SIBILIO, MAURIZIO
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 28.821
NA - Nord America 20.742
EU - Europa 18.874
SA - Sud America 1.095
AF - Africa 121
OC - Oceania 32
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 13
Totale 69.698
Nazione #
HK - Hong Kong 21.333
US - Stati Uniti d'America 20.539
IT - Italia 12.307
SG - Singapore 3.126
CN - Cina 2.329
UA - Ucraina 1.567
FR - Francia 1.288
DE - Germania 987
VN - Vietnam 953
RU - Federazione Russa 923
BR - Brasile 864
IE - Irlanda 495
FI - Finlandia 380
TR - Turchia 302
KR - Corea 272
SE - Svezia 266
GB - Regno Unito 190
NL - Olanda 161
CA - Canada 117
IN - India 112
AR - Argentina 89
MX - Messico 60
JP - Giappone 59
BD - Bangladesh 56
PL - Polonia 55
ES - Italia 48
ZA - Sudafrica 47
IQ - Iraq 41
AT - Austria 39
EC - Ecuador 36
CL - Cile 28
AU - Australia 27
IL - Israele 27
TW - Taiwan 27
CZ - Repubblica Ceca 26
CH - Svizzera 25
ID - Indonesia 25
BE - Belgio 23
CO - Colombia 23
IR - Iran 23
PK - Pakistan 20
AE - Emirati Arabi Uniti 18
VE - Venezuela 17
MY - Malesia 15
PH - Filippine 15
MA - Marocco 14
EU - Europa 13
LT - Lituania 13
JO - Giordania 12
PY - Paraguay 12
DK - Danimarca 11
TN - Tunisia 11
UY - Uruguay 11
KE - Kenya 9
HR - Croazia 8
AL - Albania 7
GR - Grecia 7
PE - Perù 7
RO - Romania 7
AZ - Azerbaigian 6
EG - Egitto 6
MT - Malta 6
SI - Slovenia 6
DZ - Algeria 5
ET - Etiopia 5
PS - Palestinian Territory 5
SA - Arabia Saudita 5
UZ - Uzbekistan 5
BG - Bulgaria 4
BO - Bolivia 4
KG - Kirghizistan 4
KZ - Kazakistan 4
LB - Libano 4
MK - Macedonia 4
NG - Nigeria 4
NI - Nicaragua 4
NP - Nepal 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
TT - Trinidad e Tobago 4
CI - Costa d'Avorio 3
DO - Repubblica Dominicana 3
GE - Georgia 3
GT - Guatemala 3
JM - Giamaica 3
MD - Moldavia 3
ME - Montenegro 3
NZ - Nuova Zelanda 3
OM - Oman 3
PT - Portogallo 3
SN - Senegal 3
TG - Togo 3
BH - Bahrain 2
BJ - Benin 2
BW - Botswana 2
BY - Bielorussia 2
CY - Cipro 2
HU - Ungheria 2
MN - Mongolia 2
PA - Panama 2
SR - Suriname 2
Totale 69.669
Città #
Hong Kong 21.318
Ann Arbor 4.695
Wilmington 2.081
Jacksonville 1.914
Chandler 1.723
Singapore 1.494
Princeton 1.388
Dallas 1.274
Woodbridge 1.179
Naples 975
Ashburn 808
Houston 682
Rome 657
Salerno 619
Dong Ket 581
Dublin 482
Beijing 433
Milan 413
Nanjing 399
Andover 348
Fisciano 340
Boardman 270
Izmir 253
Pellezzano 239
Mestre 219
Bari 207
Palermo 184
Düsseldorf 180
Dearborn 169
Catania 163
Moscow 163
Florence 160
Napoli 143
Ho Chi Minh City 141
Shenyang 141
Munich 137
Los Angeles 127
Hebei 124
Nanchang 123
Bologna 120
Changsha 116
Fairfield 116
The Dalles 96
Jiaxing 95
New York 94
São Paulo 86
Norwalk 83
Turin 81
Tianjin 74
Redwood City 73
Nürnberg 71
Hanoi 70
Council Bluffs 57
Reggio Calabria 56
Tokyo 54
Cagliari 52
Turku 52
Brescia 51
Nocera Inferiore 49
Caserta 48
Paris 48
Seattle 44
Verona 44
Warsaw 44
Avellino 43
London 43
San Jose 42
Messina 41
Nuremberg 41
Treviso 41
Brooklyn 39
Ottawa 37
Pisa 36
Livorno 35
Capaccio 34
Padova 34
Amsterdam 33
Jinan 33
Montreal 33
Pune 33
Afragola 32
Casalnuovo di Napoli 32
San Diego 32
Santa Clara 32
Stockholm 32
Taranto 32
Angri 31
Rio de Janeiro 30
San Giuseppe Vesuviano 30
Battipaglia 29
Nola 29
Sarno 29
Acerra 28
Chennai 28
Chicago 28
Benevento 27
Boston 27
Cambridge 27
Genoa 27
Guangzhou 27
Totale 49.907
Nome #
Il gioco e le attività motorie e ludico-sportive: cenni storici e codici pedagogici 1.405
Motor skills and new technologies to have access to school knowledge in italian primary school 1.222
Analisis of the level of the sport motor knowledge of Italian primary school teachers 1.156
I “sensi” dell’autismo. Verso un nuovo paradigma in didattica 970
The value of didactic-pedagogical skills of canoe-polo technical 922
Didactic Laboratory like Support System for Motor Self-evaluation 884
Research of a possible definition of a canoe polo player profile 857
Caratteristiche tecniche, cenni storici e potenzialità educativo-formative della canoa polo 809
Converting Data from Motion Analysis Systems based on Inertial and Magnetic Sensors to Motion Analysis Systems based on Stereophotogrammetry 776
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico 768
RELATIONSHIP BETWEEN MOTOR AND SPORTS SKILLS PERCEPTION AND COMPETENCE OF FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS 756
Indagine sulle percezioni del livello di efficacia dei docenti e sui loro atteggiamenti nei confronti dell’inclusione 756
Scuola e salute. Indagine sull’assetto posturale degli studenti 739
Analysis of a possible relationship between motor and sport activities and type of plantar pressure distribution in children attending the nursery school in Italy 724
A Typical Development of Reading Skills in the Italian Primary School: Educational and Technological Perspectives 646
A proposal of an "authentic" assessment in the teaching of motor activities for educational purposes in Italian Schools 637
Corpo, Movimento e didattica: Le potenzialità degli ambienti virtuali per l’accesso ai saperi 594
Ipotesi progettuale per l’analisi della possibile relazione tra stili di vita a carattere motorio e tipologia di appoggio plantare nei bambini della scuola dell’infanzia in Italia nella prospettiva di una educazione alla salute centrata sul benessere psicofisico 558
Armonie emotive: il potenziale riflessivo e inclusivo della musica tra Intelligenza Artificiale e Appreciative Inquiry. 530
A Constructivist Approach to Virtual Reality for Experiential Learning 526
Dislessia e complessità didattica della lingua inglese nei contesti scolastici italiani: proposta di un approccio multisensoriale ed interattivo. 524
Descrizione ed esiti del test su memoria e apprendimento 511
Los aspectos de la didàctica y la complejidad en las tendencias del 1991 en el campo de la corporalidad y de la motricidad 508
Building vicarious bridges through colour workshops for pupils with visual impairment 479
A Pilot Study about the Incidence of Communication Skillson the Results of Volleyball Matches over a Full Season (IND. COPERNICUS) 478
La semplessità: proprietà e principi per agire il cambiamento 468
I bisogni motori e sportivi emergenti in Italia ed in Campania 456
Corporeità didattiche: i significati del corpo e del movimento nella ricerca didattica 451
Energy expenditure implications in the use of teaching methodologies: possible influence of the laboratory focused on body and movement in improving wellness in primary school students 443
Il concetto di autodeterminazione in una prospettiva semplessa: possibili implicazioni per l’agire didattico dei docenti 443
Motor activities and sport in the educational context of the Campania Region 439
Agire didattico inclusivo: una questione di stile? 417
POSSIBLE INTERPRETATIVE KEYS OND THE RELATION SHIP BETWEEN THE PHENOMENOLOGICAL AND BEHAVIOURIST THEORIES ON THE DIDACTIS OF MOVIMENT AND RESULTS OF NEUROSCIENTIFIC RESEARCH ON MIRROR NEURONS 416
L’esame calorimetrico per la valutazione dell’efficacia delle metodologie didattiche centrate sull’esperienza motoria nella scuola media in presenza di alunni con deficit visivi 415
Analysis on the possible relation among physical activity-based lefestyles and typologies of plantar support in children of Italian nursery school 403
La vicarianza: traiettorie non lineari dei processi di apprendimento e dell’azione didattica nella disabilità visiva 395
Todino, M. D., Di Tore, S., Di Tore, P. A., Iannaccone, A. ., & Sibilio, M. (2023). L’ importanza dell’Uncanny Valley e dell’Emotional Design negli ambienti d’apprendimento virtuale: possibili impatti sulla gestione della risposta emotiva del discente. Journal of Inclusive Methodology and Technology in Learning and Teaching, 3(3). https://doi.org/10.32043/jimtlt.v3i3.103 395
Incidence of Neurosceince on the Psychopedagogy relation corporeity/learning (IND. SCOPUS) 379
The Value of Sport in the Processes of Social Integration 371
The Eye-Hand Assessment in Pupils Attending the SecondYear of the Primary Schools in the Province of Salerno (IND. COPERNICUS) 369
Dalla bioeducazione alla semplessità: traiettorie non lineari della ricerca didattica 352
LA COMUNICAZIONE NON VERBALE NELLA PALLAVOLO 343
A proposal for a feasible evolution of the role of the support teacher in Italy 335
Creatività, pensiero divergente e pensiero laterale per una didattica semplessa 324
AN OVERVIEW OF THE MACHINE'S "UNDERSTANDING" OF HUMAN EMOTIONS 320
Le corporeità didattiche in una prospettiva semplessa 320
Simplex approaches to develop reading competence in primary school 308
"Moving Body": The Impact of "Simplexity" and "Educational Corporeality" in Italy 291
Analysis of the possible relationship between sports - Tecnique of classical dance- and the type of plantar support in the students of the dance school of San Carlo Theatre in Naples(Italy). 289
The Eye-Hand Assessment in Pupils Attending the Second Year of the Primary Schools in the Province of Salerno 278
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis 273
Study of a Canoe Polo Performance Model related to the forward defensive player role 272
Group-based Early Start Denver Model: An educational approach for pupils with Autism Spectrum Disorder in Italian preschools 267
Motor and Sport Skills Workshop as Primary School Teachers’ Training Process 266
Corporeità e postura nell’interazione didattica: alcune riflessioni 265
The extended body in the teaching-learning process 261
La funzione orientativa della didattica semplessa 256
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis 255
Dislessia e videogames: Il potenziale didattico dei videogiochi 252
Adapted Physical Activity Interventions among the Elderly: Their Effects on Physical Performance 249
The Use of Exergames for Adaptive Physical Activity among the Elderly 247
IL LABORATORIO LUDICO-SPORTIVO E MOTORIO TRA CORPO, MOVIMENTO, EMOZIONE E COGNIZIONE 241
La centralità delle percezioni del docente nell’agire didattico inclusivo: perché una formazione docente in chiave semplessa? 241
Los Pequenos y grandes instrumentos en la escuela de la infancia 236
La dimensione semplessa della didattica: traiettorie non lineari della ricerca pedagogica 236
Hypothesis of a didactic and experimental research protocol focused on sport-play experience during childhood in Italy 234
Formazione e ricerca per una didattica inclusiva 233
Notational analysis of tactics used by canoe polo national teams during the european and world championships semifinal and final matches, from 2006 till today 229
Ricercare corporeamente in ambiente educativo 224
Divergent didactics in the age of complexity. The categorical architecture of knowledge’s overcoming 223
L'INTERAZIONE TRA LE INTELLIGENZE UMANE IN UN PERCORSO LABORATORIALE A CARATTERE MOTORIO 221
CAA e didattica: nuove prospettive di progettazione inclusiva per studenti con Disturbo dello Spettro Autistico 219
A proposal of an "authentic" assessment in the teaching of motor activities for educational purposes in Italian Schools 216
A study on Italian teachers’ sentiments, attitudes and concerns towards inclusive education 216
Didattica generale e didattiche disciplinari: verso un’azione sinergica in chiave semplessa 216
Una didattica "semplessa" per i Disturbi Specifici dell'Apprendimento 212
Il pionieristico approccio educativo di Samuel Gridley Howe 208
Research Hypotheses on an Integrated Model of Evaluation Tools for Visual-Manual and Segment Coordination Difficulties, in Italian Primary School 207
Il potenziale corporeo nell'azione didattica 206
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process (ind. COPERNICUS) 206
Motor coordination in Italian primary school:Teaching relevance and availability of Anochin's theoretical model 200
La funzione delle attività motorie e ludico-sportive nell’intervento didattico 197
Possible Interpretive Keys on the Relationship between the Phenomenological and Behaviourist Theories on the Didactics of Movement and Results of Neuroscientific Research on Mirror Neurons 197
Transmedia Digital Storytelling to Match Students’ Cognitive Styles in Special Education 197
Consumo calorico e didattica: una possibile valutazione della incidenza sul dispendio energetico della diversa metodologia delle attività motorie nella scuola 195
Information Technology and Edutainment: Education and Entertainment in the Age of Interactivity 195
Scienze bioeducative e Didattica: "alleanze possibili" per un agire inclusivo 189
Applying the Theory of Simplexity in Home Economics Education for the Acquisition of Transversal Competencies to Face Complexity 187
Psychomotor Assessment in Teaching and Educational Research 187
A simplex approach in Italian teacher education programmes to promote inclusive practices 187
Formazione docente e non linearità: prospettive semplesse 184
Design and Development of an Inclusive Learning Videogames Aimed to Promote the Development of Reading and Writing Skills. 181
La didattica semplessa 179
LA FORMAZIONE DOCENTE PER PROMUOVERE LA COSTRUZIONE DI PERCORSI IDENTITARI ATTRAVERSO UNA DIDATTICA INCLUSIVA: SUGGESTIONI DA UNO STUDIO SULLE EPISTEMOLOGIE PERSONALI 177
Un approccio semplesso per l’organizzazione spazio-temporale in età evolutiva 177
CARATTERISTICHE E VINCOLI DELL’APPROCCIO COMPORTAMENTISTA NELLA DIDATTICA DELLE ATTIVITÀ MOTORIE E SPORTIVE 172
Epistemological perspective of motor sport education in primary school 169
Virtual Reality Head-Mounted Display Used In Online & Distance Education 168
Il Gioco delle Forme”: Design and Development of an Educational Exergame 164
Gli aspetti educativi dell’approccio psicomotorio nella scuola primaria : la relazione tra movimento e processi formativi nel campo disciplinare corpo, movimento e sport. 163
Totale 38.907
Categoria #
all - tutte 170.272
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 170.272


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20212.914 0 0 0 0 0 229 459 89 680 129 534 794
2021/20223.529 106 45 42 118 127 93 151 221 480 449 493 1.204
2022/20235.414 463 250 128 564 699 988 128 519 754 229 447 245
2023/20244.364 298 330 208 251 367 410 316 416 247 551 438 532
2024/20257.407 403 206 359 390 358 617 785 807 1.128 756 810 788
2025/202628.833 3.830 12.007 8.503 1.205 2.123 1.165 0 0 0 0 0 0
Totale 70.490