ADDEO, Felice
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 3.339
EU - Europa 2.851
AS - Asia 476
SA - Sud America 33
AF - Africa 16
OC - Oceania 5
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 6.724
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.318
IT - Italia 1.729
DE - Germania 317
CN - Cina 262
UA - Ucraina 215
IE - Irlanda 148
RU - Federazione Russa 108
SE - Svezia 74
TR - Turchia 64
VN - Vietnam 58
GB - Regno Unito 52
FI - Finlandia 47
FR - Francia 45
IN - India 32
ES - Italia 24
CA - Canada 17
SI - Slovenia 16
PH - Filippine 15
ID - Indonesia 12
NL - Olanda 12
CZ - Repubblica Ceca 11
PE - Perù 11
AR - Argentina 8
BE - Belgio 7
EG - Egitto 7
RO - Romania 7
HK - Hong Kong 6
JP - Giappone 6
PT - Portogallo 6
BR - Brasile 5
CO - Colombia 5
GR - Grecia 5
IR - Iran 5
NO - Norvegia 5
PL - Polonia 5
AU - Australia 4
CH - Svizzera 4
EU - Europa 4
MX - Messico 4
SG - Singapore 4
AT - Austria 3
BG - Bulgaria 3
CL - Cile 3
LT - Lituania 3
MY - Malesia 3
DZ - Algeria 2
KE - Kenya 2
ME - Montenegro 2
TH - Thailandia 2
ZA - Sudafrica 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AZ - Azerbaigian 1
DK - Danimarca 1
GE - Georgia 1
GH - Ghana 1
IL - Israele 1
KR - Corea 1
KZ - Kazakistan 1
LU - Lussemburgo 1
LV - Lettonia 1
LY - Libia 1
NZ - Nuova Zelanda 1
TN - Tunisia 1
UZ - Uzbekistan 1
VE - Venezuela 1
Totale 6.724
Città #
Ann Arbor 847
Chandler 369
Wilmington 323
Princeton 321
Jacksonville 272
Salerno 183
Woodbridge 164
Dublin 122
Rome 100
Ashburn 99
Houston 78
Beijing 70
Andover 64
Naples 64
Boardman 63
Milan 61
Nürnberg 60
Izmir 59
Dong Ket 58
Düsseldorf 56
Nanjing 49
Pellezzano 38
Turin 34
Redwood City 32
Mestre 31
Napoli 29
Fairfield 28
Hebei 28
Pune 23
Torino 23
Venezia 22
Seattle 16
Tianjin 16
Vancouver 16
Shenyang 15
Bologna 14
Capua 14
Changsha 14
Dearborn 14
Catania 13
Fisciano 13
Caserta 12
Mercato San Severino 12
Nanchang 12
Florence 11
Jiaxing 11
Los Angeles 11
Norwalk 11
Pagani 11
Poggiomarino 11
Cagliari 10
Munich 10
Stuttgart 10
Cambridge 9
Aci Sant'antonio 8
Falls Church 8
Stella Cilento 8
Zaragoza 8
Cicciano 7
Padova 7
San Diego 7
Verona 7
Washington 7
Avellino 6
Brescia 6
Casal di Principe 6
Dortmund 6
Forlì 6
Jakarta 6
New York 6
Sant'antonio Abate 6
Selargius 6
Torre Del Greco 6
Wuppertal 6
Ariano Irpino 5
Bracigliano 5
Brussels 5
Castelnuovo Rangone 5
Como 5
Foggia 5
Lappeenranta 5
Pollena Trocchia 5
Positano 5
San Nicola 5
Spinea 5
Surabaya 5
Trujillo 5
Vicenza 5
Angri 4
Armilla 4
Atlanta 4
Battipaglia 4
Cairo 4
Chicago 4
Cormano 4
Genoa 4
Heddesbach 4
Indiana 4
Kensington 4
Lecco 4
Totale 4.307
Nome #
Etnografia e Netnografia. Riflessioni teoriche, sfide metodologiche ed esperienze di ricerca 298
Le fallacie interpretative: un'insidia nelle ricerche ecologiche 266
Il contributo di Radio and The Printed Page alla nascita della Survey 211
Concetti e misure della coesione sociale 178
Doing Social Research on Online Communities: The Benefits of Netnography 176
Osservatorio Politiche Sociali -Università di Salerno 159
Esperienze di analisi di interviste non direttive 156
Il disegno della ricerca empirica 130
Le elezioni del 2018. Partiti, candidati, regole e risultati. 125
Recidivism in young offenders: risk and protective factors 124
The assessment of cultural experience through the measurment of cross-cutting skills: the Giffoni experience case study 123
La webradio d'universités italiennes un atelier pour de nouvelles figures professionnelle 121
Verso l’autoproduzione: uno studio netnografico sulle community online di consumatori nel settore della cosmesi naturale 121
Coesione Sociale e regimi di welfare. Un'indagine empirica sugli Stati dell'Unione Europea 114
Dispositions towards legality. A research among adolescent students in Southern Italy. 112
Informal learning and identity formation: a case study of an Italian virtual community 106
Bio-based industries, towards a public-private partnership under Horizon 2020? Report on the European Commission’s Public on-line consultation 104
Consumer behavior in the Italian mobile telecommunication market 103
Bio-based economy for Europe: state of play and future potential - Part 1 103
Collective Intelligence in Action: a Case Study Of An Italian Fansubbing Community 101
E' normale la curva normale? Genesi e sviluppo di un mito. 100
Una visione Cross-Cultural del board of directors. Una comparazione tra Italia e Germania 98
PERCEIVED IMPORTANCE OF BOARD CHARACTERISTICS IN A CROSS-CULTURAL PERSPECTIVE. COMPARISON BETWEEN ITALIAN AND GERMANY COMPANIES 93
La méthode des : une approche mixte de la collect et de l'analyse de données sur les valeurs 92
Italian Academic Web-Radio: A Workshop for New Media Professions 92
Local products as a key for economic development drive by tourism: a case study research in Irpinia 90
Statistical Analysis 89
Fattori di identificazione nella pubblicità gay-friendly. uno studio netnografico di due community LGBT. 87
L'indagine qualitativa: i focus group 86
Percepire e riconoscere l’ambiente: un sondaggio tra i cittadini della Provincia di Napoli 86
Processi identitari e percorsi professionalizzanti nelle comunità di pratica: il caso Itasa 82
Location image “halo effect” on museum image: an exploratory survey of British Museum visitors 81
Telling “Stories”: a mixed approach in collecting and analyzing data on values 79
L’atteggiamento dei consumatori nei confronti dei global brand: uno studio esplorativo in tre paesi europei 77
Due critiche al saggio di Marradi 76
A consumer perspective on mobile market evolution 74
Statistical Analysis and report writing in the EFA BOOK on Respiratory Allergies - raise awareness, relieve the burdenedited by Erkka Valorvirta 74
Market Knowledge Exploration and Web 2.0: Initial Empirical Evidence on Hotel Chains 73
null 73
La segmentazione multidimensionale del mercato: i risultati di un'indagine sulla comunicazione mobile 72
La cittadinanza attiva: un confronto tra giovani europei 72
La violenza spiegata. Riflessioni ed esperienze di ricerca sulla violenza di genere 72
Social Cohesion in the Time of Crisis: An Empirical Research on EU Member States 71
Assessing SDGs: A Methodology to Measure Sustainability 71
INCHIESTA 2001 TRA I LETTORI DI ROCCA 69
L’impatto del Web 2.0 sulla creazione di conoscenza: il business incontra l’intelligenza collettiva 69
THE DETERMINANTS OF RECIDIVISM: AN EMPIRICAL RESEARCH ON YOUNG INMATES 68
Paideia Between Online and Offline: A Netnographic Research on Fan Fiction Communities 68
Methodology 66
The Walking Dead, epitome della zombi renaissance 66
THE EFFECT OF PYRAMIDAL STRUCTURES ON EARNINGS MANAGEMENT: EVIDENCE FROM ITALIAN LISTED COMPANIES 66
Report on the Consultation on Long Term Sustainability of Research Infrastructures 66
Social Cohesion in the Time of Crisis: An Empirical Research on EU Member States 64
Social Network Research in Strategy and Organization: A Typology 62
null 58
Organizational and strategic social network research: a review and a typology 57
Evidenciando dos lagunas en el ensayo de Marradi 57
Big data to support Sustainable Development Goals (SDGs) 56
L'approccio etnografico e netnografico nelle scienze sociali: definizioni, strumenti, prospettive future 55
Sustainability advocacy antecedents: how social media content influences sustainable behaviours among Generation Z 49
Il benessere psicologico e sociale delle donne lesbiche: tra discriminazioni, strategie di disvelamento identitario e capitale sociale 49
La ricerca sociale sulla violenza di genere: fra quantità, qualità e mixed methods. 47
Sustainability and Sustainable Development Goals (SDGs): From Moral Imperatives to Indicators and Indexes. A Methodology for Validating and Assessing SDGs 44
Tweet and shout. Risultati preliminari di una content analysis dei tweets politici durante la campagna elettorale. 43
Doing Social Research on Online Communities: The Benefits of Netnography 41
Going Digital: Challenges and Opportunities for Social Research Methodology 41
Brand activism e Generazione Z: social media content per l’advocacy della sostenibilità 35
Da Zzap! alle app: Riflessioni sul giornalismo videoludico in Italia. 34
Business dynamism in the world economy 33
The operational definition of communication styles. A content analysis of Italian political leaders e-campaigning 33
Exploring New Digital Addictions: Developing a WhatsApp Addiction Index 32
Measuring Digital Capital: An empirical investigation 30
Prohibitions, Pleasures, and Disasters: Entering the Online “Red zone” as an Experience of Digital Dark Tourism in Time of COVID-19 30
Consumer attitudes towards global and local brands: a comparative study 30
COVID-19 in Italy. Social Behavior and Governmental Policies 29
Living on the edge of digital poverty 27
La violenza spiegata: un approccio interdisciplinare 27
Prima della migrazione. Esperienze di vita, di studio e di mobilità degli studenti delle Università di Salerno e dell'Estremadura 25
Servitization in managerial literature: A content analysis 24
I percorsi identitari delle donne lesbiche tra reti sociali e forme di esclusione 23
8. Una tipologia di approcci alla mobilità 23
L’e-learning come motore del cambiamento sociale 23
GLI INTERVISTATI SALERNITANI E LA DIMENSIONE DELLA PROGETTUALITÀ 22
Converting Digital Capital in Five Key Life Realms 22
Studying the digital society: digital methods between tradition and innovation in social research 21
Learning with ICTs at Primary Level: Teachers’ and Pupils’ Perceptions 21
Doing Web Surveys During Uncertain Times: Reflections From a Research Experience on the COVID-19 Pandemic in Italy 21
Using Digital Methods to Shed Light on “Border Phenomena”: A Digital Ethnography of Dark Tourism Practices in Time of COVID-19 20
Il profilo degli intervistati dell’Università di Salerno 19
Le reti sociali 18
L’esperienza della mobilità internazionale tra gli studenti intervistati a Salerno 18
L’uso delle tecnologie digitali 17
Measuring digital capital in Italy 16
How offline backgrounds interact with digital capital 16
Legami vicini e lontani: le reti sociali degli italiani a Bogotá 16
The Impact of Digital on Research, Socialisation, and Communication Processes 15
Conclusioni 14
The self-reinforcing effect of digital and social exclusion: The inequality loop 14
At the Origins of Migration Choices: A Survey of Students at Two South European Universities 12
The Sustainability of Emerging Social Vulnerabilities: The Hikikomori Phenomenon in Southern Italy 11
Totale 6.923
Categoria #
all - tutte 16.977
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 16.977


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019164 0 0 0 0 0 0 0 0 0 49 98 17
2019/2020619 146 41 63 11 40 21 55 20 58 50 95 19
2020/2021925 74 50 85 113 123 33 77 20 151 37 61 101
2021/2022870 12 20 23 56 66 56 30 51 90 84 108 274
2022/20231.179 103 89 33 115 134 189 66 116 155 45 94 40
2023/20241.012 87 99 82 84 98 136 125 108 62 131 0 0
Totale 6.974