GALDIERI, Michela
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 5.758
EU - Europa 4.401
NA - Nord America 4.367
SA - Sud America 218
AF - Africa 28
OC - Oceania 20
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
Totale 14.797
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.302
HK - Hong Kong 4.059
IT - Italia 2.844
SG - Singapore 797
CN - Cina 459
UA - Ucraina 376
FR - Francia 342
VN - Vietnam 275
RU - Federazione Russa 212
DE - Germania 176
BR - Brasile 169
IE - Irlanda 125
FI - Finlandia 95
GB - Regno Unito 52
NL - Olanda 46
CA - Canada 39
SE - Svezia 37
TR - Turchia 26
IN - India 25
AR - Argentina 24
KR - Corea 23
AU - Australia 18
PH - Filippine 18
ES - Italia 17
MX - Messico 16
BD - Bangladesh 14
MT - Malta 12
JP - Giappone 11
TW - Taiwan 11
BE - Belgio 8
EG - Egitto 8
LT - Lituania 8
AT - Austria 7
CL - Cile 7
PL - Polonia 7
ZA - Sudafrica 7
CZ - Repubblica Ceca 6
IR - Iran 6
PT - Portogallo 6
IL - Israele 5
RO - Romania 5
VE - Venezuela 5
CH - Svizzera 4
EC - Ecuador 4
GR - Grecia 4
IQ - Iraq 4
MY - Malesia 4
PK - Pakistan 4
CO - Colombia 3
EU - Europa 3
JO - Giordania 3
KE - Kenya 3
MA - Marocco 3
UZ - Uzbekistan 3
ET - Etiopia 2
JM - Giamaica 2
KG - Kirghizistan 2
NO - Norvegia 2
NP - Nepal 2
NZ - Nuova Zelanda 2
PE - Perù 2
PR - Porto Rico 2
SA - Arabia Saudita 2
SI - Slovenia 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AL - Albania 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BG - Bulgaria 1
BO - Bolivia 1
BS - Bahamas 1
BZ - Belize 1
CR - Costa Rica 1
CV - Capo Verde 1
DZ - Algeria 1
GE - Georgia 1
GY - Guiana 1
HR - Croazia 1
HT - Haiti 1
ID - Indonesia 1
KW - Kuwait 1
KZ - Kazakistan 1
LV - Lettonia 1
LY - Libia 1
MD - Moldavia 1
NI - Nicaragua 1
PY - Paraguay 1
RE - Reunion 1
SR - Suriname 1
TN - Tunisia 1
TT - Trinidad e Tobago 1
Totale 14.797
Città #
Hong Kong 4.056
Ann Arbor 837
Chandler 490
Jacksonville 443
Dallas 427
Princeton 358
Wilmington 319
Singapore 280
Naples 267
Woodbridge 235
Rome 234
Dong Ket 220
Ashburn 159
Milan 131
Salerno 117
Dublin 116
Nanjing 94
Houston 92
Andover 73
Fisciano 70
Beijing 66
Florence 64
Bari 63
Munich 55
Boardman 48
Pellezzano 48
Bologna 47
Palermo 43
Moscow 40
Verona 37
Los Angeles 33
Turin 30
Catania 29
Hebei 28
Nanchang 28
Fairfield 25
Changsha 24
Cagliari 23
Shenyang 23
Ho Chi Minh City 22
Seregno 22
Caserta 21
Norwalk 21
São Paulo 21
Jiaxing 20
Paris 20
Angri 17
Council Bluffs 17
Lecce 17
Livorno 17
Taranto 17
Prato 16
Seattle 15
Turku 15
Veroli 14
Acerra 13
Padova 13
Santa Fe 13
Guangzhou 12
London 12
Napoli 12
Ottaviano 12
Somma Vesuviana 12
Tianjin 12
Ancona 11
Ottawa 11
Pagani 11
Tokyo 11
Atlanta 10
Atripalda 10
Brescia 10
Dearborn 10
Frattamaggiore 10
Marino 10
New York 10
Nuremberg 10
Phoenix 10
Rende 10
Bergamo 9
Cosenza 9
Izmir 9
Mogliano Veneto 9
Nocera Inferiore 9
Orta Nova 9
Perugia 9
San Giuseppe Vesuviano 9
Sliema 9
Syracuse 9
Trento 9
Bitonto 8
Casalnuovo di Napoli 8
Castelli Calepio 8
Messina 8
Montreal 8
Parma 8
Ravenna 8
Rimini 8
Rio de Janeiro 8
Sant'Anastasia 8
Sarno 8
Totale 10.506
Nome #
“Analysis of training needs for teachers to improve teaching activities in primary scholls in the province of naples (Italy – 757
Volleyball and bodily communication: the role of gesture in the sporting result and the possible implications for the technicians formation 755
Analysis of a possible relationship between motor and sport activities and type of plantar pressure distribution in children attending the nursery school in Italy 722
Comunicazione Aumentativa Alternativa. Inclusione e didattiche innovative. 536
Spazio, tempo, corpo: il “qui ed ora” di studenti e docenti negli ambienti di apprendimento ibridi 436
La Comunicazione Aumentativa Alternativa nella formazione docente: esiti di un’indagine esplorativa 394
La vicarianza: traiettorie non lineari dei processi di apprendimento e dell’azione didattica nella disabilità visiva 379
Incidence of Neurosceince on the Psychopedagogy relation corporeity/learning (IND. SCOPUS) 379
The Value of Sport in the Processes of Social Integration 370
Dalla teoria alla prassi educativa: aspetti epistemologici e strategie metodologico-didattiche per l’inclusione. Un’esperienza di CAA nella scuola primaria. 312
“Corporeità e attività ludico sportive: chiavi interpretative e linee di ricerca” 291
Fog computing a supporto degli ebook reader, delle biblioteche digitali e della digital literacy 249
“La funzione delle attività ludico-sportive nelle Istituzioni educative italiane dopo la seconda guerra mondiale in Italia” 239
Hypothesis of a didactic and experimental research protocol focused on sport-play experience during childhood in Italy 229
CAA e didattica: nuove prospettive di progettazione inclusiva per studenti con Disturbo dello Spettro Autistico 212
Il piacere di giocare: aspetti educativi e inclusivi del gioco e dei giocattoli. 208
Learning and communication via imitation. Educational teaching strategies and approaches for children with Autism Spectrum Disorders 208
Research Hypotheses on an Integrated Model of Evaluation Tools for Visual-Manual and Segment Coordination Difficulties, in Italian Primary School 205
Il potenziale corporeo nell'azione didattica 202
Strumenti di CAA per favorire l’inclusione scolastica 160
Analysis of a Possible Relationship between Motor and Sport Activities and Type of Plantar Pressure Distribution in the Primary School Students in Italy 155
Analysis of a possible relationship between motor and sport activities and type of plantar pressure distribution in children attending the nursery school in Italy 154
Body, Movement and Learning: Building Knowledge Through the Body. Formative Courses in order to Acquire the Epistemological Bases of the Educative Side of Sport Science. 150
Flessibilità e adattamento al cambiamento: la flexible classroom nella scuola primaria 150
Il potere inclusivo della narrazione e della lettura ad alta voce: dal libro all’IN-book attraverso la metodologia del modeling 147
FEMALE'S CANOE POLO IN ITALY. 145
Integrare per includere nel curricolo 0-6. Approcci educativi e sostenibili per bambini con Disturbo dello Spettro Autistico 145
Body and health: the caloric effects of a didactic focused on the body and movement for the access to knowledge 141
Utilizzo delle nuove tecnologie in rapporto alla pratica dell'educazione fisica.Applicazione del calorimetro ed analisi comparativa per la valutazione del consumo energetico 140
Analysis of training needs for teachers to improve teaching activities in primary schools in the province of Naples 131
Teaching programmes for sport and motor activities and gender diversity in the Italian primary school from 1955 until present day 129
Formare insegnanti inclusivi: un laboratorio di CAA per i futuri docenti di sostegno 126
Study on the Relationship between Energy Expenditure of Students and Teaching Methods of Motor and Sports Activities in Primary School in Italy 123
Behaviour and Motion Analysis of Bodily Communication in Volleyball 121
La comunicazione aumentativa alternativa: prospettive didattiche inclusive 118
Le attività motorie e sportive per facilitare l’apprendimento dei saperi scientifici 117
The autobiographical approach as a tool of self-assessment for teaching skills of Primary School teachers in the motor field: the experience of Campania. (ind. SCOPUS) 110
Hypothesis of research on motor sport opportunities for disable people in the school and extra-school environment in the Campania region. 110
Energy Expenditure and Psychomotor and Traditional Teaching Methodologies: a Possible Relationship? 109
Il ruolo delle attività motorio-sportive preventive e compensative nella scuola primaria 108
Analysis of the interdependence between teacher training and the implementation of Educational Teaching Programs of Motor and Sport Activities at Elementary School level in Italy, in relation to Gender Diversity from D.P.R. N° 503, 14 June 1955, until today. 107
Comunicazione Aumentativa Alternativa e lettura inclusiva: la fiaba di Trotula diventa un IN-Book. 105
Bibliografia 103
Flessibilità e adattamento al cambiamento nella trasposizione didattica a distanza 102
Hypothesis of a didactic and experimental research protocol focused on sport-play experience during childhood in Italy 101
Sport e Disability in Italy: Methodological Approaches and Organizational Models 101
Motor sport activities as support to the inclusion process of Chinese people in Italy 100
Energy expenditure and psycomotor and traditional teaching methodologies: a possible relationship? 98
AUGMENTATIVE ALTERNATIVE COMMUNICATION (AAC) AND SCHOOL-FAMILY ALLIANCE: WHAT ARE SOME PERSPECTIVES FOR FULL INCLUSION? 95
Analysis of Italian Female Athletes’ Presence at Modern Olympics 94
Hypothesis of Research on Motor Sport Opportunities for Disable People in the School and Extra-School Environment in the Campania Region. 92
"Utilizzo delle nuove tecnologie in rapporto alla pratica dell’educazione fisica” 92
Sport and different ability in Italy 91
Research hypotheses on an integrated model of evaluation tools for visual-manual and segment coordination difficulties, in Italian primary school 91
“Body, sport, movement, emotion and cognition" 88
"Reflections on the epistemolocical frame work of sport activities and bibliographic ideas" 87
Ipotesi di ricerca sulle potenzialità inclusive e le funzioni preventive e rieducative dello sport e della ginnastica connesse alle culture del corpo con particolare riferimento al Tuina e al Qi Gong 87
FEMALE'S CANOE POLO IN ITALY 87
"Gender diversity in primary school physical education (P.E.) programmes from 1955" 84
"Transcendere se stessi e superarsi nella danza nella prospettiva di Noverre" 84
“Percorsi motori e ludico-sportivi individuali. Gioco sport atletica leggera. Gioco sport nuoto” 83
Formazione docenti e tecnologie per una didattica a distanza inclusiva. 83
“Teaching Programmes for Sports and Motor Activities and Gender Diversity in the Italian Primary School From 1955 Until Present Day" 82
The motor-sport evalutation in the primary school in Italy 81
“Un approccio bieodeucativo alle attività motorie” 80
"In punta di piedi oltre i confini" 80
Transcendere se stessi e superarsi nella danza nella prospettiva di Noverre 80
Hypothesis for a Search of Sport Activities in Technological Field for Different Abled Person. Disability and Virtual Sport 80
“Intelligenza emotiva e gioco sport nella scuola primaria” 79
"Hypothesis of a didactic and experimental research protocol focused on sport-play experience during childhood in Italy" 79
"Proposte operative per la Scuola dell’Infanzia” 79
Hypotheses of Didactic-Diagnostic and Integrated Models of the Motor Evaluation in the Primary School 79
Bisogni comunicativi complessi e didattica a distanza: strategie e strumenti 78
"Il corpo e le emozioni nella pratica sportiva nella scuola primaria" 77
Body, movement and learning: building knowledge through the body: formative courses to acquire the epistemological basis of the educational side of physical education and sports science 77
Designing the school-family alliance from an inclusive and sustainable perspective: an operational proposal. 76
“Actividades deportivas e integractiòn en escuela italiana: disposiciones legislativas e indicaciones programàticas” 76
“Analisi Bibliografica parte II” 74
“Percorso metodologico-didattico sul gioco sportivo della pallavolo” 74
“I vincoli interdisciplinari per la definizione della cornice epistemologica del versante educativo delle attività ludico-motorie e sportive" 72
“Attività motorio-sportive, nuove tecnologie e disabilità in ambiente educativo”. 71
Comunicazione Aumentativa Alternativa, didattica e inclusione 70
In punta di piedi oltre i confini 69
La CAA e il ruolo dei facilitatori per lo sviluppo delle abilità comunicative negli studenti con Disturbo dello Spettro Autistico 65
The contribution of mirror neurons research for the epistemology of didactics for motor activities 64
Strumenti e approcci per la valutazione delle capacità comunicative di alunni con Disturbo dello Spettro Autistico 63
“I GIOCHI VIRTUALI: SPORT, GIOCHI MOTORI E NUOVE TECNOLOGIE” 62
Assistive technologies and AAC for students with complex communication needs. 60
“Il valore educativo dell’esperienza motoria: cenni storico-evolutivi” 58
Disabilità e servizi del territorio: competenze per sostenere l’orientamento e l’accesso ai contesti educativi, ricreativi, motorio-sportivi, culturali e ambientali 56
Embodiment and Complex Communication Needs: AAC as inclusive practice. 56
Promuovere le tecnologie assistive e la CAA al tempo del COVID-19 56
Sports, Motor Activities and Disability in Educational Contexts: Possible Characteristics and Applicative of the Movement Assessment Battery for Children 55
“Ipotesi di applicabilità delle nuove tecnologie nel settore motorio-sportivo in contesti scolastici ed extrascolastico" 54
Lo sviluppo delle abilità diverse nello sport 54
The inclusive function of the social network in the AAC educational project 54
Experimental research in motor and sport activities field in primary school in Italy: an integrated model of action research and descriptive research 53
“Metodologie laboratoriali per la formazione dei docenti” 53
Perdita del possesso di palla nella fase di attacco di una partita di calcio durante i primi dieci minuti di gioco 50
“L’educazione attraverso il corpo: approcci psico-pedagogici alla ricerca didattica” 48
Totale 14.501
Categoria #
all - tutte 39.205
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 39.205


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021572 0 0 0 0 79 6 75 3 88 7 85 229
2021/2022716 8 0 6 17 38 11 15 35 89 82 128 287
2022/20231.321 107 68 23 145 140 237 12 167 193 48 124 57
2023/20241.656 88 122 65 83 124 135 110 140 116 277 255 141
2024/20252.215 123 77 81 112 132 153 195 233 365 277 264 203
2025/20265.837 452 2.537 2.018 307 523 0 0 0 0 0 0 0
Totale 14.926