COPPOLA, Cristina
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 12.549
NA - Nord America 3.337
EU - Europa 1.650
SA - Sud America 189
AF - Africa 17
OC - Oceania 3
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
Totale 17.747
Nazione #
HK - Hong Kong 11.554
US - Stati Uniti d'America 3.304
IT - Italia 765
CN - Cina 354
SG - Singapore 331
UA - Ucraina 213
RU - Federazione Russa 194
BR - Brasile 170
DE - Germania 127
IE - Irlanda 107
VN - Vietnam 81
TR - Turchia 65
KR - Corea 59
SE - Svezia 55
FI - Finlandia 52
GB - Regno Unito 28
IN - India 26
AT - Austria 25
CA - Canada 22
TW - Taiwan 20
FR - Francia 18
ES - Italia 16
PL - Polonia 12
NL - Olanda 10
BD - Bangladesh 8
CZ - Repubblica Ceca 8
IQ - Iraq 8
MX - Messico 7
EC - Ecuador 6
JP - Giappone 6
ZA - Sudafrica 6
AE - Emirati Arabi Uniti 5
CH - Svizzera 5
PH - Filippine 5
PK - Pakistan 5
ID - Indonesia 4
IL - Israele 4
KZ - Kazakistan 4
UY - Uruguay 4
AR - Argentina 3
BE - Belgio 3
CL - Cile 3
MA - Marocco 3
AL - Albania 2
AU - Australia 2
EU - Europa 2
JO - Giordania 2
MD - Moldavia 2
MY - Malesia 2
NG - Nigeria 2
SM - San Marino 2
TN - Tunisia 2
UZ - Uzbekistan 2
VE - Venezuela 2
AZ - Azerbaigian 1
BB - Barbados 1
BF - Burkina Faso 1
BS - Bahamas 1
BY - Bielorussia 1
CG - Congo 1
DZ - Algeria 1
ET - Etiopia 1
GE - Georgia 1
GR - Grecia 1
HU - Ungheria 1
JM - Giamaica 1
LK - Sri Lanka 1
MC - Monaco 1
MK - Macedonia 1
NZ - Nuova Zelanda 1
OM - Oman 1
PA - Panama 1
PY - Paraguay 1
RS - Serbia 1
Totale 17.747
Città #
Hong Kong 11.543
Ann Arbor 708
Chandler 379
Jacksonville 279
Princeton 271
Dallas 230
Woodbridge 222
Wilmington 193
Ashburn 190
Singapore 149
Dublin 104
Salerno 80
Nanjing 71
Naples 65
Dong Ket 64
Andover 61
Izmir 56
Houston 54
Beijing 52
Rome 51
Moscow 44
Redwood City 35
Boardman 32
Pellezzano 31
Munich 30
Changsha 29
Florence 25
Hebei 25
Milan 23
São Paulo 22
Fairfield 21
Vienna 21
Los Angeles 20
Nanchang 20
New York 20
Jiaxing 18
Jinan 17
Shenyang 15
Washington 15
Kaohsiung City 14
Pune 14
Dearborn 12
Nuremberg 12
Council Bluffs 11
Fisciano 11
Napoli 11
Ho Chi Minh City 10
Mestre 10
Brooklyn 9
San Diego 9
Turku 9
Amsterdam 8
Brno 8
Catania 8
Edinburgh 8
Nürnberg 8
Ottawa 8
Santa Clara 8
Tianjin 8
Warsaw 8
Bari 7
Caserta 7
Norwalk 7
Paris 7
Parma 7
Turin 7
Benevento 6
Cagliari 6
Pomigliano d'Arco 6
Rivanazzano 6
Tokyo 6
Baghdad 5
Bologna 5
Chicago 5
Glasgow 5
Guangzhou 5
Mercato San Severino 5
New Delhi 5
Portici 5
San Francisco 5
San José de la Rinconada 5
Seattle 5
Stockholm 5
Tainan City 5
The Dalles 5
Anzio 4
Baricella 4
Belo Horizonte 4
Cambridge 4
Chieti 4
Cologne 4
Columbus 4
Curitiba 4
Dubai 4
Düsseldorf 4
Faisalabad 4
Fano 4
Fortaleza 4
Giugliano in Campania 4
Guarulhos 4
Totale 15.691
Nome #
Point-free Ultrametric Spaces and the Category of Fuzzy Subsets 1.208
Dalle emozioni dei giovani allievi a quella dei futuri insegnanti di scuola primaria: la necessità di ricostruire il rapporto con la matematica 1.052
Comunità di insegnanti e collaborazione attiva per percorsi di formazione 908
Laboratorio di mulimedialiità e didattica in Matematica facile 681
Indovinelli linguistici: un’occasione didattica per riflettere sulla interazione tra pensiero narrativo e pensiero scientifico 675
Educare alla razionalità: l’importanza dell’argomentazione 661
MATHEMATICAL LOGIC, LANGUAGE AND DEVELOPMENT OF COGNITIVE TOOLS 555
Un esperienza negoziata di deduzione come manipolazione linguistica in una scuola primaria 540
I futuri maestri e la matematica 513
High school teachers’ evaluation of argumentative texts in mathematics 497
An experience of social rising of logical tools: the role of language 495
Point-free foundation of geometry and multi-valued logic 472
“Tell me about”: a logbook of teachers’ changes from face-to-face to distance mathematics education 434
Donne e STEM: ancora un lungo cammino per attraversare the glass ceiling 423
Ancora due dimostrazioni del Teorema di Cantor-Bernstein 376
Processi cognitivi e rappresentazioni semiotiche: indagine preliminare 277
E-LEARNING E MATEMATICA NELLA FORMAZIONE UNIVERSITARIA E POST- UNIVERSITARIA: DA BUONE PRATICHE A LINEE DI RICERCA 266
Fuzzy Formal Context, Similarity and Probabilistic Expert Systems 265
Coordinamento semiotico: una proposta didattica 246
Cercare una dimostrazione del Teorema di Cantor-Bernstein 233
Pre-service primary teachers’ emotions: the math-redemption phenomenon 232
La bella matematica 231
Inside teachers’ affect:teaching as an occasion for math-redemption 227
Crucial events in pre- service primary teachers’ mathematical experience. 209
Handling a language to think together in the classroom: The case of the notion of equivalence 196
Invenzione di un linguaggio tramite interazione in una scuola primaria 192
Mathematics teachers’ creativity for fostering inclusion and preventing early school leaving. 191
Some technical features of the graded consequence. 176
Materiali poveri per la didattica della logica 174
NUMERI E TEMPO 167
Problemi matematici, riscritture, forme normali 167
Competenze matematiche in una dimensione europea - il progetto Numero Ergo Sum 163
Digital Interactive Storytelling in matematica: quale funzione didattica per la tecnologia? 161
A fuzzy set-based distance for menu clustering in new domain applications 160
Materiali poveri e calcolatori per la logica matematica 157
A FUZZY-BASED DISTANCE TO IMPROVE EMPIRICAL METHODS FOR MENU CLUSTERING 144
The role of peer-review workshops in prospective teacher training 139
Mereology and Point-free Geometry 137
Interval semimetric spaces for approximate distances 130
Convergence and fixed points by fuzzy orders 125
Il Digital Interactive Storytelling nella Didattica della Matematica con le Tecnologie 122
Educating to rationality in a narrative context: an experimentation 121
Fixed points and fuzzy orders. In 117
E-learning e matematica: stato dell'arte tra ricerca in tecnologia e in didattica 117
The engagement of teachers and students in e-learning environment: digital interactive storytelling in mathematics. 115
Logica matematica, linguaggio e sviluppo delle capacità cognitive 114
I dati INVALSI come strumento per la formazione dei docenti 111
Un progetto di ricerca: logica matematica per lo sviluppo di abilità dimostrative 110
Special issue on point-free geometry and topology: An introduction 109
Online discursive interactions concerning mathematical issues within digital interactive storytelling. 103
Approximate distances, pointless geometry and incomplete information 101
A model for describing reasoning in logical tasks 100
The concept of equivalence in a socially constructed language in a primary school class. 100
Cognitive roles’ characterisation of the Inside-Out Model in Habermas’ rationality perspective: the cases of Pest and Blogger 98
Primary teachers’ affect: a crucial variable in the teaching of mathematics. 97
Linguaggio e sue interpretazioni: il "gioco dei mondi" in una classe di scuola primaria 97
Didattica del ragionamento: un esempio di deduzione logica in ambiente Mathematica 96
Il ruolo del linguaggio nello sviluppo di abilità logiche 94
Misure di distanza e similarità in spazi di informazione 92
Deduzione come manipolazione linguistica: un’esperienza in una scuola primaria 92
Similarities for Crisp and Fuzzy Probabilistic Expert Systems 90
Il problem solving come strategia per una diversa gestione dell’errore nell’educazione matematica al primo ciclo 84
Numero Ergo Sum: a Proposal for the Improvement of Representation Capability 83
Invenzione e manipolazione di un linguaggio socialmente condiviso in classi di scuola primaria 82
Primary teachers' beliefs and emotional disposition towards mathematics and its teaching 81
Logica, linguaggio e didattica della matematica 79
Reading data from graphs: a study on the role of language. 72
The Role of Teacher in DIST-M Activities 66
Narrazioni matematiche in ambiente digitale: dalla ricerca a un percorso di formazione insegnanti. 65
Integrating Digital Technology in University Mathematics Education to enhance Teacher Training 64
What does ‘Inside Out’ mean in problem solving? 58
The worlds’ game: collective language manipulation as a space to develop logical abilities in a primary school classroom 56
The development of logical tools through socially constructed and culturally based activities 53
Il Problem solving in ambiente Thinking Classroom con i ruoli cognitivi a livello universitario 50
Technology to enable new paradigms of teaching/learning in mathematics: the digital interactive storytelling case 48
The use of e-learning in pre-service teachers’ training 46
Manipolazione di un linguaggio socialmente costruito in una classe di scuola primaria: costruzione del concetto di equivalenza 46
Risorse narrative per educare alla razionalità: una sperimentazione nella scuola secondaria di primo grado. 46
Argomentare in matematica nella transizione scuola- università: produzioni di studenti e valutazioni di (futuri) docenti a confronto 43
Towards a designated undergraduate students’ mathematics identity through a thinking g roup approach 42
Mathematical induction at the tertiary level: looking behind apparences. 41
Multi-valued Logic for a Point Free Foundation of Geometry 38
On prospective teachers' evaluations of freshman students' written arguments 35
Digital Interactive Storytelling in Matematica: un dispositivo metodologico per l’apprendimento sociale orientato alle competenze 34
Mathematics Interpretative Tasks and Formative Assessment: A Digital Device for Teachers Training 34
Mereological foundations of point-free geometry via multi-valued logic. 33
La risoluzione di equazioni: tra rappresentazioni grafiche e linguaggio algebrico 33
Turning moments: the crossroads of the prospective secondary teachers' attitude towards math. 32
Quality of students’ explanations in describing multiplication algorithms: the case of Napier bones. 30
Interazioni conversazionali, manipolazioni linguistiche e emergenza di abilità logiche in attività matematiche. 25
Totale 17.950
Categoria #
all - tutte 35.373
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 35.373


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021541 0 0 69 20 65 39 75 18 66 16 65 108
2021/2022561 15 5 15 8 30 6 19 26 68 68 89 212
2022/2023953 86 77 20 139 92 173 17 90 137 20 60 42
2023/2024609 59 57 42 87 50 77 43 32 6 35 31 90
2024/20251.137 35 27 41 51 44 125 190 85 119 55 133 232
2025/202611.978 2.754 6.021 3.203 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 17.950