PACE, Erika Marie
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 3.134
NA - Nord America 1.891
AS - Asia 1.169
SA - Sud America 159
AF - Africa 26
OC - Oceania 17
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 6.400
Nazione #
IT - Italia 2.346
US - Stati Uniti d'America 1.852
HK - Hong Kong 559
FR - Francia 222
SG - Singapore 178
CN - Cina 175
RU - Federazione Russa 146
BR - Brasile 129
DE - Germania 117
VN - Vietnam 69
TR - Turchia 68
IE - Irlanda 57
SE - Svezia 48
UA - Ucraina 44
KR - Corea 39
CA - Canada 32
GB - Regno Unito 32
IN - India 24
NL - Olanda 23
ES - Italia 20
AU - Australia 17
FI - Finlandia 14
CH - Svizzera 13
AR - Argentina 11
AT - Austria 11
ZA - Sudafrica 11
ID - Indonesia 9
IR - Iran 9
BE - Belgio 8
GR - Grecia 8
CZ - Repubblica Ceca 7
BD - Bangladesh 6
JP - Giappone 6
MY - Malesia 6
VE - Venezuela 6
PL - Polonia 5
EC - Ecuador 4
LB - Libano 4
MX - Messico 4
NG - Nigeria 4
AZ - Azerbaigian 3
BG - Bulgaria 3
CI - Costa d'Avorio 3
CO - Colombia 3
EG - Egitto 3
EU - Europa 3
IQ - Iraq 3
JO - Giordania 3
MK - Macedonia 3
BJ - Benin 2
CL - Cile 2
RO - Romania 2
TT - Trinidad e Tobago 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AL - Albania 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BO - Bolivia 1
CR - Costa Rica 1
DK - Danimarca 1
DZ - Algeria 1
KE - Kenya 1
KG - Kirghizistan 1
KZ - Kazakistan 1
MN - Mongolia 1
MT - Malta 1
PE - Perù 1
PY - Paraguay 1
SI - Slovenia 1
TH - Thailandia 1
TJ - Tagikistan 1
TL - Timor Orientale 1
TN - Tunisia 1
TW - Taiwan 1
UY - Uruguay 1
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 1
Totale 6.400
Città #
Hong Kong 555
Dallas 403
Ann Arbor 246
Chandler 171
Naples 171
Salerno 139
Rome 135
Princeton 134
Fisciano 98
Woodbridge 93
Milan 85
Singapore 82
Jacksonville 79
Wilmington 74
Ashburn 65
Houston 64
Beijing 57
Dublin 56
Izmir 54
Bari 41
Dong Ket 39
Munich 39
Nocera Inferiore 34
Pisa 31
Bologna 29
Napoli 27
Boardman 26
Andover 25
Catania 24
Castellana Sicula 23
Nanjing 23
Florence 22
Treviso 20
Redwood City 18
Calgary 17
Potenza 17
Sora 16
Avellino 15
Cagliari 15
Moscow 15
Palermo 15
Paris 15
Nola 14
Altavilla Irpina 13
Fairfield 13
Caserta 12
Ho Chi Minh City 12
Nürnberg 12
Pompei 12
Sarno 12
Stockholm 12
Changsha 11
Desio 11
Los Angeles 11
Pellezzano 11
Santa Maria Capua Vetere 11
São Paulo 11
Afragola 10
Livorno 10
Piombino 10
Somma Vesuviana 10
Berlin 9
Casalnuovo Di Napoli 9
Cava de' Tirreni 9
Dearborn 9
Montalbano Jonico 9
Pescara 9
San Giuseppe Vesuviano 9
Seattle 9
Sydney 9
Acerra 8
Amalfi 8
Caivano 8
Gualtieri 8
Nocera Superiore 8
Padova 8
Siena 8
Spezzano Della Sila 8
Agrigento 7
Benevento 7
Castellammare di Stabia 7
Hebei 7
Mestre 7
Modena 7
Monteforte Irpino 7
New York 7
Orta di Atella 7
San Cipriano Picentino 7
Santa Clara 7
Taranto 7
Villongo 7
Amsterdam 6
Brno 6
Brooklyn 6
Brusciano 6
Capaccio 6
Kuching 6
Lusciano 6
Mumbai 6
Norwalk 6
Totale 3.815
Nome #
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico 747
Indagine sulle percezioni del livello di efficacia dei docenti e sui loro atteggiamenti nei confronti dell’inclusione 691
Building vicarious bridges through colour workshops for pupils with visual impairment 462
Includere nonostante la/a distanza: si può? 241
A study on Italian teachers’ sentiments, attitudes and concerns towards inclusive education 201
Perché decidere di intraprendere la carriera di docente? Una revisione della letteratura 189
Inclusive educational principles, policies and practices in Italy 186
Applying the Theory of Simplexity in Home Economics Education for the Acquisition of Transversal Competencies to Face Complexity 172
A simplex approach in Italian teacher education programmes to promote inclusive practices 168
Un approccio semplesso per l’organizzazione spazio-temporale in età evolutiva 159
Facing Complexity of Inclusive Classrooms through Reflection on Simplex Principles 157
Armonizzare la testa, le mani e il cuore dei futuri educatori/maestri per un agire educativo inclusivo: un approccio riflessivo 155
Civil Society in the Italian Reformed Healthcare System: A Role or Responsibility? 136
Attitudes and Teacher Efficacy among Italian and Austrian Teachers: a Comparative Study 136
Teachers' commitment to teach in inclusive classrooms, preparation of 136
Teacher capacity building through critical reflective practice for the promotion of inclusive education 133
EDUCATIONAL MODELS COMPARED: ANALYSIS OF PRIMARY TEACHER EDUCATION CURRICULA IN ITALY AND MALTA FOR THE DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL IDENTITY IN INCLUSIVE SCHOOL CONTEXTS 131
EMBRACING MULTILINGUALISM IN IRANIAN CLASSROOMS: WHICH STRATEGIES TO PROMOTE INCLUSION? 126
Il ruolo dell'orientamento per la promozione dell'inclusione educativa e sociale 126
Building Vicarious Bridges through Colour Laboratories for Pupils with Visual Impairment 126
Didattica Inclusiva 124
Indagine sulle percezioni e sull’efficacia dei docenti in formazione verso un agire didattico inclusivo 120
Inclusion and teacher education for special needs in Italy and Hungary 112
In-service teachers’ attitudes, concerns, efficacy and intentions to teach in inclusive classrooms: an international comparison of Australian and Italian teachers 107
A study on the perceptions and efficacy towards inclusive practices of teacher trainees 96
Aiming for More Inclusive Societies Through Education: A Comparative Study Between Iran and Italy 86
Deciding to act: Teachers’ willingness to implement inclusive practices 85
La Daily Life Therapy®. Un possibile approccio educativo inclusivo? 81
REFLECTIVE PRACTICES TO AUGMENT EFFICACY IN IMPLEMENTING INCLUSIVE PRACTICES AMONG PRESERVICE TEACHERS 81
Identifying teachers’ strengths to face COVID-19: narratives from across the globe 80
Riflessività e ricerca nella formazione ibrida dei futuri docenti di sostegno 74
Un approccio salutogenico per promuovere l'incremento dei livelli di inclusione nelle scuole 73
HOW INFLUENTIAL IS A CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT COURSE ON TEACHER EFFICACY, ATTITUDES AND CONCERNS TOWARDS THE IMPLEMENTATION OF INCLUSIVE CLASSROOM PRACTICES? 70
SALUTOGENIC-ORIENTED APPROACHES FOR THE DEVELOPMENT OF INCLUSIVE SCHOOLS 70
INSTILLING TEACHERS' WILLINGNESS TO FOSTER INCLUSIVE CLASSROOM PRACTICES: CAN SIMPLEXITY ADDRESS THIS COMPLEXITY? 67
Modelli e strumenti operativi per una progettazione educativa inclusiva 63
Reflecting on Simplex Properties and Principles to Face the Complexity of Inclusive Classrooms 62
Facing the Complexity of Inclusive Classrooms through Reflection on Simplex Principles 62
L'evoluzione della formazione dei docenti in ambito motorio della scuola dell'infanzia e della scuola primaria. 60
Shifting from the Discrete to the Continuum: How Are Italian Universities Facing the Challenge? 51
Interventi comunitari strengths-­based per promuovere l’inclusione per il benessere: alla (ri)scoperta delle risorse individuali e collettive 48
Formarsi e formare l’altro da sé: la terza missione come veicolo per arginare la povertà educativa 43
Is inclusive education possibile in the era of hybrid learning? 42
null 35
Multilingual Classrooms to ‘Feel at Home’: A Viable Approach in Iran and Italy? 34
The Rise, Evolution, and Future of Didactics in Italy: Branching Out Towards New Research Horizons 33
The impact of an international online accreditation system on pedagogical models and strategies in higher education 32
La narrazione per la costruzione dell’identità professionale degli educatori di servizi per la prima infanzia 28
Physically dispersed but virtually reunited: Stories of Inclusion During Lockdown 27
"MAKE WAY FOR EMOTIONS!” PHYSICAL AND VIRTUAL SPACES AS CATALYSTS OF EMOTIONAL EXPERIENCES 22
SHAPING PROFESSIONAL IDENTITY THROUGH REFLECTIVE PRACTICES IN EARLY CHILDHOOD TEACHER EDUCATION 2
Totale 6.548
Categoria #
all - tutte 17.568
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 17.568


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021556 0 0 0 15 27 49 47 11 117 51 121 118
2021/2022517 49 24 2 17 36 36 14 12 43 62 76 146
2022/2023836 59 49 20 73 48 107 31 68 93 113 94 81
2023/2024851 49 47 47 41 78 89 69 58 47 120 76 130
2024/20251.271 55 45 73 62 73 79 119 123 191 175 166 110
2025/20261.340 162 388 734 56 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 6.548