CAMPITIELLO, LUCIA
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 5.430
EU - Europa 2.074
NA - Nord America 875
SA - Sud America 198
AF - Africa 19
OC - Oceania 2
Totale 8.598
Nazione #
HK - Hong Kong 4.910
IT - Italia 1.600
US - Stati Uniti d'America 844
SG - Singapore 239
BR - Brasile 158
RU - Federazione Russa 137
CN - Cina 100
DE - Germania 100
VN - Vietnam 86
NL - Olanda 48
FR - Francia 39
FI - Finlandia 35
IE - Irlanda 30
AR - Argentina 21
GB - Regno Unito 21
KR - Corea 19
IN - India 16
AT - Austria 14
MX - Messico 13
AE - Emirati Arabi Uniti 12
ES - Italia 10
CA - Canada 9
JP - Giappone 8
GR - Grecia 7
PL - Polonia 7
TH - Thailandia 7
ZA - Sudafrica 7
CZ - Repubblica Ceca 6
ID - Indonesia 6
BD - Bangladesh 5
CH - Svizzera 5
PE - Perù 5
SE - Svezia 5
UA - Ucraina 5
DZ - Algeria 4
TR - Turchia 4
CO - Colombia 3
CU - Cuba 3
MY - Malesia 3
PH - Filippine 3
PY - Paraguay 3
CL - Cile 2
DO - Repubblica Dominicana 2
EC - Ecuador 2
ET - Etiopia 2
IQ - Iraq 2
JO - Giordania 2
LT - Lituania 2
TW - Taiwan 2
UZ - Uzbekistan 2
AL - Albania 1
AU - Australia 1
BB - Barbados 1
BE - Belgio 1
BO - Bolivia 1
CI - Costa d'Avorio 1
EG - Egitto 1
GE - Georgia 1
GT - Guatemala 1
GY - Guiana 1
JM - Giamaica 1
KE - Kenya 1
MA - Marocco 1
NP - Nepal 1
NR - Nauru 1
RO - Romania 1
SN - Senegal 1
SR - Suriname 1
TJ - Tagikistan 1
TL - Timor Orientale 1
TN - Tunisia 1
TT - Trinidad e Tobago 1
VE - Venezuela 1
Totale 8.598
Città #
Hong Kong 4.908
Dallas 287
Naples 161
Rome 146
Chandler 134
Singapore 97
Fisciano 81
Munich 70
Ashburn 69
Salerno 56
Princeton 53
Bari 47
Milan 46
Ho Chi Minh City 32
Palermo 32
Catania 31
Moscow 27
Turku 26
Arcore 25
Los Angeles 24
Hanoi 22
Beijing 21
Dublin 20
Messina 20
Turin 20
Brescia 17
Sarno 17
Bologna 16
São Paulo 15
Florence 14
Pomigliano d'Arco 14
Seoul 14
Modena 13
San Valentino Torio 13
Amsterdam 12
Council Bluffs 12
Seattle 12
Vasto 12
Venice 12
Nuremberg 11
Palma Campania 11
Pune 11
Afragola 10
Atlanta 10
Nocera Superiore 10
Washington 10
Capaccio 9
San Nicola la Strada 9
Verona 9
Bergamo 8
Brooklyn 8
Rio de Janeiro 8
Somma Vesuviana 8
Genoa 7
Giugliano in Campania 7
Nola 7
Urbino 7
Warsaw 7
Al Ain City 6
Galbiate 6
Helsinki 6
Mascalucia 6
Mexico City 6
Montecalvo Irpino 6
New York 6
Siano 6
Siena 6
Ancona 5
Andover 5
Caivano 5
Comiziano 5
Dubai 5
Lecce 5
L’Aquila 5
Marsala 5
Orta di Atella 5
Pagani 5
Parma 5
Pescara 5
Porto Alegre 5
Tokyo 5
Vienna 5
Vomero 5
Arezzo 4
Assago 4
Bahía Blanca 4
Bangkok 4
Barcelona 4
Boardman 4
Boston 4
Brno 4
Campinas 4
Castellammare di Stabia 4
Cesa 4
Charlotte 4
Chennai 4
Chicago 4
Como 4
Crispano 4
Frankfurt am Main 4
Totale 7.017
Nome #
A Case Study of “3D Dice” as a Possible Training for Perspective-Taking Skills: Perspective Taking, Frog Test, and edugames – Possible Relationships 2.251
asd-Robot: un robot stampato in 3D per i bambini con disturbo dello spettro autistico che adotta un approccio educativo inclusivo 585
Come la stampa 3D della Stanza di Ames può favorire il cambio di prospettiva visuo-spaziale nei discenti e nei docenti 568
ASD-ROBOT AS AN EDUCATIONAL TOOL FOR AUTISM SPECTRUM DISORDER LEARNING ACTIONS 364
Schiavo, F., Campitiello, L., Todino, M. D., & Di Tore, P. A. (2024). Educational robots, emotion recognition and ASD: New horizons in special education 362
null 270
Sviluppare le digital skills negli studenti della scuola secondaria di secondo grado attraverso la stampa 3D dei digital assets di “Un tuffo nel blu” 237
MAXIMISING ACCESSIBILITY IN MUSEUM EDUCATION THROUGH VIRTUAL REALITY: AN INCLUSIVE PERSPECTIVE 185
Enhancing Cultural Heritage through Extended Reality and 3D Printing: Towards Inclusive and Sustainable Experiences 178
Turtle Game Stop & Go: Un Edugame per promuovere le funzioni esecutive nei bambini con disabilità 164
Colmare il divario tra Scuola e Storia: il Progetto Scan Italy 163
D-BOX: how to teach binary code using a game in primary school 162
FROM PRESENCE TO DISTANCE IN MUSEUM EDUCATION: THE USE OF ARCHAEOLOGICAL FINDS TO CREATE DIGITAL ASSETS THROUGH 3D SCANNING 149
Co-designing Immersive and Inclusive Virtual Museum with children and People with Disabilities: a Pilot Study 142
Designing a graphic-music alphabet as a possible tool to promote reading skills in students at risk of dyslexia in primary school 118
Lab-H: A Laboratory to Develop 3D Printable Inclusive Open Educational Resources 117
Lo sviluppo delle social Skills in bambini con disturbo dello Spettro Autistico. L'ASD-robot 112
Non-player Character Smart in Virtual Learning Environment: Empowering Education Through Artificial Intelligence 107
MetaWelt: Embodied in Which Body? Simplex Didactics to Live the Web 3.0 104
EDUCATIONAL ROBOT WITH ARTIFICIAL INTELLIGENCE TO PROMOTE SOCIAL-EMOTIONAL LEARNING IN CHILDREN WITH AUTISM 103
La Perspective taking e i meccanismi di codifica in ambiente virtuale. 99
An Edugame as a Didactic Tool for the Development of Executive Functions 97
INTELLIGENZA ARTIFICIALE E REALTÀ AUMENTATA PER UN APPRENDIMENTO INCLUSIVO: IL MUSEO VIRTUALE SCANITALY 97
Didattica innovativa e stampa 3D per migliorare l’accessibilità dei bambini con disabilità visiva nella scuola primaria. 95
Tecnologie per l'inclusione e Media Education 80
El Cuerpo Es el Texto: Inteligencia Artificial, Textualidad, Corporeidad y Ciudadanía Algorítmica 79
EMOBOT: AN ONLINE EDUGAME TO DEVELOP RECOGNITION OF OTHER PEOPLE'S EMOTIONS. 75
EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM 73
ASD-ROBOT: AN APPROACH THAT TAKES INTO ACCOUNT THE SENSORIALITY IN THE INTERACTION BETWEEN CHILD, THERAPIST AND ROBOT 71
Analisi e rimodellizzazione creativa del mondo reale in ambienti virtuali. La scansione 3D di reperti archeologici 70
ROBOTICS TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN AUTISTIC CHILDREN 69
Museum Education 62
Dall’Archeologia Sperimentale al Virtuale: percorsi esperienziali per la creazione di digital assets nella didattica museale 62
Augmented reality to promote cultural accessibility 61
Evaluating and improving Perspective-Taking skill in pupils with ASD using an edugame: a case study 58
Design and development of a didactical edugame to foster spatial thinking 52
La sperimentazione di D-BOX nella scuola primaria per apprendere il codice binario e le potenze del numero 2 50
La didattica museale: tra allestimenti museali, videoinstallazioni e lettura ad alta voce per promuovere le intelligenze multiple 48
EDUCATION IN THE METAVERSE: AMIDST THE VIRTUAL AND REALITY 48
Emobot Character: Tecnologie Semplesse per favorire lo sviluppo delle social skills in studenti con disturbo dello spettro autistico 47
Educational robotics studies in Italian scientific journals: A systematic review 46
Artificial Intelligence at school: challenges and opportunities for innovative teaching 42
Verso una tassonomia inclusiva dei prodotti videoludici 42
Intelligenza Artificiale e realtà aumentata per un apprendimento inclusivo: il museo virtuale SCANITALY 42
Promuovere il patrimonio culturale e l’inclusione a scuola tramite la realtà aumentata e l’intelligenza artificiale generativa: il progetto ScanItaly 41
A RESEARCH-ACTION EXPERIENCE WITH FUTURE TEACHERS: REFLECTIVENESS TO ENCOURAGE THE USE OF TECHNOLOGIES IN AN INCLUSIVE KEY 38
ASD-Robot: how to design a 3D printed robot that takes into account an inclusive education approach for children with Autism Spectrum Disorder 37
L’importanza degli IN-book per la lettura e la sensibilizzazione culturale: presentazione del progetto “Il tesoro della Mefite” 37
EXPLORING ONE’S EMOTIONS: THE POTENTIAL OF CHATBOTS FOR TEACHER EMOTIONAL EDUCATION 36
INNOVATIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES: A PRE-LIMINARY SURVEY TO DETECT THE ACCESSIBILITY OF THE INCLUSIVE VIRTUAL MUSEUM 36
Engage social skills in children with Autism Spectrum Disorder with ASD-Robot, 36
ESPLORARE LE PROPRIE EMOZIONI: IL POTENZIALE DEI CHATBOT PER L'EDUCAZIONE EMOTIVA DEGLI INSEGNANTI 35
Accessibility, Digital Twins and Philosophy of Design 31
The process of determining an educational research in the technological field understood as a complex and adaptive system: D-BOX as a case study 29
EMULATION AND UNDERSTANDING THE EMOTION ACCORDING TO GENERATIVE ARTIFICIAL INTELLIGENCE - CASE STUDY OF EMOTIONAL COMPONENT EXTRACTED FROM VISUAL ARTWORKS 28
Bridging Tradition and Innovation: Transformative Educational Practices in Museums with AI and VR 27
Enhancing Digital Learning: The Role of NPC Managed Virtual Educational Environments 27
Intelligenza Artificiale e realtà aumentata per un apprendimento inclusivo: il museo virtuale SCANITALY 26
DEVELOPING PERSPECTIVE TAKING SKILL THROUGH EDU-GAMING: AN EXPLORATORY STUDY 24
The Use of Archaeological Finds to Realize Digital Assets Through 3D Scanning: From Presence to Distance in Museum education 24
La tutela e la promozione del patrimonio culturale attraverso la scansione 3D dei reperti archeologici 24
ASD-Robot: How an Open-Source Robot can Improve Social Skills in Children with ASD 23
ARTIFICIAL INTELLIGENCE, TEXT MINING AND SEMANTIC INDEXING IN THE INVESTIGATION OF TEACHERS' PERSONAL EPISTEMOLOGIES REGARDING THE CONCEPT OF INCLUSION 23
Simplexity to Improve Human-Machine Interaction in 3D Virtual Reality 23
EXPLORING THE POTENTIAL OF VIRTUAL AND AUGMENTED REALITY TECHNOLOGIES IN MUSEUM EDUCATION: A CONTRIBUTION TO CULTURAL 22
TECNOLOGIE IMMERSIVE E DIDATTICA INCLUSIVA Superare le barriere dell’apprendimento attraverso gli ambienti virtuali 21
Theory of mind: “Leggere la mente” per comprendere gli stati mentali altrui 12
Metaverso e Realtà dell’Educazione, a cura di Salvatore Colazzo e Roberto Maragliano, Studium Edizioni, 2022 12
Todino, M.D., Campitiello, L., Caldarelli, A., & Di Tore, S. (2022). La didattica museale: tra allestimenti museali, videoinstallazioni e lettura ad alta voce per promuovere le intelligenze multiple. 8
Totale 8.686
Categoria #
all - tutte 19.424
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 19.424


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2021/2022174 0 0 0 0 0 12 3 15 3 0 79 62
2022/2023406 19 32 15 43 36 57 33 35 52 22 34 28
2023/2024828 29 72 74 53 56 64 68 53 58 124 81 96
2024/20252.132 43 25 43 77 103 88 184 134 221 131 170 913
2025/20265.146 1.639 1.995 1.359 153 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 8.686