ADDEO, Felice
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.427
NA - Nord America 3.484
AS - Asia 983
SA - Sud America 131
AF - Africa 28
OC - Oceania 13
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 9.070
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.452
IT - Italia 2.651
DE - Germania 448
RU - Federazione Russa 348
SG - Singapore 325
CN - Cina 315
UA - Ucraina 215
IE - Irlanda 151
FR - Francia 107
FI - Finlandia 101
BR - Brasile 89
GB - Regno Unito 82
SE - Svezia 78
TR - Turchia 71
NL - Olanda 70
VN - Vietnam 64
KR - Corea 40
ES - Italia 36
HK - Hong Kong 34
IN - India 34
CA - Canada 27
BE - Belgio 26
ID - Indonesia 26
PH - Filippine 26
CZ - Repubblica Ceca 21
SI - Slovenia 19
AU - Australia 12
CH - Svizzera 12
RO - Romania 12
AR - Argentina 11
PE - Perù 11
TW - Taiwan 10
CO - Colombia 9
CL - Cile 8
PL - Polonia 8
AT - Austria 7
EG - Egitto 7
GR - Grecia 7
JP - Giappone 7
PT - Portogallo 7
IR - Iran 5
MX - Messico 5
MY - Malesia 5
NO - Norvegia 5
DK - Danimarca 4
EU - Europa 4
LT - Lituania 4
ZA - Sudafrica 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
BG - Bulgaria 3
MA - Marocco 3
NG - Nigeria 3
AZ - Azerbaigian 2
BF - Burkina Faso 2
DZ - Algeria 2
IQ - Iraq 2
KE - Kenya 2
KH - Cambogia 2
KZ - Kazakistan 2
MW - Malawi 2
TH - Thailandia 2
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BD - Bangladesh 1
BH - Bahrain 1
BO - Bolivia 1
EE - Estonia 1
GE - Georgia 1
GH - Ghana 1
IL - Israele 1
JO - Giordania 1
LU - Lussemburgo 1
LV - Lettonia 1
LY - Libia 1
MD - Moldavia 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PK - Pakistan 1
PS - Palestinian Territory 1
PY - Paraguay 1
TN - Tunisia 1
UZ - Uzbekistan 1
VE - Venezuela 1
Totale 9.070
Città #
Ann Arbor 851
Chandler 361
Wilmington 323
Princeton 320
Jacksonville 272
Rome 206
Salerno 200
Woodbridge 164
Ashburn 150
Milan 136
Singapore 133
Dublin 124
Naples 116
Munich 113
Houston 78
Beijing 77
Boardman 73
Moscow 65
Andover 64
Turin 62
Nürnberg 60
Izmir 59
Dong Ket 58
Düsseldorf 56
Helsinki 49
Nanjing 49
Bologna 45
Pellezzano 40
Fisciano 36
Redwood City 32
Florence 31
Mestre 31
Napoli 29
Fairfield 28
Hebei 28
Hong Kong 28
Catania 27
Pune 23
Torino 23
Venezia 22
Palermo 17
Tianjin 17
Vancouver 16
Verona 16
Bari 15
Dallas 15
Genoa 15
Seattle 15
Shenyang 15
Cagliari 14
Capua 14
Changsha 14
Dearborn 14
Council Bluffs 13
Jiaxing 13
Caserta 12
Mercato San Severino 12
Nanchang 12
Padova 12
Los Angeles 11
Norwalk 11
Pagani 11
Perugia 11
Poggiomarino 11
Brussels 10
Monza 10
Stuttgart 10
Aversa 9
Cambridge 9
Modena 9
New York 9
Paris 9
Vicenza 9
Aci Sant'antonio 8
Brescia 8
Falls Church 8
Stella Cilento 8
Trento 8
Zaragoza 8
Bogotá 7
Brusciano 7
Cicciano 7
Karlsruhe 7
Leuven 7
Mabalacat 7
Pisa 7
Prague 7
San Diego 7
San Giuseppe Vesuviano 7
Treviso 7
Venice 7
Washington 7
Amsterdam 6
Angri 6
Avellino 6
Battipaglia 6
Brno 6
Casal di Principe 6
Dortmund 6
Forlì 6
Totale 5.239
Nome #
Le fallacie interpretative: un'insidia nelle ricerche ecologiche 400
Etnografia e Netnografia. Riflessioni teoriche, sfide metodologiche ed esperienze di ricerca 353
Doing Social Research on Online Communities: The Benefits of Netnography 347
Concetti e misure della coesione sociale 325
Esperienze di analisi di interviste non direttive 257
Il contributo di Radio and The Printed Page alla nascita della Survey 220
Fattori di identificazione nella pubblicità gay-friendly. uno studio netnografico di due community LGBT. 213
Exploring New Digital Addictions: Developing a WhatsApp Addiction Index 186
Osservatorio Politiche Sociali -Università di Salerno 182
Il disegno della ricerca empirica 180
Le elezioni del 2018. Partiti, candidati, regole e risultati. 170
The assessment of cultural experience through the measurment of cross-cutting skills: the Giffoni experience case study 136
Recidivism in young offenders: risk and protective factors 136
Coesione Sociale e regimi di welfare. Un'indagine empirica sugli Stati dell'Unione Europea 129
La webradio d'universités italiennes un atelier pour de nouvelles figures professionnelle 128
Verso l’autoproduzione: uno studio netnografico sulle community online di consumatori nel settore della cosmesi naturale 128
Dispositions towards legality. A research among adolescent students in Southern Italy. 123
La violenza spiegata. Riflessioni ed esperienze di ricerca sulla violenza di genere 119
Bio-based economy for Europe: state of play and future potential - Part 1 118
L'indagine qualitativa: i focus group 114
Bio-based industries, towards a public-private partnership under Horizon 2020? Report on the European Commission’s Public on-line consultation 113
Informal learning and identity formation: a case study of an Italian virtual community 112
E' normale la curva normale? Genesi e sviluppo di un mito. 112
Collective Intelligence in Action: a Case Study Of An Italian Fansubbing Community 110
Consumer behavior in the Italian mobile telecommunication market 107
Una visione Cross-Cultural del board of directors. Una comparazione tra Italia e Germania 104
Local products as a key for economic development drive by tourism: a case study research in Irpinia 103
La méthode des : une approche mixte de la collect et de l'analyse de données sur les valeurs 101
PERCEIVED IMPORTANCE OF BOARD CHARACTERISTICS IN A CROSS-CULTURAL PERSPECTIVE. COMPARISON BETWEEN ITALIAN AND GERMANY COMPANIES 101
Italian Academic Web-Radio: A Workshop for New Media Professions 100
Statistical Analysis 99
Voter turnout: Overtime and regional trends in Europe 99
Percepire e riconoscere l’ambiente: un sondaggio tra i cittadini della Provincia di Napoli 98
La violenza spiegata: un approccio interdisciplinare 96
L’impatto del Web 2.0 sulla creazione di conoscenza: il business incontra l’intelligenza collettiva 94
Location image “halo effect” on museum image: an exploratory survey of British Museum visitors 94
Due critiche al saggio di Marradi 90
Da Zzap! alle app: Riflessioni sul giornalismo videoludico in Italia. 90
Processi identitari e percorsi professionalizzanti nelle comunità di pratica: il caso Itasa 89
Telling “Stories”: a mixed approach in collecting and analyzing data on values 88
The Walking Dead, epitome della zombi renaissance 87
L’atteggiamento dei consumatori nei confronti dei global brand: uno studio esplorativo in tre paesi europei 86
L'approccio etnografico e netnografico nelle scienze sociali: definizioni, strumenti, prospettive future 86
Statistical Analysis and report writing in the EFA BOOK on Respiratory Allergies - raise awareness, relieve the burdenedited by Erkka Valorvirta 85
Report on the Consultation on Long Term Sustainability of Research Infrastructures 85
A consumer perspective on mobile market evolution 84
Assessing SDGs: A Methodology to Measure Sustainability 84
Consumer attitudes towards global and local brands: a comparative study 83
La segmentazione multidimensionale del mercato: i risultati di un'indagine sulla comunicazione mobile 82
Location image “halo effect” on museum image: an exploratory survey on British Museum visitors 82
Market Knowledge Exploration and Web 2.0: Initial Empirical Evidence on Hotel Chains 80
INCHIESTA 2001 TRA I LETTORI DI ROCCA 78
La cittadinanza attiva: un confronto tra giovani europei 78
Social Cohesion in the Time of Crisis: An Empirical Research on EU Member States 78
THE DETERMINANTS OF RECIDIVISM: AN EMPIRICAL RESEARCH ON YOUNG INMATES 76
Paideia Between Online and Offline: A Netnographic Research on Fan Fiction Communities 73
THE EFFECT OF PYRAMIDAL STRUCTURES ON EARNINGS MANAGEMENT: EVIDENCE FROM ITALIAN LISTED COMPANIES 72
Social Cohesion in the Time of Crisis: An Empirical Research on EU Member States 72
Methodology 70
Social Network Research in Strategy and Organization: A Typology 70
Sustainability advocacy antecedents: how social media content influences sustainable behaviours among Generation Z 69
Big data to support Sustainable Development Goals (SDGs) 66
Organizational and strategic social network research: a review and a typology 65
Il benessere psicologico e sociale delle donne lesbiche: tra discriminazioni, strategie di disvelamento identitario e capitale sociale 65
Brand activism e Generazione Z: social media content per l’advocacy della sostenibilità 63
Evidenciando dos lagunas en el ensayo de Marradi 63
La ricerca sociale sulla violenza di genere: fra quantità, qualità e mixed methods. 57
Going Digital: Challenges and Opportunities for Social Research Methodology 55
Doing Social Research on Online Communities: The Benefits of Netnography 50
Sustainability and Sustainable Development Goals (SDGs): From Moral Imperatives to Indicators and Indexes. A Methodology for Validating and Assessing SDGs 49
Tweet and shout. Risultati preliminari di una content analysis dei tweets politici durante la campagna elettorale. 48
Living on the edge of digital poverty 45
COVID-19 in Italy. Social Behavior and Governmental Policies 45
Digital free tourism: un’indagine esplorativa sul desiderio di disconnessione in vacanza. Opportunità per il settore dell’hospitality 43
The operational definition of communication styles. A content analysis of Italian political leaders e-campaigning 42
Prima della migrazione. Esperienze di vita, di studio e di mobilità degli studenti delle Università di Salerno e dell'Estremadura 42
Measuring Digital Capital: An empirical investigation 41
Business dynamism in the world economy 41
Giovani connessi: contesti familiari, rendimento scolastico e uso del digitale 39
I percorsi identitari delle donne lesbiche tra reti sociali e forme di esclusione 37
Prohibitions, Pleasures, and Disasters: Entering the Online “Red zone” as an Experience of Digital Dark Tourism in Time of COVID-19 37
8. Una tipologia di approcci alla mobilità 34
Converting Digital Capital in Five Key Life Realms 34
L’e-learning come motore del cambiamento sociale 34
Measuring digital capital in Italy 33
Doing Web Surveys During Uncertain Times: Reflections From a Research Experience on the COVID-19 Pandemic in Italy 31
GLI INTERVISTATI SALERNITANI E LA DIMENSIONE DELLA PROGETTUALITÀ 31
Learning with ICTs at Primary Level: Teachers’ and Pupils’ Perceptions 30
Servitization in managerial literature: A content analysis 29
Le reti sociali 28
Studying the digital society: digital methods between tradition and innovation in social research 28
Using Digital Methods to Shed Light on “Border Phenomena”: A Digital Ethnography of Dark Tourism Practices in Time of COVID-19 26
Il profilo degli intervistati dell’Università di Salerno 25
The self-reinforcing effect of digital and social exclusion: The inequality loop 25
Purchase intention in the Italian e-mobility market 24
The Impact of Digital on Research, Socialisation, and Communication Processes 24
How offline backgrounds interact with digital capital 24
L’esperienza della mobilità internazionale tra gli studenti intervistati a Salerno 23
L’uso delle tecnologie digitali 22
Legami vicini e lontani: le reti sociali degli italiani a Bogotá 22
Totale 9.144
Categoria #
all - tutte 28.478
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 28.478


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020114 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 95 19
2020/2021925 74 50 85 113 123 33 77 20 151 37 61 101
2021/2022870 12 20 23 56 66 56 30 51 90 84 108 274
2022/20231.162 102 87 33 112 131 187 66 115 150 45 94 40
2023/20241.413 87 93 81 82 97 136 125 106 62 154 168 222
2024/20251.976 122 114 126 184 153 239 320 221 298 154 45 0
Totale 9.334