SGAMBELLURI, ROSA
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 15.092
NA - Nord America 2.641
EU - Europa 1.353
SA - Sud America 1.234
AF - Africa 67
OC - Oceania 1
Totale 20.388
Nazione #
HK - Hong Kong 13.421
US - Stati Uniti d'America 2.575
BR - Brasile 989
IT - Italia 590
VN - Vietnam 584
SG - Singapore 541
CN - Cina 321
UA - Ucraina 213
DE - Germania 122
RU - Federazione Russa 122
AR - Argentina 104
FR - Francia 64
EC - Ecuador 61
FI - Finlandia 60
IE - Irlanda 48
ID - Indonesia 41
KR - Corea 33
GB - Regno Unito 31
ZA - Sudafrica 31
IN - India 30
PY - Paraguay 30
BD - Bangladesh 28
MX - Messico 28
SE - Svezia 24
CA - Canada 22
NL - Olanda 21
JP - Giappone 18
CL - Cile 17
CO - Colombia 15
TR - Turchia 15
IQ - Iraq 13
EG - Egitto 10
PL - Polonia 10
AT - Austria 8
BE - Belgio 8
AE - Emirati Arabi Uniti 7
AL - Albania 7
DO - Repubblica Dominicana 7
ES - Italia 7
MA - Marocco 7
UY - Uruguay 7
VE - Venezuela 7
PK - Pakistan 6
UZ - Uzbekistan 6
BG - Bulgaria 5
TN - Tunisia 5
TW - Taiwan 5
CZ - Repubblica Ceca 4
KZ - Kazakistan 4
AZ - Azerbaigian 3
BH - Bahrain 3
JM - Giamaica 3
KE - Kenya 3
PE - Perù 3
BY - Bielorussia 2
GR - Grecia 2
HN - Honduras 2
IL - Israele 2
KG - Kirghizistan 2
MY - Malesia 2
SN - Senegal 2
TT - Trinidad e Tobago 2
AM - Armenia 1
AO - Angola 1
AU - Australia 1
BO - Bolivia 1
CG - Congo 1
CH - Svizzera 1
CI - Costa d'Avorio 1
CV - Capo Verde 1
DJ - Gibuti 1
DZ - Algeria 1
GA - Gabon 1
HR - Croazia 1
IR - Iran 1
JO - Giordania 1
KW - Kuwait 1
LT - Lituania 1
MK - Macedonia 1
MU - Mauritius 1
NI - Nicaragua 1
QA - Qatar 1
RO - Romania 1
SA - Arabia Saudita 1
SV - El Salvador 1
SY - Repubblica araba siriana 1
TZ - Tanzania 1
Totale 20.388
Città #
Hong Kong 13.413
Ann Arbor 638
Chandler 290
Dallas 249
Jacksonville 234
Wilmington 224
Ho Chi Minh City 201
Princeton 153
Singapore 124
Woodbridge 106
Hanoi 82
São Paulo 77
Ashburn 74
Nanjing 64
Dong Ket 58
Houston 56
Beijing 50
Munich 50
Dublin 48
Andover 41
Rio de Janeiro 38
Rome 36
Naples 33
Boardman 28
Pellezzano 26
Milan 22
Da Nang 21
Haiphong 21
Belo Horizonte 19
Salerno 19
Tokyo 18
Curitiba 17
Mestre 17
Porto Alegre 17
Thái Bình 17
Turku 16
Changsha 15
Düsseldorf 15
Fairfield 15
Quito 15
Biên Hòa 14
Shenyang 14
Florence 13
Moscow 13
Guayaquil 12
Jiaxing 12
Johannesburg 12
New York 12
Norwalk 12
Palermo 12
Brasília 11
Can Tho 11
Chennai 11
Guarulhos 11
Ha Long 11
Hebei 11
Izmir 11
Los Angeles 11
Napoli 11
Salvador 11
Brooklyn 10
Buenos Aires 10
Campinas 10
Catania 10
Goiânia 10
Lecce 10
Mexico City 10
Nanchang 10
Ninh Bình 10
Ribeirão Preto 10
Seoul 10
Council Bluffs 9
Dearborn 9
Hải Dương 9
Montreal 9
Padua 9
Warsaw 9
Asunción 8
Cagliari 8
Fisciano 8
Santiago 8
Santo André 8
Thái Nguyên 8
Turin 8
Bari 7
Boston 7
London 7
Manaus 7
Montevideo 7
Mumbai 7
Orem 7
Phoenix 7
Recife 7
São Bernardo do Campo 7
Tianjin 7
Volta Redonda 7
Vĩnh Tường 7
Bauru 6
Blumenau 6
Bắc Giang 6
Totale 17.222
Nome #
The value of didactic-pedagogical skills of canoe-polo technical 916
New Technologies for Motor Didactics 809
Volleyball and bodily communication: the role of gesture in the sporting result and the possible implications for the technicians formation 754
From the COVID-19 emergency to the flexible learning. Survey on students’ representations in University 691
Il corpo che si narra: il teatro kamishibai come “buona pratica” educativa 682
Italian school and integration: the strategic role of movement education 564
The podalic proprioception channel to increase motor skills in blind children: Operational applications 557
Il ruolo educativo ed umanizzante delle attività motorie in presenza di calamità naturali. The educational and humanizing role of motor activities in the presence of natural disasters 553
Attività motorie e sportive nella scuola primaria. Una sinergia scuola-famiglia per la formazione del bambino 547
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES AND INCLUSIVE CURRICULUM FOR STUDENT VALORIZATION 543
La valenza educativa e l’aspetto psicosociale dell’attività fisica adattata in presenza di calamità naturali 514
Didactics of motor and sports activities of disabile people. From training to research 457
PRAXEOLOGY AND INCLUSIVE PRACTICES IN SPECIAL NEEDS TEACHING. RESULTS OF AN INQUIRY AT UNIVERSITY 453
Analisi bibliografica: La dimensione educativa del gruppo nei giochi 433
Disabilità e oppressione 420
L’esame calorimetrico per la valutazione dell’efficacia delle metodologie didattiche centrate sull’esperienza motoria nella scuola media in presenza di alunni con deficit visivi 410
Motricity and Inclusivity - Italian University Student Lab Experience during the COVID-19 Crisis 402
L’Universal Design for Learning per una didattica a misura dello studente 378
Incidence of Neurosceince on the Psychopedagogy relation corporeity/learning (IND. SCOPUS) 377
L’apprendimento trasformativo nei disabili. Transformative learning for the disabled 347
Motricità e sport nei contesti educativi Analisi comparativa tra Italia, Belgio, Spagna e Regno Unito ISBN 978-88-548-5963-0 ARACNE editrice S.r.l 338
New Technologies for Motor Didactics (IND. COPERNICUS) 334
L'educazione fisica come "educazione qualificata" nel dopoguerra. Gozzer e la "scuola per tutti" 320
Disabilità, attività motorio-sportiva e calamità naturali 313
Psicomotricità infantile: implicazioni didattiche secondo una prospettiva prasseologica Childish psychomotricity: didactic implications according to praxeological perspective 306
Giovanni Gozzer e la Riforma della Scuola Italiana del Dopoguerra 249
Il gioco come strumento di cura educativa: cenni storici e codici pedagogici a confronto. Play as an educational tool: a comparison of histories and pedagogical codes 233
Los Pequenos y grandes instrumentos en la escuela de la infancia 232
Hypothesis of a didactic and experimental research protocol focused on sport-play experience during childhood in Italy 227
Notational analysis of tactics used by canoe polo national teams during the european and world championships semifinal and final matches, from 2006 till today 222
Divergent didactics in the age of complexity. The categorical architecture of knowledge’s overcoming 218
Come interpretare i bisogni educativi speciali La declinazione didattica del linguaggio ICF 215
Competenze digitali e processi inclusivi per lo sviluppo di intelligenze collettive nella Scuola 4.0 213
Research Hypotheses on an Integrated Model of Evaluation Tools for Visual-Manual and Segment Coordination Difficulties, in Italian Primary School 200
La disabilità tra didattica e sport 199
Narrare per includere e generare benessere. Gli albi illustrati tra Universal Design for Learning e Life Designing 185
Gli aspetti educativi dell’approccio psicomotorio nella scuola primaria : la relazione tra movimento e processi formativi nel campo disciplinare corpo, movimento e sport. 160
A comparative study on the motor-autobiography of Italian kindergarten and primary school will be teachers 155
Bodily interaction between didactics and neurosciences 145
Intellective Sports and Disability: Reality and Educational Perspectives of Special Olympics in Campania 145
La psicomotricità educativa. Un paradigma integrato tra Didattica e Neuroscienze 144
Analysis of interdependence between teacher formation and didactics implementation of programs teaching of motor and sports activities in elementary school in Italy from D.P.R. of the June 14, 1955 No 503 to today”. 141
FEMALE'S CANOE POLO IN ITALY. 141
L’Embodiment nella pratica inclusiva. Embodiment in inclusive practice 129
THE ASSESSMENT OF VUSUAL MOTOR SKILLS AND SEGMENT COORDINATION IN THE ITALIAN PRIMARY SCHOOL 127
REMOTE LEARNING AND INCLUSIVITY: A LAB-BASED EDUCATIONAL EXPERIMENT FOR FUTURE SPECIAL NEEDS TEACHERS 126
Corporeità e inclusione. Una ricerca con i futuri insegnanti specializzati 121
Self-assessment of sports- Motor skills for will-be nursery and elementary teachers in Italy 118
Il sistema scolastico italiano: dalla didattica speciale all’integrazione 113
Didattica museale e Progettazione universale. Per una scuola “senza barriere” 111
Intellettive Sports and disability: reality and educational perspectives of Special Olympics in Campania 108
Hypothesis of research on motor sport opportunities for disable people in the school and extra-school environment in the Campania region. 108
Corporeità ed empatia. Un binomio preventivo nella didattica 107
Dall'ICF all'Universal Design for Learning. Itinerari didattici e prospettive inclusive 104
From visual perception to visual-manual coordination. The VMI a correct educational evaluation system 102
Hypothesis of a didactic and experimental research protocol focused on sport-play experience during childhood in Italy 101
Disabilità e Alfabeti Motori 101
Corpo, movimento e didattica speciale: la funzione integrativa delle attività motorie 100
The Enactive Didactics for Enactive Mind:The Evolution of a Learning Model 99
Intellettive Sports and disability: reality and educational perspectives of Special Olympics in Campania 96
The skill assessment of primary school teacher: Hypothesys of self evaluation tools 95
Pensare percorsi formativi ed inclusivi per i futuri insegnanti di educazione motoria nella Scuola Primaria: quali scenari? 94
Analisi bibliografica: Gioco ed attività ludico-motorie e sportive nella scuola: indicazioni didattiche 92
Empatia e corporeità: un chiaro binomio indissolubile 92
Analisi bibliografica: Il gioco e le attività motorie e ludico sportive: cenni storici e codici pedagogici 91
Hypothesis of Research on Motor Sport Opportunities for Disable People in the School and Extra-School Environment in the Campania Region. 91
Assessment of motor skills in prospective support teachers for a barrier-free school Valutazione delle conoscenze motorie nei futuri insegnanti di sostegno per una scuola senza barriere 90
Sport and different ability in Italy 90
Percezione e agire inclusivo a scuola nelle attività di Educazione Fisica. Risultati di una indagine esplorativa 89
Corpo e alterità nella disabilità 89
Inclusive UDL-based Special Needs Teaching Practices - Results from an exploration - driven inquiry at the University of Reggio Calabria 87
Dove abita e come vive il corpo nella scuola? 85
Realizzare l’inclusione in ambito didattico: Universal Design for Learning e co-teaching 84
Valutare e valorizzare gli studenti gifted a scuola: verso la progettazione di un modello integrato di valutazione per l’inclusione Evaluating and giving value to gifted students at school:towards the design of an integrated evaluation model for their inclusion 81
Cambiare volto al tirocinio 80
La Ritmica di Dalcroze:aspetti educativi e prospettive inclusive. Dalcroze’s Rhythmics:educational aspects and inclusive perspectives 76
La dimensione educativa del corpo: prospettive inclusive e prasseologia 69
La comunicazione non verbale in età scolare: aspetti didattico-inclusivi Non verbal-communication in school age: didactic-inclusive aspects 69
La Psicomotricità come prassi educativa 69
Il valore didattico dell’esperienza motorio-sportiva come accesso alla conoscenza-analisi dei modelli teorici di Ausubel 67
L’educatore inclusivo. Un ritorno alla pedagogia di Paulo Freire 66
Nuovi scenari per la Scuola italiana 62
L’autonomia scolastica italiana. Effetti impliciti ed espliciti sula didattica” estratto “Educazione psicomotoria e ludico-sportiva nella scola primaria. Un disegno di ricerca con protocollo integrato 59
UNIVERSAL DESIGN FOR LEARNING AND SELF-DETERMINATION. A SYSTEMATIC REVIEW ON EDUCATIONAL PRACTICES FOR STUDENTS WITH DISABILITIES 56
A comparative study on the motor-autobiography of Italian kindergarten and primary school will be teachers 53
Il gioco e i piccoli attrezzi nella memoria storica di Mario Lodi 52
MOTOR EDUCATION OF CHILDREN AGED 0-3 NEUROSCIENTIIFIC EPISTHEMOLOGY AND OPERATIVE PROPOSALS FOR NURSERY SCHOOL 50
Special Needs teacher training in Italian universities: a didactic proposal for the development of PE-related skills 50
La valenza educativa dello sport e delle attività motorie e fisico-sportive in Europa 48
Il nido d’infanzia come spazio educativo ed inclusivo per l’espressione della corporeità ludiforme 46
Valutare in ambito didattico. Dalla personalizzazione del curricolo alla progettazione universale 45
Movement and teaching-motor activities in children with ADHD 44
PNRR and school innovation between inclusive processes and potential scenarios 44
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES AND INCLUSIVE CUR-RICULUM FOR STUDENT VALORIZATION 43
Intellective sports and disability: reality and educational perspectives of Special Olympic in Campania 43
Specificità e Unicità. Riflessione teorica sulla visione inclusiva dell’agire didattico 41
Riconoscere e promuovere il talento e l’alto potenziale di studenti Gifted: dai test di valutazione alle strategie didattiche personalizzate 41
L'apprendimento cooperativo come strategia didattico-inclusiva 40
Body and didactic mediation. Experimental use of a Sense Wear Armband in a university context 39
FROM DIGITAL LEARNING TO ARTIFICIAL INTELLIGENCE. THEORETICAL OBSERVATIONS FOR A MORE INCLUSIVE ITALIAN SCHOOL SYSTEM 35
Totale 20.350
Categoria #
all - tutte 33.032
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 33.032


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021244 0 0 0 0 41 4 41 6 47 3 40 62
2021/2022275 0 4 1 1 7 0 2 10 52 41 37 120
2022/2023587 46 52 14 101 68 110 4 67 72 3 41 9
2023/2024202 23 26 7 6 7 15 2 25 11 15 35 30
2024/20251.042 23 8 11 20 9 66 79 43 30 26 201 526
2025/202616.327 2.264 7.794 4.929 1.127 213 0 0 0 0 0 0 0
Totale 20.513