CAMPITIELLO, LUCIA
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 4.013
EU - Europa 1.971
NA - Nord America 599
SA - Sud America 98
AF - Africa 17
OC - Oceania 2
Totale 6.700
Nazione #
HK - Hong Kong 3.670
IT - Italia 1.519
US - Stati Uniti d'America 571
SG - Singapore 193
RU - Federazione Russa 135
DE - Germania 92
BR - Brasile 84
CN - Cina 52
NL - Olanda 48
VN - Vietnam 40
FI - Finlandia 35
FR - Francia 34
IE - Irlanda 30
GB - Regno Unito 20
IN - India 15
MX - Messico 12
AT - Austria 11
KR - Corea 10
CA - Canada 9
ES - Italia 9
GR - Grecia 7
JP - Giappone 7
PL - Polonia 7
TH - Thailandia 7
CZ - Repubblica Ceca 6
AR - Argentina 5
CH - Svizzera 5
SE - Svezia 5
ZA - Sudafrica 5
DZ - Algeria 4
UA - Ucraina 4
BD - Bangladesh 3
CO - Colombia 3
CU - Cuba 3
MY - Malesia 3
PH - Filippine 3
DO - Repubblica Dominicana 2
ET - Etiopia 2
JO - Giordania 2
LT - Lituania 2
PE - Perù 2
TR - Turchia 2
TW - Taiwan 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AL - Albania 1
AU - Australia 1
BB - Barbados 1
BO - Bolivia 1
CI - Costa d'Avorio 1
EG - Egitto 1
GY - Guiana 1
IQ - Iraq 1
KE - Kenya 1
MA - Marocco 1
NR - Nauru 1
RO - Romania 1
SN - Senegal 1
SR - Suriname 1
TJ - Tagikistan 1
TN - Tunisia 1
TT - Trinidad e Tobago 1
UZ - Uzbekistan 1
VE - Venezuela 1
Totale 6.700
Città #
Hong Kong 3.668
Naples 138
Rome 138
Chandler 134
Singapore 95
Fisciano 80
Munich 70
Ashburn 66
Salerno 56
Princeton 53
Bari 45
Milan 45
Palermo 32
Moscow 27
Turku 26
Arcore 25
Dallas 25
Catania 24
Los Angeles 22
Beijing 21
Dublin 20
Messina 20
Turin 18
Sarno 17
Brescia 16
Florence 14
Hanoi 14
Ho Chi Minh City 14
Pomigliano d'Arco 14
Modena 13
San Valentino Torio 13
Amsterdam 12
Council Bluffs 12
Vasto 12
Venice 12
Palma Campania 11
Pune 11
Seattle 11
Afragola 10
Atlanta 10
Bologna 10
Nocera Superiore 10
Nuremberg 10
Washington 10
Capaccio 9
San Nicola la Strada 9
Verona 9
Bergamo 8
Brooklyn 8
Somma Vesuviana 8
São Paulo 8
Genoa 7
Giugliano in Campania 7
Nola 7
Urbino 7
Warsaw 7
Galbiate 6
Helsinki 6
Mascalucia 6
Mexico City 6
Montecalvo Irpino 6
Rio de Janeiro 6
Siena 6
Ancona 5
Andover 5
Caivano 5
Comiziano 5
Lecce 5
L’Aquila 5
Marsala 5
New York 5
Orta di Atella 5
Pagani 5
Pescara 5
Seoul 5
Vomero 5
Assago 4
Bangkok 4
Barcelona 4
Boardman 4
Boston 4
Brno 4
Castellammare di Stabia 4
Cesa 4
Charlotte 4
Chicago 4
Crispano 4
Gatteo 4
Guangzhou 4
Lamezia Terme 4
Lausanne 4
Monterubbiano 4
Pignataro Maggiore 4
Tokyo 4
Torre del Greco 4
Vienna 4
Villa Carcina 4
Acerra 3
Acquaviva delle Fonti 3
Altamura 3
Totale 5.398
Nome #
A Case Study of “3D Dice” as a Possible Training for Perspective-Taking Skills: Perspective Taking, Frog Test, and edugames – Possible Relationships 2.241
asd-Robot: un robot stampato in 3D per i bambini con disturbo dello spettro autistico che adotta un approccio educativo inclusivo 550
null 270
Come la stampa 3D della Stanza di Ames può favorire il cambio di prospettiva visuo-spaziale nei discenti e nei docenti 270
Sviluppare le digital skills negli studenti della scuola secondaria di secondo grado attraverso la stampa 3D dei digital assets di “Un tuffo nel blu” 233
ASD-ROBOT AS AN EDUCATIONAL TOOL FOR AUTISM SPECTRUM DISORDER LEARNING ACTIONS 215
D-BOX: how to teach binary code using a game in primary school 150
Schiavo, F., Campitiello, L., Todino, M. D., & Di Tore, P. A. (2024). Educational robots, emotion recognition and ASD: New horizons in special education 148
Co-designing Immersive and Inclusive Virtual Museum with children and People with Disabilities: a Pilot Study 126
Colmare il divario tra Scuola e Storia: il Progetto Scan Italy 122
FROM PRESENCE TO DISTANCE IN MUSEUM EDUCATION: THE USE OF ARCHAEOLOGICAL FINDS TO CREATE DIGITAL ASSETS THROUGH 3D SCANNING 119
Designing a graphic-music alphabet as a possible tool to promote reading skills in students at risk of dyslexia in primary school 112
Lo sviluppo delle social Skills in bambini con disturbo dello Spettro Autistico. L'ASD-robot 104
Lab-H: A Laboratory to Develop 3D Printable Inclusive Open Educational Resources 103
Non-player Character Smart in Virtual Learning Environment: Empowering Education Through Artificial Intelligence 99
Turtle Game Stop & Go: Un Edugame per promuovere le funzioni esecutive nei bambini con disabilità 98
MAXIMISING ACCESSIBILITY IN MUSEUM EDUCATION THROUGH VIRTUAL REALITY: AN INCLUSIVE PERSPECTIVE 88
Enhancing Cultural Heritage through Extended Reality and 3D Printing: Towards Inclusive and Sustainable Experiences 86
An Edugame as a Didactic Tool for the Development of Executive Functions 83
INTELLIGENZA ARTIFICIALE E REALTÀ AUMENTATA PER UN APPRENDIMENTO INCLUSIVO: IL MUSEO VIRTUALE SCANITALY 83
Tecnologie per l'inclusione e Media Education 75
MetaWelt: Embodied in Which Body? Simplex Didactics to Live the Web 3.0 63
Analisi e rimodellizzazione creativa del mondo reale in ambienti virtuali. La scansione 3D di reperti archeologici 63
ROBOTICS TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN AUTISTIC CHILDREN 62
EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM 56
El Cuerpo Es el Texto: Inteligencia Artificial, Textualidad, Corporeidad y Ciudadanía Algorítmica 52
La Perspective taking e i meccanismi di codifica in ambiente virtuale. 52
Dall’Archeologia Sperimentale al Virtuale: percorsi esperienziali per la creazione di digital assets nella didattica museale 51
Augmented reality to promote cultural accessibility 49
La sperimentazione di D-BOX nella scuola primaria per apprendere il codice binario e le potenze del numero 2 49
Design and development of a didactical edugame to foster spatial thinking 49
La didattica museale: tra allestimenti museali, videoinstallazioni e lettura ad alta voce per promuovere le intelligenze multiple 45
EMOBOT: AN ONLINE EDUGAME TO DEVELOP RECOGNITION OF OTHER PEOPLE'S EMOTIONS. 43
EDUCATION IN THE METAVERSE: AMIDST THE VIRTUAL AND REALITY 41
EDUCATIONAL ROBOT WITH ARTIFICIAL INTELLIGENCE TO PROMOTE SOCIAL-EMOTIONAL LEARNING IN CHILDREN WITH AUTISM 41
ASD-ROBOT: AN APPROACH THAT TAKES INTO ACCOUNT THE SENSORIALITY IN THE INTERACTION BETWEEN CHILD, THERAPIST AND ROBOT 41
Verso una tassonomia inclusiva dei prodotti videoludici 38
Museum Education 34
Evaluating and improving Perspective-Taking skill in pupils with ASD using an edugame: a case study 33
L’importanza degli IN-book per la lettura e la sensibilizzazione culturale: presentazione del progetto “Il tesoro della Mefite” 31
ASD-Robot: how to design a 3D printed robot that takes into account an inclusive education approach for children with Autism Spectrum Disorder 30
Didattica innovativa e stampa 3D per migliorare l’accessibilità dei bambini con disabilità visiva nella scuola primaria. 30
Educational robotics studies in Italian scientific journals: A systematic review 30
EMULATION AND UNDERSTANDING THE EMOTION ACCORDING TO GENERATIVE ARTIFICIAL INTELLIGENCE - CASE STUDY OF EMOTIONAL COMPONENT EXTRACTED FROM VISUAL ARTWORKS 27
Intelligenza Artificiale e realtà aumentata per un apprendimento inclusivo: il museo virtuale SCANITALY 27
EXPLORING ONE’S EMOTIONS: THE POTENTIAL OF CHATBOTS FOR TEACHER EMOTIONAL EDUCATION 26
Engage social skills in children with Autism Spectrum Disorder with ASD-Robot, 26
Artificial Intelligence at school: challenges and opportunities for innovative teaching 24
Emobot Character: Tecnologie Semplesse per favorire lo sviluppo delle social skills in studenti con disturbo dello spettro autistico 23
The Use of Archaeological Finds to Realize Digital Assets Through 3D Scanning: From Presence to Distance in Museum education 21
Simplexity to Improve Human-Machine Interaction in 3D Virtual Reality 20
DEVELOPING PERSPECTIVE TAKING SKILL THROUGH EDU-GAMING: AN EXPLORATORY STUDY 19
Accessibility, Digital Twins and Philosophy of Design 19
TECNOLOGIE IMMERSIVE E DIDATTICA INCLUSIVA Superare le barriere dell’apprendimento attraverso gli ambienti virtuali 19
ASD-Robot: How an Open-Source Robot can Improve Social Skills in Children with ASD 18
INNOVATIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES: A PRE-LIMINARY SURVEY TO DETECT THE ACCESSIBILITY OF THE INCLUSIVE VIRTUAL MUSEUM 18
ARTIFICIAL INTELLIGENCE, TEXT MINING AND SEMANTIC INDEXING IN THE INVESTIGATION OF TEACHERS' PERSONAL EPISTEMOLOGIES REGARDING THE CONCEPT OF INCLUSION 17
The process of determining an educational research in the technological field understood as a complex and adaptive system: D-BOX as a case study 17
EXPLORING THE POTENTIAL OF VIRTUAL AND AUGMENTED REALITY TECHNOLOGIES IN MUSEUM EDUCATION: A CONTRIBUTION TO CULTURAL 15
A RESEARCH-ACTION EXPERIENCE WITH FUTURE TEACHERS: REFLECTIVENESS TO ENCOURAGE THE USE OF TECHNOLOGIES IN AN INCLUSIVE KEY 14
Promuovere il patrimonio culturale e l’inclusione a scuola tramite la realtà aumentata e l’intelligenza artificiale generativa: il progetto ScanItaly 13
Intelligenza Artificiale e realtà aumentata per un apprendimento inclusivo: il museo virtuale SCANITALY 12
La tutela e la promozione del patrimonio culturale attraverso la scansione 3D dei reperti archeologici 12
Metaverso e Realtà dell’Educazione, a cura di Salvatore Colazzo e Roberto Maragliano, Studium Edizioni, 2022 11
ESPLORARE LE PROPRIE EMOZIONI: IL POTENZIALE DEI CHATBOT PER L'EDUCAZIONE EMOTIVA DEGLI INSEGNANTI 10
Bridging Tradition and Innovation: Transformative Educational Practices in Museums with AI and VR 8
Theory of mind: “Leggere la mente” per comprendere gli stati mentali altrui 8
Todino, M.D., Campitiello, L., Caldarelli, A., & Di Tore, S. (2022). La didattica museale: tra allestimenti museali, videoinstallazioni e lettura ad alta voce per promuovere le intelligenze multiple. 5
Totale 6.787
Categoria #
all - tutte 16.229
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 16.229


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2021/2022174 0 0 0 0 0 12 3 15 3 0 79 62
2022/2023406 19 32 15 43 36 57 33 35 52 22 34 28
2023/2024828 29 72 74 53 56 64 68 53 58 124 81 96
2024/20252.132 43 25 43 77 103 88 184 134 221 131 170 913
2025/20263.247 1.639 1.608 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 6.787