CAMPITIELLO, LUCIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 1.648
NA - Nord America 448
AS - Asia 237
SA - Sud America 55
AF - Africa 12
Totale 2.400
Nazione #
IT - Italia 1.337
US - Stati Uniti d'America 436
SG - Singapore 140
RU - Federazione Russa 135
BR - Brasile 49
CN - Cina 43
NL - Olanda 43
IE - Irlanda 30
DE - Germania 28
FR - Francia 21
HK - Hong Kong 14
IN - India 11
FI - Finlandia 9
ES - Italia 8
GB - Regno Unito 8
GR - Grecia 7
KR - Corea 7
TH - Thailandia 7
AT - Austria 6
CH - Svizzera 5
CZ - Repubblica Ceca 4
DZ - Algeria 4
JP - Giappone 4
MX - Messico 4
AR - Argentina 3
CA - Canada 3
CU - Cuba 3
MY - Malesia 3
PH - Filippine 3
UA - Ucraina 3
ZA - Sudafrica 3
DO - Repubblica Dominicana 2
PE - Perù 2
SE - Svezia 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AL - Albania 1
BD - Bangladesh 1
CI - Costa d'Avorio 1
EG - Egitto 1
IQ - Iraq 1
KE - Kenya 1
MA - Marocco 1
RO - Romania 1
SN - Senegal 1
TW - Taiwan 1
VE - Venezuela 1
VN - Vietnam 1
Totale 2.400
Città #
Chandler 134
Rome 130
Naples 126
Fisciano 65
Singapore 61
Ashburn 55
Princeton 53
Salerno 52
Bari 43
Milan 41
Moscow 27
Palermo 27
Arcore 25
Dublin 20
Catania 17
Brescia 16
Turin 16
Pomigliano d'Arco 14
Beijing 13
Los Angeles 13
Modena 13
San Valentino Torio 13
Amsterdam 12
Hong Kong 12
Vasto 12
Florence 11
Messina 11
Palma Campania 11
Pune 11
Nocera Superiore 10
Dallas 9
Munich 9
San Nicola la Strada 9
Washington 9
Bergamo 8
Bologna 8
Seattle 8
Somma Vesuviana 8
Genoa 7
Nuremberg 7
Sarno 7
Urbino 7
Atlanta 6
Helsinki 6
Montecalvo Irpino 6
Nola 6
Siena 6
São Paulo 6
Venice 6
Verona 6
Ancona 5
Andover 5
Caivano 5
Giugliano in Campania 5
Lecce 5
L’Aquila 5
Marsala 5
Orta di Atella 5
Pescara 5
Rio de Janeiro 5
Seoul 5
Vomero 5
Afragola 4
Assago 4
Bangkok 4
Barcelona 4
Boardman 4
Brno 4
Castellammare di Stabia 4
Cesa 4
Council Bluffs 4
Crispano 4
Gatteo 4
Guangzhou 4
Lamezia Terme 4
Lausanne 4
Monterubbiano 4
Pagani 4
Pignataro Maggiore 4
Torre del Greco 4
Villa Carcina 4
Acerra 3
Acquaviva delle Fonti 3
Altamura 3
Arienzo 3
Arpino 3
Bang Bai Mai 3
Battipaglia 3
Bellusco 3
Bernezzo 3
Brugherio 3
Capaccio 3
Cape Town 3
Capoterra 3
Carbonera 3
Cardito 3
Casalnuovo di Napoli 3
Cava De' Tirreni 3
Corinaldo 3
Dalmine 3
Totale 1.401
Nome #
asd-Robot: un robot stampato in 3D per i bambini con disturbo dello spettro autistico che adotta un approccio educativo inclusivo 501
INTELLIGENZA ARTIFICIALE E REALTÀ AUMENTATA PER UN APPRENDIMENTO INCLUSIVO: IL MUSEO VIRTUALE SCANITALY 254
Co-designing Immersive and Inclusive Virtual Museum with children and People with Disabilities: a Pilot Study 103
Designing a graphic-music alphabet as a possible tool to promote reading skills in students at risk of dyslexia in primary school 103
FROM PRESENCE TO DISTANCE IN MUSEUM EDUCATION: THE USE OF ARCHAEOLOGICAL FINDS TO CREATE DIGITAL ASSETS THROUGH 3D SCANNING 91
Lo sviluppo delle social Skills in bambini con disturbo dello Spettro Autistico. L'ASD-robot 90
ASD-ROBOT AS AN EDUCATIONAL TOOL FOR AUTISM SPECTRUM DISORDER LEARNING ACTIONS 84
Tecnologie per l'inclusione e Media Education 67
Sviluppare le digital skills negli studenti della scuola secondaria di secondo grado attraverso la stampa 3D dei digital assets di “Un tuffo nel blu” 65
Lab-H: A Laboratory to Develop 3D Printable Inclusive Open Educational Resources 63
ROBOTICS TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN AUTISTIC CHILDREN 55
EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM 48
Come la stampa 3D della Stanza di Ames può favorire il cambio di prospettiva visuo-spaziale nei discenti e nei docenti 48
Analisi e rimodellizzazione creativa del mondo reale in ambienti virtuali. La scansione 3D di reperti archeologici 47
La sperimentazione di D-BOX nella scuola primaria per apprendere il codice binario e le potenze del numero 2 46
D-BOX: how to teach binary code using a game in primary school 45
Design and development of a didactical edugame to foster spatial thinking 44
Turtle Game Stop & Go: Un Edugame per promuovere le funzioni esecutive nei bambini con disabilità 41
La didattica museale: tra allestimenti museali, videoinstallazioni e lettura ad alta voce per promuovere le intelligenze multiple 40
Dall’Archeologia Sperimentale al Virtuale: percorsi esperienziali per la creazione di digital assets nella didattica museale 36
An Edugame as a Didactic Tool for the Development of Executive Functions 35
A Case Study of “3D Dice” as a Possible Training for Perspective-Taking Skills: Perspective Taking, Frog Test, and edugames – Possible Relationships 35
EDUCATION IN THE METAVERSE: AMIDST THE VIRTUAL AND REALITY 31
MAXIMISING ACCESSIBILITY IN MUSEUM EDUCATION THROUGH VIRTUAL REALITY: AN INCLUSIVE PERSPECTIVE 30
Verso una tassonomia inclusiva dei prodotti videoludici 29
Augmented reality to promote cultural accessibility 28
La Perspective taking e i meccanismi di codifica in ambiente virtuale. 23
ASD-ROBOT: AN APPROACH THAT TAKES INTO ACCOUNT THE SENSORIALITY IN THE INTERACTION BETWEEN CHILD, THERAPIST AND ROBOT 23
MetaWelt: Embodied in Which Body? Simplex Didactics to Live the Web 3.0 22
Colmare il divario tra Scuola e Storia: il Progetto Scan Italy 22
EMOBOT: AN ONLINE EDUGAME TO DEVELOP RECOGNITION OF OTHER PEOPLE'S EMOTIONS. 21
Engage social skills in children with Autism Spectrum Disorder with ASD-Robot, 20
Simplexity to Improve Human-Machine Interaction in 3D Virtual Reality 18
L’importanza degli IN-book per la lettura e la sensibilizzazione culturale: presentazione del progetto “Il tesoro della Mefite” 18
Museum Education 18
Intelligenza Artificiale e realtà aumentata per un apprendimento inclusivo: il museo virtuale SCANITALY 17
The Use of Archaeological Finds to Realize Digital Assets Through 3D Scanning: From Presence to Distance in Museum education 16
DEVELOPING PERSPECTIVE TAKING SKILL THROUGH EDU-GAMING: AN EXPLORATORY STUDY 14
ASD-Robot: how to design a 3D printed robot that takes into account an inclusive education approach for children with Autism Spectrum Disorder 14
EMULATION AND UNDERSTANDING THE EMOTION ACCORDING TO GENERATIVE ARTIFICIAL INTELLIGENCE - CASE STUDY OF EMOTIONAL COMPONENT EXTRACTED FROM VISUAL ARTWORKS 13
The process of determining an educational research in the technological field understood as a complex and adaptive system: D-BOX as a case study 13
TECNOLOGIE IMMERSIVE E DIDATTICA INCLUSIVA Superare le barriere dell’apprendimento attraverso gli ambienti virtuali 13
Educational robotics studies in Italian scientific journals: A systematic review 13
Evaluating and improving Perspective-Taking skill in pupils with ASD using an edugame: a case study 12
ASD-Robot: How an Open-Source Robot can Improve Social Skills in Children with ASD 11
Metaverso e Realtà dell’Educazione, a cura di Salvatore Colazzo e Roberto Maragliano, Studium Edizioni, 2022 11
Enhancing Cultural Heritage through Extended Reality and 3D Printing: Towards Inclusive and Sustainable Experiences 10
EXPLORING ONE’S EMOTIONS: THE POTENTIAL OF CHATBOTS FOR TEACHER EMOTIONAL EDUCATION 9
Theory of mind: “Leggere la mente” per comprendere gli stati mentali altrui 8
ARTIFICIAL INTELLIGENCE, TEXT MINING AND SEMANTIC INDEXING IN THE INVESTIGATION OF TEACHERS' PERSONAL EPISTEMOLOGIES REGARDING THE CONCEPT OF INCLUSION 7
Non-player Character Smart in Virtual Learning Environment: Empowering Education Through Artificial Intelligence 7
A RESEARCH-ACTION EXPERIENCE WITH FUTURE TEACHERS: REFLECTIVENESS TO ENCOURAGE THE USE OF TECHNOLOGIES IN AN INCLUSIVE KEY 6
EXPLORING THE POTENTIAL OF VIRTUAL AND AUGMENTED REALITY TECHNOLOGIES IN MUSEUM EDUCATION: A CONTRIBUTION TO CULTURAL 6
Accessibility, Digital Twins and Philosophy of Design 6
EDUCATIONAL ROBOT WITH ARTIFICIAL INTELLIGENCE TO PROMOTE SOCIAL-EMOTIONAL LEARNING IN CHILDREN WITH AUTISM 6
Todino, M.D., Campitiello, L., Caldarelli, A., & Di Tore, S. (2022). La didattica museale: tra allestimenti museali, videoinstallazioni e lettura ad alta voce per promuovere le intelligenze multiple. 5
Schiavo, F., Campitiello, L., Todino, M. D., & Di Tore, P. A. (2024). Educational robots, emotion recognition and ASD: New horizons in special education 5
INNOVATIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES: A PRE-LIMINARY SURVEY TO DETECT THE ACCESSIBILITY OF THE INCLUSIVE VIRTUAL MUSEUM 4
La tutela e la promozione del patrimonio culturale attraverso la scansione 3D dei reperti archeologici 4
Emobot Character: Tecnologie Semplesse per favorire lo sviluppo delle social skills in studenti con disturbo dello spettro autistico 4
Artificial Intelligence at school: challenges and opportunities for innovative teaching 3
Totale 2.481
Categoria #
all - tutte 9.568
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Totale 9.568


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2021/2022174 0 0 0 0 0 12 3 15 3 0 79 62
2022/2023406 19 32 15 43 36 57 33 35 52 22 34 28
2023/2024828 29 72 74 53 56 64 68 53 58 124 81 96
2024/20251.073 43 25 43 77 103 88 184 134 221 131 24 0
Totale 2.481