CAMPITIELLO, LUCIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 1.856
AS - Asia 1.180
NA - Nord America 525
SA - Sud America 77
AF - Africa 16
OC - Oceania 2
Totale 3.656
Nazione #
IT - Italia 1.446
HK - Hong Kong 881
US - Stati Uniti d'America 506
SG - Singapore 184
RU - Federazione Russa 135
DE - Germania 77
BR - Brasile 69
CN - Cina 50
NL - Olanda 44
FI - Finlandia 35
FR - Francia 30
IE - Irlanda 30
VN - Vietnam 15
GB - Regno Unito 13
IN - India 12
KR - Corea 10
AT - Austria 8
ES - Italia 8
GR - Grecia 7
TH - Thailandia 7
CA - Canada 6
CZ - Repubblica Ceca 6
JP - Giappone 6
MX - Messico 6
CH - Svizzera 5
ZA - Sudafrica 5
AR - Argentina 4
DZ - Algeria 4
UA - Ucraina 4
CU - Cuba 3
MY - Malesia 3
PH - Filippine 3
SE - Svezia 3
BD - Bangladesh 2
DO - Repubblica Dominicana 2
PE - Perù 2
PL - Polonia 2
TW - Taiwan 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AL - Albania 1
AU - Australia 1
BB - Barbados 1
CI - Costa d'Avorio 1
EG - Egitto 1
ET - Etiopia 1
IQ - Iraq 1
JO - Giordania 1
KE - Kenya 1
LT - Lituania 1
MA - Marocco 1
NR - Nauru 1
RO - Romania 1
SN - Senegal 1
SR - Suriname 1
TJ - Tagikistan 1
TN - Tunisia 1
TR - Turchia 1
TT - Trinidad e Tobago 1
VE - Venezuela 1
Totale 3.656
Città #
Hong Kong 879
Rome 136
Chandler 134
Naples 133
Singapore 87
Fisciano 80
Ashburn 63
Munich 56
Salerno 56
Princeton 53
Bari 43
Milan 43
Palermo 30
Moscow 27
Turku 26
Arcore 25
Beijing 20
Dublin 20
Messina 18
Turin 18
Catania 17
Los Angeles 17
Brescia 16
Pomigliano d'Arco 14
Dallas 13
Florence 13
Modena 13
San Valentino Torio 13
Amsterdam 12
Vasto 12
Palma Campania 11
Pune 11
Seattle 11
Bologna 10
Nocera Superiore 10
Atlanta 9
Nuremberg 9
San Nicola la Strada 9
Verona 9
Washington 9
Bergamo 8
Somma Vesuviana 8
Genoa 7
Hanoi 7
Nola 7
Sarno 7
São Paulo 7
Urbino 7
Venice 7
Afragola 6
Brooklyn 6
Galbiate 6
Helsinki 6
Montecalvo Irpino 6
Siena 6
Ancona 5
Andover 5
Caivano 5
Comiziano 5
Giugliano in Campania 5
Lecce 5
L’Aquila 5
Marsala 5
Orta di Atella 5
Pescara 5
Rio de Janeiro 5
Seoul 5
Vomero 5
Assago 4
Bangkok 4
Barcelona 4
Boardman 4
Brno 4
Capaccio 4
Castellammare di Stabia 4
Cesa 4
Council Bluffs 4
Crispano 4
Gatteo 4
Guangzhou 4
Lamezia Terme 4
Lausanne 4
Monterubbiano 4
Pagani 4
Pignataro Maggiore 4
Torre del Greco 4
Villa Carcina 4
Acerra 3
Acquaviva delle Fonti 3
Altamura 3
Arienzo 3
Arpino 3
Bang Bai Mai 3
Battipaglia 3
Bellusco 3
Bernezzo 3
Bitetto 3
Brugherio 3
Cape Town 3
Capoterra 3
Totale 2.466
Nome #
A Case Study of “3D Dice” as a Possible Training for Perspective-Taking Skills: Perspective Taking, Frog Test, and edugames – Possible Relationships 858
asd-Robot: un robot stampato in 3D per i bambini con disturbo dello spettro autistico che adotta un approccio educativo inclusivo 536
null 270
Co-designing Immersive and Inclusive Virtual Museum with children and People with Disabilities: a Pilot Study 117
Designing a graphic-music alphabet as a possible tool to promote reading skills in students at risk of dyslexia in primary school 106
Lo sviluppo delle social Skills in bambini con disturbo dello Spettro Autistico. L'ASD-robot 99
FROM PRESENCE TO DISTANCE IN MUSEUM EDUCATION: THE USE OF ARCHAEOLOGICAL FINDS TO CREATE DIGITAL ASSETS THROUGH 3D SCANNING 96
ASD-ROBOT AS AN EDUCATIONAL TOOL FOR AUTISM SPECTRUM DISORDER LEARNING ACTIONS 90
Tecnologie per l'inclusione e Media Education 73
Lab-H: A Laboratory to Develop 3D Printable Inclusive Open Educational Resources 72
Sviluppare le digital skills negli studenti della scuola secondaria di secondo grado attraverso la stampa 3D dei digital assets di “Un tuffo nel blu” 68
ROBOTICS TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN AUTISTIC CHILDREN 59
Come la stampa 3D della Stanza di Ames può favorire il cambio di prospettiva visuo-spaziale nei discenti e nei docenti 58
EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM 54
Analisi e rimodellizzazione creativa del mondo reale in ambienti virtuali. La scansione 3D di reperti archeologici 52
D-BOX: how to teach binary code using a game in primary school 52
An Edugame as a Didactic Tool for the Development of Executive Functions 49
Turtle Game Stop & Go: Un Edugame per promuovere le funzioni esecutive nei bambini con disabilità 49
La sperimentazione di D-BOX nella scuola primaria per apprendere il codice binario e le potenze del numero 2 47
Design and development of a didactical edugame to foster spatial thinking 47
Dall’Archeologia Sperimentale al Virtuale: percorsi esperienziali per la creazione di digital assets nella didattica museale 44
La didattica museale: tra allestimenti museali, videoinstallazioni e lettura ad alta voce per promuovere le intelligenze multiple 42
Colmare il divario tra Scuola e Storia: il Progetto Scan Italy 37
Augmented reality to promote cultural accessibility 36
EDUCATION IN THE METAVERSE: AMIDST THE VIRTUAL AND REALITY 35
MAXIMISING ACCESSIBILITY IN MUSEUM EDUCATION THROUGH VIRTUAL REALITY: AN INCLUSIVE PERSPECTIVE 34
Verso una tassonomia inclusiva dei prodotti videoludici 34
MetaWelt: Embodied in Which Body? Simplex Didactics to Live the Web 3.0 33
ASD-ROBOT: AN APPROACH THAT TAKES INTO ACCOUNT THE SENSORIALITY IN THE INTERACTION BETWEEN CHILD, THERAPIST AND ROBOT 31
La Perspective taking e i meccanismi di codifica in ambiente virtuale. 30
Enhancing Cultural Heritage through Extended Reality and 3D Printing: Towards Inclusive and Sustainable Experiences 29
L’importanza degli IN-book per la lettura e la sensibilizzazione culturale: presentazione del progetto “Il tesoro della Mefite” 26
ASD-Robot: how to design a 3D printed robot that takes into account an inclusive education approach for children with Autism Spectrum Disorder 23
EMULATION AND UNDERSTANDING THE EMOTION ACCORDING TO GENERATIVE ARTIFICIAL INTELLIGENCE - CASE STUDY OF EMOTIONAL COMPONENT EXTRACTED FROM VISUAL ARTWORKS 22
EMOBOT: AN ONLINE EDUGAME TO DEVELOP RECOGNITION OF OTHER PEOPLE'S EMOTIONS. 22
Educational robotics studies in Italian scientific journals: A systematic review 22
Engage social skills in children with Autism Spectrum Disorder with ASD-Robot, 21
EXPLORING ONE’S EMOTIONS: THE POTENTIAL OF CHATBOTS FOR TEACHER EMOTIONAL EDUCATION 20
Museum Education 20
Intelligenza Artificiale e realtà aumentata per un apprendimento inclusivo: il museo virtuale SCANITALY 20
Simplexity to Improve Human-Machine Interaction in 3D Virtual Reality 19
The Use of Archaeological Finds to Realize Digital Assets Through 3D Scanning: From Presence to Distance in Museum education 18
TECNOLOGIE IMMERSIVE E DIDATTICA INCLUSIVA Superare le barriere dell’apprendimento attraverso gli ambienti virtuali 18
Artificial Intelligence at school: challenges and opportunities for innovative teaching 17
ASD-Robot: How an Open-Source Robot can Improve Social Skills in Children with ASD 17
DEVELOPING PERSPECTIVE TAKING SKILL THROUGH EDU-GAMING: AN EXPLORATORY STUDY 15
The process of determining an educational research in the technological field understood as a complex and adaptive system: D-BOX as a case study 15
Evaluating and improving Perspective-Taking skill in pupils with ASD using an edugame: a case study 15
ARTIFICIAL INTELLIGENCE, TEXT MINING AND SEMANTIC INDEXING IN THE INVESTIGATION OF TEACHERS' PERSONAL EPISTEMOLOGIES REGARDING THE CONCEPT OF INCLUSION 14
Accessibility, Digital Twins and Philosophy of Design 14
A RESEARCH-ACTION EXPERIENCE WITH FUTURE TEACHERS: REFLECTIVENESS TO ENCOURAGE THE USE OF TECHNOLOGIES IN AN INCLUSIVE KEY 13
INNOVATIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES: A PRE-LIMINARY SURVEY TO DETECT THE ACCESSIBILITY OF THE INCLUSIVE VIRTUAL MUSEUM 13
Schiavo, F., Campitiello, L., Todino, M. D., & Di Tore, P. A. (2024). Educational robots, emotion recognition and ASD: New horizons in special education 11
EXPLORING THE POTENTIAL OF VIRTUAL AND AUGMENTED REALITY TECHNOLOGIES IN MUSEUM EDUCATION: A CONTRIBUTION TO CULTURAL 11
Emobot Character: Tecnologie Semplesse per favorire lo sviluppo delle social skills in studenti con disturbo dello spettro autistico 11
Metaverso e Realtà dell’Educazione, a cura di Salvatore Colazzo e Roberto Maragliano, Studium Edizioni, 2022 11
El Cuerpo Es el Texto: Inteligencia Artificial, Textualidad, Corporeidad y Ciudadanía Algorítmica 10
Intelligenza Artificiale e realtà aumentata per un apprendimento inclusivo: il museo virtuale SCANITALY 10
Non-player Character Smart in Virtual Learning Environment: Empowering Education Through Artificial Intelligence 10
Theory of mind: “Leggere la mente” per comprendere gli stati mentali altrui 8
EDUCATIONAL ROBOT WITH ARTIFICIAL INTELLIGENCE TO PROMOTE SOCIAL-EMOTIONAL LEARNING IN CHILDREN WITH AUTISM 8
Didattica innovativa e stampa 3D per migliorare l’accessibilità dei bambini con disabilità visiva nella scuola primaria. 6
ESPLORARE LE PROPRIE EMOZIONI: IL POTENZIALE DEI CHATBOT PER L'EDUCAZIONE EMOTIVA DEGLI INSEGNANTI 5
Todino, M.D., Campitiello, L., Caldarelli, A., & Di Tore, S. (2022). La didattica museale: tra allestimenti museali, videoinstallazioni e lettura ad alta voce per promuovere le intelligenze multiple. 5
INTELLIGENZA ARTIFICIALE E REALTÀ AUMENTATA PER UN APPRENDIMENTO INCLUSIVO: IL MUSEO VIRTUALE SCANITALY 5
La tutela e la promozione del patrimonio culturale attraverso la scansione 3D dei reperti archeologici 5
Promuovere il patrimonio culturale e l’inclusione a scuola tramite la realtà aumentata e l’intelligenza artificiale generativa: il progetto ScanItaly 4
Bridging Tradition and Innovation: Transformative Educational Practices in Museums with AI and VR 2
Totale 3.743
Categoria #
all - tutte 11.904
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 11.904


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2021/2022174 0 0 0 0 0 12 3 15 3 0 79 62
2022/2023406 19 32 15 43 36 57 33 35 52 22 34 28
2023/2024828 29 72 74 53 56 64 68 53 58 124 81 96
2024/20252.132 43 25 43 77 103 88 184 134 221 131 170 913
2025/2026203 203 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 3.743