PACE, Erika Marie
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 2.981
NA - Nord America 1.439
AS - Asia 541
SA - Sud America 93
AF - Africa 18
OC - Oceania 17
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 5.093
Nazione #
IT - Italia 2.245
US - Stati Uniti d'America 1.409
FR - Francia 193
SG - Singapore 159
CN - Cina 157
RU - Federazione Russa 146
DE - Germania 108
BR - Brasile 78
TR - Turchia 65
IE - Irlanda 55
SE - Svezia 47
UA - Ucraina 44
VN - Vietnam 43
KR - Corea 35
CA - Canada 29
GB - Regno Unito 29
NL - Olanda 22
HK - Hong Kong 21
IN - India 21
AU - Australia 17
ES - Italia 17
FI - Finlandia 14
CH - Svizzera 13
AT - Austria 10
BE - Belgio 8
GR - Grecia 8
ZA - Sudafrica 8
CZ - Repubblica Ceca 7
IR - Iran 6
MY - Malesia 6
VE - Venezuela 6
ID - Indonesia 5
JP - Giappone 5
BD - Bangladesh 4
LB - Libano 4
PL - Polonia 4
AZ - Azerbaigian 3
BG - Bulgaria 3
CI - Costa d'Avorio 3
EG - Egitto 3
EU - Europa 3
MK - Macedonia 3
BJ - Benin 2
CL - Cile 2
CO - Colombia 2
IQ - Iraq 2
RO - Romania 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AR - Argentina 1
BO - Bolivia 1
DK - Danimarca 1
EC - Ecuador 1
KE - Kenya 1
KZ - Kazakistan 1
MN - Mongolia 1
MT - Malta 1
MX - Messico 1
PE - Perù 1
PY - Paraguay 1
SI - Slovenia 1
TH - Thailandia 1
TN - Tunisia 1
TW - Taiwan 1
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 1
Totale 5.093
Città #
Ann Arbor 246
Chandler 171
Naples 166
Salerno 139
Princeton 134
Rome 130
Woodbridge 93
Jacksonville 79
Milan 79
Wilmington 74
Singapore 72
Fisciano 68
Houston 64
Ashburn 61
Beijing 57
Dublin 55
Izmir 54
Bari 41
Dong Ket 39
Nocera Inferiore 34
Munich 31
Pisa 31
Bologna 29
Napoli 27
Andover 25
Boardman 24
Catania 24
Castellana Sicula 23
Nanjing 23
Florence 22
Treviso 20
Redwood City 18
Calgary 17
Hong Kong 17
Potenza 17
Avellino 15
Cagliari 15
Moscow 15
Palermo 15
Paris 15
Nola 14
Altavilla Irpina 13
Fairfield 13
Nürnberg 12
Pompei 12
Sarno 12
Changsha 11
Dallas 11
Desio 11
Pellezzano 11
Santa Maria Capua Vetere 11
Stockholm 11
Afragola 10
Livorno 10
Piombino 10
Somma Vesuviana 10
Berlin 9
Casalnuovo Di Napoli 9
Cava de' Tirreni 9
Dearborn 9
Montalbano Jonico 9
San Giuseppe Vesuviano 9
Sydney 9
Acerra 8
Amalfi 8
Caivano 8
Caserta 8
Gualtieri 8
Nocera Superiore 8
Padova 8
Pescara 8
Seattle 8
Siena 8
Spezzano Della Sila 8
Agrigento 7
Benevento 7
Castellammare di Stabia 7
Hebei 7
Mestre 7
Modena 7
Monteforte Irpino 7
Orta di Atella 7
San Cipriano Picentino 7
Taranto 7
Villongo 7
Brno 6
Brusciano 6
Capaccio 6
Kuching 6
Los Angeles 6
Lusciano 6
Mumbai 6
Norwalk 6
Shanghai 6
Shenyang 6
Tianjin 6
Torre Annunziata 6
Valencia 6
Watertown 6
Amsterdam 5
Totale 2.778
Nome #
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico 723
Indagine sulle percezioni del livello di efficacia dei docenti e sui loro atteggiamenti nei confronti dell’inclusione 652
Includere nonostante la/a distanza: si può? 231
Perché decidere di intraprendere la carriera di docente? Una revisione della letteratura 181
Inclusive educational principles, policies and practices in Italy 177
A study on Italian teachers’ sentiments, attitudes and concerns towards inclusive education 174
Facing Complexity of Inclusive Classrooms through Reflection on Simplex Principles 153
Applying the Theory of Simplexity in Home Economics Education for the Acquisition of Transversal Competencies to Face Complexity 151
A simplex approach in Italian teacher education programmes to promote inclusive practices 145
Armonizzare la testa, le mani e il cuore dei futuri educatori/maestri per un agire educativo inclusivo: un approccio riflessivo 136
Attitudes and Teacher Efficacy among Italian and Austrian Teachers: a Comparative Study 128
Teacher capacity building through critical reflective practice for the promotion of inclusive education 127
Civil Society in the Italian Reformed Healthcare System: A Role or Responsibility? 122
Il ruolo dell'orientamento per la promozione dell'inclusione educativa e sociale 121
Building Vicarious Bridges through Colour Laboratories for Pupils with Visual Impairment 119
Un approccio semplesso per l’organizzazione spazio-temporale in età evolutiva 111
Inclusion and teacher education for special needs in Italy and Hungary 104
Didattica Inclusiva 104
Indagine sulle percezioni e sull’efficacia dei docenti in formazione verso un agire didattico inclusivo 102
In-service teachers’ attitudes, concerns, efficacy and intentions to teach in inclusive classrooms: an international comparison of Australian and Italian teachers 101
Building vicarious bridges through colour workshops for pupils with visual impairment 84
La Daily Life Therapy®. Un possibile approccio educativo inclusivo? 78
Deciding to act: Teachers’ willingness to implement inclusive practices 73
Riflessività e ricerca nella formazione ibrida dei futuri docenti di sostegno 72
Aiming for More Inclusive Societies Through Education: A Comparative Study Between Iran and Italy 71
A study on the perceptions and efficacy towards inclusive practices of teacher trainees 69
Un approccio salutogenico per promuovere l'incremento dei livelli di inclusione nelle scuole 69
Teachers' commitment to teach in inclusive classrooms, preparation of 68
REFLECTIVE PRACTICES TO AUGMENT EFFICACY IN IMPLEMENTING INCLUSIVE PRACTICES AMONG PRESERVICE TEACHERS 66
HOW INFLUENTIAL IS A CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT COURSE ON TEACHER EFFICACY, ATTITUDES AND CONCERNS TOWARDS THE IMPLEMENTATION OF INCLUSIVE CLASSROOM PRACTICES? 63
Facing the Complexity of Inclusive Classrooms through Reflection on Simplex Principles 58
Modelli e strumenti operativi per una progettazione educativa inclusiva 57
SALUTOGENIC-ORIENTED APPROACHES FOR THE DEVELOPMENT OF INCLUSIVE SCHOOLS 53
INSTILLING TEACHERS' WILLINGNESS TO FOSTER INCLUSIVE CLASSROOM PRACTICES: CAN SIMPLEXITY ADDRESS THIS COMPLEXITY? 53
Reflecting on Simplex Properties and Principles to Face the Complexity of Inclusive Classrooms 50
Shifting from the Discrete to the Continuum: How Are Italian Universities Facing the Challenge? 42
L'evoluzione della formazione dei docenti in ambito motorio della scuola dell'infanzia e della scuola primaria. 42
Identifying teachers’ strengths to face COVID-19: narratives from across the globe 41
Interventi comunitari strengths-­based per promuovere l’inclusione per il benessere: alla (ri)scoperta delle risorse individuali e collettive 40
Is inclusive education possibile in the era of hybrid learning? 37
Formarsi e formare l’altro da sé: la terza missione come veicolo per arginare la povertà educativa 36
The Rise, Evolution, and Future of Didactics in Italy: Branching Out Towards New Research Horizons 29
SHAPING PROFESSIONAL IDENTITY THROUGH REFLECTIVE PRACTICES IN EARLY CHILDHOOD TEACHER EDUCATION 29
The impact of an international online accreditation system on pedagogical models and strategies in higher education 29
Physically dispersed but virtually reunited: Stories of Inclusion During Lockdown 25
La narrazione per la costruzione dell’identità professionale degli educatori di servizi per la prima infanzia 21
"MAKE WAY FOR EMOTIONS!” PHYSICAL AND VIRTUAL SPACES AS CATALYSTS OF EMOTIONAL EXPERIENCES 18
Multilingual Classrooms to ‘Feel at Home’: A Viable Approach in Iran and Italy? 4
Totale 5.239
Categoria #
all - tutte 14.454
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 14.454


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021620 30 7 27 15 27 49 47 11 117 51 121 118
2021/2022517 49 24 2 17 36 36 14 12 43 62 76 146
2022/2023836 59 49 20 73 48 107 31 68 93 113 94 81
2023/2024851 49 47 47 41 78 89 69 58 47 120 76 130
2024/20251.271 55 45 73 62 73 79 119 123 191 175 166 110
2025/202631 31 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 5.239