COPPOLA, Cristina
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 2.938
EU - Europa 1.508
AS - Asia 838
SA - Sud America 88
AF - Africa 5
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
OC - Oceania 2
Totale 5.381
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.922
IT - Italia 719
CN - Cina 317
SG - Singapore 273
UA - Ucraina 212
RU - Federazione Russa 193
IE - Irlanda 104
DE - Germania 90
BR - Brasile 79
VN - Vietnam 65
TR - Turchia 62
SE - Svezia 50
FI - Finlandia 43
KR - Corea 40
AT - Austria 21
TW - Taiwan 20
GB - Regno Unito 17
FR - Francia 16
IN - India 15
CA - Canada 11
HK - Hong Kong 11
CZ - Repubblica Ceca 8
ES - Italia 7
NL - Olanda 7
PH - Filippine 5
CH - Svizzera 4
IL - Israele 4
MX - Messico 4
PK - Pakistan 4
PL - Polonia 4
BD - Bangladesh 3
BE - Belgio 3
EC - Ecuador 3
ID - Indonesia 3
IQ - Iraq 3
KZ - Kazakistan 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
AL - Albania 2
CL - Cile 2
EU - Europa 2
MD - Moldavia 2
MY - Malesia 2
UY - Uruguay 2
UZ - Uzbekistan 2
VE - Venezuela 2
ZA - Sudafrica 2
AU - Australia 1
AZ - Azerbaigian 1
BF - Burkina Faso 1
BY - Bielorussia 1
GE - Georgia 1
GR - Grecia 1
HU - Ungheria 1
JO - Giordania 1
LK - Sri Lanka 1
MA - Marocco 1
MC - Monaco 1
MK - Macedonia 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PA - Panama 1
RS - Serbia 1
TN - Tunisia 1
Totale 5.381
Città #
Ann Arbor 708
Chandler 379
Jacksonville 278
Princeton 271
Woodbridge 222
Wilmington 193
Ashburn 170
Dublin 104
Singapore 103
Salerno 80
Nanjing 71
Dong Ket 64
Andover 61
Naples 59
Izmir 56
Houston 51
Beijing 48
Rome 46
Moscow 44
Redwood City 35
Boardman 32
Pellezzano 31
Changsha 29
Florence 25
Hebei 25
Fairfield 21
Milan 21
Nanchang 20
Jiaxing 18
Vienna 18
Jinan 17
Shenyang 15
Washington 15
Kaohsiung City 14
Pune 14
Dearborn 12
Hong Kong 11
Los Angeles 11
Napoli 11
Mestre 10
New York 9
San Diego 9
Brno 8
Edinburgh 8
Nürnberg 8
Ottawa 8
Tianjin 8
Bari 7
Dallas 7
Norwalk 7
São Paulo 7
Turin 7
Benevento 6
Cagliari 6
Catania 6
Nuremberg 6
Paris 6
Pomigliano d'Arco 6
Rivanazzano 6
Amsterdam 5
Caserta 5
Mercato San Severino 5
Parma 5
Portici 5
Seattle 5
Tainan City 5
Anzio 4
Baricella 4
Belo Horizonte 4
Cambridge 4
Chieti 4
Cologne 4
Council Bluffs 4
Curitiba 4
Düsseldorf 4
Faisalabad 4
Fano 4
Fisciano 4
Giugliano in Campania 4
Glasgow 4
Guangzhou 4
Marcianise 4
Nocera Inferiore 4
Novara 4
Pozzuoli 4
Sannicola 4
Wuhan 4
Ancona 3
Brussels 3
Ceppaloni 3
Comun Nuovo 3
Curtarolo 3
Eskişehir 3
Frisa 3
Guayaquil 3
Haikou 3
Hangzhou 3
Iglesias 3
Imola 3
Istanbul 3
Totale 3.706
Nome #
A fuzzy set-based distance for menu clustering in new domain applications 141
Fuzzy Formal Context, Similarity and Probabilistic Expert Systems 123
An experience of social rising of logical tools: the role of language 120
Ancora due dimostrazioni del Teorema di Cantor-Bernstein 114
Comunità di insegnanti e collaborazione attiva per percorsi di formazione 108
A FUZZY-BASED DISTANCE TO IMPROVE EMPIRICAL METHODS FOR MENU CLUSTERING 107
The engagement of teachers and students in e-learning environment: digital interactive storytelling in mathematics. 107
Special issue on point-free geometry and topology: An introduction 104
Some technical features of the graded consequence. 104
Convergence and fixed points by fuzzy orders 104
Fixed points and fuzzy orders. In 101
Mereology and Point-free Geometry 101
Cercare una dimostrazione del Teorema di Cantor-Bernstein 94
Coordinamento semiotico: una proposta didattica 94
Linguaggio e sue interpretazioni: il "gioco dei mondi" in una classe di scuola primaria 92
The concept of equivalence in a socially constructed language in a primary school class. 90
Primary teachers’ affect: a crucial variable in the teaching of mathematics. 90
A model for describing reasoning in logical tasks 86
Didattica del ragionamento: un esempio di deduzione logica in ambiente Mathematica 86
Inside teachers’ affect:teaching as an occasion for math-redemption 86
Materiali poveri e calcolatori per la logica matematica 85
Crucial events in pre- service primary teachers’ mathematical experience. 83
Approximate distances, pointless geometry and incomplete information 83
Il ruolo del linguaggio nello sviluppo di abilità logiche 82
Handling a language to think together in the classroom: The case of the notion of equivalence 82
Logica matematica, linguaggio e sviluppo delle capacità cognitive 81
Pre-service primary teachers’ emotions: the math-redemption phenomenon 80
Il Digital Interactive Storytelling nella Didattica della Matematica con le Tecnologie 80
Deduzione come manipolazione linguistica: un’esperienza in una scuola primaria 79
MATHEMATICAL LOGIC, LANGUAGE AND DEVELOPMENT OF COGNITIVE TOOLS 79
Interval semimetric spaces for approximate distances 79
Un esperienza negoziata di deduzione come manipolazione linguistica in una scuola primaria 79
Similarities for Crisp and Fuzzy Probabilistic Expert Systems 78
E-learning e matematica: stato dell'arte tra ricerca in tecnologia e in didattica 78
Logica, linguaggio e didattica della matematica 77
Invenzione e manipolazione di un linguaggio socialmente condiviso in classi di scuola primaria 75
Point-free foundation of geometry and multi-valued logic 74
Point-free Ultrametric Spaces and the Category of Fuzzy Subsets 73
Numero Ergo Sum: a Proposal for the Improvement of Representation Capability 73
Processi cognitivi e rappresentazioni semiotiche: indagine preliminare 72
Il problem solving come strategia per una diversa gestione dell’errore nell’educazione matematica al primo ciclo 72
La bella matematica 71
Un progetto di ricerca: logica matematica per lo sviluppo di abilità dimostrative 70
Reading data from graphs: a study on the role of language. 67
Competenze matematiche in una dimensione europea - il progetto Numero Ergo Sum 67
Dalle emozioni dei giovani allievi a quella dei futuri insegnanti di scuola primaria: la necessità di ricostruire il rapporto con la matematica 63
Online discursive interactions concerning mathematical issues within digital interactive storytelling. 63
NUMERI E TEMPO 60
Problemi matematici, riscritture, forme normali 59
Invenzione di un linguaggio tramite interazione in una scuola primaria 57
Laboratorio di mulimedialiità e didattica in Matematica facile 57
Educating to rationality in a narrative context: an experimentation 56
Misure di distanza e similarità in spazi di informazione 52
Materiali poveri per la didattica della logica 51
What does ‘Inside Out’ mean in problem solving? 51
The worlds’ game: collective language manipulation as a space to develop logical abilities in a primary school classroom 50
E-LEARNING E MATEMATICA NELLA FORMAZIONE UNIVERSITARIA E POST- UNIVERSITARIA: DA BUONE PRATICHE A LINEE DI RICERCA 50
I dati INVALSI come strumento per la formazione dei docenti 45
The development of logical tools through socially constructed and culturally based activities 45
Indovinelli linguistici: un’occasione didattica per riflettere sulla interazione tra pensiero narrativo e pensiero scientifico 45
The use of e-learning in pre-service teachers’ training 42
Educare alla razionalità: l’importanza dell’argomentazione 41
Technology to enable new paradigms of teaching/learning in mathematics: the digital interactive storytelling case 40
Risorse narrative per educare alla razionalità: una sperimentazione nella scuola secondaria di primo grado. 39
Narrazioni matematiche in ambiente digitale: dalla ricerca a un percorso di formazione insegnanti. 38
Digital Interactive Storytelling in matematica: quale funzione didattica per la tecnologia? 38
Manipolazione di un linguaggio socialmente costruito in una classe di scuola primaria: costruzione del concetto di equivalenza 37
Multi-valued Logic for a Point Free Foundation of Geometry 36
Primary teachers' beliefs and emotional disposition towards mathematics and its teaching 35
Il Problem solving in ambiente Thinking Classroom con i ruoli cognitivi a livello universitario 34
Mathematical induction at the tertiary level: looking behind apparences. 34
The Role of Teacher in DIST-M Activities 30
I futuri maestri e la matematica 29
Towards a designated undergraduate students’ mathematics identity through a thinking g roup approach 28
“Tell me about”: a logbook of teachers’ changes from face-to-face to distance mathematics education 26
Mathematics Interpretative Tasks and Formative Assessment: A Digital Device for Teachers Training 25
Argomentare in matematica nella transizione scuola- università: produzioni di studenti e valutazioni di (futuri) docenti a confronto 25
Mereological foundations of point-free geometry via multi-valued logic. 25
La risoluzione di equazioni: tra rappresentazioni grafiche e linguaggio algebrico 25
On prospective teachers' evaluations of freshman students' written arguments 25
Turning moments: the crossroads of the prospective secondary teachers' attitude towards math. 24
High school teachers’ evaluation of argumentative texts in mathematics 23
Quality of students’ explanations in describing multiplication algorithms: the case of Napier bones. 22
Mathematics teachers’ creativity for fostering inclusion and preventing early school leaving. 22
Interazioni conversazionali, manipolazioni linguistiche e emergenza di abilità logiche in attività matematiche. 21
Digital Interactive Storytelling in Matematica: un dispositivo metodologico per l’apprendimento sociale orientato alle competenze 15
Donne e STEM: ancora un lungo cammino per attraversare the glass ceiling 13
Cognitive roles’ characterisation of the Inside-Out Model in Habermas’ rationality perspective: the cases of Pest and Blogger 10
The role of peer-review workshops in prospective teacher training 5
Totale 5.582
Categoria #
all - tutte 19.271
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 19.271


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020210 0 0 0 0 0 0 0 0 0 79 116 15
2020/2021595 10 44 69 20 65 39 75 18 66 16 65 108
2021/2022561 15 5 15 8 30 6 19 26 68 68 89 212
2022/2023953 86 77 20 139 92 173 17 90 137 20 60 42
2023/2024609 59 57 42 87 50 77 43 32 6 35 31 90
2024/2025747 35 27 41 51 44 125 190 85 119 30 0 0
Totale 5.582