Systems: Adopting Digital Tools for a Sustainable Approach 70
Terre solidali and FAO Somalia: International cooperation and cross-cultural marketing 70
Alla ricerca dell'elisir di lunga vita. L'orientamento strategico alla sostenibilità delle imprese longeve 70
Il modello del ciclo di vita internazionale del prodotto applicato al sistema italiano della moda: dalla diffusione dell’innovazione alle strategie di internazionalizzazione 69
L’interpretazione multidimensionale della country reputation. Implicazioni strategiche per le imprese del made in Italy 69
ANALISI DELLE CONDIZIONI DI LONGEVITA' DELLE IMPRESE FEMMINILI DEL COMMERCIO IN PROVINCIA DI SALERNO 69
Effect of economic animosity on consumer ethnocentrism and product-country images. A binational study on perception of Germany during the Euro crisis 69
Quality oriented Services Marketing for Enogastronomical Areas 68
VALUTAZIONE E ANALISI DEL PROCESSODI COUNTRY BRANDING. LA PERCEZIONEDEL CAPITALE REPUTAZIONALE DELL’ITALIANEL MERCATO CINESE. 67
Quality oriented services marketing for eno-gastronomy areas. Findings from a survey of local actors in the Parco Nazionale del Cilento e Vallo di Diano. 67
Turismo internazionale ed effetto "Made in". L'influenza dell'immagine Paese sulla soddisfazione turistica e le intenzioni post-visita. 66
The influence of consumer ethnocentrism, animosity and product country image perception on attitudes towards foreign products. A study on Italian consumers 66
L'analisi strutturale delle ditte individuali femminili nel salernitano 66
Cultural heritage e immagine Paese. Una content analysis sulla comunicazione istituzionale di dieci nazioni 66
Destination beliefs, event satisfaction and post-visit product receptivity in event marketing. Results from a tourism experience 66
Internationalisation strategies for SMEs for enhancing the typical supply system in the age of globalisation. The Vietri Ceramics network 65
L'apprendimento dei gruppi e il metodo dei casi 65
Logistica integrata e processo di creazione del valore per il conseguimento del vantaggio competitivo internazionale nella prospettiva dei sistemi vitali 64
I RIFLESSI DELL'INTRODUZIONE DELL'EURO NELLA STRATEGIA DI CREAZIONE DEL VALORE 63
L'imprenditoria femminile in provincia di Salerno. Monitoraggio e dinamiche evolutive delle ditte individuali 63
“Made in Italy e Country Branding: strategie di marca per il sistema Italia”, in Esperienze d’impresa 62
Lavoratori domani tra U-topos e Eu-topos 62
Localisation vs Globalisation of typical products and experiential consuption 62
Localisation vs globalisation of typical products and experiential consumption 61
Un'indagine sui risultati economici e finanziari delle imprese guidate da donne nei settori alberghiero e alimentare. 61
I processi di orientamento in uscita. Contenuti, metodi e strumenti per l'accesso al mondo del lavoro (2a edizione) 61
Progetto Divino. Soluzioni distributive innovative per la comunicazione della distintività del vino italiano sul mercato consumer internazionale 61
LA CONTABILITA' DIREZIONALE DELLE PMI ESPORTATRICI 60
Localizzazione vs globalizzazione: un percorso innovativo di sviluppo per i prodotti tipici 60
Tourism behaviour and the Euro-Crisis. Effect of Country Animosity on Destination Image Perception and Intention to visit. 60
Cultural Heritage e Made in Italy. Casi ed esperienze di marketing internazionale 59
Il "turista-consumatore": immagine paese, conoscenza e attitudini post-visita verso il made in Italy 59
Ripensare il marketing dei servizi per la co-creazione di esperienze e soluzioni per i diversamente abili 58
Il monitoraggio di vitalità del family business in fase di transizione: verso un modello tridimensionale esplicativo 58
Prefazione 58
Towards an online approach to university public engagement: An exploratory analysis of website content 58
BUILDING TOURISM DESTINATION BRAND FROM THE RELATIONAL VIEW PERSPECTIVE: THE ITALIAN PROJECT “RETE DESTINAZIONE SUD” Enlightening Tourism. A Pathmaking Journal, Vol 8, No 1 (2018), pp. 1-25 58
Approaches to university public engagement in the online environment: insights from Anglo-Saxon Higher education 58
Il marketing multilivello come strumento di diffusione di nuova imprenditorialità 57
I network trans-culturali: nuove prospettive interpretative dei processi di internazionalizzazione 57
COMUNICAZIONE E CITIZEN ENGAGEMENT. L’ESPERIENZA DELL’UNIONE EUROPEA ATTRAVERSO I SOCIAL NETWORK 57
Marketing and Culture. Two Characters in Search of an Author 57
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2018/2019464 0 0 0 0 0 0 0 0 0 140 302 22
2019/20201.446 410 17 146 10 106 21 154 25 129 107 266 55
2020/20211.134 27 125 127 15 168 71 140 17 163 17 132 132
2021/20221.115 9 9 3 28 11 24 23 69 167 155 145 472
2022/20231.889 186 154 55 262 208 374 14 202 255 11 113 55
2023/2024623 102 112 59 42 65 92 26 86 8 31 0 0
Totale 10.641