ADDEO, Felice
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 5.603
EU - Europa 4.885
NA - Nord America 4.060
SA - Sud America 226
AF - Africa 48
OC - Oceania 14
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 14.840
Nazione #
HK - Hong Kong 4.382
US - Stati Uniti d'America 3.970
IT - Italia 2.853
DE - Germania 512
CN - Cina 418
SG - Singapore 400
RU - Federazione Russa 348
UA - Ucraina 219
BR - Brasile 172
FR - Francia 157
IE - Irlanda 152
FI - Finlandia 123
GB - Regno Unito 102
SE - Svezia 87
VN - Vietnam 83
TR - Turchia 77
NL - Olanda 76
CA - Canada 62
KR - Corea 60
ES - Italia 50
IN - India 41
CZ - Repubblica Ceca 33
ID - Indonesia 30
BE - Belgio 28
PH - Filippine 26
MX - Messico 24
RO - Romania 22
SI - Slovenia 22
ZA - Sudafrica 17
PL - Polonia 16
AT - Austria 15
CH - Svizzera 15
JP - Giappone 14
TW - Taiwan 14
AR - Argentina 13
AU - Australia 13
PE - Perù 11
PT - Portogallo 11
CL - Cile 9
CO - Colombia 9
DK - Danimarca 8
IL - Israele 8
EG - Egitto 7
GR - Grecia 7
EC - Ecuador 6
IQ - Iraq 6
LT - Lituania 6
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 6
AE - Emirati Arabi Uniti 5
IR - Iran 5
MY - Malesia 5
NO - Norvegia 5
UZ - Uzbekistan 5
BD - Bangladesh 4
EU - Europa 4
NG - Nigeria 4
AZ - Azerbaigian 3
BG - Bulgaria 3
DZ - Algeria 3
EE - Estonia 3
MA - Marocco 3
PY - Paraguay 3
BF - Burkina Faso 2
HN - Honduras 2
KE - Kenya 2
KH - Cambogia 2
KZ - Kazakistan 2
MW - Malawi 2
PK - Pakistan 2
SA - Arabia Saudita 2
TH - Thailandia 2
TN - Tunisia 2
VE - Venezuela 2
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BH - Bahrain 1
BO - Bolivia 1
BY - Bielorussia 1
CG - Congo 1
CI - Costa d'Avorio 1
CR - Costa Rica 1
ET - Etiopia 1
GE - Georgia 1
GH - Ghana 1
GI - Gibilterra 1
JO - Giordania 1
KG - Kirghizistan 1
KW - Kuwait 1
LU - Lussemburgo 1
LV - Lettonia 1
LY - Libia 1
MD - Moldavia 1
NP - Nepal 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PA - Panama 1
PS - Palestinian Territory 1
UG - Uganda 1
Totale 14.840
Città #
Hong Kong 4.372
Ann Arbor 851
Chandler 361
Wilmington 323
Princeton 320
Dallas 290
Jacksonville 273
Rome 252
Salerno 202
Singapore 187
Ashburn 174
Milan 166
Munich 165
Woodbridge 164
Naples 135
Beijing 126
Dublin 125
Houston 78
Boardman 76
Moscow 65
Turin 65
Andover 64
Nürnberg 60
Izmir 59
Dong Ket 58
Düsseldorf 57
Helsinki 49
Nanjing 49
Bologna 46
Fisciano 46
Pellezzano 40
Florence 34
Redwood City 32
Mestre 31
Napoli 29
Fairfield 28
Hebei 28
Catania 27
Los Angeles 25
Pune 23
Torino 23
New York 22
Venezia 22
Palermo 21
Bari 19
Turku 19
Council Bluffs 18
Tianjin 17
Seattle 16
São Paulo 16
Vancouver 16
Verona 16
Genoa 15
Shenyang 15
Cagliari 14
Capua 14
Changsha 14
Dearborn 14
Paris 14
Jiaxing 13
The Dalles 13
Brussels 12
Caserta 12
Ho Chi Minh City 12
Mercato San Severino 12
Nanchang 12
Padova 12
Pagani 12
Aversa 11
Monza 11
Norwalk 11
Perugia 11
Poggiomarino 11
Bucharest 10
Gatineau 10
Johannesburg 10
Santa Clara 10
Stuttgart 10
Brooklyn 9
Cambridge 9
Chicago 9
Modena 9
Nuremberg 9
Prague 9
Vicenza 9
Aci Sant'antonio 8
Amsterdam 8
Brescia 8
Charlotte 8
Falls Church 8
Stella Cilento 8
Surabaya 8
Trento 8
Zaragoza 8
Atlanta 7
Avellino 7
Belo Horizonte 7
Bogotá 7
Brno 7
Brusciano 7
Totale 10.272
Nome #
How offline backgrounds interact with digital capital 830
Osservatorio Politiche Sociali -Università di Salerno 824
L'approccio etnografico e netnografico nelle scienze sociali: definizioni, strumenti, prospettive future 605
Processi identitari e percorsi professionalizzanti nelle comunità di pratica: il caso Itasa 498
Coesione Sociale e regimi di welfare. Un'indagine empirica sugli Stati dell'Unione Europea 486
La ricerca sociale sulla violenza di genere: fra quantità, qualità e mixed methods. 470
Le fallacie interpretative: un'insidia nelle ricerche ecologiche 412
Doing Social Research on Online Communities: The Benefits of Netnography 412
Doing Web Surveys During Uncertain Times: Reflections From a Research Experience on the COVID-19 Pandemic in Italy 412
Concetti e misure della coesione sociale 393
Etnografia e Netnografia. Riflessioni teoriche, sfide metodologiche ed esperienze di ricerca 371
Verso l’autoproduzione: uno studio netnografico sulle community online di consumatori nel settore della cosmesi naturale 367
Esperienze di analisi di interviste non direttive 294
Le elezioni del 2018. Partiti, candidati, regole e risultati. 241
Fattori di identificazione nella pubblicità gay-friendly. uno studio netnografico di due community LGBT. 227
Il contributo di Radio and The Printed Page alla nascita della Survey 224
Sfide e opportunità delle tecnologie digitali: uno sguardo critico alle disparità nel contesto scolastico 215
Il disegno della ricerca empirica 200
Exploring New Digital Addictions: Developing a WhatsApp Addiction Index 199
The assessment of cultural experience through the measurment of cross-cutting skills: the Giffoni experience case study 145
L’e-learning come motore del cambiamento sociale 144
Recidivism in young offenders: risk and protective factors 139
La webradio d'universités italiennes un atelier pour de nouvelles figures professionnelle 138
Bio-based economy for Europe: state of play and future potential - Part 1 134
Voter turnout: Overtime and regional trends in Europe 133
Dispositions towards legality. A research among adolescent students in Southern Italy. 131
Bio-based industries, towards a public-private partnership under Horizon 2020? Report on the European Commission’s Public on-line consultation 129
La violenza spiegata. Riflessioni ed esperienze di ricerca sulla violenza di genere 125
Consumer behavior in the Italian mobile telecommunication market 124
E' normale la curva normale? Genesi e sviluppo di un mito. 122
Collective Intelligence in Action: a Case Study Of An Italian Fansubbing Community 120
L'indagine qualitativa: i focus group 119
Location image “halo effect” on museum image: an exploratory survey of British Museum visitors 119
Informal learning and identity formation: a case study of an Italian virtual community 117
Local products as a key for economic development drive by tourism: a case study research in Irpinia 114
Location image “halo effect” on museum image: an exploratory survey on British Museum visitors 114
La violenza spiegata: un approccio interdisciplinare 112
Una visione Cross-Cultural del board of directors. Una comparazione tra Italia e Germania 109
L’impatto del Web 2.0 sulla creazione di conoscenza: il business incontra l’intelligenza collettiva 109
La méthode des : une approche mixte de la collect et de l'analyse de données sur les valeurs 108
PERCEIVED IMPORTANCE OF BOARD CHARACTERISTICS IN A CROSS-CULTURAL PERSPECTIVE. COMPARISON BETWEEN ITALIAN AND GERMANY COMPANIES 108
Percepire e riconoscere l’ambiente: un sondaggio tra i cittadini della Provincia di Napoli 107
Da Zzap! alle app: Riflessioni sul giornalismo videoludico in Italia. 106
Statistical Analysis 105
Consumer attitudes towards global and local brands: a comparative study 103
Italian Academic Web-Radio: A Workshop for New Media Professions 103
Il benessere psicologico e sociale delle donne lesbiche: tra discriminazioni, strategie di disvelamento identitario e capitale sociale 103
Prima della migrazione. Esperienze di vita, di studio e di mobilità degli studenti delle Università di Salerno e dell'Estremadura 103
Assessing SDGs: A Methodology to Measure Sustainability 102
Due critiche al saggio di Marradi 101
Trust and voter turnout in Europe: Results from the Horizon TRUEDEM research project 99
Brand activism e Generazione Z: social media content per l’advocacy della sostenibilità 97
A consumer perspective on mobile market evolution 94
Telling “Stories”: a mixed approach in collecting and analyzing data on values 94
Report on the Consultation on Long Term Sustainability of Research Infrastructures 92
L’atteggiamento dei consumatori nei confronti dei global brand: uno studio esplorativo in tre paesi europei 91
Social Cohesion in the Time of Crisis: An Empirical Research on EU Member States 91
Statistical Analysis and report writing in the EFA BOOK on Respiratory Allergies - raise awareness, relieve the burdenedited by Erkka Valorvirta 90
The Walking Dead, epitome della zombi renaissance 90
La cittadinanza attiva: un confronto tra giovani europei 89
Social Cohesion in the Time of Crisis: An Empirical Research on EU Member States 89
La segmentazione multidimensionale del mercato: i risultati di un'indagine sulla comunicazione mobile 88
Sustainability advocacy antecedents: how social media content influences sustainable behaviours among Generation Z 86
Living on the edge of digital poverty 86
INCHIESTA 2001 TRA I LETTORI DI ROCCA 85
Market Knowledge Exploration and Web 2.0: Initial Empirical Evidence on Hotel Chains 85
THE DETERMINANTS OF RECIDIVISM: AN EMPIRICAL RESEARCH ON YOUNG INMATES 85
Big data to support Sustainable Development Goals (SDGs) 84
Methodology 78
Paideia Between Online and Offline: A Netnographic Research on Fan Fiction Communities 78
Social Network Research in Strategy and Organization: A Typology 76
Organizational and strategic social network research: a review and a typology 72
THE EFFECT OF PYRAMIDAL STRUCTURES ON EARNINGS MANAGEMENT: EVIDENCE FROM ITALIAN LISTED COMPANIES 72
Going Digital: Challenges and Opportunities for Social Research Methodology 71
L’esperienza della mobilità internazionale tra gli studenti intervistati a Salerno 68
Digital free tourism: un’indagine esplorativa sul desiderio di disconnessione in vacanza. Opportunità per il settore dell’hospitality 66
Evidenciando dos lagunas en el ensayo de Marradi 66
COVID-19 in Italy. Social Behavior and Governmental Policies 65
The self-reinforcing effect of digital and social exclusion: The inequality loop 65
Giovani connessi: contesti familiari, rendimento scolastico e uso del digitale 61
Longitudinal cross-country database on voter turn-out in European countries 60
Measuring Digital Capital: An empirical investigation 59
Doing Social Research on Online Communities: The Benefits of Netnography 58
Sustainability and Sustainable Development Goals (SDGs): From Moral Imperatives to Indicators and Indexes. A Methodology for Validating and Assessing SDGs 55
Business dynamism in the world economy 54
Tweet and shout. Risultati preliminari di una content analysis dei tweets politici durante la campagna elettorale. 52
The operational definition of communication styles. A content analysis of Italian political leaders e-campaigning 51
Voter turnout difference across European countries: Research design 47
Measuring digital capital in Italy 44
Prohibitions, Pleasures, and Disasters: Entering the Online “Red zone” as an Experience of Digital Dark Tourism in Time of COVID-19 43
Converting Digital Capital in Five Key Life Realms 42
I percorsi identitari delle donne lesbiche tra reti sociali e forme di esclusione 40
8. Una tipologia di approcci alla mobilità 40
At the Origins of Migration Choices: A Survey of Students at Two South European Universities 38
Le reti sociali 37
Studying the digital society: digital methods between tradition and innovation in social research 37
Conclusioni 36
The Impact of Digital on Research, Socialisation, and Communication Processes 35
Learning with ICTs at Primary Level: Teachers’ and Pupils’ Perceptions 35
GLI INTERVISTATI SALERNITANI E LA DIMENSIONE DELLA PROGETTUALITÀ 35
Totale 14.677
Categoria #
all - tutte 38.759
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 38.759


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021801 0 0 85 113 123 33 77 20 151 37 61 101
2021/2022870 12 20 23 56 66 56 30 51 90 84 108 274
2022/20231.162 102 87 33 112 131 187 66 115 150 45 94 40
2023/20241.413 87 93 81 82 97 136 125 106 62 154 168 222
2024/20252.542 122 114 126 184 153 239 320 221 298 154 267 344
2025/20265.208 1.029 2.313 1.866 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 15.108