Todino, Michele Domenico
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 3.227
NA - Nord America 1.285
AS - Asia 710
SA - Sud America 143
AF - Africa 21
OC - Oceania 9
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
Totale 5.397
Nazione #
IT - Italia 2.499
US - Stati Uniti d'America 1.256
SG - Singapore 320
RU - Federazione Russa 230
BR - Brasile 130
CN - Cina 130
HK - Hong Kong 101
DE - Germania 99
FR - Francia 95
IE - Irlanda 65
NL - Olanda 60
FI - Finlandia 49
VN - Vietnam 32
GB - Regno Unito 31
IN - India 29
TR - Turchia 24
KR - Corea 23
AT - Austria 14
ES - Italia 12
CA - Canada 11
MX - Messico 11
JP - Giappone 10
CH - Svizzera 9
CZ - Repubblica Ceca 9
GR - Grecia 9
AU - Australia 8
TH - Thailandia 7
UA - Ucraina 7
PL - Polonia 6
ZA - Sudafrica 6
AR - Argentina 5
DZ - Algeria 5
HU - Ungheria 5
LT - Lituania 5
SE - Svezia 5
UZ - Uzbekistan 5
PH - Filippine 4
SI - Slovenia 4
BD - Bangladesh 3
BE - Belgio 3
CU - Cuba 3
HR - Croazia 3
IQ - Iraq 3
MY - Malesia 3
RO - Romania 3
TW - Taiwan 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
DO - Repubblica Dominicana 2
EC - Ecuador 2
EG - Egitto 2
EU - Europa 2
IL - Israele 2
IR - Iran 2
KE - Kenya 2
LK - Sri Lanka 2
MA - Marocco 2
PE - Perù 2
PT - Portogallo 2
TN - Tunisia 2
UY - Uruguay 2
AL - Albania 1
BB - Barbados 1
BG - Bulgaria 1
BN - Brunei Darussalam 1
BY - Bielorussia 1
CI - Costa d'Avorio 1
CO - Colombia 1
GE - Georgia 1
JO - Giordania 1
NZ - Nuova Zelanda 1
OM - Oman 1
SN - Senegal 1
SR - Suriname 1
TJ - Tagikistan 1
TT - Trinidad e Tobago 1
Totale 5.397
Città #
Chandler 254
Naples 245
Rome 226
Princeton 154
Singapore 151
Ashburn 126
Salerno 110
Fisciano 104
Ann Arbor 100
Hong Kong 98
Milan 75
Munich 65
Bari 55
Dublin 55
Beijing 53
Moscow 48
Palermo 46
Turin 33
Catania 29
Dong Ket 29
Los Angeles 28
Wilmington 27
Arcore 25
San Nicola la Strada 25
Turku 25
Bologna 24
Dallas 21
Houston 20
Sarno 20
Florence 19
Jacksonville 19
Seattle 19
Brescia 18
Pune 18
Vasto 18
Giugliano in Campania 17
Messina 17
Washington 16
San Valentino Torio 15
Boardman 14
Izmir 14
Pomigliano d'Arco 14
Verona 14
Amsterdam 13
Helsinki 13
Nuremberg 13
Andover 11
Atlanta 11
Council Bluffs 11
Guangzhou 11
Lappeenranta 11
Marcianise 11
Modena 11
Nocera Superiore 11
Nola 11
Assago 10
Caivano 10
Capoterra 10
Somma Vesuviana 10
São Paulo 10
Afragola 9
Brooklyn 9
Genoa 9
Bergamo 8
Ferrara 8
Nocera Inferiore 8
Orta di Atella 8
Rio de Janeiro 8
Alghero 7
Forino 7
Napoli 7
Pescara 7
San Francisco 7
Santa Clara 7
Vomero 7
Battipaglia 6
Campobasso 6
Caserta 6
Castellammare Di Stabia 6
Chennai 6
Ercolano 6
Galbiate 6
Mercato San Severino 6
Miami 6
Montecalvo Irpino 6
Nanjing 6
Paris 6
Parma 6
Redwood City 6
Sant'anastasia 6
Sassano 6
Siena 6
Sorrento 6
Torre del Greco 6
Torri di Quartesolo 6
Venice 6
Warsaw 6
Woodbridge 6
Ancona 5
Angri 5
Totale 2.955
Nome #
asd-Robot: un robot stampato in 3D per i bambini con disturbo dello spettro autistico che adotta un approccio educativo inclusivo 536
null 270
Le wearable technologies e la metafora dei sei cappelli per pensare a supporto del seamless learning 142
Edith Stein e il ruolo dell’empatia negli atti educativi dell’insegnante inclusivo 126
Virtual Reality Head-Mounted Display Used In Online & Distance Education 126
Flessibilità e adattamento al cambiamento: la flexible classroom nella scuola primaria 122
Co-designing Immersive and Inclusive Virtual Museum with children and People with Disabilities: a Pilot Study 117
Simplex approaches to develop reading competence in primary school 117
I luoghi dell’educazione: percorsi multimediali per promuovere l’orientamento al lavoro in un’ottica inclusiva 108
Designing a graphic-music alphabet as a possible tool to promote reading skills in students at risk of dyslexia in primary school 106
FLEXIBLE CLASSROOMS FOR INCLUSIVE EDUCATION 99
Lo sviluppo delle social Skills in bambini con disturbo dello Spettro Autistico. L'ASD-robot 99
FROM PRESENCE TO DISTANCE IN MUSEUM EDUCATION: THE USE OF ARCHAEOLOGICAL FINDS TO CREATE DIGITAL ASSETS THROUGH 3D SCANNING 96
ASD-ROBOT AS AN EDUCATIONAL TOOL FOR AUTISM SPECTRUM DISORDER LEARNING ACTIONS 90
L’apprendimento in ambienti di mixed reality 79
Il suono negli Edugames per una didattica inclusiva: implicazioni metodologiche 76
OUTDOOR EDUCATION AS A NATURAL RESOURCE FOR EMBODIED COGNITION IN TEACHING PRACTICES 75
Tecnologie per l'inclusione e Media Education 73
SKILLS AND FORECAST FOR MEDIA EDUCATORS 73
Lab-H: A Laboratory to Develop 3D Printable Inclusive Open Educational Resources 72
Sviluppare le digital skills negli studenti della scuola secondaria di secondo grado attraverso la stampa 3D dei digital assets di “Un tuffo nel blu” 68
Agent Based Distributed File System. Modelling, simulation and performance evaluation 66
Approccio semplesso alla tecnologia nella scuola primaria 66
Il Mobile Learning attraverso la nuova rete LoRaWAN a sostegno dell’apprendimento a distanza 65
Alterazione del senso di presenza con l'utilizzo dei Learning Management Systems nella didattica universitaria durante il lock down 64
Fog computing a supporto degli ebook reader, delle biblioteche digitali e della digital literacy 62
Formazione docenti e tecnologie per una didattica a distanza inclusiva. 61
Biblio-sitografia ragionata 60
Flessibilità e adattamento al cambiamento nella trasposizione didattica a distanza 59
La complessità didattica dell’interazione uomo-macchina (2. ed). 59
Come la stampa 3D della Stanza di Ames può favorire il cambio di prospettiva visuo-spaziale nei discenti e nei docenti 58
Perceptual egocentrism and mental rotation in primary school age: the invisible man paradigm proposal. Journal of Inclusive Methodology and Technology in Learning and Teaching, 3(1). https://doi.org/10.32043/jimtlt.v3i1.75 57
Digital Twin and machine interaction 57
Media Education e formazione docenti: contestualizzare le esperienze videoludiche dei propri studenti 55
EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM 54
Analisi e rimodellizzazione creativa del mondo reale in ambienti virtuali. La scansione 3D di reperti archeologici 52
L'IMPORTANZA DELL'UNCANNY VALLEY E DELL'EMOTIONAL DESIGN NEGLI AMBIENTI D’APPRENDIMENTO VIRTUALE: POSSIBILI IMPATTI SULLA GESTIONE DELLA RISPOSTA EMOTIVA DEL DISCENTE 52
D-BOX: how to teach binary code using a game in primary school 51
An Edugame as a Didactic Tool for the Development of Executive Functions 49
Turtle Game Stop & Go: Un Edugame per promuovere le funzioni esecutive nei bambini con disabilità 49
HOW SERIOUS CAN PROMOTE INCLUSION, HISTORY AND CULTURAL HERITAGE THROUGH THE VIRTUAL REALITY 48
La sperimentazione di D-BOX nella scuola primaria per apprendere il codice binario e le potenze del numero 2 47
Design and development of a didactical edugame to foster spatial thinking 47
Media Education 45
Accessibilità, Digital Twin e Philosophy of Design: il progetto ScanItaly tra nuove prospettive di accesso al patrimonio storico, artistico e culturale e nuove questioni semiotiche 44
Dall’Archeologia Sperimentale al Virtuale: percorsi esperienziali per la creazione di digital assets nella didattica museale 44
HOW FLEXIBLE CLASSROOM CAN IMPROVE SEAMLESS LEARNING 43
The sound of silence: il potenziale inclusivo del silenzio 43
La didattica museale: tra allestimenti museali, videoinstallazioni e lettura ad alta voce per promuovere le intelligenze multiple 42
La prototipazione di wearable technologies per realizzare percorsi di media education nella scuola secondaria di secondo grado 42
Promuovere le tecnologie assistive e la CAA al tempo del COVID-19 39
Edugames' soundtracks, speech, audio effects: artificial intelligence tools and inclusive perspectives. 38
MOOD METER APP TECHNOLOGY TO “REDISCOVER” EMOTIONS: A TECHNO-EMOTIONAL SCENARIO 38
Colmare il divario tra Scuola e Storia: il Progetto Scan Italy 37
Latin teaching, edugame e inclusion: what interconnection? 36
Learning by Making. 3D Printing Guidelines for Teachers 36
EDUCATION IN THE METAVERSE: AMIDST THE VIRTUAL AND REALITY 35
MAXIMISING ACCESSIBILITY IN MUSEUM EDUCATION THROUGH VIRTUAL REALITY: AN INCLUSIVE PERSPECTIVE 34
Verso una tassonomia inclusiva dei prodotti videoludici 34
MetaWelt: Embodied in Which Body? Simplex Didactics to Live the Web 3.0 33
THE DYNAMIC NATURE OF CONTEMPORARY MUSEUM EDUCATION: AN HOLISTIC APPROACH BETWEEN HISTORIOGRAPHY, MUSEOGRAPHY, VIRTUAL REALITY AND SOCIAL INCLUSION 32
Didattica a distanza e cyber attacchi: quale formazione per i docenti? 32
Disuffo: Design, prototipazione e sviluppo di un robot didattico open-source 30
How to weave virtual reality and the process of creative inhibition in didactic 29
Mobile Learning and Artificial Intelligence to improve teaching-learning process in ICT global market age 28
Advancing scientific communication, cultural heritage preservation, and national economy through virtual reality, generative AI, and museum education 28
FROM ARTIFICIAL INTELLIGENCE TO MUSICAL INTELLIGENCE FOR INCLUSIVE EDUCATION: REFLECTIONS AND PROPOSALS 28
La funzione vicariante della musica per l’acquisizione di capacità di lettura-scrittura: progettazione di un alfabetiere grafico-musicale. 26
L’importanza degli IN-book per la lettura e la sensibilizzazione culturale: presentazione del progetto “Il tesoro della Mefite” 26
Le tecnologie digitali e la Media Education come elemento professionalizzante nel curricolo dell’educatore 26
THE GRAPHIC-MUSIC ALPHABET TO IMPROVE READING-WRITING SKILLS IN STUDENTS WITH SPECIFIC LEARNING DISORDERS 25
ACCESSIBILITY IN MUSEUMS: HOW TO COMBINE ACCESSIBLE SPACES, TECHNOLOGY, AND “SHARED LANGUAGES” TO ENSURE THE INCLUSION OF ALL VISITORS 25
Tracking human footpath to develop intellingent tutoring systems 25
Realizzazione di Artefatti Digitali per Media Educator 25
ASD-Robot: how to design a 3D printed robot that takes into account an inclusive education approach for children with Autism Spectrum Disorder 23
Musical Digital Assets for the diffusion of Immaterial Cultural Heritage 22
EMULATION AND UNDERSTANDING THE EMOTION ACCORDING TO GENERATIVE ARTIFICIAL INTELLIGENCE - CASE STUDY OF EMOTIONAL COMPONENT EXTRACTED FROM VISUAL ARTWORKS 22
Todino, M.D. (2025). Educational Technologies. Encyclopedia 2025, 5, 23. 22
EMOBOT: AN ONLINE EDUGAME TO DEVELOP RECOGNITION OF OTHER PEOPLE'S EMOTIONS. 22
LA COMPLESSITÀ DELL’INTERAZIONE UOMO-MACCHINA: IL NODO CRITICO DEL FENOMENO DELL’UNCANNY VALLEY NEI CONTESTI EDUCATIVI VIRTUALI 21
Engage social skills in children with Autism Spectrum Disorder with ASD-Robot, 21
Six colours for inclusion: results of an explorative activity in a simplexity approach 20
Museum Education 20
Intelligenza Artificiale e realtà aumentata per un apprendimento inclusivo: il museo virtuale SCANITALY 20
Simplexity to Improve Human-Machine Interaction in 3D Virtual Reality 19
THE IMPACT OF SPEECH, SOUND EFFECTS AND SOUND-TRACKS IN EDUGAMES: THEORETICAL AND PRACTICAL ASPECTS 19
The Use of Archaeological Finds to Realize Digital Assets Through 3D Scanning: From Presence to Distance in Museum education 18
AN OVERVIEW OF THE MACHINE'S "UNDERSTANDING" OF HUMAN EMOTIONS 18
The Impact of Music and Metaverse on Education: Results of a Scoping Review 17
EDITORIAL THE POTENTIAL OF INCLUSIVE TECHNOLOGIES IN MUSEUM SETTINGS 17
Ripensare le visite didattiche dopo la pandemia 17
Listening as a means of intersystemic balance for inclusion. Some reflections 16
Didattica e tecnologie per i beni culturali: prospettive inclusive 15
Colace, R., Todino, M. D., & Zollo, I. (2024). Latin teaching and inclusive technologies in Italy: Which didactic approaches? 15
IMPLEMENTATION OF GREEK ALPHABET CHARACTERS ACCORDING TO THE OPENDYSLEXIC STANDARD AND TEACHER'S GUIDE FOR FONT USE 15
The process of determining an educational research in the technological field understood as a complex and adaptive system: D-BOX as a case study 15
Accessibility, Digital Twins and Philosophy of Design 14
Le potenzialità delle tecnologie inclusive nei contesti museali. 14
MUSIC AND NEW TECHNOLOGIES TO SUPPORT THE LEARNING OF DYSLEXIC PRIMARY SCHOOL STUDENTS: RESULTS OF A SCOPING REVIEW 14
THE VICARIANT FUNCTION OF MUSIC IN THE DESIGN OF A GRAPHIC-MUSIC ALPHABETISER FOR STUDENTS AT RISK OF DYSLEXIA 13
Totale 5.425
Categoria #
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Totale 23.146


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021162 5 5 6 2 8 3 13 6 12 42 18 42
2021/2022409 1 6 2 9 9 21 13 26 19 14 134 155
2022/2023858 53 67 21 89 62 111 34 108 131 38 94 50
2023/20241.381 47 99 123 84 110 141 101 102 92 181 139 162
2024/20252.405 58 47 69 122 156 146 295 322 401 225 238 326
2025/202652 52 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 5.577