AIELLO, PAOLA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 10.769
NA - Nord America 6.400
AS - Asia 1.708
SA - Sud America 232
OC - Oceania 22
AF - Africa 20
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 19.160
Nazione #
IT - Italia 7.859
US - Stati Uniti d'America 6.369
FR - Francia 609
CN - Cina 600
SG - Singapore 535
DE - Germania 521
RU - Federazione Russa 518
UA - Ucraina 492
VN - Vietnam 237
IE - Irlanda 203
BR - Brasile 186
TR - Turchia 139
NL - Olanda 119
SE - Svezia 110
FI - Finlandia 109
KR - Corea 100
GB - Regno Unito 60
CH - Svizzera 43
ES - Italia 32
CA - Canada 25
HK - Hong Kong 23
IN - India 23
AU - Australia 20
AR - Argentina 16
AT - Austria 15
CZ - Repubblica Ceca 14
CL - Cile 10
PT - Portogallo 10
DK - Danimarca 9
BE - Belgio 8
EU - Europa 8
PL - Polonia 8
RO - Romania 8
VE - Venezuela 8
ZA - Sudafrica 8
AE - Emirati Arabi Uniti 5
LB - Libano 5
MY - Malesia 5
BD - Bangladesh 4
BG - Bulgaria 4
EC - Ecuador 4
IR - Iran 4
MK - Macedonia 4
MX - Messico 4
PH - Filippine 4
EG - Egitto 3
GR - Grecia 3
HU - Ungheria 3
IQ - Iraq 3
MA - Marocco 3
AZ - Azerbaigian 2
BJ - Benin 2
CO - Colombia 2
CY - Cipro 2
GE - Georgia 2
IL - Israele 2
JP - Giappone 2
NZ - Nuova Zelanda 2
PE - Perù 2
PK - Pakistan 2
SA - Arabia Saudita 2
SI - Slovenia 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
TN - Tunisia 2
UY - Uruguay 2
BH - Bahrain 1
BO - Bolivia 1
DZ - Algeria 1
EE - Estonia 1
HR - Croazia 1
ID - Indonesia 1
JM - Giamaica 1
KE - Kenya 1
KZ - Kazakistan 1
LT - Lituania 1
NP - Nepal 1
PA - Panama 1
PY - Paraguay 1
RS - Serbia 1
TH - Thailandia 1
TW - Taiwan 1
UZ - Uzbekistan 1
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 1
Totale 19.160
Città #
Ann Arbor 1.527
Chandler 720
Naples 643
Jacksonville 615
Princeton 546
Woodbridge 494
Wilmington 474
Rome 387
Salerno 361
Milan 238
Dong Ket 235
Houston 225
Ashburn 222
Dublin 202
Fisciano 196
Singapore 190
Nanjing 130
Beijing 127
Andover 122
Izmir 112
Bari 107
Nürnberg 102
Boardman 101
Florence 101
Napoli 84
Palermo 84
Pellezzano 82
Catania 80
Pisa 80
Bologna 73
Moscow 63
Hebei 51
Fairfield 49
Nocera Inferiore 48
Dearborn 45
Redwood City 44
Changsha 42
Düsseldorf 42
Paris 42
Mestre 41
Padova 40
Taranto 39
Nanchang 37
Acerra 36
Livorno 33
Shenyang 33
Cagliari 32
Alvignano 31
Dallas 31
Aversa 30
Caserta 29
Treviso 29
Turin 29
Modena 28
Norwalk 28
Jiaxing 27
Nola 26
Stezzano 25
Afragola 24
Capaccio 24
Sarno 24
Piombino 22
Tianjin 22
Avellino 21
Castellammare di Stabia 21
Genoa 21
Munich 21
Parma 21
Somma Vesuviana 21
Venice 20
Nuremberg 19
Pescara 19
Arezzo 18
Orta di Atella 18
Battipaglia 17
Brescia 17
Busto Arsizio 17
Casalnuovo di Napoli 17
Caivano 16
Calgary 16
Hong Kong 16
Formello 15
Messina 15
Pagani 15
San Diego 15
Seattle 15
Giugliano in Campania 14
Helsinki 14
Los Angeles 14
Macerata 14
Potenza 14
Reggio Emilia 14
San Giuseppe Vesuviano 14
Veroli 14
Verona 14
Washington 14
Altavilla Irpina 13
Castellana Sicula 13
Cosenza 13
Marigliano 13
Totale 10.409
Nome #
Autismo e digital storytelling. Le storie digitali come dispositivo didattico-educativo 1.120
I “sensi” dell’autismo. Verso un nuovo paradigma in didattica 904
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico 714
Indagine sulle percezioni del livello di efficacia dei docenti e sui loro atteggiamenti nei confronti dell’inclusione 621
Scelgo dunque sono. Orientamento, scelta e agentività. 435
Agire didattico inclusivo: una questione di stile? 372
La dimensione corporeo-chinestesica in una prospettiva “incarnata” e situata della cognizione 345
Il concetto di autodeterminazione in una prospettiva semplessa: possibili implicazioni per l’agire didattico dei docenti 342
La Comunicazione Aumentativa Alternativa nella formazione docente: esiti di un’indagine esplorativa 315
Inclusione e atteggiamenti dei docenti verso gli studenti con disturbo dello spettro autistico: suggestioni da uno studio pilota 306
Ronald Gulliford. Alle origini del concetto di Bisogno Educativo Speciale 273
A proposal for a feasible evolution of the role of the support teacher in Italy 271
Includere nonostante la/a distanza: si può? 226
Il Responsive Teaching come strategia per una didattica inclusiva 219
Formazione e ricerca per una didattica inclusiva 216
La centralità delle percezioni del docente nell’agire didattico inclusivo: perché una formazione docente in chiave semplessa? 200
Una didattica "semplessa" per i Disturbi Specifici dell'Apprendimento 196
IL CAMMINO DELLA RICERCA DIDATTICA SUL CORPO IN MOVIMENTO VERSO LA SEMPLESSITÀ Aspetti epistemologici e metodologici 176
Transmedia Digital Storytelling to Match Students’ Cognitive Styles in Special Education 171
Inclusive educational principles, policies and practices in Italy 169
"Moving Body": The Impact of "Simplexity" and "Educational Corporeality" in Italy 166
A study on Italian teachers’ sentiments, attitudes and concerns towards inclusive education 165
Perché decidere di intraprendere la carriera di docente? Una revisione della letteratura 158
Il Gioco delle Forme”: Design and Development of an Educational Exergame 151
Facing Complexity of Inclusive Classrooms through Reflection on Simplex Principles 151
Inclusione e formazione docente: studio sugli atteggiamenti degli insegnanti verso gli studenti con Disturbo dello Spettro Autistico 149
Applying the Theory of Simplexity in Home Economics Education for the Acquisition of Transversal Competencies to Face Complexity 143
A simplex approach in Italian teacher education programmes to promote inclusive practices 139
Teacher Education e Induction Period. Agentività del docente e sostenibilità di modelli formativi 138
Dislessia e complessità didattica della lingua inglese nei contesti scolastici italiani: proposta di un approccio multisensoriale ed interattivo. 135
Quali sono le caratteristiche di un insegnante specializzato di qualità? Suggestioni da uno studio qualitativo 132
Pilot Study in Visual Motor Integration and Specific Learning Disabilities 126
Integrare per includere nel curricolo 0-6. Approcci educativi e sostenibili per bambini con Disturbo dello Spettro Autistico 125
Teacher capacity building through critical reflective practice for the promotion of inclusive education 124
Attitudes and Teacher Efficacy among Italian and Austrian Teachers: a Comparative Study 122
Inclusion and Universal Design for Learning in Italian Schools 120
The use of the calorimetric system to measure factors related to the competence of teachers of primary school 120
La trasferibilità in altri contesti di abilità acquisite attraverso il gioco del Bridge . 118
A Constructivist Approach to Virtual Reality for Experiential Learning 117
Measuring perspective taking with the “Virtual Class” videogame: A child development study 116
Corpo e Movimento. Itinerari didattici per l'apprendimento linguistico 115
Analysis of training needs for teacher to improve teaching activities in primary school in the Province of Neaples (Italy) 114
Building Vicarious Bridges through Colour Laboratories for Pupils with Visual Impairment 113
The potentials of bodily experience in the meaningful Learning:a teaching-methodological hypothesis for a dynamic construction of concepts 112
Analysis of a possible relationship between motor and sport activities and type of plantar pressure distribution in children attending the nursery school in Italy 109
Analysis of a possible relationship between motor and sport activities and type of plantar pressure distribution in children attending the nursery school in Italy 109
Didactics and “Simplexity”: Umwelt as a Perceptive Interface 109
A proposal of an "authentic" assessment in the teaching of motor activities for educational purposes in Italian Schools 108
“Microsoft Kinect as Motion Analysis Device for Didactic Purposes: Processing Kinect Motion Data according to Motion Analysis Protocols to Obtain High-Accuracy Parameters when Developing Exergames” 106
A proposal of an "authentic" assessment in the teaching of motor activities for educational purposes in Italian Schools 106
Movement teaching for the access to knowledge in Primary School in Italy: "I Care Project" 104
Human Machine Interaction, Embodied Cognition and Phenomenology: the Body in Digital Storytelling 103
I luoghi dell’educazione: percorsi multimediali per promuovere l’orientamento al lavoro in un’ottica inclusiva 101
Appunti per una fondazione epistemologica semplessa dell’agire didattico 99
The autobiographical approach as a tool of self-assessment for teaching skills of Primary School teachers in the motor field: the experience of Campania. (ind. SCOPUS) 99
METODI E STRUMENTI DELLA RICERCA DIDATTICA SUL CORPO IN MOVIMENTO 99
Inclusion and teacher education for special needs in Italy and Hungary 99
FLEXIBLE CLASSROOMS FOR INCLUSIVE EDUCATION 99
Indagine sulle percezioni e sull’efficacia dei docenti in formazione verso un agire didattico inclusivo 99
The extended body in the teaching-learning process 98
Teaching Research Focused on Physical Activities in Italian Primary School: The Use of Technological Instruments for the Assessment 97
Analysis of training needs for teachers to improve teaching activities in primary schools in the province of Naples 97
In-service teachers’ attitudes, concerns, efficacy and intentions to teach in inclusive classrooms: an international comparison of Australian and Italian teachers 97
Vicarianza, musica e inclusione scolastica: alcune riflessioni. 96
The Role of the New Technologies in the Italian Primary School: Historical and Educational Outlines 96
Ronald Gulliford. Special Educational Needs. Genesi di un concetto 94
The assessment-prediction capacities of teachers during physical activities in the primary school in Italy: analysis of the relationship between expected energy expenditure and actual energy expenditure during a light physical activity lasting 15 minutes. (ind. SCOPUS) 93
Body and health: the caloric effects of a didactic focused on the body and movement for the access to knowledge 93
Traiettorie non lineari per una scuola inclusiva 93
Pedagogia-didattica e saperi disciplinari: quale punto di congiunzione in ottica inclusiva? 93
Le attività motorie e sportive nella scuola primaria. Una sinergia scuola-famiglia per la formazione del bambino. 91
The function of corporeity for an alternative access to the historical contents in the Italian Low Secondary School 91
Can I Consider the Pong Racket as a Part of My Body?: Toward a Digital Body Literacy 91
Attività motorie e sportive nella scuola primaria. Una sinergia scuola-famiglia per la formazione del bambino 90
L’attività fisica come terapia 90
Exergames as Teaching Tools 90
Progettare contesti di apprendimento per l’inclusione degli studenti con Disturbo dello Spettro Autistico. Un’indagine esplorativa sulle opinioni dei futuri docenti di sostegno 89
Some basic elements for possible classification of motor activities 87
Creare mondi possibili. Una sfida per la pedagogia dell'inclusione 86
Experimental research in motor and sport activities field in primary school in Italy: an integrated model of action research and descriptive research 85
Motor and sports autobiography of future primary school teachers 84
Evaluating the integration of the sensory-motor abilities to facilitate teaching-learning processes: a comparison between Italian and Indian models of teaching through the use of VMI test 84
Exergames as Teaching Tools: New Forms of Human Machine Interaction 84
Gli Atteggiamenti e la Teacher Efficacy dei docenti Italiani e Austriaci: uno Studio Comparativo 84
Formare insegnanti inclusivi: un laboratorio di CAA per i futuri docenti di sostegno 83
RELATIONSHIP BETWEEN MOTOR AND SPORTS SKILLS PERCEPTION AND COMPETENCE OF FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS 82
“ACTING BODY” AND “SIMPLEXITY”: A PROPOSAL FOR TEACHING AND LEARNING 82
Body and health: the caloric effects of a didactic focused on the body and movement for the access to knowledge. 81
The Inclusive Value of Motor-Sport Experience in the Educational Contests in Italy. 80
SIMPLIFYING PRINCIPLES OF THE MOVING BODY TO COPE WITH THE COMPLEXITY OF TEACHING 79
IL CORPO IN MOVIMENTO PER L’APPRENDIMENTO LINGUISTICO 79
I gesti internalizzati: strumenti di mediazione corporeo-sensoriale e di intervento educativo nei DSA 79
“Analysis of training needs for teachers to improve teaching activities in primary scholls in the province of naples (Italy – 78
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process (ind. COPERNICUS) 78
Hypothesis of a didactic and experimental research protocol focused on sport-play experience during childhood in Italy 77
Body and Communication in Education: the Interpersonal and Cognitive Dimension of Movement 77
The complexity of the educational research in the teaching of motor activities. (ind. COPERNICUS) 75
The potentials of bodily experience in the construction of knowledge: “bodilydynamic concept maps” as teaching-learning proposal for “meaningful learning” 75
The function of corporeity for an alternative access to the historical contents in the Italian low secondary school 74
Building vicarious bridges through colour workshops for pupils with visual impairment 74
Totale 15.835
Categoria #
all - tutte 50.272
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 50.272


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020266 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 219 47
2020/20212.318 143 109 142 65 157 117 174 48 430 169 374 390
2021/20221.996 94 82 50 86 82 90 70 158 255 195 282 552
2022/20232.720 203 144 78 273 291 421 72 268 396 187 254 133
2023/20242.886 157 159 133 181 196 346 174 258 165 423 333 361
2024/20253.640 192 136 214 198 244 291 379 449 825 590 122 0
Totale 19.553