ADDEO, Felice
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.667
NA - Nord America 3.613
AS - Asia 1.132
SA - Sud America 176
AF - Africa 36
OC - Oceania 13
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 9.641
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.558
IT - Italia 2.734
DE - Germania 493
CN - Cina 363
SG - Singapore 360
RU - Federazione Russa 348
UA - Ucraina 219
IE - Irlanda 152
BR - Brasile 128
FR - Francia 123
FI - Finlandia 121
GB - Regno Unito 94
SE - Svezia 83
TR - Turchia 73
NL - Olanda 72
VN - Vietnam 64
KR - Corea 60
HK - Hong Kong 55
ES - Italia 42
CA - Canada 38
IN - India 35
CZ - Repubblica Ceca 31
ID - Indonesia 30
BE - Belgio 28
PH - Filippine 26
RO - Romania 21
SI - Slovenia 21
MX - Messico 16
CH - Svizzera 13
AR - Argentina 12
AU - Australia 12
PL - Polonia 12
TW - Taiwan 12
PE - Perù 11
AT - Austria 10
PT - Portogallo 10
ZA - Sudafrica 10
CO - Colombia 9
CL - Cile 8
DK - Danimarca 8
EG - Egitto 7
GR - Grecia 7
JP - Giappone 7
IL - Israele 6
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 6
AE - Emirati Arabi Uniti 5
IQ - Iraq 5
IR - Iran 5
MY - Malesia 5
NO - Norvegia 5
EC - Ecuador 4
EU - Europa 4
LT - Lituania 4
AZ - Azerbaigian 3
BG - Bulgaria 3
DZ - Algeria 3
EE - Estonia 3
MA - Marocco 3
NG - Nigeria 3
BD - Bangladesh 2
BF - Burkina Faso 2
KE - Kenya 2
KH - Cambogia 2
KZ - Kazakistan 2
MW - Malawi 2
PY - Paraguay 2
SA - Arabia Saudita 2
TH - Thailandia 2
UZ - Uzbekistan 2
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BH - Bahrain 1
BO - Bolivia 1
CG - Congo 1
CR - Costa Rica 1
GE - Georgia 1
GH - Ghana 1
JO - Giordania 1
KW - Kuwait 1
LU - Lussemburgo 1
LV - Lettonia 1
LY - Libia 1
MD - Moldavia 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PK - Pakistan 1
PS - Palestinian Territory 1
TN - Tunisia 1
VE - Venezuela 1
Totale 9.641
Città #
Ann Arbor 851
Chandler 361
Wilmington 323
Princeton 320
Jacksonville 272
Rome 214
Salerno 201
Woodbridge 164
Ashburn 154
Munich 153
Singapore 150
Milan 148
Dublin 125
Beijing 124
Naples 123
Houston 78
Boardman 74
Moscow 65
Andover 64
Turin 62
Nürnberg 60
Izmir 59
Dong Ket 58
Düsseldorf 57
Helsinki 49
Hong Kong 49
Nanjing 49
Bologna 46
Fisciano 42
Pellezzano 40
Florence 33
Redwood City 32
Mestre 31
Napoli 29
Fairfield 28
Hebei 28
Catania 27
Pune 23
Torino 23
Venezia 22
Palermo 21
Dallas 20
Turku 18
Bari 17
Tianjin 17
Los Angeles 16
Vancouver 16
Verona 16
Genoa 15
Seattle 15
Shenyang 15
Cagliari 14
Capua 14
Changsha 14
Dearborn 14
New York 14
Council Bluffs 13
Jiaxing 13
Paris 13
The Dalles 13
Brussels 12
Caserta 12
Mercato San Severino 12
Nanchang 12
Padova 12
Pagani 12
São Paulo 12
Aversa 11
Monza 11
Norwalk 11
Perugia 11
Poggiomarino 11
Bucharest 10
Stuttgart 10
Cambridge 9
Modena 9
Prague 9
Vicenza 9
Aci Sant'antonio 8
Brescia 8
Falls Church 8
Santa Clara 8
Stella Cilento 8
Surabaya 8
Trento 8
Zaragoza 8
Amsterdam 7
Avellino 7
Bogotá 7
Brno 7
Brusciano 7
Cicciano 7
Jakarta 7
Karlsruhe 7
Leuven 7
Mabalacat 7
Pisa 7
San Diego 7
San Giuseppe Vesuviano 7
Treviso 7
Totale 5.476
Nome #
Le fallacie interpretative: un'insidia nelle ricerche ecologiche 403
Doing Social Research on Online Communities: The Benefits of Netnography 377
Etnografia e Netnografia. Riflessioni teoriche, sfide metodologiche ed esperienze di ricerca 361
Concetti e misure della coesione sociale 342
Esperienze di analisi di interviste non direttive 275
Il contributo di Radio and The Printed Page alla nascita della Survey 221
Fattori di identificazione nella pubblicità gay-friendly. uno studio netnografico di due community LGBT. 215
Osservatorio Politiche Sociali -Università di Salerno 202
Exploring New Digital Addictions: Developing a WhatsApp Addiction Index 191
Il disegno della ricerca empirica 185
Le elezioni del 2018. Partiti, candidati, regole e risultati. 177
The assessment of cultural experience through the measurment of cross-cutting skills: the Giffoni experience case study 139
Recidivism in young offenders: risk and protective factors 137
La webradio d'universités italiennes un atelier pour de nouvelles figures professionnelle 135
Coesione Sociale e regimi di welfare. Un'indagine empirica sugli Stati dell'Unione Europea 132
Verso l’autoproduzione: uno studio netnografico sulle community online di consumatori nel settore della cosmesi naturale 129
Dispositions towards legality. A research among adolescent students in Southern Italy. 127
La violenza spiegata. Riflessioni ed esperienze di ricerca sulla violenza di genere 121
Bio-based economy for Europe: state of play and future potential - Part 1 120
Bio-based industries, towards a public-private partnership under Horizon 2020? Report on the European Commission’s Public on-line consultation 118
L'indagine qualitativa: i focus group 116
E' normale la curva normale? Genesi e sviluppo di un mito. 114
Collective Intelligence in Action: a Case Study Of An Italian Fansubbing Community 113
Informal learning and identity formation: a case study of an Italian virtual community 113
Voter turnout: Overtime and regional trends in Europe 113
Consumer behavior in the Italian mobile telecommunication market 112
Local products as a key for economic development drive by tourism: a case study research in Irpinia 107
Una visione Cross-Cultural del board of directors. Una comparazione tra Italia e Germania 107
La méthode des : une approche mixte de la collect et de l'analyse de données sur les valeurs 103
PERCEIVED IMPORTANCE OF BOARD CHARACTERISTICS IN A CROSS-CULTURAL PERSPECTIVE. COMPARISON BETWEEN ITALIAN AND GERMANY COMPANIES 103
La violenza spiegata: un approccio interdisciplinare 103
Percepire e riconoscere l’ambiente: un sondaggio tra i cittadini della Provincia di Napoli 102
Statistical Analysis 101
Italian Academic Web-Radio: A Workshop for New Media Professions 101
Location image “halo effect” on museum image: an exploratory survey of British Museum visitors 100
L’impatto del Web 2.0 sulla creazione di conoscenza: il business incontra l’intelligenza collettiva 98
L'approccio etnografico e netnografico nelle scienze sociali: definizioni, strumenti, prospettive future 97
Da Zzap! alle app: Riflessioni sul giornalismo videoludico in Italia. 97
Due critiche al saggio di Marradi 92
Processi identitari e percorsi professionalizzanti nelle comunità di pratica: il caso Itasa 91
Telling “Stories”: a mixed approach in collecting and analyzing data on values 89
The Walking Dead, epitome della zombi renaissance 89
Assessing SDGs: A Methodology to Measure Sustainability 89
Consumer attitudes towards global and local brands: a comparative study 88
Location image “halo effect” on museum image: an exploratory survey on British Museum visitors 88
L’atteggiamento dei consumatori nei confronti dei global brand: uno studio esplorativo in tre paesi europei 88
A consumer perspective on mobile market evolution 87
Statistical Analysis and report writing in the EFA BOOK on Respiratory Allergies - raise awareness, relieve the burdenedited by Erkka Valorvirta 87
Report on the Consultation on Long Term Sustainability of Research Infrastructures 85
La segmentazione multidimensionale del mercato: i risultati di un'indagine sulla comunicazione mobile 83
Social Cohesion in the Time of Crisis: An Empirical Research on EU Member States 83
La cittadinanza attiva: un confronto tra giovani europei 82
Market Knowledge Exploration and Web 2.0: Initial Empirical Evidence on Hotel Chains 81
Social Cohesion in the Time of Crisis: An Empirical Research on EU Member States 81
INCHIESTA 2001 TRA I LETTORI DI ROCCA 79
THE DETERMINANTS OF RECIDIVISM: AN EMPIRICAL RESEARCH ON YOUNG INMATES 78
Sustainability advocacy antecedents: how social media content influences sustainable behaviours among Generation Z 77
Paideia Between Online and Offline: A Netnographic Research on Fan Fiction Communities 75
Methodology 73
THE EFFECT OF PYRAMIDAL STRUCTURES ON EARNINGS MANAGEMENT: EVIDENCE FROM ITALIAN LISTED COMPANIES 72
Brand activism e Generazione Z: social media content per l’advocacy della sostenibilità 71
Trust and voter turnout in Europe: Results from the Horizon TRUEDEM research project 71
Social Network Research in Strategy and Organization: A Typology 71
Big data to support Sustainable Development Goals (SDGs) 71
Organizational and strategic social network research: a review and a typology 68
Il benessere psicologico e sociale delle donne lesbiche: tra discriminazioni, strategie di disvelamento identitario e capitale sociale 67
Evidenciando dos lagunas en el ensayo de Marradi 64
Going Digital: Challenges and Opportunities for Social Research Methodology 63
La ricerca sociale sulla violenza di genere: fra quantità, qualità e mixed methods. 60
Doing Social Research on Online Communities: The Benefits of Netnography 54
Sustainability and Sustainable Development Goals (SDGs): From Moral Imperatives to Indicators and Indexes. A Methodology for Validating and Assessing SDGs 51
Giovani connessi: contesti familiari, rendimento scolastico e uso del digitale 51
Tweet and shout. Risultati preliminari di una content analysis dei tweets politici durante la campagna elettorale. 50
Digital free tourism: un’indagine esplorativa sul desiderio di disconnessione in vacanza. Opportunità per il settore dell’hospitality 49
COVID-19 in Italy. Social Behavior and Governmental Policies 49
Business dynamism in the world economy 48
Living on the edge of digital poverty 47
Measuring Digital Capital: An empirical investigation 45
The operational definition of communication styles. A content analysis of Italian political leaders e-campaigning 43
Prima della migrazione. Esperienze di vita, di studio e di mobilità degli studenti delle Università di Salerno e dell'Estremadura 43
Prohibitions, Pleasures, and Disasters: Entering the Online “Red zone” as an Experience of Digital Dark Tourism in Time of COVID-19 39
Converting Digital Capital in Five Key Life Realms 39
I percorsi identitari delle donne lesbiche tra reti sociali e forme di esclusione 38
Measuring digital capital in Italy 37
8. Una tipologia di approcci alla mobilità 36
L’e-learning come motore del cambiamento sociale 36
Doing Web Surveys During Uncertain Times: Reflections From a Research Experience on the COVID-19 Pandemic in Italy 35
Studying the digital society: digital methods between tradition and innovation in social research 33
Voter turnout difference across European countries: Research design 32
Le reti sociali 32
Learning with ICTs at Primary Level: Teachers’ and Pupils’ Perceptions 32
GLI INTERVISTATI SALERNITANI E LA DIMENSIONE DELLA PROGETTUALITÀ 32
Servitization in managerial literature: A content analysis 29
Purchase intention in the Italian e-mobility market 27
The Impact of Digital on Research, Socialisation, and Communication Processes 27
Using Digital Methods to Shed Light on “Border Phenomena”: A Digital Ethnography of Dark Tourism Practices in Time of COVID-19 27
Il profilo degli intervistati dell’Università di Salerno 26
The self-reinforcing effect of digital and social exclusion: The inequality loop 26
L’uso delle tecnologie digitali 25
How offline backgrounds interact with digital capital 25
Totale 9.613
Categoria #
all - tutte 30.319
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 30.319


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021925 74 50 85 113 123 33 77 20 151 37 61 101
2021/2022870 12 20 23 56 66 56 30 51 90 84 108 274
2022/20231.162 102 87 33 112 131 187 66 115 150 45 94 40
2023/20241.413 87 93 81 82 97 136 125 106 62 154 168 222
2024/20252.542 122 114 126 184 153 239 320 221 298 154 267 344
2025/20269 9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 9.909