SIBILIO, MAURIZIO
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 27.346
NA - Nord America 20.273
EU - Europa 18.394
SA - Sud America 966
AF - Africa 93
OC - Oceania 32
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 13
Totale 67.117
Nazione #
HK - Hong Kong 21.321
US - Stati Uniti d'America 20.098
IT - Italia 11.992
CN - Cina 2.135
SG - Singapore 2.127
UA - Ucraina 1.566
FR - Francia 1.188
DE - Germania 980
RU - Federazione Russa 915
BR - Brasile 796
VN - Vietnam 791
IE - Irlanda 495
FI - Finlandia 380
TR - Turchia 296
KR - Corea 272
SE - Svezia 259
GB - Regno Unito 174
NL - Olanda 150
CA - Canada 105
IN - India 102
AR - Argentina 59
MX - Messico 50
PL - Polonia 48
JP - Giappone 46
ES - Italia 45
AT - Austria 39
BD - Bangladesh 39
ZA - Sudafrica 37
EC - Ecuador 28
AU - Australia 27
TW - Taiwan 27
CZ - Repubblica Ceca 26
IL - Israele 26
CH - Svizzera 25
BE - Belgio 23
CL - Cile 22
ID - Indonesia 22
IR - Iran 22
CO - Colombia 18
IQ - Iraq 17
AE - Emirati Arabi Uniti 15
PH - Filippine 15
MY - Malesia 14
EU - Europa 13
LT - Lituania 13
VE - Venezuela 12
DK - Danimarca 11
TN - Tunisia 11
PY - Paraguay 10
UY - Uruguay 10
JO - Giordania 9
PK - Pakistan 9
GR - Grecia 7
HR - Croazia 7
MA - Marocco 7
RO - Romania 7
AZ - Azerbaigian 6
EG - Egitto 6
MT - Malta 6
PE - Perù 6
SI - Slovenia 6
AL - Albania 5
ET - Etiopia 5
KE - Kenya 5
SA - Arabia Saudita 5
MK - Macedonia 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
UZ - Uzbekistan 4
BG - Bulgaria 3
DO - Repubblica Dominicana 3
DZ - Algeria 3
GE - Georgia 3
JM - Giamaica 3
KG - Kirghizistan 3
KZ - Kazakistan 3
MD - Moldavia 3
ME - Montenegro 3
NG - Nigeria 3
NP - Nepal 3
NZ - Nuova Zelanda 3
PS - Palestinian Territory 3
PT - Portogallo 3
TT - Trinidad e Tobago 3
BH - Bahrain 2
BJ - Benin 2
BO - Bolivia 2
BW - Botswana 2
BY - Bielorussia 2
CI - Costa d'Avorio 2
CY - Cipro 2
GT - Guatemala 2
LB - Libano 2
MN - Mongolia 2
NI - Nicaragua 2
PA - Panama 2
SR - Suriname 2
TG - Togo 2
TL - Timor Orientale 2
AM - Armenia 1
AO - Angola 1
Totale 67.097
Città #
Hong Kong 21.306
Ann Arbor 4.695
Wilmington 2.081
Jacksonville 1.914
Chandler 1.723
Princeton 1.388
Dallas 1.271
Woodbridge 1.179
Naples 936
Houston 679
Singapore 658
Ashburn 633
Salerno 617
Rome 611
Dong Ket 581
Dublin 482
Beijing 412
Milan 403
Nanjing 399
Andover 348
Fisciano 339
Boardman 270
Izmir 253
Pellezzano 239
Mestre 216
Bari 203
Palermo 181
Düsseldorf 180
Dearborn 169
Moscow 163
Catania 158
Florence 152
Napoli 143
Shenyang 140
Munich 137
Hebei 124
Nanchang 123
Fairfield 116
Los Angeles 116
Bologna 115
Changsha 113
Jiaxing 94
Ho Chi Minh City 84
Norwalk 83
São Paulo 80
New York 77
Tianjin 74
Turin 74
Redwood City 73
Nürnberg 71
Council Bluffs 56
Reggio Calabria 56
Cagliari 52
Turku 52
Nocera Inferiore 49
Brescia 48
Paris 47
Caserta 46
Seattle 42
Tokyo 42
Avellino 41
Messina 41
Nuremberg 41
Treviso 41
Verona 41
Hanoi 40
London 40
Ottawa 37
Warsaw 37
Brooklyn 36
Pisa 36
Livorno 35
Capaccio 34
Padova 34
Afragola 32
Casalnuovo di Napoli 32
Jinan 32
Pune 32
San Diego 32
Taranto 32
Amsterdam 31
Angri 31
San Giuseppe Vesuviano 30
Battipaglia 29
Nola 29
Sarno 29
Rio de Janeiro 28
Santa Clara 28
Benevento 27
Cambridge 27
Potenza 27
Venice 27
Catanzaro 26
Eboli 26
Montecorvino Rovella 26
Montreal 26
Monza 26
Stockholm 26
Washington 26
Acerra 25
Totale 48.442
Nome #
Il gioco e le attività motorie e ludico-sportive: cenni storici e codici pedagogici 1.305
Motor skills and new technologies to have access to school knowledge in italian primary school 1.218
Analisis of the level of the sport motor knowledge of Italian primary school teachers 1.149
I “sensi” dell’autismo. Verso un nuovo paradigma in didattica 951
The value of didactic-pedagogical skills of canoe-polo technical 916
Didactic Laboratory like Support System for Motor Self-evaluation 883
Research of a possible definition of a canoe polo player profile 854
Caratteristiche tecniche, cenni storici e potenzialità educativo-formative della canoa polo 798
Converting Data from Motion Analysis Systems based on Inertial and Magnetic Sensors to Motion Analysis Systems based on Stereophotogrammetry 770
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico 755
RELATIONSHIP BETWEEN MOTOR AND SPORTS SKILLS PERCEPTION AND COMPETENCE OF FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS 753
Scuola e salute. Indagine sull’assetto posturale degli studenti 735
Analysis of a possible relationship between motor and sport activities and type of plantar pressure distribution in children attending the nursery school in Italy 719
Indagine sulle percezioni del livello di efficacia dei docenti e sui loro atteggiamenti nei confronti dell’inclusione 712
A Typical Development of Reading Skills in the Italian Primary School: Educational and Technological Perspectives 638
A proposal of an "authentic" assessment in the teaching of motor activities for educational purposes in Italian Schools 626
Corpo, Movimento e didattica: Le potenzialità degli ambienti virtuali per l’accesso ai saperi 592
Ipotesi progettuale per l’analisi della possibile relazione tra stili di vita a carattere motorio e tipologia di appoggio plantare nei bambini della scuola dell’infanzia in Italia nella prospettiva di una educazione alla salute centrata sul benessere psicofisico 555
Armonie emotive: il potenziale riflessivo e inclusivo della musica tra Intelligenza Artificiale e Appreciative Inquiry. 522
A Constructivist Approach to Virtual Reality for Experiential Learning 513
Dislessia e complessità didattica della lingua inglese nei contesti scolastici italiani: proposta di un approccio multisensoriale ed interattivo. 512
Descrizione ed esiti del test su memoria e apprendimento 506
Los aspectos de la didàctica y la complejidad en las tendencias del 1991 en el campo de la corporalidad y de la motricidad 504
Building vicarious bridges through colour workshops for pupils with visual impairment 471
A Pilot Study about the Incidence of Communication Skillson the Results of Volleyball Matches over a Full Season (IND. COPERNICUS) 466
I bisogni motori e sportivi emergenti in Italia ed in Campania 450
Corporeità didattiche: i significati del corpo e del movimento nella ricerca didattica 443
Energy expenditure implications in the use of teaching methodologies: possible influence of the laboratory focused on body and movement in improving wellness in primary school students 441
La semplessità: proprietà e principi per agire il cambiamento 440
Motor activities and sport in the educational context of the Campania Region 436
Il concetto di autodeterminazione in una prospettiva semplessa: possibili implicazioni per l’agire didattico dei docenti 426
POSSIBLE INTERPRETATIVE KEYS OND THE RELATION SHIP BETWEEN THE PHENOMENOLOGICAL AND BEHAVIOURIST THEORIES ON THE DIDACTIS OF MOVIMENT AND RESULTS OF NEUROSCIENTIFIC RESEARCH ON MIRROR NEURONS 412
Agire didattico inclusivo: una questione di stile? 412
L’esame calorimetrico per la valutazione dell’efficacia delle metodologie didattiche centrate sull’esperienza motoria nella scuola media in presenza di alunni con deficit visivi 410
Analysis on the possible relation among physical activity-based lefestyles and typologies of plantar support in children of Italian nursery school 396
Todino, M. D., Di Tore, S., Di Tore, P. A., Iannaccone, A. ., & Sibilio, M. (2023). L’ importanza dell’Uncanny Valley e dell’Emotional Design negli ambienti d’apprendimento virtuale: possibili impatti sulla gestione della risposta emotiva del discente. Journal of Inclusive Methodology and Technology in Learning and Teaching, 3(3). https://doi.org/10.32043/jimtlt.v3i3.103 391
Incidence of Neurosceince on the Psychopedagogy relation corporeity/learning (IND. SCOPUS) 377
The Value of Sport in the Processes of Social Integration 369
The Eye-Hand Assessment in Pupils Attending the SecondYear of the Primary Schools in the Province of Salerno (IND. COPERNICUS) 368
La vicarianza: traiettorie non lineari dei processi di apprendimento e dell’azione didattica nella disabilità visiva 367
LA COMUNICAZIONE NON VERBALE NELLA PALLAVOLO 340
A proposal for a feasible evolution of the role of the support teacher in Italy 325
AN OVERVIEW OF THE MACHINE'S "UNDERSTANDING" OF HUMAN EMOTIONS 313
Le corporeità didattiche in una prospettiva semplessa 313
Creatività, pensiero divergente e pensiero laterale per una didattica semplessa 312
Simplex approaches to develop reading competence in primary school 304
Dalla bioeducazione alla semplessità: traiettorie non lineari della ricerca didattica 304
"Moving Body": The Impact of "Simplexity" and "Educational Corporeality" in Italy 284
Analysis of the possible relationship between sports - Tecnique of classical dance- and the type of plantar support in the students of the dance school of San Carlo Theatre in Naples(Italy). 279
The Eye-Hand Assessment in Pupils Attending the Second Year of the Primary Schools in the Province of Salerno 274
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis 262
Study of a Canoe Polo Performance Model related to the forward defensive player role 260
Group-based Early Start Denver Model: An educational approach for pupils with Autism Spectrum Disorder in Italian preschools 260
Motor and Sport Skills Workshop as Primary School Teachers’ Training Process 259
Corporeità e postura nell’interazione didattica: alcune riflessioni 255
The extended body in the teaching-learning process 253
La funzione orientativa della didattica semplessa 253
Dislessia e videogames: Il potenziale didattico dei videogiochi 247
Body, movement and new technologies for a quality teaching-learning for disabled students at University: a project hypothesis 244
Adapted Physical Activity Interventions among the Elderly: Their Effects on Physical Performance 241
The Use of Exergames for Adaptive Physical Activity among the Elderly 240
IL LABORATORIO LUDICO-SPORTIVO E MOTORIO TRA CORPO, MOVIMENTO, EMOZIONE E COGNIZIONE 234
Los Pequenos y grandes instrumentos en la escuela de la infancia 232
La centralità delle percezioni del docente nell’agire didattico inclusivo: perché una formazione docente in chiave semplessa? 232
Formazione e ricerca per una didattica inclusiva 230
La dimensione semplessa della didattica: traiettorie non lineari della ricerca pedagogica 229
Hypothesis of a didactic and experimental research protocol focused on sport-play experience during childhood in Italy 227
Notational analysis of tactics used by canoe polo national teams during the european and world championships semifinal and final matches, from 2006 till today 222
L'INTERAZIONE TRA LE INTELLIGENZE UMANE IN UN PERCORSO LABORATORIALE A CARATTERE MOTORIO 219
Divergent didactics in the age of complexity. The categorical architecture of knowledge’s overcoming 217
Ricercare corporeamente in ambiente educativo 208
A study on Italian teachers’ sentiments, attitudes and concerns towards inclusive education 206
Una didattica "semplessa" per i Disturbi Specifici dell'Apprendimento 205
A proposal of an "authentic" assessment in the teaching of motor activities for educational purposes in Italian Schools 204
CAA e didattica: nuove prospettive di progettazione inclusiva per studenti con Disturbo dello Spettro Autistico 203
Sensory Motor Interaction in Virtual Environment to Promote Teaching-Learning Process (ind. COPERNICUS) 203
Il potenziale corporeo nell'azione didattica 201
Il pionieristico approccio educativo di Samuel Gridley Howe 200
Didattica generale e didattiche disciplinari: verso un’azione sinergica in chiave semplessa 199
Research Hypotheses on an Integrated Model of Evaluation Tools for Visual-Manual and Segment Coordination Difficulties, in Italian Primary School 199
Motor coordination in Italian primary school:Teaching relevance and availability of Anochin's theoretical model 198
Possible Interpretive Keys on the Relationship between the Phenomenological and Behaviourist Theories on the Didactics of Movement and Results of Neuroscientific Research on Mirror Neurons 191
Transmedia Digital Storytelling to Match Students’ Cognitive Styles in Special Education 189
Consumo calorico e didattica: una possibile valutazione della incidenza sul dispendio energetico della diversa metodologia delle attività motorie nella scuola 188
Information Technology and Edutainment: Education and Entertainment in the Age of Interactivity 187
Scienze bioeducative e Didattica: "alleanze possibili" per un agire inclusivo 186
La funzione delle attività motorie e ludico-sportive nell’intervento didattico 183
Applying the Theory of Simplexity in Home Economics Education for the Acquisition of Transversal Competencies to Face Complexity 181
Psychomotor Assessment in Teaching and Educational Research 177
Design and Development of an Inclusive Learning Videogames Aimed to Promote the Development of Reading and Writing Skills. 176
Formazione docente e non linearità: prospettive semplesse 175
A simplex approach in Italian teacher education programmes to promote inclusive practices 174
La didattica semplessa 171
CARATTERISTICHE E VINCOLI DELL’APPROCCIO COMPORTAMENTISTA NELLA DIDATTICA DELLE ATTIVITÀ MOTORIE E SPORTIVE 170
LA FORMAZIONE DOCENTE PER PROMUOVERE LA COSTRUZIONE DI PERCORSI IDENTITARI ATTRAVERSO UNA DIDATTICA INCLUSIVA: SUGGESTIONI DA UNO STUDIO SULLE EPISTEMOLOGIE PERSONALI 169
Epistemological perspective of motor sport education in primary school 168
Virtual Reality Head-Mounted Display Used In Online & Distance Education 168
Un approccio semplesso per l’organizzazione spazio-temporale in età evolutiva 162
Il Gioco delle Forme”: Design and Development of an Educational Exergame 161
Gli aspetti educativi dell’approccio psicomotorio nella scuola primaria : la relazione tra movimento e processi formativi nel campo disciplinare corpo, movimento e sport. 160
Totale 37.987
Categoria #
all - tutte 163.900
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 163.900


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20213.370 0 0 0 0 456 229 459 89 680 129 534 794
2021/20223.529 106 45 42 118 127 93 151 221 480 449 493 1.204
2022/20235.414 463 250 128 564 699 988 128 519 754 229 447 245
2023/20244.364 298 330 208 251 367 410 316 416 247 551 438 532
2024/20257.407 403 206 359 390 358 617 785 807 1.128 756 810 788
2025/202626.245 3.830 12.007 8.503 1.205 700 0 0 0 0 0 0 0
Totale 67.902