CAMPITIELLO, LUCIA
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 5.888
EU - Europa 2.259
NA - Nord America 1.085
SA - Sud America 283
AF - Africa 31
OC - Oceania 2
Totale 9.548
Nazione #
HK - Hong Kong 4.913
IT - Italia 1.734
US - Stati Uniti d'America 1.038
SG - Singapore 505
BR - Brasile 224
CN - Cina 184
RU - Federazione Russa 140
VN - Vietnam 137
DE - Germania 101
NL - Olanda 55
FR - Francia 47
FI - Finlandia 37
GB - Regno Unito 33
IE - Irlanda 31
AR - Argentina 30
IN - India 26
KR - Corea 20
MX - Messico 20
CA - Canada 18
AE - Emirati Arabi Uniti 16
ES - Italia 16
JP - Giappone 15
AT - Austria 14
BD - Bangladesh 13
ID - Indonesia 13
PL - Polonia 12
ZA - Sudafrica 12
IQ - Iraq 9
GR - Grecia 7
SE - Svezia 7
TH - Thailandia 7
CZ - Repubblica Ceca 6
PE - Perù 6
TR - Turchia 6
UA - Ucraina 6
CH - Svizzera 5
CO - Colombia 5
DZ - Algeria 5
EC - Ecuador 5
CL - Cile 3
CU - Cuba 3
EG - Egitto 3
JO - Giordania 3
LT - Lituania 3
MA - Marocco 3
MY - Malesia 3
NP - Nepal 3
PH - Filippine 3
PY - Paraguay 3
AL - Albania 2
BO - Bolivia 2
DO - Repubblica Dominicana 2
ET - Etiopia 2
GE - Georgia 2
KE - Kenya 2
TW - Taiwan 2
UY - Uruguay 2
UZ - Uzbekistan 2
AM - Armenia 1
AO - Angola 1
AU - Australia 1
BB - Barbados 1
BE - Belgio 1
CI - Costa d'Avorio 1
GT - Guatemala 1
GY - Guiana 1
IL - Israele 1
IR - Iran 1
JM - Giamaica 1
LV - Lettonia 1
NR - Nauru 1
PK - Pakistan 1
RO - Romania 1
SN - Senegal 1
SR - Suriname 1
TJ - Tagikistan 1
TL - Timor Orientale 1
TN - Tunisia 1
TT - Trinidad e Tobago 1
VE - Venezuela 1
Totale 9.548
Città #
Hong Kong 4.911
Dallas 287
Singapore 240
Naples 178
Rome 147
Chandler 134
Ashburn 127
Fisciano 99
Munich 70
Salerno 64
Beijing 58
Princeton 53
Milan 51
Ho Chi Minh City 48
Los Angeles 48
Bari 47
Palermo 34
Hanoi 33
Catania 31
Moscow 27
São Paulo 27
Turku 27
Arcore 25
Dublin 21
Turin 21
Messina 20
Denver 18
New York 18
Poggiomarino 18
Bologna 17
Brescia 17
Sarno 17
Florence 16
Pomigliano d'Arco 15
Seoul 14
Amsterdam 13
Modena 13
San Valentino Torio 13
Seattle 13
Brooklyn 12
Council Bluffs 12
Tokyo 12
Vasto 12
Venice 12
Atlanta 11
Nola 11
Nuremberg 11
Palma Campania 11
Pune 11
Warsaw 11
Afragola 10
Nocera Superiore 10
Rio de Janeiro 10
Washington 10
Al Ain City 9
Capaccio 9
Chennai 9
Genoa 9
San Nicola la Strada 9
Verona 9
Baronissi 8
Bergamo 8
Poplar 8
Somma Vesuviana 8
Biên Hòa 7
Boston 7
Chicago 7
Giugliano in Campania 7
Mexico City 7
Urbino 7
Da Nang 6
Galbiate 6
Helsinki 6
Mascalucia 6
Montecalvo Irpino 6
Montreal 6
Santa Clara 6
Siano 6
Siena 6
The Dalles 6
Ancona 5
Andover 5
Barcelona 5
Caivano 5
Campinas 5
Comiziano 5
Dubai 5
Filottrano 5
Frankfurt am Main 5
Haiphong 5
Lecce 5
London 5
L’Aquila 5
Marsala 5
Orta di Atella 5
Pagani 5
Parma 5
Pescara 5
Porto Alegre 5
Querétaro 5
Totale 7.484
Nome #
A Case Study of “3D Dice” as a Possible Training for Perspective-Taking Skills: Perspective Taking, Frog Test, and edugames – Possible Relationships 2.274
asd-Robot: un robot stampato in 3D per i bambini con disturbo dello spettro autistico che adotta un approccio educativo inclusivo 618
Come la stampa 3D della Stanza di Ames può favorire il cambio di prospettiva visuo-spaziale nei discenti e nei docenti 576
ASD-ROBOT AS AN EDUCATIONAL TOOL FOR AUTISM SPECTRUM DISORDER LEARNING ACTIONS 378
Schiavo, F., Campitiello, L., Todino, M. D., & Di Tore, P. A. (2024). Educational robots, emotion recognition and ASD: New horizons in special education 377
null 270
Sviluppare le digital skills negli studenti della scuola secondaria di secondo grado attraverso la stampa 3D dei digital assets di “Un tuffo nel blu” 253
Enhancing Cultural Heritage through Extended Reality and 3D Printing: Towards Inclusive and Sustainable Experiences 206
MAXIMISING ACCESSIBILITY IN MUSEUM EDUCATION THROUGH VIRTUAL REALITY: AN INCLUSIVE PERSPECTIVE 195
Turtle Game Stop & Go: Un Edugame per promuovere le funzioni esecutive nei bambini con disabilità 183
Colmare il divario tra Scuola e Storia: il Progetto Scan Italy 181
D-BOX: how to teach binary code using a game in primary school 180
Co-designing Immersive and Inclusive Virtual Museum with children and People with Disabilities: a Pilot Study 158
FROM PRESENCE TO DISTANCE IN MUSEUM EDUCATION: THE USE OF ARCHAEOLOGICAL FINDS TO CREATE DIGITAL ASSETS THROUGH 3D SCANNING 155
Designing a graphic-music alphabet as a possible tool to promote reading skills in students at risk of dyslexia in primary school 141
Lo sviluppo delle social Skills in bambini con disturbo dello Spettro Autistico. L'ASD-robot 124
Didattica innovativa e stampa 3D per migliorare l’accessibilità dei bambini con disabilità visiva nella scuola primaria. 123
Lab-H: A Laboratory to Develop 3D Printable Inclusive Open Educational Resources 121
Non-player Character Smart in Virtual Learning Environment: Empowering Education Through Artificial Intelligence 115
MetaWelt: Embodied in Which Body? Simplex Didactics to Live the Web 3.0 114
INTELLIGENZA ARTIFICIALE E REALTÀ AUMENTATA PER UN APPRENDIMENTO INCLUSIVO: IL MUSEO VIRTUALE SCANITALY 114
An Edugame as a Didactic Tool for the Development of Executive Functions 113
EDUCATIONAL ROBOT WITH ARTIFICIAL INTELLIGENCE TO PROMOTE SOCIAL-EMOTIONAL LEARNING IN CHILDREN WITH AUTISM 111
El Cuerpo Es el Texto: Inteligencia Artificial, Textualidad, Corporeidad y Ciudadanía Algorítmica 108
La Perspective taking e i meccanismi di codifica in ambiente virtuale. 107
Tecnologie per l'inclusione e Media Education 90
Analisi e rimodellizzazione creativa del mondo reale in ambienti virtuali. La scansione 3D di reperti archeologici 88
ASD-ROBOT: AN APPROACH THAT TAKES INTO ACCOUNT THE SENSORIALITY IN THE INTERACTION BETWEEN CHILD, THERAPIST AND ROBOT 88
EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM 80
Dall’Archeologia Sperimentale al Virtuale: percorsi esperienziali per la creazione di digital assets nella didattica museale 79
EMOBOT: AN ONLINE EDUGAME TO DEVELOP RECOGNITION OF OTHER PEOPLE'S EMOTIONS. 79
ROBOTICS TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN AUTISTIC CHILDREN 74
Augmented reality to promote cultural accessibility 70
Evaluating and improving Perspective-Taking skill in pupils with ASD using an edugame: a case study 70
Museum Education 69
Design and development of a didactical edugame to foster spatial thinking 65
Promuovere il patrimonio culturale e l’inclusione a scuola tramite la realtà aumentata e l’intelligenza artificiale generativa: il progetto ScanItaly 61
ESPLORARE LE PROPRIE EMOZIONI: IL POTENZIALE DEI CHATBOT PER L'EDUCAZIONE EMOTIVA DEGLI INSEGNANTI 61
Emobot Character: Tecnologie Semplesse per favorire lo sviluppo delle social skills in studenti con disturbo dello spettro autistico 60
EXPLORING ONE’S EMOTIONS: THE POTENTIAL OF CHATBOTS FOR TEACHER EMOTIONAL EDUCATION 58
INNOVATIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES: A PRE-LIMINARY SURVEY TO DETECT THE ACCESSIBILITY OF THE INCLUSIVE VIRTUAL MUSEUM 57
Educational robotics studies in Italian scientific journals: A systematic review 57
Artificial Intelligence at school: challenges and opportunities for innovative teaching 56
La didattica museale: tra allestimenti museali, videoinstallazioni e lettura ad alta voce per promuovere le intelligenze multiple 56
Bridging Tradition and Innovation: Transformative Educational Practices in Museums with AI and VR 55
La sperimentazione di D-BOX nella scuola primaria per apprendere il codice binario e le potenze del numero 2 55
Accessibility, Digital Twins and Philosophy of Design 54
EDUCATION IN THE METAVERSE: AMIDST THE VIRTUAL AND REALITY 54
A RESEARCH-ACTION EXPERIENCE WITH FUTURE TEACHERS: REFLECTIVENESS TO ENCOURAGE THE USE OF TECHNOLOGIES IN AN INCLUSIVE KEY 53
Verso una tassonomia inclusiva dei prodotti videoludici 50
ASD-Robot: how to design a 3D printed robot that takes into account an inclusive education approach for children with Autism Spectrum Disorder 46
Intelligenza Artificiale e realtà aumentata per un apprendimento inclusivo: il museo virtuale SCANITALY 46
DEVELOPING PERSPECTIVE TAKING SKILL THROUGH EDU-GAMING: AN EXPLORATORY STUDY 44
Engage social skills in children with Autism Spectrum Disorder with ASD-Robot, 44
L’importanza degli IN-book per la lettura e la sensibilizzazione culturale: presentazione del progetto “Il tesoro della Mefite” 43
EMULATION AND UNDERSTANDING THE EMOTION ACCORDING TO GENERATIVE ARTIFICIAL INTELLIGENCE - CASE STUDY OF EMOTIONAL COMPONENT EXTRACTED FROM VISUAL ARTWORKS 40
Enhancing Digital Learning: The Role of NPC Managed Virtual Educational Environments 38
Intelligenza Artificiale e realtà aumentata per un apprendimento inclusivo: il museo virtuale SCANITALY 37
ARTIFICIAL INTELLIGENCE, TEXT MINING AND SEMANTIC INDEXING IN THE INVESTIGATION OF TEACHERS' PERSONAL EPISTEMOLOGIES REGARDING THE CONCEPT OF INCLUSION 36
La tutela e la promozione del patrimonio culturale attraverso la scansione 3D dei reperti archeologici 34
ASD-Robot: How an Open-Source Robot can Improve Social Skills in Children with ASD 32
The Use of Archaeological Finds to Realize Digital Assets Through 3D Scanning: From Presence to Distance in Museum education 32
The process of determining an educational research in the technological field understood as a complex and adaptive system: D-BOX as a case study 32
HOW AI CAN FOSTER EMOTIONAL LITERACY IN FUTURE LEARNING SUPPORT TEACHERS: AN EXPLORATORY STUDY 30
Simplexity to Improve Human-Machine Interaction in 3D Virtual Reality 28
EXPLORING THE POTENTIAL OF VIRTUAL AND AUGMENTED REALITY TECHNOLOGIES IN MUSEUM EDUCATION: A CONTRIBUTION TO CULTURAL 28
TECNOLOGIE IMMERSIVE E DIDATTICA INCLUSIVA Superare le barriere dell’apprendimento attraverso gli ambienti virtuali 25
Theory of mind: “Leggere la mente” per comprendere gli stati mentali altrui 19
Didattica innovativa e stampa 3D per migliorare l’accessibilità dei bambini con disabilità visiva nella scuola primaria. 17
Formazione immersiva con l’AI: tra tecnologie digitali, scansioni 3D e risorse digitali ad accesso libero. 16
Todino, M.D., Campitiello, L., Caldarelli, A., & Di Tore, S. (2022). La didattica museale: tra allestimenti museali, videoinstallazioni e lettura ad alta voce per promuovere le intelligenze multiple. 14
Metaverso e Realtà dell’Educazione, a cura di Salvatore Colazzo e Roberto Maragliano, Studium Edizioni, 2022 13
3D Digital Reconstructions as an Educational Resource for Teaching Classical Disciplines: The Case of Strabo and Alexandria in Egypt 7
Educazione e IA: nuove frontiere delle relazioni umane e sociali 3
From Heritage to Gameplay: Developing an Educational 3D Experience for Museum Learning at the Monastery of St. John in Müstair 3
Rethinking IEP design through AI: towards a dialogic ecology of school inclusion 2
Totale 9.643
Categoria #
all - tutte 21.666
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 21.666


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2021/2022174 0 0 0 0 0 12 3 15 3 0 79 62
2022/2023406 19 32 15 43 36 57 33 35 52 22 34 28
2023/2024828 29 72 74 53 56 64 68 53 58 124 81 96
2024/20252.132 43 25 43 77 103 88 184 134 221 131 170 913
2025/20266.103 1.639 1.995 1.359 507 498 105 0 0 0 0 0 0
Totale 9.643