MIRANDA, Sergio
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 10.425
NA - Nord America 5.899
EU - Europa 4.200
SA - Sud America 354
AF - Africa 47
OC - Oceania 42
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 6
Totale 20.973
Nazione #
HK - Hong Kong 8.902
US - Stati Uniti d'America 5.820
IT - Italia 2.546
SG - Singapore 505
CN - Cina 476
BR - Brasile 300
RU - Federazione Russa 293
FR - Francia 278
UA - Ucraina 247
DE - Germania 211
VN - Vietnam 183
IE - Irlanda 151
TR - Turchia 120
GB - Regno Unito 111
NL - Olanda 91
KR - Corea 78
FI - Finlandia 76
CA - Canada 53
SE - Svezia 49
AU - Australia 39
IN - India 36
AT - Austria 30
PH - Filippine 24
PL - Polonia 22
CH - Svizzera 20
ES - Italia 20
AR - Argentina 19
ZA - Sudafrica 19
BD - Bangladesh 18
GR - Grecia 16
MX - Messico 15
CZ - Repubblica Ceca 14
EC - Ecuador 11
JP - Giappone 11
IQ - Iraq 8
IR - Iran 8
TN - Tunisia 8
UZ - Uzbekistan 8
MA - Marocco 7
SA - Arabia Saudita 7
CL - Cile 6
CO - Colombia 6
IL - Israele 6
VE - Venezuela 6
EG - Egitto 4
EU - Europa 4
ID - Indonesia 4
LT - Lituania 4
PK - Pakistan 4
PT - Portogallo 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
AM - Armenia 3
DZ - Algeria 3
HU - Ungheria 3
KE - Kenya 3
MY - Malesia 3
NP - Nepal 3
TW - Taiwan 3
BB - Barbados 2
BG - Bulgaria 2
BO - Bolivia 2
CR - Costa Rica 2
DO - Repubblica Dominicana 2
HN - Honduras 2
LU - Lussemburgo 2
NG - Nigeria 2
PG - Papua Nuova Guinea 2
PY - Paraguay 2
SI - Slovenia 2
SY - Repubblica araba siriana 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
AZ - Azerbaigian 1
BE - Belgio 1
BN - Brunei Darussalam 1
BY - Bielorussia 1
DK - Danimarca 1
GM - Gambi 1
GT - Guatemala 1
JM - Giamaica 1
KH - Cambogia 1
KW - Kuwait 1
KZ - Kazakistan 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LI - Liechtenstein 1
LK - Sri Lanka 1
MC - Monaco 1
MD - Moldavia 1
MN - Mongolia 1
OM - Oman 1
PA - Panama 1
PE - Perù 1
PF - Polinesia Francese 1
RO - Romania 1
RS - Serbia 1
TH - Thailandia 1
UY - Uruguay 1
Totale 20.973
Città #
Hong Kong 8.898
Ann Arbor 1.138
Dallas 800
Chandler 507
Houston 431
Princeton 401
Wilmington 358
Woodbridge 344
Salerno 333
Jacksonville 329
Ashburn 198
Singapore 195
Rome 184
Dublin 137
Naples 130
Fisciano 103
Milan 103
Dong Ket 93
Beijing 91
Izmir 88
Munich 86
Andover 84
Dearborn 77
Moscow 67
Nanjing 67
Boardman 55
Pellezzano 51
Florence 48
Turin 46
Los Angeles 44
Ho Chi Minh City 34
Bologna 33
Fairfield 31
L’Aquila 31
Mestre 31
Palermo 30
Shenyang 29
Nanchang 27
The Dalles 27
Ottawa 25
Hebei 21
Norwalk 21
Vienna 21
Cava 19
New York 19
Jiaxing 18
Pescara 18
Seattle 18
São Paulo 18
Brooklyn 17
Cambridge 17
Columbus 17
Hanoi 17
Padova 17
Turku 17
Bari 16
Pune 16
Quezon City 16
Santa Clara 16
Warsaw 16
Nuremberg 15
Redwood City 15
Amsterdam 14
Brisbane 14
Catania 14
Council Bluffs 14
Dumlupinar 13
Düsseldorf 13
Brno 12
San Diego 12
Tianjin 12
Changsha 11
Montreal 11
Spinea 11
Washington 11
Boston 10
Cagliari 10
Chicago 10
Melbourne 10
Napoli 10
Phoenix 10
Rio de Janeiro 10
San Francisco 10
San Pietro Mussolino 10
Sarno 10
Seoul 10
Durban 9
London 9
Nola 9
San Cesareo 9
Toronto 9
Venice 9
Ancona 8
Belo Horizonte 8
Bolzano 8
Castellabate 8
Dhaka 8
Genoa 8
Iesi 8
San Giuseppe Vesuviano 8
Totale 16.559
Nome #
Creation and delivery of complex learning experiences: The ELeGI approach 866
PROMOTING THE PEER FEEDBACK AT UNIVERSITY: THEORETICAL MODELS AND BEST PRACTICES 723
Adaptive feedback improving learningful conversation at workplace 640
Prerequisiti della lettura: valutare la consapevolezza fonologica 635
A Recommender System for Learning Goals 612
Progettare in modalità blended le attività laboratoriali all’università. I risultati di una esperienza nel laboratorio di Tecnologie Didattiche. 529
Il modello didattico-progettuale del laboratorio di Tecnologie Didattiche 513
LIA: an Intelligent Advisor for e-Learning 511
THE POTENTIAL OF EXPERIENTIAL DESIGN MODEL AT UNIVERSITY 490
“Porto di Parole”: da festival dal vivo a manifestazione on-line - “Porto di Parole”: from live festival to online event 459
Didattica e key competences: autoregolazione e controllo nella definizione degli obiettivi didattici. Gli OFAL in MatematicaFacile.it 454
Design and execution of dynamic collaborative learning experiences 454
La qualità del video nel processo di insegnamento-apprendimento 401
Design and execution of dynamic collaborative learning experiences 390
ONLINE EVALUATION IN THE MASSIVE COURSES 385
The Grid for Learning 360
Il problem solving collaborativo nella scuola primaria: attuale stato dell’arte 349
Dall’assessment of learning al peer assessment: l’attivazione di strategie regolative in un corso di laurea magistrale. 336
Progettazione, valutazione e sperimentazione nei contesti educativi 313
A city-scale situation-aware adaptive learning system 299
A smart methodology to improve the story-building process 296
Leggere i dati per mitigare la dispersione scolastica implicita 284
Analysis of Open Innovation Intermediaries Platforms by considering the Smart Service System perspective 284
DISTANCE LEARNING: PLANNING OF MASSIVE OPEN ONLINE COURSES 278
Design patterns for secure Virtual Organization Management Architecture 236
DISTANCE LEARNING IN HIGHER EDUCATION DURING EMERGENCY REMOTE TEACHING: AN ANALYSIS OF TEACHING PRACTICES 231
L’Effective Teaching Questionnaire (ETQ 3) 214
Improvements of Decision Support Systems for Public Administrations via a mechanism of co-creation of value 199
The SIRET training platform: Facing the dropout phenomenon of MOOC environments 188
Teoria dell’Autodeterminazione e Didattica per Progetti: un percorso di Ricerca-Formazione per potenziare la motivazione all’apprendimento 182
Automatic Generation of Assessment Objects and Remedial Works for MOOCs 163
Evidenze scientifiche ed insegnamento della lettura. Perché una alfabetizzazione fono-sillabica strutturata è necessaria per tutti i bambini 163
A SKOS-based framework for Subject Ontologies to improve learning experiences 148
ADAPTIVE FEEDBACK IMPROVING LEARNINGFUL CONVERSATIONS AT WORKPLACE 144
A BLENDED PROFESSIONAL TRAINING EXPERIENCE 144
The Learning Grid Handbook – Concepts, Technologies and Applications 142
An Approach To Personalized e-Learning 142
Monitoraggio e valutazione nell’e-learning - E-learning monitoring and evaluation 141
The competence management to improve the learning engagement 137
Automatic extraction of metadata from learning objects 135
A personality based adaptive approach for information systems 135
Unlocking Serendipitous Learning by means of Social Semantic Web 133
An Experience-based Decision Support System for Supporting Governance in Enterprise 133
Tecnologie didattiche, innovazioni metodologiche ed apprendimento. Un’indagine esplorativa. 132
Formazione degli insegnanti alla didattica efficace. Come orientare l’osservazione e il cambiamento delle pratiche in classe? Training of teachers in effective teaching. How to orient the observation and the change of practices in the classroom? 132
From Classic User Modeling to Scrutable User Modeling 131
Lifelong learning: quadro politico e opportunità educative 131
Federated Identity Management in Mobile Dynamic Virtual Organizations 127
ELeGI as enabling architecture for e-learning 2.0 126
e-Learning e apprendimento manageriale 124
A System for Adaptive Platform-Independent Mobile Learning 124
Personalized learning in mathematics 124
A research initiative on the construction of innovative environments for teaching and learning. Montessori and Munari based psycho-pedagogical insights in computers and human behavior for the “new school” 121
CADDIE and IWT: Two different ontology-based approaches to anytime, anywhere and anybody learning 116
Educational Modelling and Service Composition on the Learning Grid 112
Le declinazioni pratico-operative della valutazione nella scuola primaria 111
Supporting learning object repository by automatic extraction of metadata 111
Improving learning in primary schools 110
Ontology-based system for Enterprise 2.0 109
Matematicafacile.it: Apprendimento personalizzato con Mathematica e IWT 109
L’uso dei video per il miglioramento dei processi formativi 109
A Grid Based IMS Learning Design Player: the ELeGI Case Study 108
Customized educative and training paths in a m-learning system 106
Grid Technologies to Support B2B Collaboration 106
Video-documentare l’azione in situazione: il lavoro di gruppo nel laboratorio Rimedi@ The videos to document actions in situations: the workgroups in the Rimedi@ Lab 103
Ontology extraction from existing educational content to improve personalized e-Learning experiences 102
Cause e soluzioni della dispersione scolastica in Campania: le determinanti delle opinioni di studenti ed insegnanti 102
Personalized learning in mathematics 100
Using Neural Networks for wine identification 98
E-Learning at work in the knowledge virtual enterprise 98
Itinerari didattici per lo sviluppo del pensiero computazionale 97
HOW TO IMPROVE VISUAL-SPATIAL SKILLS THROUGH A DIGITAL ENHANCEMENT PROGRAM-Proceedings 97
Grid Technologies To Support B2B Collaboration 94
A Smart Competence-Based Prioritisation for Learning Programmes 92
La valutazione dell’insegnamento come pratica riflessiva condivisa 88
IWT: A Semantic Web-based Educational System 87
Fitted Q-iteration by Functional Networks for control problems 87
Enhancing augmented reality with cognitive and knowledge perspectives: a case study in museum exhibitions 85
Metodi innovativi per la formazione scientifica 84
E-Learning at Work in the Knowledge Virtual Enterprise 83
La didattica per progetti nell'insegnamento di Metodologie e tecniche della ricerca educativa 83
Progettare per l’apprendimento all’università: l’implementazione di un approccio esperienziale 83
Costruire strumenti per lo sviluppo dell’intelligenza visuo-spaziale in età prescolare: il modello software VIEP-app 82
Costruzione e validazione di uno strumento per la valutazione delle abilità inferenziali nella scuola primaria: l’AbInf test 82
User Authentication with Neural Networks 80
La gestione del sovraccarico cognitivo nella scuola primaria 77
USING COMPUTER LAB TRACE ANALYTICS TO SUPPORT LEARNERS' ENGAGEMENT IN LABORATORY ACTIVITIES 75
The augmented reality in the professional development: a systematic map 70
The school-family relationship during and after Covid-19: potentialities and criticalities 69
How To Improve Visual-Spatial Skills Through A Digital Enhancement Program-Abstract 69
LIA: An intelligent advisor for e-learning 68
TURNING THE TEACHER TRAINING TO THE DIGITAL KEY 68
THE READING COMPREHENSION – RECIPROCAL TEACHING PROGRAM TO IMPROVE TEXT UNDERSTANDING: THE IMPACT OF MODELING PRACTICES IN TEACHER TRAINING 67
Il riconoscimento dei crediti formativi universitari: un sistema knowledge-based per supportarne il processo 66
null 66
Un percorso di potenziamento delle abilità inferenziali nella scuola primaria: primi risultati 66
Video-formarsi alla pratica insegnante 65
Learning analytics to support learners and teachers: the navigation among contents as a model to adopt 64
A Knowledge – based Decision System for the Service Quality Improvement in Organizations 61
Online learning environments to stimulate in students the processes of mutual interaction between digital and analog artefacts to enhance student learning 58
Totale 19.366
Categoria #
all - tutte 52.797
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 52.797


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021542 0 0 0 34 73 20 70 0 122 23 73 127
2021/20221.006 30 43 25 44 45 42 35 46 117 92 154 333
2022/20231.357 128 106 33 161 144 246 27 108 221 70 73 40
2023/20241.197 82 95 63 71 178 138 97 68 38 97 123 147
2024/20252.545 76 87 117 163 100 200 268 233 401 212 338 350
2025/202610.801 1.593 4.979 4.015 214 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 21.305