COPPOLA, Cristina
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 2.881
EU - Europa 1.166
AS - Asia 464
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
OC - Oceania 2
AF - Africa 1
SA - Sud America 1
Totale 4.517
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.869
IT - Italia 595
CN - Cina 282
UA - Ucraina 211
IE - Irlanda 103
DE - Germania 81
VN - Vietnam 65
TR - Turchia 60
SE - Svezia 50
FI - Finlandia 41
GB - Regno Unito 20
TW - Taiwan 20
FR - Francia 16
IN - India 15
AT - Austria 11
CA - Canada 11
RU - Federazione Russa 11
CZ - Repubblica Ceca 5
CH - Svizzera 4
HK - Hong Kong 4
PK - Pakistan 4
BE - Belgio 3
ES - Italia 3
PH - Filippine 3
PL - Polonia 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
AL - Albania 2
EU - Europa 2
IL - Israele 2
KZ - Kazakistan 2
MD - Moldavia 2
MY - Malesia 2
NL - Olanda 2
AU - Australia 1
EC - Ecuador 1
GR - Grecia 1
ID - Indonesia 1
LK - Sri Lanka 1
MC - Monaco 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PA - Panama 1
RS - Serbia 1
SG - Singapore 1
TN - Tunisia 1
Totale 4.517
Città #
Ann Arbor 708
Chandler 379
Jacksonville 278
Princeton 271
Woodbridge 222
Wilmington 193
Ashburn 149
Dublin 103
Salerno 76
Nanjing 71
Dong Ket 64
Andover 61
Izmir 55
Houston 51
Beijing 48
Rome 38
Redwood City 35
Pellezzano 31
Changsha 29
Boardman 26
Florence 25
Hebei 25
Fairfield 21
Nanchang 20
Jiaxing 18
Jinan 17
Naples 17
Shenyang 15
Washington 15
Kaohsiung City 14
Pune 14
Dearborn 12
Napoli 11
Vienna 11
Mestre 10
Milan 10
New York 9
San Diego 9
Edinburgh 8
Nürnberg 8
Ottawa 8
Tianjin 8
Bari 7
Norwalk 7
Benevento 6
Catania 6
Paris 6
Rivanazzano 6
Brno 5
Caserta 5
Mercato San Severino 5
Seattle 5
Tainan City 5
Turin 5
Anzio 4
Baricella 4
Cambridge 4
Chieti 4
Cologne 4
Düsseldorf 4
Faisalabad 4
Fano 4
Giugliano in Campania 4
Glasgow 4
Hong Kong 4
Marcianise 4
Novara 4
Pozzuoli 4
Sannicola 4
Brussels 3
Cagliari 3
Ceppaloni 3
Comun Nuovo 3
Curtarolo 3
Eskişehir 3
Frisa 3
Haikou 3
Hangzhou 3
Iglesias 3
Imola 3
Macerata 3
Villanovafranca 3
Zhengzhou 3
Amsterdam 2
Ancona 2
Avellino 2
Bedizzole 2
Bolzano 2
Bordighera 2
Calvanico 2
Cantalupa 2
Carini 2
Carinola 2
Chisinau 2
Citta Sant'angelo 2
Civitanova Marche 2
Dubai 2
Falls Church 2
Fuzhou 2
Garbana 2
Totale 3.397
Nome #
A fuzzy set-based distance for menu clustering in new domain applications 125
Fuzzy Formal Context, Similarity and Probabilistic Expert Systems 112
An experience of social rising of logical tools: the role of language 110
Ancora due dimostrazioni del Teorema di Cantor-Bernstein 106
Comunità di insegnanti e collaborazione attiva per percorsi di formazione 99
Special issue on point-free geometry and topology: An introduction 96
The engagement of teachers and students in e-learning environment: digital interactive storytelling in mathematics. 96
Some technical features of the graded consequence. 94
Mereology and Point-free Geometry 94
Fixed points and fuzzy orders. In 93
Convergence and fixed points by fuzzy orders 92
A FUZZY-BASED DISTANCE TO IMPROVE EMPIRICAL METHODS FOR MENU CLUSTERING 89
The concept of equivalence in a socially constructed language in a primary school class. 86
Cercare una dimostrazione del Teorema di Cantor-Bernstein 84
Coordinamento semiotico: una proposta didattica 83
Primary teachers’ affect: a crucial variable in the teaching of mathematics. 82
Linguaggio e sue interpretazioni: il "gioco dei mondi" in una classe di scuola primaria 80
A model for describing reasoning in logical tasks 77
Logica matematica, linguaggio e sviluppo delle capacità cognitive 76
Didattica del ragionamento: un esempio di deduzione logica in ambiente Mathematica 76
Inside teachers’ affect:teaching as an occasion for math-redemption 75
Materiali poveri e calcolatori per la logica matematica 74
Un esperienza negoziata di deduzione come manipolazione linguistica in una scuola primaria 74
Approximate distances, pointless geometry and incomplete information 73
Il ruolo del linguaggio nello sviluppo di abilità logiche 72
MATHEMATICAL LOGIC, LANGUAGE AND DEVELOPMENT OF COGNITIVE TOOLS 72
Logica, linguaggio e didattica della matematica 72
Crucial events in pre- service primary teachers’ mathematical experience. 72
Il Digital Interactive Storytelling nella Didattica della Matematica con le Tecnologie 71
Invenzione e manipolazione di un linguaggio socialmente condiviso in classi di scuola primaria 70
Deduzione come manipolazione linguistica: un’esperienza in una scuola primaria 69
Pre-service primary teachers’ emotions: the math-redemption phenomenon 69
E-learning e matematica: stato dell'arte tra ricerca in tecnologia e in didattica 69
Processi cognitivi e rappresentazioni semiotiche: indagine preliminare 67
Point-free foundation of geometry and multi-valued logic 67
Un progetto di ricerca: logica matematica per lo sviluppo di abilità dimostrative 65
Similarities for Crisp and Fuzzy Probabilistic Expert Systems 64
Point-free Ultrametric Spaces and the Category of Fuzzy Subsets 64
Interval semimetric spaces for approximate distances 64
Numero Ergo Sum: a Proposal for the Improvement of Representation Capability 64
La bella matematica 63
Reading data from graphs: a study on the role of language. 62
Il problem solving come strategia per una diversa gestione dell’errore nell’educazione matematica al primo ciclo 59
Competenze matematiche in una dimensione europea - il progetto Numero Ergo Sum 57
NUMERI E TEMPO 53
Invenzione di un linguaggio tramite interazione in una scuola primaria 53
Online discursive interactions concerning mathematical issues within digital interactive storytelling. 52
Problemi matematici, riscritture, forme normali 50
Misure di distanza e similarità in spazi di informazione 48
Educating to rationality in a narrative context: an experimentation 47
Materiali poveri per la didattica della logica 46
Dalle emozioni dei giovani allievi a quella dei futuri insegnanti di scuola primaria: la necessità di ricostruire il rapporto con la matematica 45
The worlds’ game: collective language manipulation as a space to develop logical abilities in a primary school classroom 43
The development of logical tools through socially constructed and culturally based activities 42
I dati INVALSI come strumento per la formazione dei docenti 39
E-LEARNING E MATEMATICA NELLA FORMAZIONE UNIVERSITARIA E POST- UNIVERSITARIA: DA BUONE PRATICHE A LINEE DI RICERCA 39
Educare alla razionalità: l’importanza dell’argomentazione 38
The use of e-learning in pre-service teachers’ training 37
Laboratorio di mulimedialiità e didattica in Matematica facile 36
Risorse narrative per educare alla razionalità: una sperimentazione nella scuola secondaria di primo grado. 35
Technology to enable new paradigms of teaching/learning in mathematics: the digital interactive storytelling case 33
What does ‘Inside Out’ mean in problem solving? 32
Indovinelli linguistici: un’occasione didattica per riflettere sulla interazione tra pensiero narrativo e pensiero scientifico 31
Manipolazione di un linguaggio socialmente costruito in una classe di scuola primaria: costruzione del concetto di equivalenza 30
Multi-valued Logic for a Point Free Foundation of Geometry 30
Digital Interactive Storytelling in matematica: quale funzione didattica per la tecnologia? 30
Primary teachers' beliefs and emotional disposition towards mathematics and its teaching 28
Mathematical induction at the tertiary level: looking behind apparences. 27
Handling a language to think together in the classroom: The case of the notion of equivalence 27
Mereological foundations of point-free geometry via multi-valued logic. 20
I futuri maestri e la matematica 20
Towards a designated undergraduate students’ mathematics identity through a thinking g roup approach 19
La risoluzione di equazioni: tra rappresentazioni grafiche e linguaggio algebrico 19
On prospective teachers' evaluations of freshman students' written arguments 19
Il Problem solving in ambiente Thinking Classroom con i ruoli cognitivi a livello universitario 17
Narrazioni matematiche in ambiente digitale: dalla ricerca a un percorso di formazione insegnanti. 17
High school teachers’ evaluation of argumentative texts in mathematics 17
Quality of students’ explanations in describing multiplication algorithms: the case of Napier bones. 16
The Role of Teacher in DIST-M Activities 16
Interazioni conversazionali, manipolazioni linguistiche e emergenza di abilità logiche in attività matematiche. 16
Mathematics teachers’ creativity for fostering inclusion and preventing early school leaving. 15
“Tell me about”: a logbook of teachers’ changes from face-to-face to distance mathematics education 13
Turning moments: the crossroads of the prospective secondary teachers' attitude towards math. 12
Argomentare in matematica nella transizione scuola- università: produzioni di studenti e valutazioni di (futuri) docenti a confronto 12
Totale 4.697
Categoria #
all - tutte 11.871
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 11.871


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019127 0 0 0 0 0 0 0 0 37 17 70 3
2019/2020598 177 6 48 6 40 7 52 10 42 79 116 15
2020/2021595 10 44 69 20 65 39 75 18 66 16 65 108
2021/2022561 15 5 15 8 30 6 19 26 68 68 89 212
2022/2023955 86 77 20 139 92 173 17 90 138 20 61 42
2023/2024469 59 58 43 92 61 77 43 32 4 0 0 0
Totale 4.697