AIELLO, PAOLA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 11.343
NA - Nord America 6.733
AS - Asia 2.073
SA - Sud America 340
AF - Africa 42
OC - Oceania 24
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 20.564
Nazione #
IT - Italia 8.113
US - Stati Uniti d'America 6.670
FR - Francia 761
CN - Cina 629
SG - Singapore 617
DE - Germania 602
RU - Federazione Russa 518
UA - Ucraina 494
BR - Brasile 279
VN - Vietnam 253
IE - Irlanda 203
HK - Hong Kong 180
TR - Turchia 143
FI - Finlandia 128
NL - Olanda 125
SE - Svezia 117
KR - Corea 114
GB - Regno Unito 76
CH - Svizzera 44
ES - Italia 44
CA - Canada 39
IN - India 35
AR - Argentina 23
AU - Australia 22
AT - Austria 20
BD - Bangladesh 20
ZA - Sudafrica 19
CZ - Repubblica Ceca 17
MX - Messico 17
PL - Polonia 15
AE - Emirati Arabi Uniti 11
JP - Giappone 11
CL - Cile 10
GR - Grecia 10
PT - Portogallo 10
VE - Venezuela 10
DK - Danimarca 9
BE - Belgio 8
EU - Europa 8
RO - Romania 8
IQ - Iraq 7
SA - Arabia Saudita 6
EC - Ecuador 5
IR - Iran 5
LB - Libano 5
MY - Malesia 5
BG - Bulgaria 4
EG - Egitto 4
MK - Macedonia 4
PH - Filippine 4
UZ - Uzbekistan 4
AZ - Azerbaigian 3
CI - Costa d'Avorio 3
CO - Colombia 3
HU - Ungheria 3
IL - Israele 3
LT - Lituania 3
MA - Marocco 3
NG - Nigeria 3
PK - Pakistan 3
PY - Paraguay 3
UY - Uruguay 3
BJ - Benin 2
BO - Bolivia 2
CY - Cipro 2
DZ - Algeria 2
ET - Etiopia 2
GE - Georgia 2
JM - Giamaica 2
JO - Giordania 2
KE - Kenya 2
KZ - Kazakistan 2
NZ - Nuova Zelanda 2
PE - Perù 2
SI - Slovenia 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
TN - Tunisia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
BH - Bahrain 1
DO - Repubblica Dominicana 1
EE - Estonia 1
HN - Honduras 1
HR - Croazia 1
ID - Indonesia 1
NP - Nepal 1
OM - Oman 1
PA - Panama 1
RS - Serbia 1
TH - Thailandia 1
TL - Timor Orientale 1
TW - Taiwan 1
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 1
Totale 20.564
Città #
Ann Arbor 1.527
Chandler 720
Naples 670
Jacksonville 615
Princeton 546
Woodbridge 494
Wilmington 474
Rome 401
Salerno 371
Milan 266
Ashburn 252
Singapore 252
Dong Ket 235
Houston 227
Fisciano 212
Dublin 202
Hong Kong 173
Beijing 149
Nanjing 130
Andover 122
Bari 115
Izmir 113
Boardman 103
Florence 103
Nürnberg 102
Munich 98
Palermo 88
Napoli 84
Catania 82
Pellezzano 82
Pisa 80
Bologna 79
Moscow 63
Hebei 51
Fairfield 49
Nocera Inferiore 48
Dearborn 45
Redwood City 44
Changsha 42
Düsseldorf 42
Paris 42
Mestre 41
Padova 40
Dallas 39
Taranto 39
Acerra 37
Nanchang 37
Livorno 33
Shenyang 33
Cagliari 32
Turin 32
Alvignano 31
Los Angeles 31
Aversa 30
Caserta 30
Modena 30
Nola 29
Treviso 29
Norwalk 28
Jiaxing 27
Venice 27
São Paulo 26
Stezzano 25
Afragola 24
Capaccio 24
Sarno 24
Castellammare di Stabia 23
Nuremberg 23
Genoa 22
Piombino 22
Tianjin 22
Avellino 21
Parma 21
Somma Vesuviana 21
Pescara 20
Stockholm 20
Turku 20
Arezzo 18
Brooklyn 18
Orta di Atella 18
Seattle 18
Battipaglia 17
Brescia 17
Busto Arsizio 17
Casalnuovo di Napoli 17
New York 17
Caivano 16
Calgary 16
Messina 16
Boston 15
Formello 15
Pagani 15
San Diego 15
Santa Fe 15
Verona 15
Washington 15
Giugliano in Campania 14
Helsinki 14
Macerata 14
Potenza 14
Totale 10.972
Nome #
Autismo e digital storytelling. Le storie digitali come dispositivo didattico-educativo 1.153
I “sensi” dell’autismo. Verso un nuovo paradigma in didattica 931
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico 729
Indagine sulle percezioni del livello di efficacia dei docenti e sui loro atteggiamenti nei confronti dell’inclusione 670
Scelgo dunque sono. Orientamento, scelta e agentività. 451
Il concetto di autodeterminazione in una prospettiva semplessa: possibili implicazioni per l’agire didattico dei docenti 398
Agire didattico inclusivo: una questione di stile? 387
La Comunicazione Aumentativa Alternativa nella formazione docente: esiti di un’indagine esplorativa 351
La dimensione corporeo-chinestesica in una prospettiva “incarnata” e situata della cognizione 350
Inclusione e atteggiamenti dei docenti verso gli studenti con disturbo dello spettro autistico: suggestioni da uno studio pilota 332
Ronald Gulliford. Alle origini del concetto di Bisogno Educativo Speciale 303
A proposal for a feasible evolution of the role of the support teacher in Italy 297
Includere nonostante la/a distanza: si può? 232
Il Responsive Teaching come strategia per una didattica inclusiva 229
La centralità delle percezioni del docente nell’agire didattico inclusivo: perché una formazione docente in chiave semplessa? 227
Formazione e ricerca per una didattica inclusiva 226
Una didattica "semplessa" per i Disturbi Specifici dell'Apprendimento 198
Perché decidere di intraprendere la carriera di docente? Una revisione della letteratura 183
Inclusive educational principles, policies and practices in Italy 181
IL CAMMINO DELLA RICERCA DIDATTICA SUL CORPO IN MOVIMENTO VERSO LA SEMPLESSITÀ Aspetti epistemologici e metodologici 179
Transmedia Digital Storytelling to Match Students’ Cognitive Styles in Special Education 177
"Moving Body": The Impact of "Simplexity" and "Educational Corporeality" in Italy 177
A study on Italian teachers’ sentiments, attitudes and concerns towards inclusive education 177
Il Gioco delle Forme”: Design and Development of an Educational Exergame 156
Facing Complexity of Inclusive Classrooms through Reflection on Simplex Principles 155
Inclusione e formazione docente: studio sugli atteggiamenti degli insegnanti verso gli studenti con Disturbo dello Spettro Autistico 155
Applying the Theory of Simplexity in Home Economics Education for the Acquisition of Transversal Competencies to Face Complexity 152
Teacher Education e Induction Period. Agentività del docente e sostenibilità di modelli formativi 148
A simplex approach in Italian teacher education programmes to promote inclusive practices 145
Dislessia e complessità didattica della lingua inglese nei contesti scolastici italiani: proposta di un approccio multisensoriale ed interattivo. 141
Motor activities and sport in the educational context of the Campania Region 140
Quali sono le caratteristiche di un insegnante specializzato di qualità? Suggestioni da uno studio qualitativo 134
Pilot Study in Visual Motor Integration and Specific Learning Disabilities 132
Inclusion and Universal Design for Learning in Italian Schools 130
Integrare per includere nel curricolo 0-6. Approcci educativi e sostenibili per bambini con Disturbo dello Spettro Autistico 130
Teacher capacity building through critical reflective practice for the promotion of inclusive education 129
Attitudes and Teacher Efficacy among Italian and Austrian Teachers: a Comparative Study 129
The use of the calorimetric system to measure factors related to the competence of teachers of primary school 126
Measuring perspective taking with the “Virtual Class” videogame: A child development study 123
A Constructivist Approach to Virtual Reality for Experiential Learning 122
La trasferibilità in altri contesti di abilità acquisite attraverso il gioco del Bridge . 121
Corpo e Movimento. Itinerari didattici per l'apprendimento linguistico 120
A proposal of an "authentic" assessment in the teaching of motor activities for educational purposes in Italian Schools 120
Analysis of a possible relationship between motor and sport activities and type of plantar pressure distribution in children attending the nursery school in Italy 120
Building Vicarious Bridges through Colour Laboratories for Pupils with Visual Impairment 120
Analysis of training needs for teacher to improve teaching activities in primary school in the Province of Neaples (Italy) 119
Didactics and “Simplexity”: Umwelt as a Perceptive Interface 119
Analysis of a possible relationship between motor and sport activities and type of plantar pressure distribution in children attending the nursery school in Italy 118
A proposal of an "authentic" assessment in the teaching of motor activities for educational purposes in Italian Schools 117
The potentials of bodily experience in the meaningful Learning:a teaching-methodological hypothesis for a dynamic construction of concepts 116
Vicarianza, musica e inclusione scolastica: alcune riflessioni. 112
“Microsoft Kinect as Motion Analysis Device for Didactic Purposes: Processing Kinect Motion Data according to Motion Analysis Protocols to Obtain High-Accuracy Parameters when Developing Exergames” 111
I luoghi dell’educazione: percorsi multimediali per promuovere l’orientamento al lavoro in un’ottica inclusiva 109
Human Machine Interaction, Embodied Cognition and Phenomenology: the Body in Digital Storytelling 108
Inclusion and teacher education for special needs in Italy and Hungary 107
The extended body in the teaching-learning process 106
Appunti per una fondazione epistemologica semplessa dell’agire didattico 105
METODI E STRUMENTI DELLA RICERCA DIDATTICA SUL CORPO IN MOVIMENTO 105
Formare insegnanti inclusivi: un laboratorio di CAA per i futuri docenti di sostegno 104
The autobiographical approach as a tool of self-assessment for teaching skills of Primary School teachers in the motor field: the experience of Campania. (ind. SCOPUS) 104
Movement teaching for the access to knowledge in Primary School in Italy: "I Care Project" 104
In-service teachers’ attitudes, concerns, efficacy and intentions to teach in inclusive classrooms: an international comparison of Australian and Italian teachers 104
Indagine sulle percezioni e sull’efficacia dei docenti in formazione verso un agire didattico inclusivo 104
Progettare contesti di apprendimento per l’inclusione degli studenti con Disturbo dello Spettro Autistico. Un’indagine esplorativa sulle opinioni dei futuri docenti di sostegno 104
Body and health: the caloric effects of a didactic focused on the body and movement for the access to knowledge 101
The Role of the New Technologies in the Italian Primary School: Historical and Educational Outlines 101
Teaching Research Focused on Physical Activities in Italian Primary School: The Use of Technological Instruments for the Assessment 100
Analysis of training needs for teachers to improve teaching activities in primary schools in the province of Naples 100
Attività motorie e sportive nella scuola primaria. Una sinergia scuola-famiglia per la formazione del bambino 99
FLEXIBLE CLASSROOMS FOR INCLUSIVE EDUCATION 99
Pedagogia-didattica e saperi disciplinari: quale punto di congiunzione in ottica inclusiva? 99
Le attività motorie e sportive nella scuola primaria. Una sinergia scuola-famiglia per la formazione del bambino. 98
Can I Consider the Pong Racket as a Part of My Body?: Toward a Digital Body Literacy 96
Exergames as Teaching Tools 96
The assessment-prediction capacities of teachers during physical activities in the primary school in Italy: analysis of the relationship between expected energy expenditure and actual energy expenditure during a light physical activity lasting 15 minutes. (ind. SCOPUS) 95
L’attività fisica come terapia 94
Ronald Gulliford. Special Educational Needs. Genesi di un concetto 94
Traiettorie non lineari per una scuola inclusiva 94
Motor and sports autobiography of future primary school teachers 93
The function of corporeity for an alternative access to the historical contents in the Italian Low Secondary School 91
Some basic elements for possible classification of motor activities 91
RELATIONSHIP BETWEEN MOTOR AND SPORTS SKILLS PERCEPTION AND COMPETENCE OF FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS 88
Experimental research in motor and sport activities field in primary school in Italy: an integrated model of action research and descriptive research 88
Evaluating the integration of the sensory-motor abilities to facilitate teaching-learning processes: a comparison between Italian and Indian models of teaching through the use of VMI test 88
Exergames as Teaching Tools: New Forms of Human Machine Interaction 88
Creare mondi possibili. Una sfida per la pedagogia dell'inclusione 87
Gli Atteggiamenti e la Teacher Efficacy dei docenti Italiani e Austriaci: uno Studio Comparativo 85
Body and health: the caloric effects of a didactic focused on the body and movement for the access to knowledge. 84
Building vicarious bridges through colour workshops for pupils with visual impairment 84
“Analysis of training needs for teachers to improve teaching activities in primary scholls in the province of naples (Italy – 83
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process (ind. COPERNICUS) 83
IL CORPO IN MOVIMENTO PER L’APPRENDIMENTO LINGUISTICO 83
I gesti internalizzati: strumenti di mediazione corporeo-sensoriale e di intervento educativo nei DSA 83
The Inclusive Value of Motor-Sport Experience in the Educational Contests in Italy. 83
SIMPLIFYING PRINCIPLES OF THE MOVING BODY TO COPE WITH THE COMPLEXITY OF TEACHING 82
“ACTING BODY” AND “SIMPLEXITY”: A PROPOSAL FOR TEACHING AND LEARNING 82
Hypothesis of a didactic and experimental research protocol focused on sport-play experience during childhood in Italy 80
Body and Communication in Education: the Interpersonal and Cognitive Dimension of Movement 79
The potentials of bodily experience in the construction of knowledge: “bodilydynamic concept maps” as teaching-learning proposal for “meaningful learning” 79
Metodologia del Progetto e della Ricerca 77
Totale 16.789
Categoria #
all - tutte 55.032
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 55.032


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20212.318 143 109 142 65 157 117 174 48 430 169 374 390
2021/20221.996 94 82 50 86 82 90 70 158 255 195 282 552
2022/20232.720 203 144 78 273 291 421 72 268 396 187 254 133
2023/20242.886 157 159 133 181 196 346 174 258 165 423 333 361
2024/20254.494 192 136 214 198 244 291 379 449 825 590 555 421
2025/2026558 558 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 20.965