SGAMBELLURI, ROSA
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 14.915
NA - Nord America 2.561
EU - Europa 1.299
SA - Sud America 1.156
AF - Africa 66
OC - Oceania 1
Totale 19.998
Nazione #
HK - Hong Kong 13.421
US - Stati Uniti d'America 2.505
BR - Brasile 925
IT - Italia 558
VN - Vietnam 553
SG - Singapore 433
CN - Cina 303
UA - Ucraina 213
DE - Germania 122
RU - Federazione Russa 121
AR - Argentina 96
FI - Finlandia 60
EC - Ecuador 58
FR - Francia 57
IE - Irlanda 48
ID - Indonesia 40
KR - Corea 33
ZA - Sudafrica 31
PY - Paraguay 28
BD - Bangladesh 27
GB - Regno Unito 25
MX - Messico 25
SE - Svezia 24
IN - India 23
NL - Olanda 21
CL - Cile 17
CA - Canada 15
TR - Turchia 15
CO - Colombia 14
IQ - Iraq 13
EG - Egitto 10
JP - Giappone 10
AT - Austria 8
BE - Belgio 8
PL - Polonia 8
AE - Emirati Arabi Uniti 7
DO - Repubblica Dominicana 7
MA - Marocco 7
UY - Uruguay 7
VE - Venezuela 7
AL - Albania 6
UZ - Uzbekistan 6
PK - Pakistan 5
TN - Tunisia 5
BG - Bulgaria 4
CZ - Repubblica Ceca 4
ES - Italia 4
KZ - Kazakistan 4
TW - Taiwan 4
AZ - Azerbaigian 3
BH - Bahrain 3
JM - Giamaica 3
KE - Kenya 3
PE - Perù 3
BY - Bielorussia 2
GR - Grecia 2
HN - Honduras 2
IL - Israele 2
MY - Malesia 2
SN - Senegal 2
TT - Trinidad e Tobago 2
AM - Armenia 1
AO - Angola 1
AU - Australia 1
BO - Bolivia 1
CG - Congo 1
CH - Svizzera 1
CV - Capo Verde 1
DJ - Gibuti 1
DZ - Algeria 1
GA - Gabon 1
HR - Croazia 1
IR - Iran 1
JO - Giordania 1
KG - Kirghizistan 1
KW - Kuwait 1
MK - Macedonia 1
MU - Mauritius 1
NI - Nicaragua 1
QA - Qatar 1
RO - Romania 1
SA - Arabia Saudita 1
SV - El Salvador 1
SY - Repubblica araba siriana 1
TZ - Tanzania 1
Totale 19.998
Città #
Hong Kong 13.413
Ann Arbor 638
Chandler 290
Dallas 248
Jacksonville 234
Wilmington 224
Ho Chi Minh City 186
Princeton 153
Singapore 122
Woodbridge 106
Hanoi 73
São Paulo 73
Nanjing 64
Dong Ket 58
Ashburn 53
Houston 52
Munich 50
Dublin 48
Beijing 45
Andover 41
Rio de Janeiro 38
Rome 33
Boardman 28
Naples 26
Pellezzano 26
Milan 22
Da Nang 20
Haiphong 19
Salerno 19
Belo Horizonte 18
Mestre 17
Porto Alegre 17
Thái Bình 17
Curitiba 16
Turku 16
Changsha 15
Düsseldorf 15
Fairfield 15
Quito 14
Shenyang 14
Biên Hòa 13
Florence 13
Moscow 13
Jiaxing 12
Johannesburg 12
Norwalk 12
Palermo 12
Can Tho 11
Guayaquil 11
Ha Long 11
Hebei 11
Izmir 11
Napoli 11
Brasília 10
Brooklyn 10
Buenos Aires 10
Catania 10
Guarulhos 10
Lecce 10
Los Angeles 10
Nanchang 10
New York 10
Ninh Bình 10
Ribeirão Preto 10
Salvador 10
Seoul 10
Tokyo 10
Campinas 9
Council Bluffs 9
Dearborn 9
Cagliari 8
Fisciano 8
Goiânia 8
Hải Dương 8
Mexico City 8
Turin 8
Bari 7
Chennai 7
Manaus 7
Montevideo 7
Recife 7
Santiago 7
Santo André 7
Thái Nguyên 7
Tianjin 7
Volta Redonda 7
Vĩnh Tường 7
Warsaw 7
Asunción 6
Bauru 6
Blumenau 6
Bắc Giang 6
Bắc Ninh 6
Carapicuíba 6
Casalnuovo di Napoli 6
Duque de Caxias 6
Gressan 6
London 6
Mumbai 6
San Francisco 6
Totale 17.100
Nome #
The value of didactic-pedagogical skills of canoe-polo technical 910
New Technologies for Motor Didactics 806
Volleyball and bodily communication: the role of gesture in the sporting result and the possible implications for the technicians formation 752
From the COVID-19 emergency to the flexible learning. Survey on students’ representations in University 687
Il corpo che si narra: il teatro kamishibai come “buona pratica” educativa 680
Italian school and integration: the strategic role of movement education 559
The podalic proprioception channel to increase motor skills in blind children: Operational applications 555
Il ruolo educativo ed umanizzante delle attività motorie in presenza di calamità naturali. The educational and humanizing role of motor activities in the presence of natural disasters 550
Attività motorie e sportive nella scuola primaria. Una sinergia scuola-famiglia per la formazione del bambino 546
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES AND INCLUSIVE CURRICULUM FOR STUDENT VALORIZATION 539
La valenza educativa e l’aspetto psicosociale dell’attività fisica adattata in presenza di calamità naturali 513
Didactics of motor and sports activities of disabile people. From training to research 450
PRAXEOLOGY AND INCLUSIVE PRACTICES IN SPECIAL NEEDS TEACHING. RESULTS OF AN INQUIRY AT UNIVERSITY 450
Analisi bibliografica: La dimensione educativa del gruppo nei giochi 431
Disabilità e oppressione 416
L’esame calorimetrico per la valutazione dell’efficacia delle metodologie didattiche centrate sull’esperienza motoria nella scuola media in presenza di alunni con deficit visivi 409
Motricity and Inclusivity - Italian University Student Lab Experience during the COVID-19 Crisis 401
Incidence of Neurosceince on the Psychopedagogy relation corporeity/learning (IND. SCOPUS) 376
L’Universal Design for Learning per una didattica a misura dello studente 371
L’apprendimento trasformativo nei disabili. Transformative learning for the disabled 345
New Technologies for Motor Didactics (IND. COPERNICUS) 332
Motricità e sport nei contesti educativi Analisi comparativa tra Italia, Belgio, Spagna e Regno Unito ISBN 978-88-548-5963-0 ARACNE editrice S.r.l 330
L'educazione fisica come "educazione qualificata" nel dopoguerra. Gozzer e la "scuola per tutti" 317
Disabilità, attività motorio-sportiva e calamità naturali 312
Psicomotricità infantile: implicazioni didattiche secondo una prospettiva prasseologica Childish psychomotricity: didactic implications according to praxeological perspective 303
Giovanni Gozzer e la Riforma della Scuola Italiana del Dopoguerra 247
Los Pequenos y grandes instrumentos en la escuela de la infancia 231
Il gioco come strumento di cura educativa: cenni storici e codici pedagogici a confronto. Play as an educational tool: a comparison of histories and pedagogical codes 228
Hypothesis of a didactic and experimental research protocol focused on sport-play experience during childhood in Italy 225
Notational analysis of tactics used by canoe polo national teams during the european and world championships semifinal and final matches, from 2006 till today 221
Divergent didactics in the age of complexity. The categorical architecture of knowledge’s overcoming 216
Come interpretare i bisogni educativi speciali La declinazione didattica del linguaggio ICF 207
Competenze digitali e processi inclusivi per lo sviluppo di intelligenze collettive nella Scuola 4.0 205
La disabilità tra didattica e sport 198
Research Hypotheses on an Integrated Model of Evaluation Tools for Visual-Manual and Segment Coordination Difficulties, in Italian Primary School 198
Narrare per includere e generare benessere. Gli albi illustrati tra Universal Design for Learning e Life Designing 183
Gli aspetti educativi dell’approccio psicomotorio nella scuola primaria : la relazione tra movimento e processi formativi nel campo disciplinare corpo, movimento e sport. 159
A comparative study on the motor-autobiography of Italian kindergarten and primary school will be teachers 149
La psicomotricità educativa. Un paradigma integrato tra Didattica e Neuroscienze 143
Intellective Sports and Disability: Reality and Educational Perspectives of Special Olympics in Campania 143
Bodily interaction between didactics and neurosciences 139
Analysis of interdependence between teacher formation and didactics implementation of programs teaching of motor and sports activities in elementary school in Italy from D.P.R. of the June 14, 1955 No 503 to today”. 135
FEMALE'S CANOE POLO IN ITALY. 134
L’Embodiment nella pratica inclusiva. Embodiment in inclusive practice 128
THE ASSESSMENT OF VUSUAL MOTOR SKILLS AND SEGMENT COORDINATION IN THE ITALIAN PRIMARY SCHOOL 126
REMOTE LEARNING AND INCLUSIVITY: A LAB-BASED EDUCATIONAL EXPERIMENT FOR FUTURE SPECIAL NEEDS TEACHERS 124
Corporeità e inclusione. Una ricerca con i futuri insegnanti specializzati 115
Self-assessment of sports- Motor skills for will-be nursery and elementary teachers in Italy 115
Il sistema scolastico italiano: dalla didattica speciale all’integrazione 112
Didattica museale e Progettazione universale. Per una scuola “senza barriere” 108
Intellettive Sports and disability: reality and educational perspectives of Special Olympics in Campania 107
Hypothesis of research on motor sport opportunities for disable people in the school and extra-school environment in the Campania region. 107
From visual perception to visual-manual coordination. The VMI a correct educational evaluation system 101
Hypothesis of a didactic and experimental research protocol focused on sport-play experience during childhood in Italy 100
Corporeità ed empatia. Un binomio preventivo nella didattica 100
Dall'ICF all'Universal Design for Learning. Itinerari didattici e prospettive inclusive 96
The Enactive Didactics for Enactive Mind:The Evolution of a Learning Model 96
Corpo, movimento e didattica speciale: la funzione integrativa delle attività motorie 94
Disabilità e Alfabeti Motori 92
Empatia e corporeità: un chiaro binomio indissolubile 91
Hypothesis of Research on Motor Sport Opportunities for Disable People in the School and Extra-School Environment in the Campania Region. 90
Intellettive Sports and disability: reality and educational perspectives of Special Olympics in Campania 89
The skill assessment of primary school teacher: Hypothesys of self evaluation tools 89
Sport and different ability in Italy 88
Pensare percorsi formativi ed inclusivi per i futuri insegnanti di educazione motoria nella Scuola Primaria: quali scenari? 86
Assessment of motor skills in prospective support teachers for a barrier-free school Valutazione delle conoscenze motorie nei futuri insegnanti di sostegno per una scuola senza barriere 86
Analisi bibliografica: Gioco ed attività ludico-motorie e sportive nella scuola: indicazioni didattiche 86
Percezione e agire inclusivo a scuola nelle attività di Educazione Fisica. Risultati di una indagine esplorativa 85
Analisi bibliografica: Il gioco e le attività motorie e ludico sportive: cenni storici e codici pedagogici 85
Inclusive UDL-based Special Needs Teaching Practices - Results from an exploration - driven inquiry at the University of Reggio Calabria 84
Dove abita e come vive il corpo nella scuola? 83
Corpo e alterità nella disabilità 79
Realizzare l’inclusione in ambito didattico: Universal Design for Learning e co-teaching 77
Valutare e valorizzare gli studenti gifted a scuola: verso la progettazione di un modello integrato di valutazione per l’inclusione Evaluating and giving value to gifted students at school:towards the design of an integrated evaluation model for their inclusion 76
Cambiare volto al tirocinio 74
La Ritmica di Dalcroze:aspetti educativi e prospettive inclusive. Dalcroze’s Rhythmics:educational aspects and inclusive perspectives 72
La comunicazione non verbale in età scolare: aspetti didattico-inclusivi Non verbal-communication in school age: didactic-inclusive aspects 66
Il valore didattico dell’esperienza motorio-sportiva come accesso alla conoscenza-analisi dei modelli teorici di Ausubel 66
La Psicomotricità come prassi educativa 65
La dimensione educativa del corpo: prospettive inclusive e prasseologia 64
L’educatore inclusivo. Un ritorno alla pedagogia di Paulo Freire 62
L’autonomia scolastica italiana. Effetti impliciti ed espliciti sula didattica” estratto “Educazione psicomotoria e ludico-sportiva nella scola primaria. Un disegno di ricerca con protocollo integrato 58
Nuovi scenari per la Scuola italiana 57
UNIVERSAL DESIGN FOR LEARNING AND SELF-DETERMINATION. A SYSTEMATIC REVIEW ON EDUCATIONAL PRACTICES FOR STUDENTS WITH DISABILITIES 54
MOTOR EDUCATION OF CHILDREN AGED 0-3 NEUROSCIENTIIFIC EPISTHEMOLOGY AND OPERATIVE PROPOSALS FOR NURSERY SCHOOL 49
Special Needs teacher training in Italian universities: a didactic proposal for the development of PE-related skills 48
A comparative study on the motor-autobiography of Italian kindergarten and primary school will be teachers 47
Il gioco e i piccoli attrezzi nella memoria storica di Mario Lodi 47
La valenza educativa dello sport e delle attività motorie e fisico-sportive in Europa 45
Valutare in ambito didattico. Dalla personalizzazione del curricolo alla progettazione universale 44
Il nido d’infanzia come spazio educativo ed inclusivo per l’espressione della corporeità ludiforme 43
Movement and teaching-motor activities in children with ADHD 42
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES AND INCLUSIVE CUR-RICULUM FOR STUDENT VALORIZATION 41
Intellective sports and disability: reality and educational perspectives of Special Olympic in Campania 40
PNRR and school innovation between inclusive processes and potential scenarios 40
Specificità e Unicità. Riflessione teorica sulla visione inclusiva dell’agire didattico 39
Riconoscere e promuovere il talento e l’alto potenziale di studenti Gifted: dai test di valutazione alle strategie didattiche personalizzate 36
Body and didactic mediation. Experimental use of a Sense Wear Armband in a university context 34
L'apprendimento cooperativo come strategia didattico-inclusiva 33
FROM DIGITAL LEARNING TO ARTIFICIAL INTELLIGENCE. THEORETICAL OBSERVATIONS FOR A MORE INCLUSIVE ITALIAN SCHOOL SYSTEM 33
Totale 19.995
Categoria #
all - tutte 32.353
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 32.353


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021248 0 0 0 4 41 4 41 6 47 3 40 62
2021/2022275 0 4 1 1 7 0 2 10 52 41 37 120
2022/2023587 46 52 14 101 68 110 4 67 72 3 41 9
2023/2024202 23 26 7 6 7 15 2 25 11 15 35 30
2024/20251.042 23 8 11 20 9 66 79 43 30 26 201 526
2025/202615.936 2.264 7.794 4.929 949 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 20.122