Di Paolo, Alessio
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 1.274
AS - Asia 275
NA - Nord America 198
SA - Sud America 69
OC - Oceania 10
AF - Africa 8
Totale 1.834
Nazione #
IT - Italia 963
US - Stati Uniti d'America 185
SG - Singapore 148
RU - Federazione Russa 107
FR - Francia 58
BR - Brasile 56
DE - Germania 33
CN - Cina 30
NL - Olanda 27
HK - Hong Kong 26
GB - Regno Unito 22
IN - India 19
FI - Finlandia 11
AU - Australia 10
AT - Austria 9
CH - Svizzera 9
JP - Giappone 8
ID - Indonesia 7
AR - Argentina 6
CO - Colombia 6
ES - Italia 6
HU - Ungheria 6
TR - Turchia 6
IE - Irlanda 5
MX - Messico 5
PH - Filippine 5
VN - Vietnam 5
CA - Canada 4
JO - Giordania 4
BD - Bangladesh 3
CU - Cuba 3
DZ - Algeria 3
HR - Croazia 3
IQ - Iraq 3
LT - Lituania 3
PL - Polonia 3
ZA - Sudafrica 3
GR - Grecia 2
KR - Corea 2
LK - Sri Lanka 2
MA - Marocco 2
SE - Svezia 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
UA - Ucraina 2
AL - Albania 1
BB - Barbados 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
OM - Oman 1
PK - Pakistan 1
PS - Palestinian Territory 1
SR - Suriname 1
TJ - Tagikistan 1
TW - Taiwan 1
UZ - Uzbekistan 1
Totale 1.834
Città #
Naples 119
Rome 105
Singapore 73
Milan 67
Fisciano 64
Ashburn 32
Salerno 30
Bari 26
Hong Kong 23
Munich 20
Palermo 20
Beijing 19
Catania 17
Council Bluffs 15
Moscow 15
Florence 14
Los Angeles 14
Turin 13
San Valentino Torio 11
Nocera Inferiore 10
Nuremberg 10
Sarno 10
Bologna 9
Messina 9
Seattle 8
Lappeenranta 7
Pompei 7
Santa Clara 7
Bonorva 6
Galbiate 6
Gragnano 6
Siena 6
Somma Vesuviana 6
São Paulo 6
The Dalles 6
Brooklyn 5
Buenos Aires 5
Chandigarh 5
Corinaldo 5
Dallas 5
Dublin 5
Lamezia Terme 5
Manchester 5
Modena 5
Montefalcione 5
Nola 5
Pozzallo 5
Pune 5
Romhany 5
Verona 5
Washington 5
Amman 4
Bergamo 4
Birmingham 4
Chennai 4
Chicago 4
Decollatura 4
Gatteo 4
Maddaloni 4
Mexico City 4
New York 4
Pagani 4
Palma Campania 4
Perugia 4
Scafati 4
Sydney 4
Takashimadaira 4
Treviso 4
Venice 4
Vienna 4
Vimercate 4
Acquaviva delle Fonti 3
Aiello del Sabato 3
Amsterdam 3
Angri 3
Ankara 3
Atlanta 3
Aversa 3
Capoterra 3
Cassino 3
Central 3
Galatina 3
Guastalla 3
Havana 3
Helsinki 3
Istanbul 3
Kyoto 3
Latina 3
Lausanne 3
Lecce 3
Melbourne 3
Miami 3
Paris 3
Parma 3
Perth 3
Ponte San Pietro 3
Santa Maria La Carità 3
Torri di Quartesolo 3
Trecastelli 3
Vilnius 3
Totale 1.063
Nome #
null 270
Vicarianza, musica e inclusione scolastica: alcune riflessioni. 112
Designing a graphic-music alphabet as a possible tool to promote reading skills in students at risk of dyslexia in primary school 112
Può la musica sviluppare competenze trasversali e inclusive? Risultati di uno studio qualitativo 104
DIGITAL STORYTELLING, MUSEUM EDUCATION AND INCLUSION: SIMPLEXITY PERSPECTIVES 98
Educazione all'arte e semplessità: quali spunti inclusivi? 95
Il suono negli Edugames per una didattica inclusiva: implicazioni metodologiche 80
Metacognition and Colours for Inclusion: results of an explorative activity in a simplexity approach 63
Special Education, Music and Simplexity: Some Theoretical Reflections 53
HOW SERIOUS CAN PROMOTE INCLUSION, HISTORY AND CULTURAL HERITAGE THROUGH THE VIRTUAL REALITY 50
State, University, School, Family - A New Form of Non-linear Relationship to Foster Inclusive Processes in Post-pandemic Scenario: Results of a Study 48
Design di un alfabetiere grafico-musicale per potenziare le abilità di letto-scrittura in studenti con dislessia 47
Dall’Archeologia Sperimentale al Virtuale: percorsi esperienziali per la creazione di digital assets nella didattica museale 47
The sound of silence: il potenziale inclusivo del silenzio 43
Edugames' soundtracks, speech, audio effects: artificial intelligence tools and inclusive perspectives. 40
Formarsi e formare l’altro da sé: la terza missione come veicolo per arginare la povertà educativa 40
THE DYNAMIC NATURE OF CONTEMPORARY MUSEUM EDUCATION: AN HOLISTIC APPROACH BETWEEN HISTORIOGRAPHY, MUSEOGRAPHY, VIRTUAL REALITY AND SOCIAL INCLUSION 33
How to weave virtual reality and the process of creative inhibition in didactic 33
FROM ARTIFICIAL INTELLIGENCE TO MUSICAL INTELLIGENCE FOR INCLUSIVE EDUCATION: REFLECTIONS AND PROPOSALS 31
The Potential of Non-linearity for Educational Agencies to Inclusive Action: Results of a Survey 28
Approfondimento storico-normativo 28
Armonie emotive: il potenziale riflessivo e inclusivo della musica tra Intelligenza Artificiale e Appreciative Inquiry. 27
La funzione vicariante della musica per l’acquisizione di capacità di lettura-scrittura: progettazione di un alfabetiere grafico-musicale. 27
L’importanza degli IN-book per la lettura e la sensibilizzazione culturale: presentazione del progetto “Il tesoro della Mefite” 27
THE GRAPHIC-MUSIC ALPHABET TO IMPROVE READING-WRITING SKILLS IN STUDENTS WITH SPECIFIC LEARNING DISORDERS 26
Fostering Reading Skills through Simplex Didactics and Music: Creation of an Inclusive Tool for Pupils with Dyslexia 26
Intelligenza Artificiale e realtà aumentata per un apprendimento inclusivo: il museo virtuale SCANITALY 24
Musical Digital Assets for the diffusion of Immaterial Cultural Heritage 23
Six colours for inclusion: results of an explorative activity in a simplexity approach 22
ENGAGING SOUNDSCAPES AND EDUGAME. EXPLORING THE EDUCATIONAL POTENTIAL OF SIMPLEX DIDACTICS AND MUSIC TO FOSTER PUPILS' ENGAGEMENT IN VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENTS 20
THE IMPACT OF SPEECH, SOUND EFFECTS AND SOUND-TRACKS IN EDUGAMES: THEORETICAL AND PRACTICAL ASPECTS 20
The Impact of Music and Metaverse on Education: Results of a Scoping Review 18
Emotional harmonies: the reflective and inclusive potential of music between artificial intelligence and appreciative inquiry. 18
Listening as a means of intersystemic balance for inclusion. Some reflections 17
MUSIC AND NEW TECHNOLOGIES TO SUPPORT THE LEARNING OF DYSLEXIC PRIMARY SCHOOL STUDENTS: RESULTS OF A SCOPING REVIEW 16
THE VICARIANT FUNCTION OF MUSIC IN THE DESIGN OF A GRAPHIC-MUSIC ALPHABETISER FOR STUDENTS AT RISK OF DYSLEXIA 15
Fostering Reading Skills through Simplex Didactics and Music: Creation of an Inclusive Tool for Pupils with Dyslexia. 14
Simplexity As A Possible Operational Guide For The Non-Linear Or-ganization Of A Playful-Musical Laboratory: Results Of An Experi-mental Research 12
Intelligenza Artificiale e realtà aumentata per un apprendimento inclusivo: il museo virtuale SCANITALY 11
Piste Trasformative per la Formazione dei Docenti: Una Potenziale Contaminatio tra Appreciative Inquiry e Linguaggio Musicale 11
INTELLIGENZA ARTIFICIALE E REALTÀ AUMENTATA PER UN APPRENDIMENTO INCLUSIVO: IL MUSEO VIRTUALE SCANITALY 10
Ubiquitas Musicae: The Ubiquitous Potential Of Sound For Inclusion 8
PERCEPTION OF TEACHING ACTION: CHROMATISMS OF SIMPLEXITY 7
(DIGITAL) MEDIA AND MATERIALS FOR LEARNING 6
La musica come dispositivo didattico inclusivo in una prospettiva bioeducativa e semplessa 6
From game to videogame: the didactic design between real and virtual game in an inclusive and simplexity way. 6
Promuovere il patrimonio culturale e l’inclusione a scuola tramite la realtà aumentata e l’intelligenza artificiale generativa: il progetto ScanItaly 5
Melodie di opportunità: un’indagine esplorativa sulla possibile interconnessione tra Appreciative Inquiry, musica e Intelligenza Artificiale per una progettazione inclusiva 5
Musica e Appreciative Inquiry: quali prospettive per una progettazione didattica inclusiva? 4
Educating sounds: music as a bioeducational catalyst in teaching 4
Inclusive Music Education in the Digital Age: The Role of Technology and Edugames in Supporting Students with Special Educational Needs 2
Totale 1.892
Categoria #
all - tutte 7.616
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 7.616


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2022/2023131 0 0 0 0 0 5 2 14 27 24 24 35
2023/2024472 25 28 38 21 31 48 22 26 41 69 58 65
2024/20251.141 29 10 55 57 78 71 116 137 170 209 91 118
2025/2026148 148 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 1.892