GALDIERI, Michela
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 4.552
EU - Europa 4.186
NA - Nord America 4.006
SA - Sud America 188
AF - Africa 24
OC - Oceania 20
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
Totale 12.981
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.956
HK - Hong Kong 3.441
IT - Italia 2.710
CN - Cina 384
UA - Ucraina 360
SG - Singapore 351
FR - Francia 328
VN - Vietnam 234
RU - Federazione Russa 198
DE - Germania 172
BR - Brasile 149
IE - Irlanda 122
FI - Finlandia 92
NL - Olanda 44
GB - Regno Unito 39
CA - Canada 33
SE - Svezia 30
TR - Turchia 25
IN - India 20
AR - Argentina 19
AU - Australia 18
KR - Corea 18
ES - Italia 17
PH - Filippine 17
MT - Malta 12
BD - Bangladesh 11
TW - Taiwan 11
MX - Messico 10
BE - Belgio 8
EG - Egitto 8
LT - Lituania 8
AT - Austria 7
CL - Cile 6
IR - Iran 6
JP - Giappone 6
PT - Portogallo 6
ZA - Sudafrica 6
CZ - Repubblica Ceca 5
IL - Israele 5
RO - Romania 5
VE - Venezuela 5
CH - Svizzera 4
GR - Grecia 4
PL - Polonia 4
CO - Colombia 3
EU - Europa 3
KE - Kenya 3
MY - Malesia 3
PK - Pakistan 3
UZ - Uzbekistan 3
EC - Ecuador 2
ET - Etiopia 2
IQ - Iraq 2
JM - Giamaica 2
JO - Giordania 2
MA - Marocco 2
NO - Norvegia 2
NP - Nepal 2
NZ - Nuova Zelanda 2
SA - Arabia Saudita 2
SI - Slovenia 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BG - Bulgaria 1
BO - Bolivia 1
BS - Bahamas 1
BZ - Belize 1
CR - Costa Rica 1
CV - Capo Verde 1
DZ - Algeria 1
GE - Georgia 1
HR - Croazia 1
HT - Haiti 1
ID - Indonesia 1
KG - Kirghizistan 1
KW - Kuwait 1
KZ - Kazakistan 1
LV - Lettonia 1
LY - Libia 1
MD - Moldavia 1
NI - Nicaragua 1
PE - Perù 1
PY - Paraguay 1
SR - Suriname 1
Totale 12.981
Città #
Hong Kong 3.438
Ann Arbor 798
Chandler 464
Jacksonville 425
Dallas 375
Princeton 347
Wilmington 312
Naples 249
Rome 227
Dong Ket 206
Woodbridge 173
Singapore 146
Milan 122
Ashburn 120
Salerno 115
Dublin 113
Houston 92
Nanjing 92
Andover 70
Fisciano 69
Florence 63
Bari 56
Munich 55
Boardman 46
Bologna 46
Pellezzano 46
Beijing 40
Moscow 39
Palermo 39
Verona 37
Turin 30
Hebei 27
Nanchang 26
Los Angeles 24
Catania 23
Fairfield 23
Cagliari 22
Changsha 22
Seregno 22
Caserta 21
Norwalk 21
Shenyang 21
Jiaxing 18
Paris 18
Angri 17
Council Bluffs 17
Lecce 17
São Paulo 16
Livorno 15
Seattle 15
Turku 15
Prato 14
Taranto 14
Veroli 14
Acerra 13
Padova 13
Santa Fe 13
Napoli 12
Ottaviano 12
Somma Vesuviana 12
Tianjin 12
Guangzhou 11
Ottawa 11
Atripalda 10
Brescia 10
Dearborn 10
Frattamaggiore 10
Marino 10
Nuremberg 10
Rende 10
Bergamo 9
Cosenza 9
Ho Chi Minh City 9
Izmir 9
Mogliano Veneto 9
New York 9
Nocera Inferiore 9
Orta Nova 9
Perugia 9
San Giuseppe Vesuviano 9
Sliema 9
Syracuse 9
Trento 9
Ancona 8
Atlanta 8
Bitonto 8
Casalnuovo di Napoli 8
Castelli Calepio 8
Messina 8
Parma 8
Rimini 8
Sant'Anastasia 8
Sarno 8
Sydney 8
Arezzo 7
Cambridge 7
Castellammare di Stabia 7
Hanover 7
Jinan 7
London 7
Totale 9.318
Nome #
“Analysis of training needs for teachers to improve teaching activities in primary scholls in the province of naples (Italy – 753
Volleyball and bodily communication: the role of gesture in the sporting result and the possible implications for the technicians formation 752
Comunicazione Aumentativa Alternativa. Inclusione e didattiche innovative. 516
Spazio, tempo, corpo: il “qui ed ora” di studenti e docenti negli ambienti di apprendimento ibridi 430
Incidence of Neurosceince on the Psychopedagogy relation corporeity/learning (IND. SCOPUS) 374
La Comunicazione Aumentativa Alternativa nella formazione docente: esiti di un’indagine esplorativa 366
The Value of Sport in the Processes of Social Integration 366
La vicarianza: traiettorie non lineari dei processi di apprendimento e dell’azione didattica nella disabilità visiva 361
Dalla teoria alla prassi educativa: aspetti epistemologici e strategie metodologico-didattiche per l’inclusione. Un’esperienza di CAA nella scuola primaria. 295
“Corporeità e attività ludico sportive: chiavi interpretative e linee di ricerca” 288
Fog computing a supporto degli ebook reader, delle biblioteche digitali e della digital literacy 238
“La funzione delle attività ludico-sportive nelle Istituzioni educative italiane dopo la seconda guerra mondiale in Italia” 236
Hypothesis of a didactic and experimental research protocol focused on sport-play experience during childhood in Italy 223
Research Hypotheses on an Integrated Model of Evaluation Tools for Visual-Manual and Segment Coordination Difficulties, in Italian Primary School 197
Learning and communication via imitation. Educational teaching strategies and approaches for children with Autism Spectrum Disorders 197
Il potenziale corporeo nell'azione didattica 195
CAA e didattica: nuove prospettive di progettazione inclusiva per studenti con Disturbo dello Spettro Autistico 187
Il piacere di giocare: aspetti educativi e inclusivi del gioco e dei giocattoli. 180
Strumenti di CAA per favorire l’inclusione scolastica 153
Utilizzo delle nuove tecnologie in rapporto alla pratica dell'educazione fisica.Applicazione del calorimetro ed analisi comparativa per la valutazione del consumo energetico 138
Analysis of a possible relationship between motor and sport activities and type of plantar pressure distribution in children attending the nursery school in Italy 138
Integrare per includere nel curricolo 0-6. Approcci educativi e sostenibili per bambini con Disturbo dello Spettro Autistico 136
Il potere inclusivo della narrazione e della lettura ad alta voce: dal libro all’IN-book attraverso la metodologia del modeling 133
Body and health: the caloric effects of a didactic focused on the body and movement for the access to knowledge 132
FEMALE'S CANOE POLO IN ITALY. 131
Analysis of a Possible Relationship between Motor and Sport Activities and Type of Plantar Pressure Distribution in the Primary School Students in Italy 131
Flessibilità e adattamento al cambiamento: la flexible classroom nella scuola primaria 129
Body, Movement and Learning: Building Knowledge Through the Body. Formative Courses in order to Acquire the Epistemological Bases of the Educative Side of Sport Science. 127
Teaching programmes for sport and motor activities and gender diversity in the Italian primary school from 1955 until present day 125
Analysis of training needs for teachers to improve teaching activities in primary schools in the province of Naples 121
Le attività motorie e sportive per facilitare l’apprendimento dei saperi scientifici 113
Formare insegnanti inclusivi: un laboratorio di CAA per i futuri docenti di sostegno 111
Behaviour and Motion Analysis of Bodily Communication in Volleyball 111
The autobiographical approach as a tool of self-assessment for teaching skills of Primary School teachers in the motor field: the experience of Campania. (ind. SCOPUS) 106
Energy Expenditure and Psychomotor and Traditional Teaching Methodologies: a Possible Relationship? 105
Hypothesis of research on motor sport opportunities for disable people in the school and extra-school environment in the Campania region. 105
Il ruolo delle attività motorio-sportive preventive e compensative nella scuola primaria 101
La comunicazione aumentativa alternativa: prospettive didattiche inclusive 98
Hypothesis of a didactic and experimental research protocol focused on sport-play experience during childhood in Italy 97
Analysis of the interdependence between teacher training and the implementation of Educational Teaching Programs of Motor and Sport Activities at Elementary School level in Italy, in relation to Gender Diversity from D.P.R. N° 503, 14 June 1955, until today. 96
Bibliografia 95
Sport e Disability in Italy: Methodological Approaches and Organizational Models 95
Flessibilità e adattamento al cambiamento nella trasposizione didattica a distanza 95
Comunicazione Aumentativa Alternativa e lettura inclusiva: la fiaba di Trotula diventa un IN-Book. 92
Hypothesis of Research on Motor Sport Opportunities for Disable People in the School and Extra-School Environment in the Campania Region. 88
Motor sport activities as support to the inclusion process of Chinese people in Italy 88
Sport and different ability in Italy 87
Research hypotheses on an integrated model of evaluation tools for visual-manual and segment coordination difficulties, in Italian primary school 87
“Body, sport, movement, emotion and cognition" 85
"Utilizzo delle nuove tecnologie in rapporto alla pratica dell’educazione fisica” 84
Analysis of Italian Female Athletes’ Presence at Modern Olympics 84
Ipotesi di ricerca sulle potenzialità inclusive e le funzioni preventive e rieducative dello sport e della ginnastica connesse alle culture del corpo con particolare riferimento al Tuina e al Qi Gong 83
FEMALE'S CANOE POLO IN ITALY 81
AUGMENTATIVE ALTERNATIVE COMMUNICATION (AAC) AND SCHOOL-FAMILY ALLIANCE: WHAT ARE SOME PERSPECTIVES FOR FULL INCLUSION? 80
“Percorsi motori e ludico-sportivi individuali. Gioco sport atletica leggera. Gioco sport nuoto” 80
"Reflections on the epistemolocical frame work of sport activities and bibliographic ideas" 79
“Teaching Programmes for Sports and Motor Activities and Gender Diversity in the Italian Primary School From 1955 Until Present Day" 78
The motor-sport evalutation in the primary school in Italy 77
"Gender diversity in primary school physical education (P.E.) programmes from 1955" 77
“Un approccio bieodeucativo alle attività motorie” 77
“Intelligenza emotiva e gioco sport nella scuola primaria” 76
"Transcendere se stessi e superarsi nella danza nella prospettiva di Noverre" 75
Transcendere se stessi e superarsi nella danza nella prospettiva di Noverre 75
Hypotheses of Didactic-Diagnostic and Integrated Models of the Motor Evaluation in the Primary School 75
Formazione docenti e tecnologie per una didattica a distanza inclusiva. 75
Hypothesis for a Search of Sport Activities in Technological Field for Different Abled Person. Disability and Virtual Sport 72
“Analisi Bibliografica parte II” 71
"Proposte operative per la Scuola dell’Infanzia” 71
Body, movement and learning: building knowledge through the body: formative courses to acquire the epistemological basis of the educational side of physical education and sports science 71
“Actividades deportivas e integractiòn en escuela italiana: disposiciones legislativas e indicaciones programàticas” 70
“Percorso metodologico-didattico sul gioco sportivo della pallavolo” 70
"In punta di piedi oltre i confini" 69
"Il corpo e le emozioni nella pratica sportiva nella scuola primaria" 67
"Hypothesis of a didactic and experimental research protocol focused on sport-play experience during childhood in Italy" 67
“I vincoli interdisciplinari per la definizione della cornice epistemologica del versante educativo delle attività ludico-motorie e sportive" 66
“Attività motorio-sportive, nuove tecnologie e disabilità in ambiente educativo”. 66
Bisogni comunicativi complessi e didattica a distanza: strategie e strumenti 64
In punta di piedi oltre i confini 63
La CAA e il ruolo dei facilitatori per lo sviluppo delle abilità comunicative negli studenti con Disturbo dello Spettro Autistico 60
Designing the school-family alliance from an inclusive and sustainable perspective: an operational proposal. 59
“I GIOCHI VIRTUALI: SPORT, GIOCHI MOTORI E NUOVE TECNOLOGIE” 59
The contribution of mirror neurons research for the epistemology of didactics for motor activities 57
Strumenti e approcci per la valutazione delle capacità comunicative di alunni con Disturbo dello Spettro Autistico 55
“Il valore educativo dell’esperienza motoria: cenni storico-evolutivi” 53
Assistive technologies and AAC for students with complex communication needs. 53
Embodiment and Complex Communication Needs: AAC as inclusive practice. 53
Disabilità e servizi del territorio: competenze per sostenere l’orientamento e l’accesso ai contesti educativi, ricreativi, motorio-sportivi, culturali e ambientali 52
Sports, Motor Activities and Disability in Educational Contexts: Possible Characteristics and Applicative of the Movement Assessment Battery for Children 51
Comunicazione Aumentativa Alternativa, didattica e inclusione 50
“Ipotesi di applicabilità delle nuove tecnologie nel settore motorio-sportivo in contesti scolastici ed extrascolastico" 50
Lo sviluppo delle abilità diverse nello sport 50
Experimental research in motor and sport activities field in primary school in Italy: an integrated model of action research and descriptive research 49
“Metodologie laboratoriali per la formazione dei docenti” 49
The inclusive function of the social network in the AAC educational project 49
Perdita del possesso di palla nella fase di attacco di una partita di calcio durante i primi dieci minuti di gioco 48
Promuovere le tecnologie assistive e la CAA al tempo del COVID-19 48
“L’educazione attraverso il corpo: approcci psico-pedagogici alla ricerca didattica” 46
“Percorsi di integrazione scolastica attraverso lo sport nella scuola primaria” 45
“Percorso metodologico-didattico sul gioco sportivo del calcio” 40
Sport coaching formation about bodily comunication volleyball 40
Totale 12.862
Categoria #
all - tutte 34.480
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 34.480


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021614 0 0 71 1 76 5 72 3 84 7 81 214
2021/2022696 8 0 6 17 35 11 15 35 86 79 125 279
2022/20231.276 103 64 23 138 132 228 12 162 187 48 122 57
2023/20241.647 88 120 63 83 122 135 110 140 116 277 253 140
2024/20252.184 121 77 81 111 130 150 187 231 362 276 262 196
2025/20264.303 407 2.175 1.721 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 13.108